برای توسعه صادرات نیازمند بازتعریف سازمان توسعه تجارت هستیم


به گزارش شاتا مجتبی خسرو تاج در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات تاکید کرد : در سال 95 صادر کنندگان در مسابقه و رقابتی حضور داشتند که از امتیازات و شرایط برابر با سایر رقبای جهانی برخوردار نبودند و هزینه های تولید و بازار یابی...

برای توسعه صادرات نیازمند بازتعریف سازمان توسعه تجارت هستیم

به گزارش شاتا مجتبی خسرو تاج در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات تاکید کرد : در سال 95 صادر کنندگان در مسابقه و رقابتی حضور داشتند که از امتیازات و شرایط برابر با سایر رقبای جهانی برخوردار نبودند و هزینه های تولید و بازار یابی کار را در این کارزار بین المللی سخت کرد ولی آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
وی ادامه داد: در مجموع 680 شرکت ثبت نام کننده در این مسابقه ملی در بیش از 70 گروه کالایی و خدماتی شرکت کردند.
وی تاکید کرد : تحقق برنامه های رهبردی در حوزه صادرات و نیز اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی درگرو با زتعریف نهادهای موجود و هدایت به سمت نهادی مقتدر با اختیارات کافی و قابلیتهای تراز جانی و دانش پایه با منابع کافی است.
خسرو تاج افزود : هر چند در سه دهه گذشته با تکیه بر مزتیهای نسبی کشور به خصوص در بخش انرژی ودر سالهای اخیر در بخش معدن تلاشهای تولیدی و صادراتی ظرفیتهای جدیدی برای صادرات کشور فراهم کرده است اما احساس می شود میدان مسابقه حدی از کالاها و خد مات در سطح جهانی در حال شکل گیری است و رقابت در این میدانها نیارند سیاستگذاری جدی و تمرکز اقدامات روی بخشهای نوظهور در صادرات است.
به گفته قائم مقام وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت حضور نخبگان و صاحبان تخصص های گوناگون و خلق مزیتهای مبتنی بر روندهای آتی با فناوری ها یپیشرفته و سازمانی مقتدر ، توسعه یافته و چابک از نیازهای حیاتی امروز ماست.
خسرو تاج ادامه داد : همچنین تلاطم های سیاسی در جهان و ناامنی های منطقه ای بنگاههای راهبر شبکه های جهانی تولید و زنجیره های ارزش جهانی که بخش اعظم تولید و صادرات جهان را کنترل می کند و تمرکز بیش از حد به بازارهای پیرامونی انتخاب بازارهای هدف را همانند معرفی کالا و خدمات در صادرات با پیچیدگی مواجه ساخته است.
خسرو تاج تصریح کرد : اندازه و سوابق شرکتهای صادراتی در مقایسه با کشورهای مطرح سیاستها های توسعه بنگاهها و ایجاد شرکتهای توانمند صادراتی تغییر نگاه بنگاه ها از درونگرایی به برونگرایی و روند بین المللی شدن بنگاهها نیازمند رشد و شتاب بیشتری است.
به بیان رییس سازمان توسعه تجارت در این بخش هم کشور نیارمند یک ساز و کار دانش بینان مقتدر و شور و نشاط است که با تقدیر از تلاشهای گسترده انجام شده در این زمینه تداوم ، تعیق و گسترش تلاشها آینده این سرزمین را رقم خواهد زد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط