انیمه شات: قسمت اول


انیمه شات: قسمت اول

با سلام خدمت شما دوستان عزیز که همیشه همراه ما هستید، با آغاز فصل برگ‌ریزان تصمیم گرفتیم با بخشی جدید و صد البته جذاب در مورد دنیای انیمه‌ها به صورت هفتگی در خدمت شما باشیم. اول از همه مهم‌ترین اخبار جدید را برای شما آماده کرده‌ایم و در بخش بعدی نیز به معرفی یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ...

با سلام خدمت شما دوستان عزیز که همیشه همراه ما هستید، با آغاز فصل برگ‌ریزان تصمیم گرفتیم با بخشی جدید و صد البته جذاب در مورد دنیای انیمه‌ها به صورت هفتگی در خدمت شما باشیم.

اول از همه مهم‌ترین اخبار جدید را برای شما آماده کرده‌ایم و در بخش بعدی نیز به معرفی یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ می‌پردازیم. همچنین برایتان یک بیوگرافی از یکی از بهترین‌های دنیای انیمه آماده کرده‌ایم و در نهایت با بخشِ جالب «ده برتر» این هفته نامه را به پایان می‌رسانیم.

اخبار: — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت اول

خبر بسیار خوبی برای طرفداران انیمه بسیار محبوب One Piece داریم، در تاریخ 1 اکتبر (۹ مهر) یک قسمت یک ساعته از One Piece پخش می‌شود. این قسمت به موضوع بسیار جالبی هم میپردازد: مبارزه سانجی و لوفی. شاید برایتان سوال پیش آید که چرا سانجی باید با لوفی مبارزه کند؟ در قسمت‌های قبلی دیدم که پدر سانجی او را تهدید به کشتن «زف» (zeff) کرد. زف مردی است که همه چیز، از آشپزی کردن تا جنگیدن را به سانجی آموزش داده است و سانجی نمی‌خواهد به هیچ وجه به او آسیبی وارد شود. از همین رو سانجی مجبور به مبارزه با لوفی است. از آنجایی که ساعت پخش انیمه Dragon Ball Super و One Piece پشت سر هم است، پس در هفته آینده انیمه Dragon Ball Super پخش نمی‌شود و به جای آن در تاریخ 8 اکتبر (16 مهر) یک قسمت یک ساعته خواهد داشت.

انیمه شات: قسمت اول

انیمه Cowboy Bebop یکی از بهترین‌های تاریخ است و کارگردان این انیمه حالا فرصت این را دارد که بر روی اثری کار کند که منبع الهام او بود. کارگردان و خالق انیمه Cowboy Bebop، «شینیچیرو واتانابه» (Shinicihro Watanabe)، قرار است یک انیمه بر اساس فیلم Blade Runner بسازد. فیلم جدید Blade Runner 2049 در سال ٢٠١٩ اکران می‌شود سی سال بعد از فیلم اصلی که ریدلی اسکات آن را ساخته بود جریان دارد. انیمه واتانابه به اتفاقاتی که در این سی سال رخ داده است خواهد پرداخت. انیمه بلید رانر در سال ٢٠٢٢ پخش می‌شود و واتانابی بیان کرده هدف اصلی او احترام به ساخته ریدلی اسکات است. صحبت‌های او را می‌توانید در پایین بخوانید:

به عنوان یک انیمه‌ساز زمانی که پیشنهاد ساخت این انیمه به من داده شد، می‌دانستم که باید آن را قبول کنم، چون فیلم اصلی آن بیشترین تاثیر را بر من داشت.

انیمه شات: قسمت اول

همانطور که می‌دانید چند وقت پیش فیلم لایو اکشن Death Note اکران شد که یک شکست کامل بود. با اینکه خالقین مانگای این اثر، به خوبی از این فیلم یاد می‌کنند ولی تغییرات ایجاد شده در داستان طرفداران ناراحت کرده بود، تاحدی که چند تن از آن‌‌ها در توییتر به تهدید کارگردان این فیلم، «آدام وینگارد» (Adam Wingard)، پراختند. جدا بر انتقادهای زیاد از جانب طرفداران، تهدید کردن جانِ آدام وینگارد باعث شد که او اکانت توییتر خودش را حذف کند. آخرین پست او در توییتر این بود که وقتش رسیده به فیلم بعدیش که قرار است Godzilla vs. Kong باشد، فکر کند. البته جز پیام های تهدید آمیز، وینگارد به انتقادها هم خوب پاسخ نمیداد و به گونه‌ای رفتار می‌کرد که طرفدادران حق اعتراض به اینکه او به اثر محبوبشان لطمه وارد کرده را ندارند. همچنین در انتها باید ذکر کنم که بعد از پاک شدن حساب وینگارد از توییتر، بعضی از کاریران به حمایت از او پرداختند.

انیمه شات: قسمت اول

قرار است یک سریال لایو اکشن از انیمه One Piece ساخته شود که ژاپنی نیست. «مارتی ادلشتین» (Marty Adelstein)، یک تهیه کننده هالیوودی که سابقه کار بر روی سریالی مثل Prison Break را دارد، سریال لایو اکشن انیمه One Piece را خواهد ساخت. مارتی ادلشتین همچنین در حال حاضر بر روی ساخت سریال لایو اکشن Cowboy Bebop هم کار می‌کند. «ایچیرو اودا» (Eiichiro Oda) خالق مانگای One Piece طی مصاحبه‌ای در رابطه با این سریال بیان کرد:

ما قصد خیانت به طرفداران را نداریم و دلیل ما برای ساخت سریال به زبان خارجی آن است که سریال خارجی بودجه بیشتری دارند و در نتیجه کیفیت ساخت سریال بالاتر می‌رود.

در انتها باید ذکر کنم هیچگونه اطلاعاتی دیگری از این سریال و تاریخ پخش آن منتشر نشده است.

انیمه شات: قسمت اول

چندی پیش مقاله‌ای در رابطه با انیمه Steins;Gate بر روی سایت منتشر شد و حالا خبر خوبی برای طرفداران این انیمه عالی داریم، ویژوال ناول Steins;Gate 0 قرار است به انیمه تبدیل شود. این ویژوال ناول در سال ۲۰۱۵ برای پلی استیشن 4، پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن ویتا منتشر شده است که در جهانی موازی با انیمه اصلی و فضایی بسیار تاریک‌تر جریان دارد. هنوز تاریخ پخش انیمه مشخص نیست ولی اعلام شدن این خبر به معنی شروع کار ساخت انیمه است.

اخبار کوتاه:

مانگای Magi که از سال 2009 در حال منتشر شدن است، با انتشار چهار قسمت دیگر به پایان می‌رسد. «توشیهیکو ناکاجیما» (Toshihiko Nakajima) که سابقه صداپیشگی در انیمه‌های Hajime no Ippo و Inuyasha دارد، در سن 55 سالگی درگذشت. «نامی آمورو» (Namie Amuro)، خواننده ژاپنی که در انیمه‌های InuYasha و One Piece صدای او را شنیده‌ایم، بازنشسته خواهد شد.

معرفی انیمه: — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت اول

برای اولین هفته قصد داریم انیمه Berserk را به شما معرفی کنیم. نسخه‌های مختلفی از انیمه Berserk وجود دارد، ولی منظور ما نسخه‌ای است که در سال 1997 ساخته شده. پیشنهاد دادن انیمه Berserk به دیگران کار بسیار ساده‌ای است ولی معرفی کردن آن کمی سخت‌تر است، چون Berserk دارای جهانی و ویژگی‌هایی بسیار خاص است. شخصیت اصلی برزرک گاتس است که همیشه یک شمشیر بزرگ همراه دارد و با وجود سن کمش در جنگ‌ها به عنوان یک مزدور فعالیت می‌کند. گاتس در مسیرش با یک گروه مزدور دیگر که تحت رهبری مرد جوانی به نام گریفیس است، روبه رو می‌شود. گیریفیس قصد دارد کل جهان تحت سلطه خودش درآورد و به همین خاطر گاتس را به گروه خودش ملحق می‌کند. انیمه Berserk تم و فضایی بسیار تاریک و البته فانتزی دارد و هرچه که بیشتر در آن پیشرفت می‌کنید سوال‌های بیشتری برایتان شکل می‌گیرد. در زیر یک دیالوگ خیلی زیبا از گریفیس را برای شما قرار داده‌ام تا بیشتر با حال و هوای انیمه آشنا شوید.

از دیدگاه من دوستان واقعی هیچگاه به رویای یکدیگر تکیه نمی‌کند. شخصی که فکر می‌کند می‌تواند دوست واقعی من باشد باید هدفش برای زندگی را بدون کمک من پیدا کند. او باید بتواند قلب، روح و تمام وجودش را برای دفاع کردن از رویایش حتی در مقابل من فدا کند. برای من دوست واقعی کسی است که بتواند در کنار من و هم سطح با من بایستد.

از آنجایی که این انیمه 20 سال پیش پخش شده است نباید انتظار گرافیک و جلوه‌های بصری خیلی خوبی از آن داشته باشیم ولی بدون شک فضاسازی و داستان آن مانع این می‌شود که این مشکلات را خودشان را نمایان کنند. در مورد استودیو و تیم سازنده این انیمه نمی‌خواهم صحبتی کنم، چون زیاد شناخته شده نیستند ولی حتما باید به مانگاکا (نویسنده مانگا) Berserk اشاره کنم. فقط به صورت خلاصه بگویم که «کنتارو میورا» (Kentaro Miura) مانگاکای Berserk بسیار شناخته شده است و خیلی‌ها او را «استاد» خطاب می‌کنند و توانسته است در سال 2002 جایزه فرهنگی Tezuka Osamu را کسب کند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنم که اگر پس از تماشا این انیمه به خواندن مانگای آن علاقه پیدا کردید، نگران نباشید چون تمامی قسمت‌های منتشر شده از آن به صورت فارسی ترجمه شده و در دسترس هستند.

بیوگرافی: — (سامرند قهرمانی)

انیمه شات: قسمت اول

ماکوتو شینکای که در اصل نام اصلی وی ماکوتو نییتسو است؛ کارگردان، نویسنده، تهیه کننده، انیماتور، ویراستار، سینماتوگرافر، صداگذار، طراح مانگا و طراح گرافیک (سابق) ژاپنی است. او از کارگردانان مطرح و شناخته شده در دنیای انیمه است که آثاری بسیار ارزشمند، متفاوت و قابل تامل را کارگردانی کرده است. او در 9 فوریه سال 1973 ( 20 بهمن 1351) در شهر Koumi ژاپن متولد شده است. وی در دانشگاه Chou به خواندن ادبیات ژاپنی مشغول بوده است. شینکای در دانشگاه، عضو کلوب ادبیات جوانان بود و در آن جا به کشیدن به کتاب‌های تصویری (اکثراً کتاب‌های داستان) می‌پرداخت. در نهایت، شینکای علاقه‌اش به خلق مانگا، انیمه و رمان را که در دبیرستان پیدا کرد، دنبال می‌کند. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در سال 1994، او شغلی در کمپانی بازی‌سازی Falcom (سازنده سری معروف The Legend Of Heroes) به دست آورد و به مدت 5 سال در آن‌جا به ساخت کلیپ‌های ویدئویی برای بازی‌ها و طراحی گرافیکی از قبیل طراحی سایت و … مشغول گشت. او در آن‌جا با آقای تنمون (آهنگ‌ساز اکثر آثار شینکای) آشنا شد. در سال 1999 شینکای اثر She and Her Cat را ساخت؛ قطعه‌ای 5 دقیقه‌ای و سیاه و سفید که بر روی زندگی یک گربه و صاحبش تمرکز دارد. این اثر، یک انیمه در ژانر رومنس است که از دید گربه مذکور روایت شده و عشق و علاقه شدید وی به صاحبش را به خاطر مهربانی و دوست‌داشتنی بودن او، به نمایش می‌گذارد. همین اثر کوتاه، تعدادی جوایز را برای شینکای به دنبال داشت که از نمونه آن‌ها می‌توان به جایزه بزرگ دوازدهمین مسابقه DoGA CG Animation در سال 2000 اشاره کرد.

پس از دریافت جوایز برای اثر خود، شینکای در حالی که هنوز مشغول کار در Falcom بود، به دنبال کردن راه جدید انتخابی‌اش فکر می‌کرد. چند ماه بعد در ژوئن 2000، عکس دختری که در یک کابین خلبان نشسته و گوشیی در دست داشت را کشید که الهام‌ گیریی برای اولین اثر بعدی وی، یعنی Voices of a Distant Star بود. مدتی بعد، شرکت Manga Zoo با شینکای تماس گرفته و گفتند که مایل‌اند با او کار کنند و اجازه می‌دهند که ایده‌اش را به انیمه‌ایی تبدیل کند که بتوانند بفروشند. در ماه می سال 2001، ماکوتو از Falcom استعفا داد و شروع به ساخت Voices of a Distant Star کرد که در یکی از مصاحبه‌ها، منظور کرده است که ساخت این اثر، 7 ماه کار لازم داشته است. انیمه مذکور، اولین انیمه کامل و واقعی ماکوتو شینکای است. او در این اثر، هنر واقعی و نبوغی که دارد را به نمایش می‌گذارد. داستان درباره دختری به نام میکاکو ناگامینه است که عضو ارتش فضایی UN جهت مبارزه با موجوداتی به نام Tarsian می‌شود و دوستش نوبورو ترائو را تنها می‌گذارد. پس از رفتن ناگامینه، آن دو به وسیله پیام با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کند ولی با دور شدن ناگامینه از زمین، زمان ارسال پیام‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد. این اثر، اولین اثر ویژه ماکوتو است که به معنای واقعی کلمه جدایی، غم و تنهایی را در 24 دقیقه به نوعی بسیار متفاوت به مخاطب نمایش می‌دهد.

انیمه شات: قسمت اول

به دنبال Voices of a Distant Star ماکوتو دیگر شاهکار خود یعنی The Place Promised in Our Early Days را ساخت که در 20 نوامبر 2004 در سراسر ژاپن به نمایش در آمد. این اثر، اولین اثر سینمایی شینکای است که 90 دقیقه زمان دارد و شروع هنر و نبوغ بی‌نظیر او در دنیای انیمه است. این اثر نیز مانند اثر قبلی وی، یک رومنس علمی-تخیلی با آمیخته با دیگر ژانرها بود که محتوای بسیار بیشتر و بهتری از انیمه قبلی داشت. انیمه The Place Promised in Our Early Days از نظر منتقدین نیز تحسین برانگیز ظاهر شده و افتخارات بسیاری را از آن خود کرد.

پروژه بعدی ماکوتو شینکای، 5 Centimeters per Second نام گرفت و نخستین بار در 3 مارچ 2007 به نمایش در آمد. این اثر، به طور قطع از هر نظر عالی است و در میان آثار شینکای، هم از نظر داستانی و هم از نظر طراحی‌های کاملاً بی‌نظیر و زیبا جایگاهی خاص دارد. این اثر، شامل 3 قسمت به نام‌های Cherry Blossom، Cosmonaut و 5 Centimeters per Second است که به یکدیگر مرتبط هستند. زمان کلی انیمه، 63 دقیقه است و داستان آن، بار دیگر جدایی دو نفر را نشان می‌دهد که به شدت برای‌شان سخت است و در دیدارهای کوتاه و گاه لحظه‌ای آنان، به حدی احساسات رد و بدل می‌شود که توصیف آن به راستی سخت است! قابل ذکر است داستان انیمه زمانی که است تلفن همراه و ایمیل چیزی جدید هستند و هنوز همه‌گیر نشده‌اند.

در سپتامبر 2007، روزنامه برجسته Shinano Mainichi Shinbun یک تبلیغ تلویزیونی را منتشر کرد که توسط ماکوتو شینکای انیماتوری شده بود. در کنار پروژه‌های اصلی خود، شینکای در ساخت اوپنینگ‌های ویژوال ناول‌ها (بازی اشاره و کلیک ژاپنی که انیمه مانند است) برای کمپانی Minori نیز همکاری کرد.

او سال 2008 را با استراحت در لندن گذارند، زیرا 5 Centimeter per Second را تکمیل کرده بود. در سال 2009 شینکای به ژاپن بازگشت و کار بر روی پروژه بعدی خود را شروع کرد. در دسامبر 2009 او 2 طرح مفهومی از پروژه‌اش به نمایش گذاشت و گفت که این اثر، طولانی‌ترین اثرش خواهد بود که یک انیمه سینمایی زنده با ماجراجویی، اکشن و رومنس است و بر روی سفر دختری با انگیزه و روحیه زیاد تمرکز دارد. در نوامبر 2010، شینکای از عنوان اثر جدیدش رونمایی کرد؛ The Children Who Chase Lost Voices From Deep Below. تریلری در 9 نوامبر از این اثر منتشر گرده و سپس خود اثر در 7 می سال 2011 به نمایش در آمد. این اثر، نسبت به دیگر آثار فرمول متفاوتی در پیش گرفته و با آن که هنوز تمرکز بی‌نظیرش بر روی رومنس بودن را داشت، شروع به بیان ماجراجویی‌ها کرده و شخصیت‌های موجود را نسبت به آثار قبلی (که اکثراً 3 تا 4 شخصیت داشتند) بیشتر کرد.

انیمه شات: قسمت اول

اثر بعدی او، The Garden of Words که تا سال 2016 برجسته‌ترین و قابل تامل‌ترین اثر وی بود، در 31 می 2013 منتشر گشت. در نهایت، آخرین اثر وی تا به حال، یعنی Your Name در 26 آگوست 2016 منتشر شده و مرز نمرات را جابه جا کرد. این انیمه، در میان اکثر سایت‌ها و منتقدان به عنوان برترین انیمه تاریخ شناخته می‌شود.

ماکوتو شینکای که به عنوان میازاکی نسل جدید نیز شناخته می‌شود، از برجسته‌ترین کارگردانان انیمه در سال‌های اخیر است که آثار وی، با فروش و استقبال بسیار زیادی همراه است و در سراسر جهان، افراد زیادی هستند که آثار وی را به عنوان برترین انیمه‌ها در لیست‌های خود دارند و همیشه انتظار برای معرفی شاهکاری جدید از او را می‌کشند.

تاپ تن: — (ماهان عاقل)

در اولین بخش تاپ تن به 10 نفر از قوی ترین مردان در انیمه می‌پردازیم. در این لیست بیشتر قدرت فیزیکی مد نظر بوده و کاملا سلیقه‌ای است و در صورتی که نظر شما با لیست ما موافق نیست لطفا در بخش نظرات 10 شخصیت برتر خود را اعلام کنید.

انیمه شات: قسمت اول

10. گاتش

«گاتس» (Guts) شخصیت اصلی انیمه Berserk است. او در جنگ به دنیا آمده و در جنگ بزرگ شده و میدان نبرد تنها جایی است که به آن تعلق دارد. گاتس از بچگی شروع به شمشیر زنی کرد و همیشه شمشیری بسیار بزرگتر از توانش در دستان میگرفت تا خود و دیگران را به چالش بکشد. او در جنگی به تنهایی با صد نفر جنگید و پیروز میدان بود در حالی که فقط شمشیر بزرگش را داشت و بدون هیچگونه قدرت ماوراطبیعی‌ای توانست هر صد نفر را شکست دهد. او در یکی از درگیری‌هایش دست چپش را از دست می‌دهد و به جای آن یک دست فلزی که در آن یک توپ انفجاری کوچک و کمان جای گرفته استفاده می‌کند. نام شمشیر او Dragon Slayer است که بیش از 2 متر طول دارد او زره‌ای به نام Berserker را دارد که به او قابلیت‌های بسیاری همچون سرعت و قدرت بیشتری می‌دهد. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

من ترجیح می‌دهم برای زندگیم بجنگم بجای اینکه فقط زندگی کنم.

انیمه شات: قسمت اول

9. سباستین مایکلز

«سباستین مایکلز» (Sebastian Michaelis) دومین شخصیت اصلی انیمه Kuroshitsuji یا همان Black Butler است. او در ظاهر مردی بزرگسال به نظر می‌آید، اما در واقع یک شیطان بسیار قدرتمند است که با «شیل فنتوم‌هایو» (Ciel Phantomhive) (شخصیت اصلی انیمه) قرارداد بسته و بعد از اتمام این قرارداد، روح شیل فنتوم‌هایو را خواهد بلعید. سباستین در حالت عادی از قدرت و سرعت بالاتری نسبت به انسان‌های دیگر برخوردار است و توسط انسان‌های عادی و اسلحه‌ صدمه‌ای نمی‌بیند و زخم‌هایش بسیار سریع التیام می‌یابند. سباستین در مبارزه با یک خدای مرگ پیروز بود و حتی یک فرشته را توانست در فرم واقعی شیطانیش در عرض 10 ثانیه شکست دهد. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

گذشته را فراموش کن، رویاهایت را قربانی کن، در حالی که با ناامیدی زیادی روبه رو هستی، از گذشته‌ات فرار کن، با واقعیت بجنگ و هرگز اشرافیت خود را از دست نده. همان گونه باش ارباب جوان. این روحیست که می‌خواهم ببلعم.

انیمه شات: قسمت اول

8. ناروتو

ناروتو شخصیت اصلی انیمه Naruto است و در انیمه جدید Baruto نقش پدر شخصیت اصلی را بر عهده دارد. ناروتو یک نیجا از روستای مخفی کونوها است و در کودکی پدر و مادر خود را از دست می‌دهد و از کودکی همیشه تنها بوده و هیچ دوستی نداشت. بیشتر افراد روستا با او مثل یک بیگانه رفتار می‌کردند و به همین خاطر برای اینکه خود را به آن‌ها ثابت کند، تصمیم می‌گیرد به مقام هوگاکه یا قوی‌ترین نینجا در روستا تبدیل شود. او در اوایل یکی از ضعیف ترین نینجاها بود اما پس از تمرین‌ها و نبردهای متداول به قهرمان روستای مخفی کونوها و یکی از قوی ترین نینجاهای تاریخ تبدیل شد و بالاخره به رویای هوکاگه شدن دست می‌یابد و در انیمه Baruto دیدم که به عنوان هفتمین هوکاگه انتخاب شده است. قدرت زیاد ناروتو در انیمه ناشی از انرژی درونی یا چاکرا است که توسط هیولایی در بدنش تامین می‌شود. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

کسانی که زندگی خود را برای دفاع از باورشان به خطر می‌اندازند، تبدیل به قهرمانان می‌شوند و در افسانه‌ها همیشه باقی ‌می‌مانند.

انیمه شات: قسمت اول

7. ناتسو دراگنیل

«ناتسو دراگنیل» (Natsu Gragneel) شخصیت اصلی انیمه Fairy Tail و یکی از قوی‌ترین اعضای جادوگران فیری تیل است. او عضو گروه‌های تیم ناتسو و تیم فلایینگ دراگون است. ناتسو در اصل یکی از شیاطین و برادر کوچکتر زرف است که 400 سال پیش می‌میرد. او سرعت و قدرت فیزیکی بسیار بالایی داشته و در مبارزه تن به تن بسیار مهارت دارد. ناتسو همچنین از جادوی دراگون اسلیر استفاده می‌کند که به او قدرت‌های زیادی همچون استفاده از آتش را می‌دهد. او طرز استفاده از این نوع جادوی را از پادشاه اژدهایان آتشین یاد گرفته و او را پدر خود می‌داند، جادوی آتشین ناتسو با جادو‌های دیگری مثل رعد و برق و آتش سیاه ادغام می‌شود و ترکیبی بسیار قوی‌تر به وجود می‌آورد. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

من وقتی خسته باشم دست از مبارزه بر نمی‌دارم، من وقتی مبارزه نمی‌کنم که قلبم را تیکه تیکه کنی.

انیمه شات: قسمت اول

6. لوفی

«مانکی دی. لوفی» (Monkey D. Luffy) یا «لوفی کلاه حصیری» شخصیت اصلی انیمه بسیار معروف و طولانی وان پیس و کاپیتان دزدان دریایی Straw Hat است. لوفی پسر مانکی دی دراگون رهبر جدایی طلبان و بزرگترین دشمن حکومت مرکزی است و از طرف دیگر پدربزرگ لوفی یک ژنرال نیروی دریایی است. لوفی با اینکه تنها 19 سال سن دارد ولی مشکلات زیادی برای نیروهای دریایی ایجاد کرده است و 500 میلیون جایزه بر روی سرش وجود دارد. لوفی پس از خوردن میوه Gum-Gum به یک مرد کشی تبدیل شد و قدرت کش آوردن بدن خود را دارد. بخاطر خوردن این میوه الکتریسیته و گلوله به او هیچ آسیبی نمی‌زند ولی از طرف دیگر توانایی شنا کردن را هم از دست می‌دهد. او همچنین توانایی استفاده از سه نوعِ قدرتِ هاکی را دارد که به او قدرت سفت کردن بدن و حدس زدن حرکت بعدی دشمنانش را می‌دهد. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

قهرمان؟ نه، ما دزد دریایی هستیم. من عاشق قهرمانان هستم اما نمی‌خواهم یک قهرمان باشم. می‌دونی قهرمان کیه؟ فکر کن یک تیکه گوشت وجود داشته باشه اگر دزدان دریایی آن را ببینند یک مهمانی برگذار می‌کنند اما قهرمانان آن گوشت را با مردم به اشتراک می‌ذارد. از طرف دیگر من همه‌ی گوشت را برای خودم می‌خواهم.

انیمه شات: قسمت اول

5. ایچیگو کوروساکی

«ایچیگو کوروساکی» (Ichigo Kurosaki) شخصیت اصلی انیمه بلیچ است. با اینکه ایچیگو ظاهری کاملا انسانی دارد ولی در واقع یک دورگه نصف شینیگامی (خدای مرگ) و نصف کوینسی است. ایچیگو در طول انیمه با هر مبارزه قوی‌تر می‌شود و با پیشروی بیشتر شما در داستان او با تمرین‌های سخت و مبارزه کردن، قدرتمند‌تر از گذشته می‌شود. مهم نیست شرایط چقدر بر ضد او باشند، اگر یکی از دوستان او در خطر باشد او تمام تلاشش را برای نجات دادن او می‌کند. شاید فکر کنید این موضوع خیلی کلیشه‌ای است ولی این مهم‌ترین ویژگی اوست. ایچیگو یک شمشیر زن بسیار ماهر و با قدرت فیزیکی بالاست که بغیر از داشتن قدرت یک شینیگامی و یک کوینسی که از پدر و مادرش کسب کرده، دارای قدرت Hollow نیز هست و در زمان استفاده از این قدرت، قابلیت‌های فیزیکی او چندین برابر می‌شود. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

من مبارزه نمی‌کنم برای اینکه پیروز شدن را دوست دارم، من مبارزه می‌کنم چون باید ببرم.

انیمه شات: قسمت اول

4. گوکو

«گوکو» (Goku) اصلی‌ترین شخصیت مجموعه انیمه Dragon Ball است. گوکو از نژادی به نام سایان است که بسیار خشن هستند و او در اصل برای نابود کردن زمین فرستاده شده بود، اما به طور اتفاقی به سر او ضربه‌ای وارد می‌شود که باعث از بین رفتن خوی وحشی‌گری او شد و شخصیتش تغییر می‌کند و بعدا به بزرگترین محافظ کره زمین تبدیل می‌شود. او رهبر گروه دراگن تیم است و در طول زندگیش با تمرین مداوم و سخت توانست به یکی از بهترین مبارزان تبدیل شد میل او به مبارزه کردن با رقیبان قوی‌تر، زمین و کل جهان را چندین بار نجات داده است. او در مبارزه بدون سلاح بسیار وارد است و از قدرت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است و در حالت سوپرسایان قدرت و سرعتش چندین برابر افزایش می‌یابند. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

قدرت در مواجه با نیاز به وحود می‌آید، نه اراده. برای قوی شدن نیاز است تا این نیاز در تو ایجاد شود.

انیمه شات: قسمت اول

3. آل‌ مایت

«توشینوری یاگی» (Toshinori Yagi) با نام قهرمانی «آل‌ مایت» (All Might) یکی از شخصیت‌های انیمه «آکادمی قهرمان من» (Boku no Hero Academia) است. او قهرمان شماره یک است و مردم او را سمبل صلح می‌دانند و همچنین به عنوان یکی از اساتید در آکادمی قهرمانان کار می‌کند. آل‌ مایت هشتمین دارنده قدرت One For All که به او توانایی قدرت، سرعت و چابکی بسیار زیاد می‌دهد و نکته مهم داستان این است که او قابلیت هدیه دادن این قدرت به دیگران را دارد. او در مبارزه با شحصیت منفی انیمه All For One پیروز می‌شود اما آسیب زیادی می‌بیند و نمی‌تواند از قدرتش برای مدت زیادی استفاده کند، اما با این حال باز هم او قوی‌ترین شخصیت‌ این انیمه است و در هیچ شرایطی تن به شکست نمی‌دهد و برای نجات دیگران از جان خودش مایه می‌گذارد. با وجود آسیب‌های زیاد آل مایت اگر بخواهد به صورت جدی مبارزه کند کمتر کسی توان مقابله با او را خواهد داشت. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

من برای کم کردن فشار قهرمانان و از بین بردن ترس درونیم همیشه لبخند می‌زنم.

انیمه شات: قسمت اول

2. ملیوداس

«ملیوداس» (Meliodas) شخصیت اصلی انیمه «7 گناه کبیره» (7 گناه کبیره) و کوتاه قدترین شخصیت در این لیست است. ملیوداس در اصل یک شیطان با بیش از 3000 سال عمر است و رهبر گروه 7 گناه کبیره محسوب می‌شود. او در حالت عادی از قدرت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از قابلیت‌های اصلی او «فول کانتر» یا ضد حمله نام دارد که در آن یه ضربه جادویی وارد شده به او را با قدرتی دو برابر به فرستاده‌اش برمی‌گرداندو در واقع هرچه ضربه و دشمن قوی‌تر باشد، فول کانتر ملیوداس نیز قوی‌تر خواهد بود و همین ملیوداس را یه سر و گردن از بقیه شخصیت‌ها بالاتر قرار می‌دهد. او همچنین در حالت شیطانی‌اش سرعت و قدرتش چند برابر می‌شود و بدنش به راحتی صدمه نمی‌بیند. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

همه موجودات خواهند مرد، ولی باور آن‌ها اگر توسط دیگران محافظت شود، باقی خواهد ماند. وقتی به اندازه کافی مصمم به پیروی قوانان شوالیه‌ها شدی، مهم نیست که چه اندازه خون خواهی ریخت، باید همیشه آن‌ها را پیروی کنی؛ این معنی واقعی شوالیه بودن است.

انیمه شات: قسمت اول

1. سایتاما

بالاخره به بهترین و قوی‌ترین مرد دنیا رسیدیم. هیچگونه جای تعجبی برای قرار گرفتن «سایتاما» (Saitama) در مقام اول وجود ندارد. شخصیت اصلی انیمه One Punch Man، سایتاما، نه تنها در دنیای انیمه قوی‌ترین است، بلکه در در دنیای قهرمانان مارول و دی‌سی نیز رقیبی نخواهد داشت و تمام دشمن‌های خود را به راحتی و فقط با یک مشت شکست می‌دهد. بگذارید کمی بیشتر درباره او توضیح دهیم، او یک مرد بیکار 25 ساله است که یک روز تصمیم می‌گیرد برای تفریح قهرمان شود و بعد از دو سال تمرین مداوم که شامل هر روز 100 شنا، 100 دراز و نشست، 100 اسکوات و 10 کیلومتر دویدن است؛ به قدرت خدایی دست می‌یابد ولی هزینه‌ای سنگین در این میان می‌پردازد و تمام موهای خود را از دست داده و کچل می‌شود. با اینکه سایتاما از تمام قهرمانان دیگر قوی‌تر است، اما چون به دنبال مشهور شدن نیست زیاد شناخته شده نیست. قدرت، سرعت، چابکی و استقامت او بی‌نهایت و غیر قابل اندازه گیری هستند، در صورتی که در عرض چند ثانیه می‌تواند از ماه به زمین برسد. در زیر یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌ها او را می‌توانید بخوانید:

من قهرمان نشدم برای اینکه شماها را راضی کنم، من قهرمان شدم چون خودم دوست داشتم!

انیمه شات این هفته به پایان رسید و امیدواریم که از آن راضی باشید، همچنین خوشحال خواهیم شد که هفته آینده در همین روز و ساعت متتظر قسمت جدید این بخش باشید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت اول

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی