ساماندهی 178 هکتار سکونتگاه وبافت ناکارآمد شهری زنجان نیازمند همکاری مردم


ساماندهی 178 هکتار سکونتگاه وبافت ناکارآمد شهری زنجان نیازمند همکاری مردم

ایرنا - رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: براساس مطالعات انجام شده شهر زنجان 178 هکتار سکونتگاه و بافت ناکارآمد شهری دارد که رفع مشکلات این مناطق نیازمند همکاری ، تعامل و هماهنگی دستگاههای متولی بویژه مردم است.

صمد هاشملو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر واحدهای مسکونی درسکونتگاهها و بافت ناکارآمد شهری بدون توجه به اصول مهندسی احداث شده اند و این موضوع به نوبه مشکلات و معضلاتی را ایجاد کرده است.
وی، اسلام آباد، نجف آباد، خان دره (کوی وحدت)، سایان، شهدا، گولجیک آباد و فاطمیه را هفت منطقه دارای سکونتگاه و بافت ناکارآمد شهری زنجان ذکر کرد که ساکنان آنها با مشکلات متعددی روبرو هستند.
هاشملو خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای سکونتگاه های غیر رسمی در قطعات کمتر از 200 متر ساخته شده اند و از طرفی به تامین خدمات عمومی بویژه روبنایی توجه نشده است.
وی اضافه کرد: بیشتر سکونتگاههای اعلام شده کمبود مراکز آموزشی، تفریحی و حتی فضای سبز دارند و جلوه ای ناخوشایند را در برابر مخاطبان بوجود می آورد و موضوعی نیز که باید توجه داشت این است که آسیبهای متعددی از قبیل وقوع حوادث غیر مترقبه مانند زلزله تهدید می کند.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: بر اساس سرشماری سال 85 جمعیتی بالغ بر 69 هزار و 659 نفر در این نوع سکونتگاهها و بافت نا کارآمد شهری زندگی می کنند و می توان گفت، افزایش جمعیت نیز در حد ناچیزی بوده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس مشکلات این نوع سکونتگاهها احصا شده و طرحی مناسب نیز با هدف کاهش معضلات این مناطق تهیه شده که با همکاری دستگاههای متولی امر می توان چشم انداز بهتری را متصور بود.
هاشملو خاطر نشان کرد: هم اکنون این اداره کل مطالعات را در پنج پهنه، بافت تاریخی، بافت میانی(فرسوده)،سکونتگاههای غیررسمی، بافت پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری را در استان آغاز کرده که نتایج مطالعات دقیق آن به انجام برنامه ریزی مدون کمک خواهد کرد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار : اسماعیل جهانبخش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر