نقش سه زن آمریکایی در پرونده هسته‌ای ایران +عکس


فردی تندرو که هم اکنون اصلی ترین دغدغه او، تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکاست. نیکی هیلی اصلی ترین مشوق دونالد ترامپ در رویکرد تقابلی اخیر وی با ایران محسوب می شود

عصرایران: سیاهپوستی که پرونده ایران را به شورای امنیت برد، دیپلماتی که تحریم های شدید علیه ایران پایه ریزی کرد و زنی که در حال کلنجار رفتن با شیشه عمر برجام است.

به گزارش نشریه «پولیتیکو» از ابتدای سال 2000 میلادی تا کنون، سه زن در حوزه سیاست خارجی آمریکا نقش پررنگی ایفا کرده اند.

یکی از این افراد، کاندولیزا رایس مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری جرج بوش بود. پس از پایان دوران ریاست جمهوری بوش و در دوران ریاست جمهوری اوباما، سوزان رایس به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا نفش آفرینی کرده است.

کاندولیزارایس به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و در دولت جرج بوش مشغول فعالیت بود، اصلی ترین تلاش او و همراهانش، ارسال پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت و وضع تحریم های چند جانبه اقتصادی علیه ایران بود.

بدون شک سوزان رایس نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، اصلی ترین نقش را در وضع و تشدید تحریم ها علیه ایران ایفا کرده است.

با این حال، نام سوزان رایس بیشتر در بین سالهای 2013 تا 2015 میلادی مورد توجه مخاطبان پرونده هسته ای ایران قرار گرفت. سوزان رایس در طول این دو سال، به صورت مستمر به اوباما در خصوص نحوه مواجهه با پرونده هسته ای ایران مشاوره می داد.

نقش سه زن آمریکایی در پرونده هسته‌ای ایران +عکس

نیکی هیلی، مشوق اصلی ترامپ در مواجهه با برجام است. او در سمت نمایندگی ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد فعالیت می کند.

فردی تندرو که هم اکنون اصلی ترین دغدغه او، تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکاست. نیکی هیلی اصلی ترین مشوق دونالد ترامپ در رویکرد تقابلی اخیر وی با ایران محسوب می شود. هم اکنون ، نیکی هیلی عملا به نزدیک ترین فرد به ترامپ در حوزه سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است. این در حالیست که بسیاری از همراهان ترامپ نسبت به عواقب و تبعات پیروی رئیس جمهور آمریکا از این دیپلمات تندرو به وی هشدار داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو