نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1


نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

هرساله موتورترند رقابت بزرگی تحت عنوان «بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ سال» را برگزار می‌کند که تقریباً همیشه در یک باند فرودگاه قدرتمندترین خودروهای دنیا را در مسافت یک‌چهارم مایل یا 400 متر در برابر هم قرار می‌دهد. امسال نیز دقیقاً مثل سال‌های گذشته هفتمین دور این رقابت بزرگ بدون هیچ تفاوتی با قبل برگزار شد و... نوشته نامزدهای...

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

هرساله موتورترند رقابت بزرگی تحت عنوان «بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ سال» را برگزار می‌کند که تقریباً همیشه در یک باند فرودگاه قدرتمندترین خودروهای دنیا را در مسافت یک‌چهارم مایل یا 400 متر در برابر هم قرار می‌دهد. امسال نیز دقیقاً مثل سال‌های گذشته هفتمین دور این رقابت بزرگ بدون هیچ تفاوتی با قبل برگزار شد و در آن خودروهایی قدرتمندی از تسلا مدل S P100D گرفته تا فراری 488 GTB حضور داشتند؛ اما آیا انتخاب شرکت‌کنندگان رقابت امسال بدون نقص صورت گرفته بود؟ به نظر ما امسال جای خالی تعدادی از خودروها در بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ سال شدیداً احساس می‌شد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم دوازده نمونه از سریع‌ترین وسایل نقلیهٔ موجود در ایالات‌متحده را برای رقابت بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ سال فرضی خود انتخاب کنیم. این لیست شامل وسایل نقلیهٔ منحصربه‌فردی از یک موتورسیکلت قدرتمند تا بوگاتی شیرون 1500 اسب بخاری می‌شود که هیچ‌کدام در درگ موتورترند حضور نداشتند.

دوج چلنجر دیمن

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

دوج چلنجر دیمن یک ماسل کار فوق‌العاده سریع است که می‌تواند سریع‌تر از هر خودروی تولیدی دیگری مسافت 400 متر را طی کند. اصلاً دیمن به‌طور خاص برای مسابقهٔ درگ طراحی شده و توانایی خود را روی مسیر 400 متر نشان می‌دهد. این هیولای آمریکایی از همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که با ایجاد تغییراتی قدرت آن به 840 اسب بخار رسیده است؛ بنابراین حضور چلنجر دیمن در یک باند فرودگاه در کنار خودروهای فوق‌العاده قدرتمند و دیدن عملکرد آن در چنین رقابتی بسیار جذاب خواهد بود.

مک‌لارن 720S

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

هرچند ممکن است مک‌لارن 720S بر روی کاغذ سریع‌ترین و قوی‌ترین خودرو نباشد اما این خودرو از لحاظ عملکرد کلی یکی از برترین سوپراسپرت‌های حال حاضر بازار است. این سوپراسپرت بریتانیایی مجهز به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربو با 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور است. این‌ها اعداد اعلامی مک‌لارن هستند درحالی‌که آزمایش 720S با دستگاه داینو قدرتی نزدیک به 800 اسب بخار را نشان داده است. همچنین اخیراً ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد فرزند جدید مک‌لارن حتی توانایی غلبه بر پورشه 918 را هم دارد.

بوگاتی شیرون

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

نمی‌توان رقابتی را به‌عنوان بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ سال نامید اگر سریع‌ترین هایپرکار دنیا در آن حضور نداشته باشد. شیرون در بین تمامی سوپراسپرت‌ها و هایپراسپرت‌های حال حاضر دنیا پادشاه پادشاهان است. شیرون نیز مانند سلف خود یعنی ویرون برای شکستن رکوردها و تعریف دوبارهٔ یک هایپراسپرت عالی طراحی شده است. حضور شیرون در مسابقهٔ درگ بزرگ با نیروگاه عظیم شانزده سیلندر چهار توربوی خود با 1500 اسب بخار قدرت در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند بسیار جذاب باشد. علاوه بر این، رقابت شانه‌به‌شانهٔ این هایپرکار خارق‌العاده با چلنجر دیمن در مسافت 400 متر بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

دوکاتی 1299 سوپرلگرا

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

دوکاتی 1299 سوپرلگرا را یک لامبورگینی دوچرخ می‌دانند. این یک سوپربایک فوق‌العاده است که در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ 1.3 لیتری دو سیلندر را پنهان کرده است. این پیشرانه 215 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور دارد که 1299 سوپرلگرا را به قوی‌ترین موتورسیکلت دو سیلندر دنیا تبدیل کرده است. البته با وجود هیولاهایی قدرتمند در این لیست، ممکن است 215 اسب بخار قدرت چندان به چشم نیاید اما نباید فراموش کرد که این سوپراسپرت دوچرخ تنها 167 کیلوگرم وزن دارد که این یعنی ارائهٔ نسبت وزن به قدرت خارق‌العادهٔ 776 گرم به اسب بخار! بنابراین دوکاتی 1299 سوپرلگرا می‌تواند در مسافت 400 متر رقیب بسیار خطرناکی برای رقبای چهارچرخ باشد.

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

زمانی که یک جیپ چهارچرخ محرک پنج‌نفرهٔ قدرتمند با پیشرانهٔ سوپرشارژ هلکت وجود داشته باشد، می‌توان تمام سوپراسپرت‌ها و سدان‌های اسپرت را فراموش کرد. این خرس آتشین آمریکایی با 707 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور، در زمان خیره‌کنندهٔ 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این رقم نه‌تنها موجب شرمساری پورشه کاین توربو S یا ب‌ام‌و X5 M می‌شود که حتی دوج چلنجر هلکت و آلفارومئو استلویو کوادروفولیو را هم مغلوب می‌کند. البته ممکن است گرند چروکی ترک‌هاوک پیروز درگ ما نشود اما مطمئناً بر جذابیت این رقابت خواهد افزود.

فورد GT

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

فورد GT به همان اندازه‌ای که سریع است، زیبا هم هست. این سوپراسپرت آمریکایی مجهز به یک پیشرانهٔ V6 اکوبوست با 650 اسب بخار قدرت است و سالانه تنها 250 دستگاه از آن تولید می‌شود. GT می‌تواند ظرف تنها 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که در ادامه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت را دارد. هرچند فورد GT قوی‌ترین خودروی این لیست نیست اما این یکی از خودروهایی است که رویارویی آن با بوگاتی شیرون بسیار جذاب خواهد بود.

ریماک کانسپت وان

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

ریماک کانسپت وان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرکت در بزرگ‌ترین درگ سال است. این یک سوپراسپرت تمام الکتریکی است که در هریک از چرخ‌های خود یک موتور الکتریکی دارد. مجموع خروجی این موتورها 1225 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور است که کل آن به‌محض لمس پدال گاز در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این هیولای برقی می‌تواند ظرف تنها 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که پیش‌ازاین در مسافت 400 متر پورشه 918 و بوگاتی ویرون را شکست داده است.

فراری 812 سوپرفست

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

فرازی 812 سوپرفست به‌تازگی به‌عنوان جانشین مدل F12 برلینتا معرفی شده است. این سوپراسپرت ایتالیایی به پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی سنتی فراری مجهز است که 800 اسب بخار قدرت و 718 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو به‌اندازه‌ای است که می‌تواند 812 سوپرفست را ظرف تنها 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. البته در مسابقهٔ درگ واقعی موتورترند مدل 488 GTB به‌عنوان نمایندهٔ فراری حضور داشت و توانست تنها با 0.1 ثانیه اختلاف در جایگاه دوم قرار گیرد؛ بنابراین با توجه به اینکه 812 سوپرفست 130 اسب بخار قدرت بیشتری از 488 GTB دارد، می‌توان تصور کرد که عملکرد قابل‌توجهی در مسابقهٔ درگ از خود نشان دهد.

آئودی RS7 پرفورمنس

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

آئودی RS7 ممکن است یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌کنندگان درگ ما باشد اما این ماشین حتی پس از تمام سال‌هایی که از عمرش می‌گذرد، هنوز یک موشک کامل است. نسخهٔ پرفورمنس RS7 با 605 اسب بخار قدرت ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که نهایتاً توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت را هم دارد. این اعداد با وجود وزن 2040 کیلوگرمی و برخورداری از کابینی لوکس با فضای کافی برای حمل چهار نفر به همراه چمدان‌هایشان، شگفت‌انگیز است. البته می‌دانیم با وجود سوپراسپرت‌های فوق قدرتمندی در این لیست وجود دارند، مطمئناً RS7 پرفورمنس اولین خودرویی نیست که از خط پایان مسابقه عبور خواهد کرد اما این ماشین مانند یک دایناسور ویرانگر است که می‌تواند نگاه‌ها را به خود خیره کند.

شورلت کوروت Z06

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

شورلت ادعا کرده است که کوروت Z06 با 650 اسب بخار قدرت می‌تواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و حداقل تا پیش از معرفی ZR1 جدید، سریع‌ترین کوروت تاریخ محسوب می‌شود؛ بنابراین کاملاً مشتاق دیدن عملکرد این سوپراسپرت نیرومند آمریکایی در مسافت 400 متر هستیم. البته ممکن است کوروت Z06 نتواند پیروز درگ ما شود اما به‌احتمال‌زیاد زودتر از بسیاری از خودروهای قوی‌تر از خود از خط پایان عبور خواهد کرد.

لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

لامبورگینی اوراکان پرفورمانته با ثبت زمانی زیر هفت دقیقه در پیست نوربرگ‌رینگ، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد اما این بدان معنا نیست که پرفورمانته در مسیر مستقیم خودروی دست‌وپابسته‌ای است. پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 این سوپراسپرت ایتالیایی آن‌را ظرف فقط 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که با 640 اسب بخار قدرت و اعمال یک رژیم غذایی که کاهش وزن 40 کیلوگرمی را برای آن به همراه داشته است، پرفورمانته بالاترین عملکرد را به‌عنوان یک اوراکان جاده‌ای دارد؛ بنابراین بسیار علاقه داریم ببینیم که این خودرو در طول مسافت 400 متر در برابر دیگر هیولاها چگونه عمل می‌کند.

جگوار XE SV Project 8

نامزدهای بزرگ‌ترین درگ سال از دید Motor1

XE SV Project 8 قوی‌ترین سدان تاریخ جگوار است. این سوپرسدان بریتانیایی در سینهٔ خود یک نیروگاه 5 لیتری V8 سوپرشارژ دارد که 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیروی عظیم موجب می‌شود که Project 8 در تنها 3.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که امکان رسیدن به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم می‌کند. چنین اعدادی بیشتر در سوپراسپرت‌ها دیده می‌شوند و به همین دلیل جگوار این سدان اسپرت و توانمند را نقطهٔ اوج سدان‌های عملکردی دنیا می‌داند؛ بنابراین تقابل XE SV Project 8 با سوپراسپرت‌های قدرتمند در مسافت 400 متر می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و دیدنی باشد.

منبع: Motor1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...