دستیابی به حداقل استاندارد در صنعت خودرو سازی کشور یک اولویت مهم است/ بومی سازی و انتقال تکنولوژی باید با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شود


به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در مراسم روز جهانی استاندارد در سالن اجلاس سران با قدردانی از حضور معاون اول رییس جمهور در مراسم امسال افزود: امیدوارم که تولید کنندگان کالا و خدمات و صنعتگران کشور مانند گذشته از خدمات اقای...

دستیابی به حداقل استاندارد در صنعت خودرو سازی کشور یک اولویت مهم است/ بومی سازی و انتقال تکنولوژی باید با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شود

به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در مراسم روز جهانی استاندارد در سالن اجلاس سران با قدردانی از حضور معاون اول رییس جمهور در مراسم امسال افزود: امیدوارم که تولید کنندگان کالا و خدمات و صنعتگران کشور مانند گذشته از خدمات اقای جهانگیری بهره مند شوند.

وی توجه به استاندارد زمینه ساز رشد و توسعه کشور دانست و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید قدم های خوبی در حوزه ایمنی و استاندارد برداشته شد و جهش های پرشتابی داشتیم که جا برای کار بیشتر نیز وجود دارد.

شریعتمداری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه استاندارد، گفت: هر چند با بند ۲۴ سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه ترویج و پوشش استاندارد به تمامی کالاها و خدمات فاصله داریم، اما خدمات و اقدامات قابل توجهی نیز انجام شد‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور خواست تا روی استاندارد به عنوان یک شاخص مهم برای دستیابی به بازارهای جهانی سرمایه گذاری کنند‌ و به عنوان هزینه به ان نگاه نکنند و در این باره اضافه کرد: علیرغم تمامی محدودیت هایی که نظام سلطه برای نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی و تولیدی به وجود آوردند، اما این واحدها مستعد این هستند که برای ورود به بازارهای جهانی استاندارد سازی را به عنوان یک مفهوم مهم مورد توجه قرار دهند که استفاده از خدمات مشاوره داخلی و خارجی یک ضرورت در این حوزه است.

شریعتمداری استاندارد را کف مقبولیت برای کالا و خدمات توصیف کرد و افزود: استاندارد نبودن کالا و خدماتی که استاندرد برای آنها اجباری است موجب زیان مصرف کنندگان از لحاظ ایمنی و منافع خواهد شد که در اولویت اول ما نیز استاندارد سازی همین کالا و خدمات است.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی مردم در کنار تولید و اشتغال ، تصریح کرد: تمامی واحدهای تولیدی مکلف اند در ارایه کالا و خدمات در حوزه هایی که الزام استاندارد اجباری دارند، توجه ویژه ای انجام دهند و گام های خوبی در حوزه خودرو نیز برداشته شد که کافی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دستیابی به حداقل استاندارد در صنعت خودرو سازی در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: انتقال تکنولوژی و بومی سازی توان ساخت داخل باید با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شود.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات قابل توجه در حوزه صنایع غذایی افزود: در حوزه صنایع غذایی نیز توجه به استاندارد های بین المللی را در دستور کار داریم و استاندارد سازی واحدهای فاقد استانداردهای لازم را پیگیری خواهیم کرد.

وی گزارش های ارایه شده از سوی سازمان ملی استاندارد در خصوص ایمنی cng ها را خوب و کارشناسی ارزیابی کرد و در این باره گفت: در این حوزه تاکید بر تعطیلی واحدهای غیر استاندارد در دستور کار است که در همین راستا در سال گذشته بیش از ۱۳۰ واحد CNG اخطار کتبی دریافت کردند.

گفتنی است که مراسم روز جهانی استاندارد امسال با شعار « استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند» روز سه شنبه 25 مهرماه با حضور معاون اول رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد.
در این مراسم از واحدهای تولیدی و صنعتی و ارایه دهندگان خدمات برتر در حوزه استاندارد تقدیر به عمل آمد‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق