رقابت گروه های تعزیه دانش آموزی در سومین سوگواره عاشورایی


رقابت گروه های تعزیه دانش آموزی در سومین سوگواره عاشورایی

به مناسبت ایام محرم و صفر و با هدف گسترش و تعمیق شناخت نوجوانان از الگو های دینی و نهادینه سازی پیام های اخلاقی عاشورا سومین سوگواره عاشورایی در سطح مدارس منطقه 18 برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اجرای موفق دو دوره سوگواره عاشورایی در سال های ۹۴ و ۹۵، امسال با تمهیدات اندیشیده شده گروه‌های تعزیه در مدارس منتخب مناطق۸، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۸ و ۲۰ تهران برای شرکت در سومین سوگواره عاشورایی، تشکیل می‌شود.

در اجرای این سوگواره با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش و با در اختیار گذاشتن امکانات آموزشی و تجهیزات نمایشی در سطح مدارس منتخب دوره اول متوسطه، گروه های تعزیه ویزه پسران تشکیل می شود.

در این سوگواره با هماهنگی آموزش ‌و پرورش منطقه ۱۸، پنج مدرسه انتخاب و پس از انتخاب دانش‌آموزان مستعد، تا ۱۰ آبان زیر نظر کارشناسان و استادان تعزیه کاظم جده خواه وعلی اصغر هوشنگی آموزش می‌بینند تعزیه حضرت علی اکبر(ع) را زیر نظر اساتید اجرا می‌کنند. در این دوره یک دست لباس کامل تعزیه برای تمام نقش‌ها، یک نسخه تعزیه حضرت علی اکبر(ع) همراه با لوح فشرده اجرای تعزیه و موسیقی متن، در اختیار مدارس منتخب قرار داده می شود تا نوجوانان در زمان آموزش از آنها بهره ببرند. پس از طی شدن دوره آموزشی نیز گروه‌های آموزش دیده مجلس تعزیه حضرت علی اکبر(ع) را در مدارس خود برای دانش آموزان اجرا می‌کنند.

داوری سوگواره در هر منطقه به‌صورت مجزا برگزار خواهد شد و از گروه‌های تعزیه آموزش دیده، شبیه‌خوانان برتر در هر نقش انتخاب و در آیین اختتامیه این سوگواره که اواخر ماه صفر در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود از گروه‌ها و شبیه‌خوانان برتر نقش‌ها، با اهدای جایزه و لوح تقدیر تجلیل می‌شود، همچنین علاوه برگروه تعزیه برتر هر منطقه، از مدیر و اولیای مدرسه‌ای که در راه‌اندازی و تشکیل گروه تعزیه دانش‌آموزی نقش داشته اند نیز با هدایایی تقدیر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا