انتخاب حسابرس سال 93 شهرداری گرگان غیرقانونی بود


انتخاب حسابرس سال 93 شهرداری گرگان غیرقانونی بود

گرگان- عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: روند انتخاب حسابرس سال 93 غیرقانونی بود و باید مناقصه عمومی برگزار می شد.

ناصر گرزین در گفتگو با مهر اظهار کرد: شورای شهر موظف است که کار حسابرسی شهرداری را انجام دهد، این کار در سال اول و دوم شورای چهارم انجام شد، اما در سال ۹۳، به جای برگزاری فراخوان آگهی مناقصه عمومی برای انتخاب حسابرس این کار به صورت آگهی محدود انجام شد.

وی افزود: طبق ماده ۱۸ قانون شهرداری ها قبل شروع کار، برنده مناقصه باید در صحن حضور می یافت و مورد تأیید اعضای شورای اسلامی شهر قرار می گرفت که این اتفاق نیفتاد.

گرزین با بیان این که چون انتخاب حسابرس به تصویب شورای شهر نرسید بنابراین جایگاه قانونی نداشت، تصریح کرد: روی قیمت حسابرسی سال ۹۳ نیز بحث وجود دارد.

وی تأکید کرد: حسابرسی سال اول و دوم شورای چهارم با مبالغ ۱۲ و ۲۴ میلیون تومان انجام شد ولی این رقم برای سال ۹۳ افزایش قیمت ناگهانی داشت و چون به تصویب اعضای شورای شهر نرسید کار خلاف قانون بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان این که هر نوعی تصمیمی باید در شورای به تصویب برسد وگرنه جایگاه قانونی ندارد، متذکر شد: پیشنهاد این است که آگهی مناقصه عمومی شود و هرکس برنده شد در صحن حضور یابد تا کار برابر قانون اجرایی شود.

گرزین با اشاره به مبلغ ۲۰ میلیون تومان که به حسابرس به عنوان پیش پرداخت داده شده، بیان کرد: پرداخت آن پول جایگاه قانونی ندارد و باید برگردانده شود.

وی گفت: فرمت انجام حسابرسی توسط وزارت کشور ابلاغ شده و کار مشخص است و بر اساس همان فرمت باید انتخاب بیفتد.

روند انتخاب شهردار گرگان مناسب نبود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: هفته قبل شهردار انتخاب شد هرچند که روال خوبی برای انتخاب شهردار انجام نشد.

وی افزود: به جای فراخوان عمومی باید به دنبال افراد توانمند می رفتیم، این وظیفه ما است که به دنبال افراد توانمند باشیم زیرا ممکن است بسیاری از این افراد در فراخوان شرکت نکنند.

گرزین تصریح کرد: در لیست ۵۱ نفره، افراد شاخصی که ثبت نام کردند برای ارائه برنامه نیامدند و روال انتخاب شهردار مناسب نبود.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: ما افراد توانمند بومی نیز داشتیم که می توانستند بهتر کار کنند، باید شرایط برای افراد بومی به وجود بیاید تا توانمندی های خود را ارائه دهند.

وی در پایان گفت: امیدوارم نتیجه ای که به دست آمده به نفع مردم باشد، همه ما در قبال این انتخاب مسئول هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا