نبرد وحشتناک اسب‌های آبی نر برای جفتگیری | فیلم


اسب های آبی بزرگ ترین پستانداران خشکی زی نیستند اما بدون شک در میان چند جانور سنگین وزن پستاندار قرار دارند. یک اسب آبی نر بالغ می تواند تا 5 تن وزن داشته باشد و رشد این حیوان در طول زندگی 50 ساله اش هیچگاه متوقف نخواهد شد. با این وجود، اسب های آبی ماده چند صد کیلویی سبک تر هستند اما در هنگام عصبانیت بسیار خطرناک خواهند بود به خصوص موقعی که...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

نبرد وحشتناک اسب‌های آبی نر برای جفتگیری | فیلم

فیلم صحنه هایی زیبا از شکار بچه گوزن یالدار ت...

نبرد وحشتناک اسب‌های آبی نر برای جفتگیری | فیلم

حمله خونین چهار شیر نر خشمگین به نر غریبه | ف...

نبرد وحشتناک اسب‌های آبی نر برای جفتگیری | فیلم

شکار گربه ماهی توسط پلنگ | فیلم...

اسب های آبی بزرگ ترین پستانداران خشکی زی نیستند اما بدون شک در میان چند جانور سنگین وزن پستاندار قرار دارند. یک اسب آبی نر بالغ می تواند تا ۵ تن وزن داشته باشد و رشد این حیوان در طول زندگی ۵۰ ساله اش هیچگاه متوقف نخواهد شد. با این وجود، اسب های آبی ماده چند صد کیلویی سبک تر هستند اما در هنگام عصبانیت بسیار خطرناک خواهند بود به خصوص موقعی که خطری نوزاد آن ها را تهدید کند. این گونه ی پستاندار نیز مانند دیگر پستانداران عظیم الجثه گیاهخوار است و معمولاً از گیاهان موجود در آب تغذیه می کند. با این وجود در برخی مواقع دیده شده که اسب های آبی در نتیجه ی گرسنگی یا استرس فراوان به گوشتخواری نیز روی آورده اند. معده ی اسب های آبی نیز مانند گاوها چندین بخش دارد اما نشخوار نمی کنند.

اگر چه تنها یک گونه ی اصلی از اسب های آبی وجود دارد که با نام «Hippopotamus amphibius» از آن یاد می شود اما روی هم رفته بر اساس محل زندگی این اسب های آبی در سرزمین های آفریقا، آن ها را به ۵ دسته ی کوچک تر تقسیم می کنند: اسب آبی نیل یا اسب آبی بزرگ شمالی که در موزامبیک و تانزانیا زندگی می کند، اسب آبی شرق آفریقا که در کنیا و سومالی زندگی می کند، اسب آبی آفریقای جنوبی یا اسب آی کیپ تاون که در سرزمین وسیعی میان زامبیا و آفریقای جنوبی سکونت دارد، اسب آبی غرب آفریقا یا اسب آبی چاد که در مناطق غربی آفریقا و کشور چاد زندگی می کند و اسب آبی آنگولا که تنها در آنگولا، کنگو و نامیبیا یافت می شود.

برخلاف کرگدن ها و فیل ها، درخت تکاملی اسب های آبی با رازهای پنهانی همراه است. بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته، اسب های آبی و وال ها از یک نیای مشترک مشتق شده اند و به نظر می رسد که اجداد مشترک این دو در حدود ۶۰ میلیون سال پیش و تنها ۵ میلیون سال پس از انقراض دایناسورها در منطقه ی اوراسیا (اروپا و آسیا) زندگی می کرده اند. اما تقریباً هیچ فسیل مهمی از دوران گذشته ی این جانور بخصوص در دوره ی سنوزوئیک وجود ندارد.

منبع: روزیاتو

(۷)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : اسب آبی, جفتگیری حیوانات, جنگیدن حیوانات, حیوانات وحشی, فیلم حیات وحش

7
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر