بهره برداری از خط تولید داروی ضد سرطان در شهرستان زرندیه تا پایان سال جاری


به گزارش شاتا محمدرضا حاجی پور افزود: هم اکنون طرح تولید داروی ضد سرطان در شرکت نشاط دارو مستقر در شهرستان زرندیه پیشرفت 90 درصدی دارد و با تکمیل عملیات اجرایی تا پایان سال جاری خط تولید داروی ضد سرطان قابل بهره‌برداری...

بهره برداری از خط تولید داروی ضد سرطان در شهرستان زرندیه تا پایان سال جاری

به گزارش شاتا محمدرضا حاجی پور افزود: هم اکنون طرح تولید داروی ضد سرطان در شرکت نشاط دارو مستقر در شهرستان زرندیه پیشرفت 90 درصدی دارد و با تکمیل عملیات اجرایی
تا پایان سال جاری خط تولید داروی ضد سرطان قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به تولید داروی ضد سرطان برای اولین بار در سبک خاصی در سطح کشور می‌کند و با کسب تجارب گذشته و انجام کارهای تحقیقاتی توانسته است به ساخت این داروها دست یابد.

حاجی پور اضافه کرد: با اتمام عملیات اجرایی راه‌اندازی، این شرکت دانش‌بنیان دارویی به صورت آزمایشی افتتاح می شود. محصول تولیدی این واحد باید به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد و پس از اخذ تائیدیه از سوی وزارت خانه متبوع پروانه بهره‌برداری صادر و با اخذ مجوز و پروانه بهره‌برداری تولید محصول رسما آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی 14 واحد تولید مستقیم دارو مستقر هستند و تعدادی واحدهای دیگر نیز به صورت غیرمستقیم مواد اولیه دارویی تولید می‌کنند. براین اساس از نظر نوع محصول و میزان سرمایه‌گذاری در عرصه تولید دارو استان مرکزی رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این واحد به لحاظ ظرفیت بالای تولیدی که برای آن تعریف شده علاوه بر تامین نیاز داخل کشور از پتانسیل صادراتی نیز برخوردار است و بسیاری از کشورها تقاضای خرید این محصول تولیدی را دارند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت تحقیقاتی شرکت‌های دارویی بویژه این واحد تولیدی داروی ضد سرطان تصریح کرد: علاوه بر صادرات محصول تولیدی، به لحاظ انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این شرکت دانش بنیان، متخصصان آن از ظرفیت بالایی برای انتقال تکنولوژی به کار رفته در تولید این دارو با سبک جدید دارند که از این طریق نیز می توان در کنار ارزآوری حاصل از صادرات محصول، برای کشور درآمدزایی کسب کرد.

حاجی پور تاکید کرد: شرکت نشاط دارو که به همت جمعی از متخصصین داروسازی کشور با هدف تولید اختصاصی داروهای ضد سرطان بنیان‌گذاری شده با بهره مندی از توان نیروهای جوان و متخصص ایرانی تلاش خواهد کرد که در کنار تولید داروهای نسل قدیم ضد سرطان گام جدیدی در راستای تولید نانو داروها و داروهای بیوتکنولوژی در حوزه سرطان بردارد.

وی تصریح کرد: تولیدات این شرکت دانش‌بنیان از مزیت بالایی برای ورود به بازارهای جهانی برخوردار است و با تولید انبوه داروی ضد سرطان، برند خود را در میان تولیدکنندگان جهانی داروی ضد سرطان تزریقی و خوراکی ثبت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟