باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد


باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

در «باکس آفیس» (Box Office) این هفته، فیلم American Made شرکت «یونیورسال» (Universal) در نخستین هفته اکرانش، پشت سر It قرار گرفت و نتواسنت جایگاه اول را از آن خود کند. سرانجام ماه سپتامبر با تمام حواشی که داشت به اتمام رسید، اما نکته جالب اینجاست که 3 فیلم پرفروش باکس آفیس این هفته، تنها 310...

در «باکس آفیس» (Box Office) این هفته، فیلم American Made شرکت «یونیورسال» (Universal) در نخستین هفته اکرانش، پشت سر It قرار گرفت و نتواسنت جایگاه اول را از آن خود کند.

سرانجام ماه سپتامبر با تمام حواشی که داشت به اتمام رسید، اما نکته جالب اینجاست که 3 فیلم پرفروش باکس آفیس این هفته، تنها 310 هزار دلار با یکدیگر اختلاف دارند و رقابت بر سر جایگاه اول بسیار شدید و تنگاتنگ بوده است. بر اساس آمار منتشر شده، اثر ترسناک جدید شرکت «برادران وارنر» (Warner Bros.) و استودیوی «نیو لاین» (New Line)، It، باری دیگر به جایگاه نخست گیشه بازگشته و مانع از صدر نشین شدن فیلم American Made در نخستین هفته از اکرانش شده است. فیلم Kingsman: The Golden Circle شرکت «فاکس» (Fox) که هفته پیش جایگاه اول را تصرف کرده بود، اکنون با 2 پله سقوط، در جایگاه سوم قرار گرفته و فیلم Flatliners شرکت «سونی» (Sony) در هفته اول اکرانش به جایگاه پنجم بسنده کرد. Til Death Do Us Part که در هفته گذشته به شکل محدود بر روی پرده رفته بود، در این هفته تعداد سالن‌هایش را افزایش داد و توانست در 12 فیلم پرفروش گیشه خودی نشان دهد و متاسفانه فیلم A Question of Faith شرکت «پیور فلیکس» (Pure Flix) نتوانست به لیست 12 فیلم پرفروش هفته راه پیدا کند.

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، فیلم It تنها با 300 هزار دلار اختلاف نسبت به جایگاه سوم، توانست پس از یک هفته استراحت، صدرنشین باکس آفیس این هفته شود. این محصول ترسناک رکوردهای جدی و بزرگی را جا به جا کرده بود و در هفته دوم اکرانش توانست جایگاه دوم را به چنگ آورد. این اثر ترسناک موفق شد در این آخر هفته 17.3 میلیون دلار فروش داشته باشد و کل فروش داخلی خود را به 291 میلیون دلار برساند. تقریبا 3 هفته‌ از اکران فیلم It می‌گذرد و این محصول همچنان جزو 2 فیلم پرفروش گیشه به شمار می‌رود.

جالب است بدانید که It به تازگی در کشور آلمان بر روی پرده رفته و در بازار بین‌المللی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این فیلم در این آخر هفته قادر بود 11.6 میلیون دلار تنها از آلمان به جیب بزند و رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم ترسناک در آن کشور را بشکند. It در این هفته از بازارهای خارجی 35.6 میلیون دلار فروخت و فروش خارجی آن، رقم 262 میلیون دلار را نشان می‌دهد. فروش جهانی این اثر نیز تا به این لحظه 553.1 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

در جایگاه دوم، تازه اکران جدید شرکت یونیورسال، فیلم American Made با بازی «تام کروز» (Tom Cruise ) و به کارگردانی «دوگ لیمان» (Doug Liman) خودنمایی می‌کند. این فیلم که رده بندی سنی بزرگ‌سال را نیز دریافت کرده است، از 3 هزار و 24 سالن سینمایی حدود 17.01 میلیون دلار فروش را تجربه کرد. مخاطبان فیلم American Made که از 55% مذکر و 45% مونث تشکیل شده بودند، به آن امتیاز B مثبت را اعطا کردند. تقریبا 56% از بینندگان هفته نخست فیلم American Made بالای 30 سال سن داشته‌اند. American Made نسبت به فیلم Jack Reacher (که در سال 2012 اکران شد و آن هم تام کروز را به عنوان شخصیت اصلی خود داشت)، 2 میلیون دلار فروش بیشتری را در هفته نخست اکرانش به دست آورده است. البته با توجه به رقبای سرسختی که فیلم American Made را احاطه کرده‌اند، انتظار می‌رود که فروش داخلی این اثر، به 80 میلیون دلار Jack Reacher نرسد و نهایتا 55 میلیون دلار در آمریکا بفروشد.

اکران فیلم American Made در بازارهای بین‌المللی از اواخر ماه آگوست آغاز شد و با اضافه کردن 3.8 میلیون دلار این هفته، اکنون به 64.7 میلیون دلار رسیده است. این فیلم در هفته‌های پیش رو در کشورهای روسیه، اکراین، ژاپن و آرژانتین بر روی پرده خواهد رفت.

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

در جایگاه سوم فیلم‌های پرفروش گیشه، با اختلاف بسیار ناچیز نسبت به American Made، فیلم Kingsman: The Golden Circle شرکت فاکس (صدرنشین هفته گذشته باکس آفیس) به چشم می‌خورد. این فیلم در هفته دوم اکرانش با افت فروش 56.4 درصدی مواجه شد و با 17 میلیون دلار فروش این هفته، سر جمع 66.7 میلیون دلار در آمریکا فروخت. با این تفاسیر، فیلم Kingsman: The Golden Circle در 10 روز نخست اکرانش فروش داخلی کم‌تری نسبت به قسمت قبل را تجربه کرده است.

البته فیلم Kingsman: The Golden Circle در کشورهای خارجی همچنان با قدرت به کار ادامه می‌دهد و از 77 بازار بین‌المللی 50 میلیون دلار به دست آورده است. فروش خارجی این فیلم 126 میلیون دلار و فروش جهانی آن به 192.9 میلیون دلار در 10 روز رسیده که نشان دهنده 53% عملکرد بهتر آن نسبت به قسمت قبل در کشورهای خارجی است. این اثر در هفته‌های آینده در کشورهای فرانسه، آرژانتین، چین و ژاپن اکران خواهد شد.

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

در جایگاه چهارم انیمیشن The LEGO Ninjago Movie شرکت برادران وارنر را داریم که با یک پله سقوط و 41.3% افت فروش نسبت به هفته گذشته، 12 میلیون دلار از بازار داخلی به دست آورده است. این انیمیشن که سومین قسمت از مجموعه محبوب لگو محسوب می‌شود، تا به این لحظه فقط در خاک آمریکا 35.5 میلیون دلار فروش را تجربه کرده و متاسفانه نتوانسته است از قسمت‌های قبلی خود پیشی بگیرد. این انیمیشن در بازارهای بین‌المللی نیز از 56 کشور خارجی 10.6 میلیون دلار فروخت و میزان فروش خارجی‌اش را به 22.7 میلیون دلار و در نهایت فروش جهانی‌اش را به 58 میلیون دلار رساند.

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

در جایگاه پنجم، فیلم Flatliners شرکت سونی که یک بازسازی از نسخه 1990 آن به شمار می‌رود، قرار دارد. شرکت سونی انتظار داشت که این فیلم در هفته نخست اکرانش فروشی معادل 8 الی 7 میلیون دلار داشته باشد که این پیش‌بینی اشتباه از آب درآمد و این فیلم در سه روز تنها 6.7 میلیون دلار (3 میلیون دلار کمتر از قسمت اورجینال 27 ساله خود) فروخت. Flatliners از مخاطبانش که 49% آن‌ها مذکر و 51%شان مونث بوده‌اند، امتیاز B منفی را گرفت. 50% مخاطبان فیلم Flatliners کم‌تر از 25 سال سن داشته‌اند. این اثر از 21 بازار بین‌المللی نیز تنها 3.1 میلیون دلار فروش داشت.

فیلم Battle of the Sexes شرکت فاکس نیز در جایگاه ششم باکس آفیس به چشم می‌خورد که وارد اکران گسترده شده و در 1 هزار و 213 سالن سینمایی بر روی پرده رفت. این فیلم توانست در آخر هفته حدود 3.4 میلیون دلار بفروشد که اندکی کم‌تر از 5 میلیون دلار پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران بود. تماشاگران به این فیلم امتیاز A را اعطا کرده و منتقدان نیز بسیار از این اثر استقبال کردند. لازم به ذکر بوده که فیلم Battle of the Sexes در هفته آینده تعداد سالن‌هایش را به 1 هزار و 900 جایگاه افزایش خواهد داد.

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

فیلم Til Death Do Us Part که در هفته گذشته به صورت محدود اکران شده بود، در این هفته تعداد سالن‌هایش تحت پوشش خود را به 562 جایگاه افزایش داد و توانست 1.56 میلیون دلار بفروشد؛ علاوه‌بر این، فیلم A Question of Faith استودیوی «پیور فلیکس» (Pure Flix) نیز مسیر مشابه‌ای را پیمود و توانست از 661 سالن سینمایی حدود 1.05 میلیون دلار (البته انتظار می‌رفت که حداقل نیم میلیون دلار فروش بیشتری کسب کند) فروش داشته باشد.

فیلم Victoria and Abdul نیز توانست از 77 سالن سینمایی حدود 1.03 میلیون دلار (13 هزار و 393 دلار از هر سالن) بفروشد. این فیلم در هفته آینده تعداد سالن‌های سینمایی تحت پوشش خود را به 750 جایگاه افزایش خواهد داد و انتظار می‌رود که فروش بسیار بالاتری را تجربه کند.

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

در بخش تازه اکران‌های محدود این هفته نیز فیلم Judwaa 2 شرکت فاکس از 192 سالن سینمایی حدود 605 هزار دلار (3 هزار و 151 دلار از هر سالن) فروخت. Pearl Jam – Let’s Play Two از 5 سالن سینمایی موفق شد 55 هزار و 274 دلار (11 هزار و 55 دلار از هر سالن) فروش داشته باشد. فیلم Mark Felt شرکت سونی نیز توانست در 5 سالن سینمایی حدود 35 هزار و 138 دلار (7 هزار و 28 دلار از هر سالن) بفروشد. فیلم Te Ata کار خود را با 28 هزار و 640 دلار از 14 سالن سینمایی (2 هزار و 46 دلار از هر سالن) آغاز کرد. فیلم Take Every Wave در هفته نخست اکران خود از تنها یک سالن سینمایی توانست 13 هزار و 819 دلار بفروشد و در نهایت فیلم Lucky نیز از 5 سالن سینمایی حدود 9 هزار و 200 دلار (1 هزار و 840 دلار از هر سالن) به دست آورد.

به طور کلی، سپتامبر سال 2017 ماه بسیار خوبی در زمینه فیلم‌های سینمایی و البته فروش آن‌ها در گیشه بود. فروش فیلم‌های ماه سپتامبر به لطف پدیده‌ای به نام It توانست به 694.9 میلیون دلار برسد و 40% نسبت به ماه سپتامبر سال گذشته عملکرد بهتری را از خود به جا بگذارد. جالب است بدانید که ماه سپتامبر سال 2015 میلادی، با فروش 626.4 میلیون دلاری خود تا قبل از این به عنوان پرفروش‌ترین سپتامبر در تاریخ باکس آفیس قلمداد می‌شد که اکنون آن رکورد، تقریبا با اختلاف 70 میلیون دلار جا به جا شده و به سپتامبر 2017 تعلق گرفته است. فروش بسیار خوب فیلم‌ها در این ماه تقریبا فروش افتضاح ماه آگوست (که در 20 سال اخیر بی‌سابقه بود) را جبران کرد. فیلم‌های 2017 تا پایان ماه آگوست افت فروش سالیانه 6.3 درصدی را نشان می‌داند که اکنون به 4.6% ارتقا پیدا کرده است.

در هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم:

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

شرکت برادران وارنر در هفته آینده قصد دارد فیلم مورد انتظار Blade Runner 2049 را در 3 هزار و 900 سالن سینمایی به تصویر بکشد و فیلم The Mountain Between Us شرکت فاکس نیز در 2 هزار و 900 سالن بر روی پرده خواهد رفت. شرکت «لاینزگیت» (Lionsgate) اکران My LIttle Pony را در 2 هزار و 500 سالن سینمایی آغاز خواهد کرد و در آخر نیز استودیوی «کوالیتی فلیکس» (Quality Flix)، The Stray را در 630 سالن بر روی پرده خواهد برد.

در ادامه می‌توانید لیست 10 فیلم پرفروش این هفته باکس آفیس را مشاهده کنید:

باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
باکس آفیس: فیلم American Made موفق نشد در هفته نخست اکرانش جایگاه اول را به دست آورد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...