نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)


نوشته نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس) اولین بار در تالاب پدیدار شد. خودرو فوق العاده در ایران رونمایی شد    برای نخستین بار در ایران یک خودرو لوکس رونمایی شده هست در ادامه می‌توانید ما را دنبال نمایید .   نخستین خودرو سوپر اسپرت ایرانی معرفی شد که طراحی دقیقا نوین دارد و می‌توان آن را در رده لوکس ترین خودروهای طراحی شده نوین...

نخستین خودرو سوپر اسپرت ایرانی معرفی شد که طراحی دقیقا نوین دارد و می‌توان آن را در رده لوکس ترین خودروهای طراحی شده نوین قرار داد. شرکت سیروان موتورز، به شکل غیر رسمی از سوپراسپرت دست ساز خود، به اسم فینیکس رونمایی کرد که نخستین خودروی اسپرت تماما ایرانی قلمداد میشود.

نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)

احتمالا اسم سیروان موتورز لااقل برای یکبار به گوش شما خورده باشد و اطلاعات مختصری هم راجع به آن داشته باشید. سیروان موتور یک شرکت ایرانی هست که نخستین بار درسال 1389 و با هدف ورود به دنیای فناوری و تکنولوژی‌های نوین در زمینه‌ی طراحیو فرآوری سوپراسپرت با پلتفرم

و بدنه ی اختصاصی، فرآوری ربات و ماشین‌های هوشمند و همچنین تحقیق و گسترش ی دانش فنی دستاورد انحصاری خود در ساخت انرژی‌های پاک «فناوری ایرهیبرید» پا به عرصه وجود نهاد.

سیروان موتورز از سال گذشته به صورت جدی در مورد سوپر اسپرتی سخن گفت که توسط مهندسین ایرانی و با دست توانمند آنها ساخت خواهد شد و فینیکس اسم خواهد گرفت. اما همان طور که میدانید مراحل تحقیق و گسترش یک خودروی سوپر اسپرت، پیچیده و دوران‌بر هستند و به سادگی نمی‌توان با صرف دوران اندکی، محصولی چشمگیر روانه بازار کرد.

در این مدت، مشتاقان بیشماری چشم براه دیدن چهره فینیکس بودند اما سیروان موتورزاز همان ابتدا اعلام کرد که محصول خودرا تا پیش از اتمام سال 1396 رونمایی رسمی خواهد کرد. اما اشتیاق بسیار مردم، باعث شد که مسئولین این شرکت، تصمیم به یک رونمایی غیر رسمی از این ماشین بگیرند و برای این کار، از خصوصیت لایو «Live» اینستاگرام بهره ببرند.

سرانجام این رخداد افتاد و نسخه شروع از این ماشین به شکل غیر رسمی معرفی شد کههنوز مراحل فرآوری آن کامل نشده بود. هم‌ چنین سیروان موتورز اعلام کرده که یک خودروی کوچک شهری به اسم آماتا در دست ساخت دارد و به زودی از این خودرو هم رونمایی خواهد کرد.

فینیکس از پیشرانه‌ای بهره میبرد که با تکنولوژی‌های خاصی ساخته شده هست. این پیشرانه ترکیبی از دو انجین خواهد بود؛ یکی موتور درون سوز بنزینی که توسط شرکت AMG ساخته میشود و دیگری سیستم ایرهیبرید Air-Hybrid که توسط بنیاد‌گذار شرکت، آقای سیروان در طی ده سال تحقیق، مطالعه و طراحی ساخته شده هست که عنوان قلب تپنده ی فینیکس درنظر گرفته شده هست.

لازم به یاد هست که موتور درون سوز، حجم 6.2 لیتری و 8 سیلندر دارد ودر کنار قوای محرکه ایر هیبرید، قدرتی معادل 1200 اسب بخار ساخت خواهند کرد. این موتور طبق متداول خودروهای سوپر اسپرت، در عقب یا به اصطلاح در وسط ماشین قرار میگیرد. چنین قدرت شگفت انگیزی از طریق جعبه دنده PDK ساخت پورشه به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.

نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)

جزئیات بیشتر از تولیدات این شرکت در آینده توسط سیروان موتورز اعلام خواهد شد. یک گفت‌وگوی اختصاصی با مسئولین این شرکت ترتیب داده ایم که در ادامه شما خوانندگان را در جریان آن قرار میدهیم.

از تاریخچه شرکت سیروان موتورز برایمان بگویید.

– درسال 89، شرکت دانش بنیاد سیروان موتورز، با هدف ورود به دنیای فناوری و تکنولوژی‌های نوین در زمینه‌ی طراحی و ساخت سوپراسپرت با پلتفرم و بدنه ی اختصاصی، ساخت ربات و ماشین‌های هوشمند و هم‌ چنین تحقیق و گسترش ی دانش فنی دستاورد انحصاری خود در ساخت انرژی‌های پاک «فناوری ایرهیبرید»، در اروپا به ثبت رسید.

شایان یاد هست سیروان موتورز به عنوان هسته‌ی مرکزی در راس تمامی تولیدات خود قرار دارد، و تولیدات ساخت شده در مجموعه‌های مختلف خودرا با اسم و لوگوی اختصاصی مرتبط به واحد تولیدکننده‌ی آن که دقیقا به سیروان موتورز وابسته هست، وارد بازار جهانی میکند، نخستین محصول برای بیان توانمندی علمی شرکت سیروان موتورز، فرآوری و ساخت سوپراسپرت با ویژیگی‌ها و توانمندی‌های ناب نسبت به دیگر رقبا هست.

ما دقیقا با خبر به ابزارها و امکانات محدود و همه ی‌ی دشواری های ساخت در درون کشور هستیم و همچنین رقابت با شرکت‌های بزرگ که چندین دهه در حال ساخت ماشین هستند کاری بزرگ و بسیار مشکل هست، از این جهت سیروان موتورز با توجه به توانمندی علمی و فنی و برنامه‌های ناب و بلند مدت خود با هدف خدمت به مردم عزیز ایران علی‌الخصوص تغییر دیدگاه

جامعه‌ی داخلی و خارجی مبنی بر عدم توانمندی ایرانی برای ساخت محصول با کیفیت بر زمینه معیارها و استاندارهای جهانی، پا در این عرصه نهاد. سیروان موتورز با تکیه بر افراد و طراح توانمند خود که دارای 15 سال سابقه‌ی تحقیق، مطالعه و مشارکت‌های موردی «کوتاه مدت» با چندین شرکت سرشناس و بزرگ خودروساز هست،

فرآوری یکی از پیچیده‌ترین نوع طراحی خودرو را در درون کشور پیش گرفت، با سربلندی اعلام م‌ نمائیم، با توجه به تمامی محدودیت‌ها و تکیه بر دانش بومی، با رعایت اصول مهندسی نوین، نکات و معیارهای آیرودینامیکی و حفظ بی قید و شرط کیفیت بالای محصول تولیدی خود برای رقابت در بازار جهانی، نخستین پلتفرم و کانسپت

سوپراسپرت ایرانی و خودروی نوین شهری با ظاهری انحصار به فرد و طراحی شده برای سیروان موتورز با اسم تجاری فینیکس «ققنوس» و آماتا « اصیل و عالیجناب» را در آینده‌ی نزدیک معرفی نماید.

فعالیت خودرا چه زمانی و به چه شکلی شروع کردید؟

– فعالیت سیروان موتورز به دو بازه ی زمانی دارد، دوره اول سابقه ی 13 سال تحقیق ، مطالعه و مشارکت‌های موردی با شرکت‌های بزرگ و معتبر خودروسازی در دنیا بوده که پشتوانه‌ی فنی، علمی و مدیریت برند سیروان موتورز رو شکل داد، و بازه‌ی دوم از 3 سال پیش سیروان موتورز زیرساخت‌های خودرا برای فرآوری و ساخت، حاضر و رسما از 2 سال گذشته فرایند طراحی و ساخت را شروع کرد.

نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)

آیا در مسیری که طی کردید، کمک و یا محافظت از مسئولین و یا خودروسازان بزرگ کشور دریافت نمودید؟

– سیروان موتورز دقیقا یک شرکت خصوصی هست و هیچ ارتباطی به خودروسازان داخلی ندارد، ودر طول مسیر با مشخص شدن توانمندی سیروان موتورز، محافظت مسئولین رو در حد امکان دریافت کردیم.

ایده فرآوری یک ابرخودرو ایرانی از کجا به ذهنتان رسید؟

– به علت علاقه‌مندی بسیار عمده بنیاد‌گذار شرکت به این نوع خودروها به علت جزئیات و پارامترهای فوق مهندسی این نوع از کلاس خودرویی، ایده ی این کار از سال 85 در ذهن ایشان بود.

باوجود همه محدودیت‌ها در ایران، چطور توانستید کار را پیش ببرید؟

– به گزارش تالاب بدبختانه در کشور عزیز ما حاشیه‌های بسیار زیادی بین مردم رواج دارد که بیشتر از این‌که به اصل کار توجه کنند معمولاً اکثریت به حاشیه‌ها میپردازند، بدیهی هست که کار در این سطح با این شرایط بسیار مشکل هست، دشواری های زیادی را پست سر گذاشتیم ودر پیش رو داریم،

چه از نظر تحریم‌های ناجوانمردانه کشور عزیزمان و چه از نظر عدم مشارکت خیلی از شرکت‌های بزرگ، دشواری های گمرکی، خرید بانکی ، محدودیت ‌های ابزاری ساخت قطعه و …. اما خب همه وقت} با پشتکار، روابط، مشاوره، تلاش و هدفمند بودن میتوان به دشواری های فائق آمد.

نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)

اسم ابرخودروی شما فینیکس هست؛ آیا تمام مراحل طراحی و فرآوری آن در ایران و توسط مهندسین بومی انجام شده هست؟

– بله اسم این خودروی جذاب فینیکس هست، تمامی مراحل طراحی و فرآوری بدنه و مونتاژ در درون کشور در حال انجام هست که اکثریت محاسبات و طراحی‌ها بدلیل نبود نیروهای فنی با سنجیدن ، توسط خود بنیاد‌گذار شرکت در درون کشور انجام شد و برای تایید نهایی پیش از ساخت توسط تولید کنندگان معتبر مورد ارزیابی قرارگرفت،

و با سربلندی اعلام می‌کنیم، طراحی و ارزیابی‌ی بدنه که از پیچیدگی‌های بسیار عمده فنی برخوردار هست و همچنین پلتفرم ان در درون کشور انجام شده و هیچ شرکت خارجی و یا نیروی خارجی در طراحی و ارزیابی و مونتاژ آن دخیل نبوده، اما در طراحی و فرآوری موتور و گیربکس که قطعا چند شرکت محدود

در دنیا توان انجام آن را دارند ، از شرکت‌های معتبر آلمانی استفاده شده و همچنین برای طراحی سیستم داینامیک و تعلیق در داخل طراحی ودر بیرون از کشور ساخته شده هست.

این اسم «فینیکس» چطور به ذهن شما خطور کرد؟

– فینیکس به معنای مرغ افسانه ی سیمرغ هست، این پرنده بسیار جذاب، از دل آتش بیرون می‌آید و تظاهر میکند این اسم به دو علت توسط یکی از اعضای محترمه‌ی سابق تیم سیروان موتورز انتخاب شد، علت اول انتخاب این اسم ، تشبیه شرایط سخت ساخت و فرآوری این ماشین، که از دل سختی‌ها و یا به اصطلاح از دل آتش عبور کرد

تا به این مرحله برسد، و علت دوم صادراتی بودن این خودرو و عدم تلفظ صحیح این اسم در بیرون از کشور، معنای انگلیسی آن رو برای آسانی در تلفظ اسم این ماشین انتخاب کردیم.

از فینیکس بگویید؛ طراحی این ماشین به چه شکلی صورت پذیرفت؟

– طراحی این ماشین در طی شش ماه توسط بنیاد‌گذار شرکت صورت گرفت، برای طراحی این ماشین از شاهین الهام گرفته شده که سریعترین پرنده ی شکاری دنیا در دوران شیرجه هست و هم‌ چنین این پرنده در ایران باستان سمبل تعالی و سرافرازی بوده، ودر طراحی آن کوشش شده از اصول مهندسی نوین استفاده شود. با توجه به خطوط بدنه‌ی فینیکس، و تست آن در نرم افزارهای شبیه سازی، از ضریب آیرودینامکی خوبی نسبت به دیگر رقبای خود برخوردار هست.

ابعاد اتاق نسبتا بزرگ تر از دیگر سوپرکارها هست و همین موضوع واسطه آسانی بیشتر سرنشین و دید بهتر آن و آسانی در سوار و پیاده شدن، خواهد شد.

ماشین تهاجمی و عضلانی طراحی شده تا شکوه و عظمت خاصی به آن ببخشد. در طراحی فینیکس کوشش شده از خطوط ساده در آن استفاده شود. خطوط اغراق آمیز، و البته تمامی خطوط بدنه و یا به اصطلاح « کاراکترلاین» طوری طراحی شده‌اند تا بهترین تاثیر در جریان هوا «Laminar flow» را روی بدنه ایجاد کنند،

و هم‌ چنین ظاهر این ماشین به گونه‌ای طراحی شده هست که جریان هوا بسیار روان بر روی مقطع فینیکس حرکت کند و ازآن جدا شود و کمترین Turbulant را ایجاد کند و همین طور در طراحی به این مضمون توجه شده که بیشترین سرعت عبور جریان در زیر خودرو و بیشترین فشار جریان بر بالای ماشین باشد تا در تراز خودرو در سرعت‌های بالا ایجاد و دستور پذیری بهتری داشته باشد و همچنین از بیشترین نیروی DownForce و کمترین نیروی Drag برخوردار باشد.

نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)

قوای محرکه فینیکس، توسط چه کسانی طراحی و توسط چه شرکت ساخت میشود؟

– فینیکس از دو قلب تپنده بهره‌مند هست ، سیستم بنزینی توسط شرکت AMG و سیستم ایرهیبرید Air-Hybrid توسط بنیاد‌گذار شرکت، آقای سیروان در طی ده سال تحقیق، مطالعه و طراحی ساخته شده هست که عنوان قلب تپنده ی فینیکس درنظر گرفته شده هست.

پلتفرم، شاسی، سیستم تعلیق، موتور از بخش‌های مهم ماشین هستند؛ کمی درباره انها توضیح دهید.

– در طراحی فینیکس کوشش شده خلاقیت و فناوری در تمامی بخش‌های آن رعایت شود. پلتفرم و شاسی فینیکس دقیقا طراحی شده توسط فنی سیروان موتورز هست. در این نوع از کلاس خودرویی که به روش H-L-U ساخته میشوند معمولاً شاسی سه تیکه درنظر گرفته میشود، و فینیکس نیز دارای شاسی سه تیکه،

بلوک جلو و عقب از آلیاژ آلومینیوم بوده، که واسطه کاهش وزن در حدود 400 کیلوگرم شده هست که سبب افزایش ایمنی و عجله بیشتر و همین طور واسطه افزایش کارایی و هندلینگ آن نیز میشود.

در داخل ستون‌های اصلی A – pillar «ستون جلو» و B – pillar «ستون وسط» و هم‌ چنین در کف کابین از آلیاژ تیتانیوم برای افزایش ایمنی سرنشین استفاه شده و کل اتاق از الیاف با کیفیت فیبر کربن و کربن کولار ضد حریق هست.

نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)

ظاهراً از تکنولوژی خاصی برای رنگ بدنه فینیکس استفاده میشود. از این تکنولوژی بگویید.

– در این نوع از کلاس خودرویی معمولاً از بالاترین و یا آخرین تلکنولوژی‌های روز دنیا استفاده خواهد شد. یکی از این تکنولوژی‌ها در مورد رنگ بدنه هست که از فناوری نانو استفاده میشود و میتوان آن را نسل اخیر رنگ ماشین درنظر گرفت. از خصوصیت‌های این تکنولوژی می‌توان، ضد خش و ضد لک بودن، خود تمیز شونده و کیفیت بسیار بالای رنگ اسم برد.

آیا فینیکس در دو نسخه برای داخل و خارج ارائه خواهد شد؟

با توجه به سند چشم انداز خودرویی کشور و فرمایشات مقام معظم و محترم رهبری، مبنی بر این‌که تا سال 1404، ایران باید محصولی را ساخت کند که بر زمینه استانداردها و معیار کیفیت روز دنیا باشد، از این جهت با توجه به این فرمایشات و سند چشم انداز خودرویی ایران، ما بیشتر بر بازارهای خارجی تمرکز داریم

که علاوه بر درخشش اسم ایران، سبب ورود ارز به درون کشور باشیم تا به سهم خود در ترقی صنعت کشور کمک کوچکی در کنار دیگر بزرگان زحمتکش برای صنعت ایران داشته باشیم. و برای مدل داخلی درنظر داریم یک یا دو دستگاه در بازار داخلی ارائه کنیم. البته نه همان مدل صادراتی، بلکه نسخه‌ای با توجه به محدودیت‌های ناب خودرو در درون کشور.

تفاوت این دو نسخه در چیست؟

– در آپشن‌های فنی و رفاهی، در تکنولوژی رنگ بدنه، در فناوری‌های به کار رفته سیستم داینامیکی، در شیشه‌ها که برای مدل خارجی شیشه‌ها از فناوری نانو خواهند بود که بدون نیاز به برف پاک کن هست ودر نظیر‌ی داخلی از شیشه‌های معمولی استفاده خواهد شد. دیگر تفاوت‌ها در قدرت موتور و گیربکس و حجم موتور و جزئیات دیگر هستند که به‌زودی مشخصات این دو مدل را در وبسایت رسمی سیروان موتورز توزیع خواهیم کرد.

نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)

آیا نسخه مخصوص بازار ایران، مجوزهای لازم برای عدد گذاری را دریافت کرده هست؟

– برای دریافت مجوز تردد قطعا در درون کشور استانداردهای مرتبط به خودرا دارد که بخشی ازآن حاوی استانداردهای ساخت یا همان استاندارد 52 گانه هست و بخش دیگر بعد از ساخت این ماشین و انجام تست‌های شروع بر روی آن هست. با توجه به محافظت دولت و رهبر محترم از استعدادهای داخلی امیدواریم

مشکلی در این فرآیند به وجود نیاید و باید تا دوران فرآوری و تکمیل نهایی صبر کرد و تمامی تلاش ما بر این هست لااقل یک دستگاه از این خودرو حتی با پلاک منطقه در درون کشور باشد که امروز شاهد حضور ماشین‌های پرقدرتی با پلاک منطقه هستیم .

قیمت این ماشین در چه محدوده‌ای قرار میگیرد؟

– خودروهای سوپراسپرت دست ساز به علت کیفیت و توجه بالای فرآوری و استفاده از فناوری‌ها و قطعات با کیفیت روز، قطعا قیمت بالایی خواهد داشت ودر حال حاضر تا اتمام فرآیند فرآوری قیمتی ازآن را نمی‌توانیم توزیع کنیم.

آیا برای طراحی و فرآوری فینیکس از شرکت‌های مطرح دنیا کمک گرفته‌اید؟

– سربلندی ما این هست که بیشترین سهم در طراحی این ماشین به سیروان موتورز تعلق دارد اماس در زمینه‌هایی، طبیعی هست از تجارب شرکت‌های بزرگ استفاده کرد که نه تنها بر روی قیمت پایان یافته موثر هست بلکه سبب افزایش کیفیت و کاهش خطا میشود.

آیا فینیکس امتحان‌های ایمنی را پشت سر گذاشته هست؟

– تمامی آزمایش‌هایی که نیاز به ورود آن به بازار هست را پشت سر خواهد گذاشت و این اطلاعات را بعد از انجام تست‌های جاده‌ای و ایمنی توزیع میکنیم.

آیا از موسسات معتبر در این زمینه، نمرات لازم را دریافت کرده هست؟

– در طراحی بدنه و روش فرآوری، و کیفیت کار به صورت غیر رسمی نظرات خوب و مثبتی را دریافت کرده‌ایم. با توجه به این‌که این نخستین سنجیدن حرفه ایی سیروان موتورز در این زمینه هست، بدیهی هست با کاری در چنین قشری نباید انتظار عملکرد یک شرکتی را داشت که چندین دهه در حال تحقیق و گسترش و فرآوری تولیدات متعدد هست، و تا اتمام فرآیند‌ی ساخت باید چشم براه این نمرات ماند.

فینیکس از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد. با این تفاسیر آیا این ماشین توانا هست با تولیدات نظیر در سطح دنیا رقابت کند؟

– نمیتوان دقیقا گفت از بهترین تکنولوژی‌ها، اما با توجه به بودجه فرآوری آن کوشش شده در کنار بهترین‌ها قرار گیرد و می‌توان گفت فینیکس با امتیازهای خود میتواند متفاوت باشد ودر کنار دیگر رقبای هم سطح در این کلاس قرار بگیرد.

تولیدات ساخته شده توسط شرکت‌های مطرح در دنیا در این سگمنت کم نیستند. فینیکس با کدام یک رقابت خواهد کرد؟

– بله قطعا همین طور هست اما موضوعی که ما روی آن تمرکز داریم این هست که تمامی شرکت‌هایی که این دسته از ماشین را ساخت میکنند بیشتر به قدرت و جزئیات فنی و ظاهر بیرونی توجه دارند و فضای داخلی را فراموش کرده‌اند که میتوان در قالب استاندارد طراحی داخلی و خارجی این خودروها،

نسبتا فضای داخلی بهتر و آسان‌تری را داشت. ما تمامی نقاط ضعف دیگر خودروها را در این کلاس جمع آوری کرده‌ایم و تا حد امکان آن را در فینیکس تقویت کرده‌ایم که و دیگر جذابیت‌هایی برای فینیکس درنظر گرفته شده تا برای خریداران ناب این دسته از خودروها جالب باشد. اجازه دهید بعد از ساخت با توجه به کیفیت و توانایی‌های خود، فینیکس تعیین کند با کدام دسته میتواند مبارزه کند.

شرکت‌های کوچکی در سطح دنیا وجود دارند که به درسال‌های اخیر به فرآوری ابرخودروهای گران قیمت روی آورده‌اند؛ مانند W Motors لبنان که با محصولی به اسم لایکان هایپر اسپرت به شهرت و موفقیت بسیار خوبی دست یافت. به نظر شما فینیکس میتواند چنین موفقیت‌هایی را برای کشور ما کسب کند؟

– در درون کشور عزیزان بیشماری زحمت کشیده‌اند و خودروهایی ساخت کرده‌اند، چه در زمینه ی فرآوری کامل و چه در حد یک کانسپت. بعد از رونمایی غیر رسمی از فینیکس با توجه به خواهش‌های مردم و انتشار تصاویری از فینیکس دقیقا مشخص هست که با چه کیفیتی و با چه هدفی وارد این عرصه شده.

تمامی تلاش ما این هست در کنار دیگر بزرگان کشور که برای ایران اسم آور بوده‌اند ما هم سهم کوچکی در موفقیت و ترقی صنعت کشور عزیزمان داشته باشیم، و امیدواریم با توجه به محدودیت‌ها و حواشی بسیار عمده، اسم خوبی برای کشور کسب کنیم.

نخستین خودرو لوکس ایرانی رونمایی شد (عکس)

– چه آپشن‌هایی برای این ماشین درنظر گرفته شده هست؟

– بسته طراحی ما حاکی از آپشن‌هایی هست که بعضی از ساخت کنندگان قطعات بخاطر تحریم‌های ناجوانمردانه ، مشارکت نمی کنند و یا بعد از قرارداد، با توجه به موضوعات سیاسی کشور عزیزمان، قرارداردها یه صورت یک جانبه فسخ میشوند و یا حاضر نیستند فناوری‌های خودرا برای بازار داخلی در اختیار ما بگذارند.

از این جهت انتشار جزئیات کامل در مورد آپشن‌های ناب فینیکس را بعداً توزیع میکنیم که آسودگی علت از دریافت قطعه و سیستم‌های مورد نظر را داشته باشیم ، اما از آپشن‌های ابتدایی فینیکس میتوان به این موارد اشاره کرد:

فناوری انحصاری ایرهیبرید Air-hybrid
سیستم تعلیق Double A arm multi link که از خودروهای مسابقه ای فرمول یک F-R-I-C-S الهام گرفته شده
کمک‌های الکترومغناطیسی Electromagnetic با تنظیم اتوماتیک بلندی
سیستم نظارت پایدار لحظه‌ای V-C-S
K.E.S System

شیشه‌ها از فناوری نانو تکنولوژی Nanoprotect AG
بدون آینه mirrorless
دیسک‌های سرامیک کربنی فوق پیشرفته C-SI-C
ساخت فینیکس به چه شمار محدود خواهد بود؟

– در مجموع برای بازار داخلی و خارجی 100 دستگاه.

آیا سیروان موتورز یک خودروی کوچک شهری همراه‌دار محیط زیست با اسم آماتا در دست ساخت دارد؟

– بله، خودرویی با تعبیر و مفهوم جدیدی از وسیله ی نقلیه از نسل آینده هست که میتوان آن را نوین‌ترین وسیله‌ی نقلیه فرآوری درون کشور اسم گذاشت که سازگار با محیط زیست ECO-Life خواهد بود.

کمی از این خودرو بگویید.

– آماتا برای شهر های بزرگ و پرترافیک و آلوده طراحی شده. خودرویی دو نفره با امکانات ناب که مسافرت‌های درون شهری را برای راننده آسان میکند و از آلودگی زیست محیطی پیشگیری میکند. آماتا بسیار متفاوت طراحی شده که از امکانات ناب و فضای داخلی نوین و زیبایی برخوردار هست.

فضای داخلی بزرگ و آسان، ابعاد کوچک این وسیله، نیاز داشتن به فضای کوچک پارک، دور درجا برای آسانی در مانور در ترافیک، بعضی از خصوصیت‌های آماتا هست که به‌زودی از کانسپت ان رونمایی میکنیم.

شایان یاد هست سیستم تعلیق و دستور آماتا بسیار نوین و بینظیر و متفاوت هست ودر نوع خود، در این خودرو شاهد نسل جدیدی از دستور ماشین هستیم و کوشش کردیم بسیار متفکرانه، آینده نگرانه و با خلاقیت بالایی این خودرو طراحی و ساخته شود.

ریشه اسم آماتا از کجاست؟

– در ادبیات باستان ایران به معنای اصیل و عالیجناب هست.

این اسم چطور انتخاب شد؟

– طی فراخوان ما برای انتخاب اسم آماتا، چندین اسم از بین بیش از 6000 اسم دریافتی انتخاب کردیم و انها را برای رای گیری توسط مردم محترم در کانال تلگرام سیروان موتورز توزیع نمودیم، و با بیشترین رای مردم با توجه به معنای آن این اسم انتخاب شد.

احتمالاً جالب باشد بدانید این اسم توسط یکی از هم میهنان عزیزمان آقای علیرضا فدایی در استان مرکزی انتخاب شد که 15 سال دارند.

طراحی این خودرو به چه شکل هست؟

– نوین، متفاوت از انچه تا کنون از خودروی دیده‌ایم، جذاب ، و مفهموم جدیدی از یک ماشین رابه دنبال دارد. در طراحی این خودرو کوشش شده از اشکال هندسی در ایران باستان استفاده شود که بسیار با معنا هستند.

آماتا از چه قوای محرکه‌ای استفاده میکند؟

– به‌زودی توزیع میکنیم.

باتوجه به قوای محرکه، آیا آماتا آلودگی ساخت میکند؟

– بسیار کمتر از انچه که دیگر وسایل نقلیه ساخت میکنند یا احتمالاً بگوئیم بسیار ناچیز هست نسبت به خودروهای امروزی.

آیا استاندرهای لازم زیست محیطی و ایمنی توسط این ماشین کسب شده هست؟

– با استانداردهای لازم در این زمینه، آماتا را در خیابانها خواهیم داشت.

کشور ما نیاز مبرمی به یک خودروی پاک به خصوص برای شهر های بزرگ و آلوده دارد. آیا این ماشین به ساخت انبوه میرسد؟

– با توجه به پیشباز مردم و البته کاربری آماتا با توجه به نیاز مردم، امیدواریم که تقاضا این شرایط را فراهم کند که در تیراژ بالا برای درون کشور ساخت شود، اما قطعا برای بازار خارجی در شمار بالا ساخت خواهد شد.

و این‌که آیا میتواند پاسخگوی همه نیازهای مشتری ایران باشد؟

– این سوال جوانب بسیار گوناگونی دارد، و کلاً هیچ محصولی از هر برند در دنیا نمیتواند رضایت کامل ارباب رجوع را جلب کندو یا پاسخگوی همه ی ی نیازهای آنها باشد، اما در حد امکانات و دید ما نسبت به آینده ی ماشین و نقاطی که برای طراحی این ماشین دیده شده، میتواند طرفداران زیادی رابه سوی خوب جلب کند.

ساخت آماتا در ایران صورت خواهد پذیرفت و یا در کشور های خارجی هم تولیدی پیش بینی شده هست؟

– آماتا را میتوان گفت دقیقا ایرانی هست و با سربلندی ساخت آن را برای بازار داخلی و خارجی درنظر داریم و از نیروی ایرانی در درون کشور استفاده خواهیم کرد. البته در درون کشور اگر مشارکت و محافظت‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

آماتا محصولی هست که در شهر های بزرگ کارایی بیشماری دارد. آیا این ماشین به بیرون از کشور هم صادر خواهد شد؟

– بله قطعا، با توجه به تغییر ساختار ماشین در دنیا و تغییر مسیر به سوی خودروهای پاک، این بازار را از دست نخواهیم داد.

در چنین خودرویی، وجود آپشن‌ها و تکنولوژی‌های روز، اهمیت فراوانی دارد. برای این موضوع چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟

– در مورد آپشن‌ها و استفاده از تکنولوژی‌ها در هر کشوری متفاوت و با توجه به فرهنگ آن کشور تعیین می‌شود. تصور کنید خودروهای خودران بدون راننده در داخل اتوبانها و جاده‌های ما بدون راننده حرکت کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟! با این حال چشم براه رونمایی آماتا باشید تا توانایی ما را از نزدیک دیدن نمایید.

با توجه به ابعاد کوچک آماتا، قابلیت حمل چند سرنشین را خواهد داشت؟

– دو سرنشین.

در انتها باید این سوال را بپرسیم که برنامه سیروان موتورز برای آینده چیست؟

– هدف ما همان‌ طور که در تاریخچه و اهداف به آن اشاره کردیم، ورود به ساخت وسایل نقلیه نوین و هوشمند هست و همچنین گسترش ی فناوری انحصاری موتور Air-Hybrid و فرآوری خودروهای سفارشی دست ساز و ربات‌های هوشمند.

آیا نیت فرآوری خودروی دیگری را هم دارید؟

– فعلاً خیر. تا این مرحله درسال‌های بعد بر روی گسترش ی تولیدات فعلی تمرکز خواهیم داشت که با توجه به ترقی فناوری و تکنولوژی تولیدات به روز باشند، در حد facelift «فیس لیفت» ادامه خواهیم داد.

از شما تشکر می‌کنیم و برایتان در مسیر پیش رو، آرزوی موفقیت روز اضافه و ترقی مادام العمر داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق