اپتیما یا سوناتا؟ کدامشان بهتر است؟!


اپتیما یا سوناتا؟ کدامشان بهتر است؟!

اپتیما یا سوناتا؟ : سدان های متوسط خانوادگی یکی از پر طرفدارترین کلاس ها در بین سایر طبقه بندی های خودرو به حساب می‌آید.کم بودن استهلاک این ماشین ها همراه با ارائه امکانات فنی و ایمنی ایده‌آل را میتوان از ویژگی های بارز در فروش بیشتر و در نتیجه پرطرفدار بودن آنها دانست. حال در […] نوشته اپتیما یا سوناتا؟ کدامشان بهتر است؟! اولین بار در...

اپتیما یا سوناتا؟ : سدان های متوسط خانوادگی یکی از پر طرفدارترین کلاس ها در بین سایر طبقه بندی های خودرو به حساب می‌آید.کم بودن استهلاک این ماشین ها همراه با ارائه امکانات فنی و ایمنی ایده‌آل را میتوان از ویژگی های بارز در فروش بیشتر و در نتیجه پرطرفدار بودن آنها دانست. حال در بین این نوع ماشین ها اگر یکی از آنها از در نکات بالا از بقیه ی رقبایش پیشی بگیرد میتواند نظر خریداران را به خود جلب کند.

در حال حاضر در حدود قیمت ۲۰۰ میلیون گزینه های زیادی برای خرید وجود دارد که میتوان از DS5 LS ، پژو GT Line ۵۰۸ و رنو تلیسمان اشاره کرد. در بازار ایران سدان های کره ای جذابی وجود دارند که حدود یک دهه است که حظور رقابتی دارند و به شدت نیز مورد استقبال مشتریان قرار گرفته اند.

اپتیما یا سوناتا؟ کدامشان بهتر است؟!کیا اپتیما و هیوندا ی سوناتا، دو رقیب سر سخت کره‌ای هستند که در مدل های مختلف با مشخصات متفاوتشان وجود دارند و هر یک سعی دارند تا در دید مشتری هر یک جزاب تر و قوی تر از دیگری ظاهر شود، این موضوع باعث شده که این ماشین ها در بازار دسته دوم نیز همچنان ارزش خود را داشته باشند، به همین خاطر در اینجا مقایسه ای را ترتیب داده‌ایم تا به بررسی فنی کیا اپتیما و هیوندای سوناتا ۲۰۱۴ که هر کدام ۶۰ هزار کیلومتر کار کرده‌اند، که بتوانیم درک بهتری برای انتخاب از میان این دو رقیب در بازار دست دوم پیدا کنیم.

طراحی و امکانات:

این دو رقیب از نظر طراحی و امکانات با هم فرق آنچنانی ندارد و هر دو از امکاناتی مثل فضا کافی برای سرنشینان به خصوص سر نشینان عقب که ویژگی خوبی برای مشتری ها به حساب می‌آید. از نظر راحتی و نرم بودن در سواری، سوناتا نسبت به اپتیما بهتر است.

اپتیما یا سوناتا؟ کدامشان بهتر است؟!مشخصات فنی:

نسل قدیمی این دو خودرو با حجم موتور بالا و ۶ سیلندر عرضه می شود اما بعد از دهه ی ۹۰ که قانون منع ماشین های با حجم موتور بالا تصویب شد، این ماشین ها نیز با حجم موتور کم تر و سیلندر پایین تر به بازار عرضه شدند.

سوناتا با یک موتور ۲.۴ لیتری در حالت عادی میتواند ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد که این قدرت از طریق یک جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک به محور جلو منتقل می شود، کیا اپتیما نیز با بهره گیری از یک موتور ۲.۴ لیتری قدرتی معادل ۱۷۲ اسب بخار را با ۲۲۲ نیوتن متر گشتاور با استفاده از یک جعبه دنده ۶ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال میدهد. از نظر شتاب و سرعت هر دو ماشین به یک نسبت هستند. با تمام اوصافی که از این دو خودرو داشتیم، این دو خودرو با هم فرق چندانی ندارد و از نظر رنج قیمت هم هر دو بازه ی ۱۳۵_۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارند.

اگر خانواده ی ۵ نفری هستید و علاقه ی زیادی به مسافرت دارید میتوانید هر کدام از این دو ماشین را انتخاب کنید و با آن لحظات خوبی را به سر ببرید.

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

وبگردی

loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون