وجود 17نوع ماده معدنی در معادن استان هرمزگان


به گزارش شاتا ، خلیل قاسمی با بیان اینکه بخش معدن یکی از ارکان مهم توسعه استان هرمزگان محسوب می شود ، گفت: به طور کلی تاکنون وجود 17 نوع ماده ی معدنی در این استان شناسایی شده است که شامل کانی های فلزی از قبیل کرومیت، آهن...

 وجود 17نوع ماده معدنی در معادن استان هرمزگان


به گزارش شاتا ، خلیل قاسمی با بیان اینکه بخش معدن یکی از ارکان مهم توسعه استان هرمزگان محسوب می شود ، گفت: به طور کلی تاکنون وجود 17 نوع ماده ی معدنی در این استان شناسایی شده است که شامل کانی های فلزی از قبیل کرومیت، آهن و منگنز و غیره است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان افزود: همچنین کانی های غیر فلزی شامل سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ نمک، سنگ های تزئینی و مصالح ساختمانی است.
وی با اشاره به اینکه وجود تنوع مواد معدنی، استان را جز مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: پتانسیل های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه ی معادن استان وجود دارد و این استان همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران خارجی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان اعلام کرد: در حال حاضر تعداد 94 محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، 29 معدن دارای گواهینامه کشف و 234 معدن دارای پروانه بهره برداری با مجموع ذخایر بالغ بر 1.5 میلیارد تن و اشتغال بالغ بر دو هزار و 900 نفر در استان وجود دارد.
قاسمی ادامه داد: همچنین علاوه بر معادن دارای پروانه بهره برداری، 91 محدوده معدنی فعال دیگر نیز دارای مجوز برداشت شن و خاک، ماسه و خاک رس در استان در حال فعالیت هستند. قاسمی یادآور شد: 234معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که از این بین 94 معدن فعال و 14معدن در وضعیت تعطیلی موقت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه