اقدام صهیونیست‌ها در آتش زدن مسجدی در الخلیل محکوم شد


خبرگزاری شبستان: دبیرکل هیات اسلامی مسیحی برای یاری قدس و مقدسات، تلاش شهرک‌نشینان در آتش زدن مسجدی در روستای التوانه را محکوم کرد.

سرویس : مسجد و کانون ها - مساجد جهان زمان : ۱۳۹۶/۷/۲۴ - ۰۹:۲۰ شناسه خبر : ۶۶۲۶۵۳
از سوی دبیرکل هیات اسلامی مسیحی برای یاری قدس و مقدسات؛
اقدام صهیونیست‌ها در آتش زدن مسجدی در الخلیل محکوم شد
خبرگزاری شبستان: دبیرکل هیات اسلامی مسیحی برای یاری قدس و مقدسات، تلاش شهرک‌نشینان در آتش زدن مسجدی در روستای التوانه را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از شبکه خبری «وطن» حنا عیسی؛ دبیرکل هیات اسلامی مسیحی برای یاری قدس و مقدسات، تلاش شهرک‌نشینان شهرک «ماعون» در آتش زدن مسجدی در روستای «التوانه» واقع در جنوب «الخلیل» را محکوم کرد و این اقدام را هتک حرمت آشکار آزادی عبادی، اعتقادات و تجاوز به املاک شهروندان خواند و گفت: این اقدامات در راستای سیاست‌های این رژیم در ترساندن و کوچ دادن مردم آن انجام می‌شود.

وی در بیانیه ای با اشاره به اینکه گروهی از شهرک نشینان افراطی سعی داشتند این مسجد را آتش بزنند، اعلام کرد" هوشیاری شهروندان باعث شد تا آنان پا به فرار بگذارند، این هتک حرمت جدید به همراه تجاوزات روزانه دیگر در حق مقدسات، نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و هتک حرمت آشکار آزادی عبادی است، در حالی که این رژیم باید به عدم تعرض و هتک حرمت هرگونه از اشکال آن پایبند باشد.

هتک حرمت اخیر شهرک‌نشینان دلالتی دیگر بر قانونی نبودن شهرک‌سازی است و باید این اقدامات خود را در مقابل ملت فلسطین، املاک و اماکن مقدس متوقف کنند.

عملیات آتش زدن و هتک حرمت اماکن عبادی و مساجد مخالف با معاهدات و قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های لاهه و ژنو است.

این معاهدات از ملت‌های مختلف درخواست جلوگیری از هتک حرمت اماکن مقدس را دارند.

همچنین بر ضرورت حفاظت از مراکز فرهنگی و تاریخی در هر کشوری تاکید می‌شود.

از جامعه بین‌الملل درخواست می‌شود تا ملزم به تعهدات خود باشند و تجاوزات روزانه خود را در حق مقدسات اسلامی و سرزمین اشغالی فلسطین متوقف کنند، زیرا این اقدامات تلاش برای صلح را با مشکل مواجه می‌کند و باعث ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

پایان پیام/43
ضمیمه :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی