روش‌های مختلف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم میانمار


روش‌های مختلف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم میانمار

به گزارش بهداشت نیوز، رضا اندام در مورد آغاز کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مسلمانان آواره میانماری اظهار کرد: فراخوان دوم را از روز پنجشنبه آغاز کردیم و با هماهنگی‌هایی که با استان‌ها انجام شد صندوق‌هایی را در محل‌های برگزاری نماز...

به گزارش بهداشت نیوز، رضا اندام در مورد آغاز کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مسلمانان آواره میانماری اظهار کرد: فراخوان دوم را از روز پنجشنبه آغاز کردیم و با هماهنگی‌هایی که با استان‌ها انجام شد صندوق‌هایی را در محل‌های برگزاری نماز جمعه، مساجد و اماکن پر تردد مستقر کردیم، اما مسئله این است که از طریق این صندوق‌ها کمک‌های چندان زیادی جمع‌آوری نمی‌شود و از همین رو برای اجرای کمپین‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم از ظرفیت هنرمندان بهره ببریم، گفت: فرهاد قائمیان که سفیر صلح ما است و با سازمان داوطلبان نیز همکاری می‌کند یکی از هنرمندانی بود که ویدیویی را ضبط و در فضای مجاز منتشر کرد.

وی اضافه کرد: همچنین با کمک روابط عمومی جمعیت هلال احمر تلاش می‌کنیم تا تولید محتوا انجام بدهیم و بتوانیم از طریق صدا و سیما و برنامه‌های پرطرفدار کلیپ‌هایی را پخش کنیم تا بتوانیم مردم را بیشتر آگاه کنیم و کمک کنند.

اندام در ادامه عنوان کرد: با توجه به تجربه‌های قبلی احساس می‌کنیم که مردم در انجام کمک‌های مالی و واریز به حساب‌های جمعیت هلال احمر راحت‌تر هستند و از این طریق کمک بیشتری انجام می‌دهند. از طرفی دیگر با شرایطی که در منطقه استقرار آوارگان میانماری وجود دارد کمک‌های نقدی نسبت به کمک‌های غیرنقدی راهگشاتر است، زیرا تامین بسیاری از لوازم در بنگلادش از نظر اقتصادی به صرفه‌تر از این است که این امکانات را از ایران به منطقه اعزام کنیم.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر برای این کار راه‌هایی را مشخص کرده و مردم می‌توانند از طریق شماره حساب، شماره کارت و کد USSD کمک‌های نقدی خود را واریز کنند. شماره کارت 6104337770064606 و یا شماره حساب 99999 به نام هلال احمر در بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، شهر،‌ آینده و رسالت از جمله راه‌های واریز کمک‌های نقدی مردمی است. همچنین با کد USSD نیز امکان واریز کمک‌ها وجود دارد و هموطنان از طریق کد *741*3*112# می‌توانند مبالغ خود را واریز کنند.

رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی مردم تلاش کنند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاه سازی مردم اظهار کرد: از تمام رسانه‌ها می‌خواهیم در زمینه آگاه سازی مردم تلاش کنند تا کمک‌های مردمی بیشتری جمع‌آوری کنیم.

اندام با اشاره به وضعیت آوارگان در مرز میان بنگلادش و میانمار، گفت: وضعیت منطقه به گونه‌ای است که با این کمک‌ها می‌توانیم تنها بخشی از نیازها را پاسخ بدهیم.

کار ما به هیچ وجه جنبه سیاسی ندارد

رئیس سازمان داوطلبان با تاکید بر نقش کمک‌های مردمی عنوان کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که کار ما به هیچ وجه جنبه‌های سیاسی ندارد و این کمک‌ها صرفا از جهت یک وظیفه انسانی صورت می‌گیرد. حتی شاید بسیاری از این کمک‌ها صرفا به مسلمانان نرسد و غیرمسلمان‌ها نیز از آنها بهره مند شوند.

وضعیت آوارگان میانماری فاجعه‌بار است

اندام اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما نیز بخش هایی وجود دارد که مردم آنها نیازمند امکانات هستند اما مسئله‌ای که در بنگلادش و آوارگان میانماری وجود دارد فراتر از شرایطی است که در کشور خودمان می‌توانیم مشاهده کنیم و چیزی که آنجا رخ داده می‌تواند یک فاجعه قلمداد شود. بنابراین وضعیتی به این شکل در کشور ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد آوارگان تا کنون به حدود یک میلیون نفر رسیده است، تاکید کرد: این افراد وضعیت بسیار نامساعدی دارند و در منطقه‌ای حضور دارند که هر روز باران می‌بارد و این در حالی‌ است که بسیاری از کودکان حتی پوشاک اولیه هم ندارند. پیامی که این وضعیت برای ما دارد این است که حداقل کاری که از دستمان بر می‌آید را انجام دهیم و بتوانیم بخشی از نیازهای زیستی، پوشاک، غذا و سرپناه آوارگان را برطرف کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر کشورهای مختلف نیز در منطقه کمک رسانی می‌کنند، گفت: از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی جمعیت‌هایی در منطقه فعال هستند و در کنار صلیب سرخ جهانی کمک‌رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در کنار فعالیت بسیاری از کشورهای دنیا برای کمک‌رسانی؛ می‌بینیم رسانه‌های بزرگی مانند سی ان ان، بی بی سی و گاردین نیز هر روز پیام‌هایی را در مورد آوارگان روهینجایی مخابره می‌کنند. توجه رسانه‌های دنیا نیز نشان می‌دهد که وضعیت آوارگان تا چه حد اهمیت دارد و کمک‌رسانی به آنها دیگر جنبه فراملی پیدا کرده و کاری در راستای ارزش‌های انسانی محسوب می‌شود.

درخواست همکاری جمعیت هلال احمر از مقامات کشوری و لشکری

اندام با اشاره به درخواست جمعیت از نهادهای مختلف کشوری ادامه داد: وضعیت موجود نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی و رسانه‌های ما نیز باید تمرکز و هم و غم‌شان را روی این موضوع بگذارند. از همین رو پس از اینکه مقام معظم رهبری یک میلیارد تومان به آوارگان کمک کردند؛ نامه‌ای با امضای دکتر پیوندی رئیس جمعیت به سران قوا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، استانداران، وزارت بهداشت و وزارت علوم ارسال کردیم و خواستیم تا پا پیش بگذارند و در این زمینه کمک کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه قرار شده است بعضی از کارکنان جمعیت هلال احمر نیز بخشی از حقوق خود را برای کمک به آوارگان اختصاص دهند، گفت: بسیاری از اعضای هلال احمر خود پیش قدم شدند و از همین رو قرار شد بعضی از مدیران ارشد، مدیران عامل و ستادی و روسای شعب در کنار بعضی از کارکنان بخشی از حقوق خود را برای کمک به آوارگان اختصاص بدهند.

اندام با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران جزو جمعیت‌های برتر فدراسیون بین‌المللی است، گفت: شاید جمعیت ایران جزو پنج جمعیت برتر هلال احمر و صلیب سرخ باشد و از همین رو انتظار می‌رود که بیشتر از کشورهای دیگر فعالیت داشته باشد.

تجهیزات بیمارستان صحرایی آماده است

اندام با اشاره به اینکه تمام شرایط برای ارسال تجهیزات بیمارستان صحرایی آماده است، گفت: در حال حاضر منتظر تایید بنگلادش هستیم تا فضایی را برای تاسیس بیمارستان مشخص کند و امیدواریم که تا چند روز آینده کار ارسال بیمارستان صحرایی آغاز شود. تلاش می‌کنیم با احداث این بیمارستان بتوانیم بخشی از مسائل درمانی آوارگان را پاسخ بدهیم و بعد از آن امیدواریم که بتوانیم شرایط احداث آشپزخانه مرکزی و تهیه غذا برای آوارگان را فراهم کنیم. به محض اینکه زمین مناسب برای استقرار بیمارستان از طریق استاندار در بنگلادش مهیا شود، تجهیزات پزشکی و لازم برای تاسیس بیمارستان سیار را ارسال خواهیم کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت بنگلادش همکاری مناسبی برای کمک‌رسانی دارد، گفت: ارتباط خوبی برای ارسال کمک‌ها با بنگلادش داریم و تنها مشکلات کوچکی در زمینه روادید وجود دارد که با تمهیداتی که وزارت خارجه اندیشیده و پیگیری‌های سفیر ایران در بنگلادش برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی میانمار برای همکاری با جمعیت‌ها، گفت: میانمار اعلام آمادگی کرده تا کمک‌هایی در داخل مرز این کشور ارائه داده شود اما ترجیح ما این است که از طریق بنگلادش کار را پیش ببریم. زیرا احتمالا اقدام از طریق میانمار مشکلاتی را در سر راه ایجاد خواهد کرد که کار را سخت می‌کند. با توجه به اینکه خود میانمار از سوی جامعه جهانی تحت فشار قرار گرفته آنها نیز به صلیب سرخ جهانی اعلام کرده‌اند که تمایل دارند کمک‌هایی را انجام دهند ولی با این حال بسیاری از کشورها ترجیح می‌دهند کمک‌هایشان از طریق بنگلادش ارسال شود.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت