اندروسارکوس؛ بزرگترین پستاندار شکارچی ماقبل تاریخ | فیلم


نام علمی این جانور Andrewsarchus mongoliensis است. “اندروسارکوس Andrewsarchus ” به معنی ” حیوان اندرو Andrews’ beast ” است چرا که فسیل این جانور توسط یکی از اعضای گروه کاشف و فسیل شناس معروف ” روی چپمن اندروز Roy Chapman Andrews ” ، در ماه ژوئن سال 1923 ، در پایگاهی در صحرای گوبی در مغولستان کشف شد.این جانور متعلق به ابتدای یکی از دوره های...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

اندروسارکوس؛ بزرگترین پستاندار شکارچی ماقبل تاریخ | فیلم

شکار خرگوش برفی توسط کاراکال | فیلم...

اندروسارکوس؛ بزرگترین پستاندار شکارچی ماقبل تاریخ | فیلم

حمله بابون‌ها به یوزپلنگ برای نجات آهو | فیلم...

اندروسارکوس؛ بزرگترین پستاندار شکارچی ماقبل تاریخ | فیلم

از پا درآوردن بچه فیل و شکارش توسط دو شیر نر ...

نام علمی این جانور Andrewsarchus mongoliensis است. “اندروسارکوس Andrewsarchus ” به معنی ” حیوان اندرو Andrews’ beast ” است چرا که فسیل این جانور توسط یکی از اعضای گروه کاشف و فسیل شناس معروف ” روی چپمن اندروز Roy Chapman Andrews ” ، در ماه ژوئن سال ۱۹۲۳ ، در پایگاهی در صحرای گوبی در مغولستان کشف شد.این جانور متعلق به ابتدای یکی از دوره های اولیه زمین شناسی به نام Eocene است و بین ۴۵ تا ۳۶ میلیون سال پیش می‌زیسته است.: بلندی بدنش از زمین تا شانه شاید به حدود ۶ فیت / ۲ متر می رسیده است و طول بدنش حدود ۱۳ فیت / ۴ متر بوده است.به نظر می رسد وزنی حدود ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند / ۱۸۱ تا ۴۵۳ کیوگرم داشته است.

بررسی ها چنین نشان داده که این حیوان بیشتر همه چیز خوار بوده است تا گوشتخوار و تغذیه از لاشه حیوانات ، استخوان ها ، گیاهان ریشه دار و نرم تنان را به خوردن گوشت تازه شکار ترجیح می داده است. چنین می توان گفت که اندروسارکوس ، صاحب قوی ترین آرواره و درشت ترین دندانها در بین پستانداران خشکی بوده است و اگر لازم می شده ، به راحتی می توانسته که استخوان های بزرگ را با دندان هایش خرد کند. به همین دلیل این جانور در مناطق ساحلی معمولا” به راحتی می توانسته از لاشه وال های ما قبل تاریخ ، خرچنگ ها و لاک پشت هایی که لاک سختی داشته اند تغذیه کند.

این پستاندار ما قبل تاریخ تنها از روی استخوان غیر طبیعی کاسه سرش که ۸۳ سانتیمتر درازا و ۵۶ سانتیمتر پهنا داشته و نیز تکه هایی از استخوانهای بدنش شناخته شده است و بزرگترین پستاندار گوشتخوار خشکی بوده است. از خصوصیات بارز این حیوان می توان به بدن کشیده ، دم دراز و پاهای کوتاهش که به پنجه هایی سم دار منتهی می شده اند اشاره کرد.

اندروسارکوس در جایی که امروز به نام مغولستان نامیده می شود زندگی می‌کرده است.

(۲۰)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : اندروسارکوس, حیوانات شکارچی, حیوانات ماقبل تاریخ, فیلم حیات وحش

20
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات