افزایش قطارهای مسافربری زاهدان ـ کرمان ـ یزد ـ اصفهان از اول آبان


افزایش قطارهای مسافربری زاهدان ـ کرمان ـ یزد ـ اصفهان از اول آبان

یزد ـ مدیرکل راه آهن یزد گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر با قطار در مسیر زاهدان - کرمان - یزد - اصفهان و بالعکس از اول آبان ماه تعداد رام های قطار سه برابر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، سید مصطفی داودی اظهار داشت: با اختصاص ماهانه ۱۱ رام قطار دیگر به مسیر یاد شده و افزایش آن از چهار رام به ۱۵ رام در ماه، قطاری که پیش از این هفته ای یک بار تردد می کرد، از اول آبان یک روز در میان در این مسیر تردد می کند.

وی با بیان اینکه سازمان این قطار پنج واگن چهار تخته ۳۶ نفره البرز با ظرفیت ۱۸۰ نفر است، اضافه کرد: حرکت این قطار از یزد به زاهدان ساعت ۱۶:۰۰ و ورود به زاهدان ساعت ۱۵: ۰۵ روز بعد تعیین شد و ساعت ۲۰: ۲۰ از یزد به مقصد اصفهان حرکت می کند و ساعت ۴۵: ۰۶ روز بعد وارد ایستگاه اصفهان می شود.

مدیرکل راه آهن یزد افزود: با توجه به افزوده شدن یک واگن خودروبر به این قطار، در صورت استقبال خوب مسافران با ضریب اشغال بالا، تثبیت واگن حمل خودرو در این مسیر تضمین خواهد شد.

داوودی ادامه داد: با توجه به حرکت این قطار و با وجود قطار اصفهان ـ بندرعباس و بالعکس به صورت یک روز در میان، مسافران در طول مسیر مشترک این دو مسیر می توانند روزانه قطار را برای سفر خود انتخاب کنند.

به گزارش مهر، راه آهن یزد با سهم ۳۷ درصد حمل و نقل بار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۶سال گذشته در جایگاه نخست قرار دارد.

مسیر راه آهن یزد به عنوان پرترددترین مسیر کشور، روزانه ۱۳۰ رام قطار مسافری و باری یعنی هر ۱۲ دقیقه یک قطار عبور می کند و به طور میانگین بیش از ۴۰هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از این طریق جابه‌جا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان