21 راه غلبه بر ناامیدی که بسیار مؤثر هستند


21 راه غلبه بر ناامیدی که بسیار مؤثر هستند

هلن کلر می‌گوید: اگر دنیا سراسر لذت و شادمانی بود ما هرگز شجاعت و صبوری را نمی‌آموختیم. ناامیدی برای ما ناخوشایند است؛ و دانستن راه هایی برای غلبه بر ناامیدی همیشه برای ما لازم و ضروری است. در اینجا تکنیک هایی را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آنها بر ناامیدی خود پیروز شوید. در ادامه 21 راه غلبه بر ناامیدی که...

هلن کلر می‌گوید: اگر دنیا سراسر لذت و شادمانی بود ما هرگز شجاعت و صبوری را نمی‌آموختیم. ناامیدی برای ما ناخوشایند است؛ و دانستن راه هایی برای غلبه بر ناامیدی همیشه برای ما لازم و ضروری است. در اینجا تکنیک هایی را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آنها بر ناامیدی خود پیروز شوید.

21 راه غلبه بر ناامیدی که بسیار مؤثر هستند

در ادامه ۲۱ راه غلبه بر ناامیدی که بسیار مؤثر هستند آمده است

۱.شواهد را دور بریزید

آلبرت انیشتن در آزمون ورودی دانشگاه مردود شد. والت دیزنی از نخستین شغل رسانه‌ای خود اخراج شد. مایکل جردن از تیم بسکتبال دبیرستانش حذف شد. آیا پیام این مثال‌ها را متوجه شدید؟

۲. در سختی‌ها استوار بمانید

یک ضرب‌المثل بودایی می‌گوید: زیباترین گل‌های نیلوفر آبی در عمیق‌ترین و گل آلودترین لجن زارها می‌رویند. درست مثل اینکه شما تصور می‌کنید همه تیرگی‌ها و سختی‌ها ناخوشایندتان است.

مطلب مرتبط: این ۷ چیز را وقتی احساس یاس و ناامیدی می‌کنید به یاد آورید

۳. مروارید بسازید

همچون صدفی که دانه شنی مزاحم در پوسته آن راه می‌یابد شما هم به ناامیدی خود اجازه دهید تا به مروارید تبدیل شود. اما مراقب باشید! پیش از آنکه شن وارد چشمانتان شود، مروارید را در چنگ خود بگیرید.

۴. انتقادها را نادیده بگیرید

استعداد تنها ۱ درصد در موفقیت سهم دارد. ۹۹ درصد آن به کار سخت و پشتکار بستگی دارد. این را نویسنده‌ای می‌گوید که در امتحانش نمره ۸ گرفت و برگه امتحانی او بعنوان نمونه‌ای برای “چگونه ننویسیم” در کلاس خوانده شد.

۵. ریشه‌های خود را پرورش دهید

اگرچه بامبو سریعتر از سایر گیاهان موجود در کره زمین رشد می‌کند اما از آنجایی که هیچ شاخه‌ای ندارد و تعداد زیادی ریشه عمیق و پهن در آن می‌روید، در نخستین نگاه کند و تنبل جلوه میکند. این گیاه همیشه سبز در زمان مناسب و تنها در مدت ۲۴ ساعت می‌تواند به اندازه ۴۸ اینچ رشد کند. ما انسانها نیز همچون بامبو اگر ریشه هایی تنومند داشته باشیم می‌توانیم به چنین رشدی برسیم.

۶. پشتکار داشته باشید

نویسنده‌ای ناشناس می‌گوید: بزرگترین درخت بلوط هم روزی دانه‌ای بیش نبوده است که در زمین خود پایدار و مقاوم باقی مانده است.

۷. شتاب نکنید

یک پروانه فقط می‌تواند در تلاش برای بیرون آمدن از سوراخ کوچکی در پیله کرم ابریشم بالهایش را آنچنان قدرت ببخشد که خود را برای پرواز آماده کند. اگر شما پیله کرم ابریشم را پاره کنید تا به پروانه کمک کنید، این موجود بیچاره بدون بال و پر خواهد ماند یا اگر هم بال و پری داشته باشد، دوستانش به او خواهند خندید.

مطلب مرتبط: ۱۰ دلیل که در زندگی احساس گم گشتگی می‌کنید

۸. مراقب خودتان باشید

از آشنایان فرهیخته‌ای که به شما می‌گویند “هر اتفاقی دلیلی دارد” دوری کنید یا اینکه افکار غلط ناامیدی را برای شما به همراه خواهد داشت. یک حباب خیالی بسازید و خود را درون آن مخفی کنید.

۹. بزرگ بمانید

آن لاندرز– روزنامه نگار معروف امریکایی- نوشت: ” همیشه در انتظار سختی‌ها و مشکلات به عنوان بخشی از زندگی خود باشید. وقتی که آنها پدیدار شدند، سرتان را بالا نگه دارید. مستقیم به چشمهای آن نگاه کنید و بگویید: من قویتر از تو خواهم بود. تو نمی‌توانی مرا شکست بدهی”. حتی اگر یکبار هم در زندگیتان اتفاق بیفتد اما بدانید که هرچه قوی تر باشید، بهتر خواهید بود.

۱۰. پذیرای شکاف‌ها باشید

یک شکاف در ازدواج، کار یا برنامه‌های شخصی شما به معنای شکست در زندگی شما نخواهد بود. لئونارد کوهن– خواننده و آهنگساز کانادایی- می‌گوید: ” همیشه در همه چیز رخنه و شکافی وجود دارد و نور از راه همان شکاف به درون می‌تابد”.

۱۱. در مورد ناامیدی خود بنویسید

دکتر جیمز پن بیکر- رییس طرح روانشناسی دانشگاه تگزاس- اخیرا در یکی از پژوهش‌های خود اینگونه نتیجه گیری کرد که نوشتن درمورد احساسات دردناک و ماجراهای عاطفی موجب کاهش استرس شده و در سطوح بسیاری برطرف کردن چنین دردهایی را بهبود می‌بخشد. پس شروع به نوشتن آنها کنید.

۱۲. فاصله بگیرید

برخی اوقات تا زمانیکه از یک تابلوی نقاشی دور نشوید نمی‌توانید معنای آن را درک کنید. تقریبا همه تصاویری که می‌بینید مجموعه‌ای از نقطه هاست که بسیاری از آنها در شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون هستند. اما کمی که از تابلو فاصله می‌گیرید، آن اثر هنری جان می‌گیرد و داستانی را برای شما بازگو می‌کند.

روش غلبه بر ناامیدی ۱۳: دوباره بایستید

یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید: ” هفت بار بیفت و هشتمین بار بایست”. توجه داشته باشید که هیچ اشاره‌ای به نشستن در هنگام خستگی یا خزیدن در هنگام ترس نشده است.

۱۴. شما هم در این رقابت شرکت کنید

در واقع منظور من رقابت بین انسانهاست. هیچ انسانی کامل نیست. تجربه انسان درواقع تمرینی است در جمع کردن ناامیدی‌ها و اشتباهات، یادآوری آنها برای مدتی و تبدیل کردن آنها به چیزی بنام عقل و خرد.

۱۵. راه‌های فرعی را انتخاب کنید

یوگی برا- بازیکن و مربی بیسبال- می‌گوید: ” وقتی در مسیر خود با راه فرعی روبه‌رو میشوید، آن را انتخاب کنید”. بعبارت دیگر، مادامیکه در حرکت هستید مهم نیست که کدام مسیر را انتخاب می‌کنید.

۱۶. از نو شروع کنید

هر ناامیدی فرصتی برای آغازی دوباره است؛ یک برگ سفید و نانوشته است. اگر این بار هم هنوز نمی‌توانید بین خطوط را رنگ کنید باید بدانید که کاغذ سفید دیگری هم خواهید داشت. هرچقدر که بخواهید آغازهایی جدید در انتظار شما هستند.

روش غلبه بر ناامیدی ۱۷: آرام باشید

با خودتان نزاع نکنید و سر خود فریاد نکشید. با مهر و عطوفت با خودتان صحبت کنید- همانگونه که با دوستی حرف می‌زنید که سیلی ناجوانمرادنه و محکمی خورده است.

۱۸. هدایت بطلبید

اپرا وینفری– چهره تلویزیونی معروف امریکایی- در نخستین روزهای آغاز به کارش در شهر بالتیمور اخراج شد و سپس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی حضور پیدا کرد. او می‌گوید: ” من یاد گرفته ام که شکست یک روش الهی برای گفتن این جمله است: ” متاسفم اما تو در مسیری غلط گام برمیداری”.

۱۹. در باران برقصید

یادم می‌آید که مادرم یکبار به من گفت: ” تو نمی‌توانی منتظر بمانی تا توفان تمام شود. تو باید یاد بگیری که چطور میتوانی در باران برقصی”.

۲۰. به معجزات ایمان داشته باشید

من به اندازه کافی در زندگی معجزه دیده ام و میدانم که معجزات اتفاق می‌افتند…و معمولا هم زمانی که هیچ منتظرشان نیستیم رخ می‌دهند.

۲۱. امید خود را از دست ندهید

یک چیز هست که هرگز و هیچوقت ناامید نمی‌شود و آن امید است. همواره امیدوار باشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

منبع: psychcentral

۲۱ راه غلبه بر ناامیدی که بسیار مؤثر هستند

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه