دستور تهیه کیک شکلاتی خوشمزه در 4 مرحله


کیک شکلاتی ، کیک محبوب بچه ها کیک شکلاتی در بین بچه ها خیلی محبوب است. اصلا شکلات خوارکی است که کمتر بچه ای در مقابل آن توان مقاومت را دارد. هرچند بزرگتر های زیادی هم هستند که دیوانه یک کیک شکلاتی خوشمزه هستند! امروز قصد دارم توی این مطلب، توی سایت کیک ساز، به شما طرز تهیه یک کیک شکلاتی آسان ولی خوشمزه رو بهتون یاد بدم....

کیک شکلاتی ، کیک محبوب بچه ها

کیک شکلاتی در بین بچه ها خیلی محبوب است. اصلا شکلات خوارکی است که کمتر بچه ای در مقابل آن توان مقاومت را دارد. هرچند بزرگتر های زیادی هم هستند که دیوانه یک کیک شکلاتی خوشمزه هستند! امروز قصد دارم توی این مطلب، توی سایت کیک ساز، به شما طرز تهیه یک کیک شکلاتی آسان ولی خوشمزه رو بهتون یاد بدم.

دستور تهیه کیک شکلاتی خوشمزه در 4 مرحله

کیک شکلاتی خوشمزه در قالب دونات طرح دار

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه

مواد لازم توصیه شده برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و ساده به وزن تقریبی یک تا ۱٫۵ کیلو

تخم مرغ ۶ عدد شکر ۲۵۰ گرم آرد ۲۰۰ گرم شیر ۱/۲ لیوان روغن ۳/۴ لیوان پودر کاکائو ۵ قاشق غذاخوری وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

لوازم مورد نیاز برای تهیه کیک شکلاتی

لوازمی که برای تهیه کیک شکلاتی نیاز داربد به شرح زیر است. البته ملزومات عمومی آشپزخانه مانند قاشق و چنگال و کاسه درنظر گرفته نشده اند.

همزن فر یا مایکروفر

دستور تهیه کیک شکلاتی خوشمزه در ۴ گام ساده

گام ۱- مخلوط کردن: ابتدا آرد، وانیل، پودر کاکائو و بکینگ پودر را داخل یک کاسه بریزید و باهم مخلوط کنید.

گام ۲- درست کردن مایه کیک: تخم مرغ ها را درون کاسه ای دیگر با شکر، شیر و روغن خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط درست شده در گام یک را، کم کم اضافه نمایید و حدود ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.

گام ۳- مایه در قالب بریزید: قالب کیک را چرب کنید و روی ان کمی آرد بپاشید. سپس قالب را برگردانید تا آرد اضافی بریزد. مایه کیک را درون قالب بریزید. اگر دوست داشته باشید، می توانید از تکه های شکلات یا مغز و میوه برای مغزدار کردن کیک در این مرحله استفاده کنید.

گام ۴- قالب را در فر بگذارید: قالب کیک را درون فری که از قبل با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید بگذارید و اجازه دهید به مدت ۴۵ – ۶۰ دقیقه (بسته به نوع فر و اندازه کیک) بپزید. برای اطمینان از خام نماندن کیک، یک چاقوی کوچک در وسط کیک فرو کنید و هنگام بیرون آوردن ببینید نباید مایه کیک به آن چسبیده باشد.

کیک شکلاتی را تزیین و سرو کنید

دستور تهیه کیک شکلاتی خوشمزه در 4 مرحله

کیک شکلاتی با تزیین شکلات و خامه شکلاتی

کیک را پس از پخت از فر خارج کنید و اجازه دهید خوب خنک شود. سپس از قالب دراورده تزیین کنید و نوش جان. برای تزیین کیک شکلاتی می توانبد از تکه های شکلات، مغز گردو، یا خامه ساده یا شکلاتی استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور