حضور رئیس جمهور در مراسم ازدواج زوج ورزشکار


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ نور تاتار ( Nur Tatar ) تکواندوکار کرد تبار اهل ترکیه است. او اسفند 1395 با مهران عسگری، عضو سابق تیم تکواندو ایران، ازدواج کرد. این تکواندو کار 25 ساله دارنده مدال نقره و برنز تکواندوی المپیک لندن و ریو در وزن 67 کیلوگرم است. مهران عسکری و نور تاتار مراسم عروسی خود را 12 آگوست سال جاری برگزاری...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ نور تاتار ( Nur Tatar ) تکواندوکار کرد تبار اهل ترکیه است. او اسفند ۱۳۹۵ با مهران عسگری، عضو سابق تیم تکواندو ایران، ازدواج کرد.

حضور رئیس جمهور در مراسم ازدواج زوج ورزشکار

این تکواندو کار ۲۵ ساله دارنده مدال نقره و برنز تکواندوی المپیک لندن و ریو در وزن ۶۷ کیلوگرم است.

مهران عسکری و نور تاتار مراسم عروسی خود را ۱۲ آگوست سال جاری برگزاری کردند یعنی مدتی بعد از مدال طلای نور در مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۱۷ در موجو کره جنوبی. بازمی‌گردیم به مراسم ازدواج این زوج ورزشکار، که با حضور چند مهمان ویژه برگزار شد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و همسرش امینه اردوغان از مهمانان مراسم عروسی نور و مهران بودند.

داستان حضور رئیس جمهور ترکیه درمراسم عروسی تکواندوکار ۲۵ ساله:

همانطور که گفته شد، نور سال ۲۰۱۲ موفق شد تا مدال نقره بازی‌های المپیک لندن را بدست بیاورد. بعد از این موفقیت بزرگ، نور تاتار، تماسی از رجب طیب اردوغان دریافت کرد. وی مدال نقره را به ورزشکار کشورش تبریک گفته و از او خواسته بود تا در مسابقات بعدی حتما مدال طلا را به کشورش بیاورد.

تاتار نیز گفته بود تمام تلاشش را برای کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک بعدی یا مسابقات جهانی خواهد کرد. اما او نیز متقابلا برای رئیس جمهور شرط گذاشت و اعلام کرد، اردوغان باید قولی به او بدهد؛ آنهم در صورتیکه نور مدال طلای جهانی یا المپیک را دریافت کرد، رجب طیب اردوغان در مراسم ازدواج او حضور داشته باشد و اردوغان نیز پذیرفت.

پنج سال گذشت و نور تاتار مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۱۷ را در موجوی کره جنوبی بدست آورد؛ آن زمان مراسم عقد مهران و نور برگزار شده بود اما هنوز جشن عروسی این دو برپا نگشته بود.

وقتی نور به ترکیه بازگشت، رئیس جمهور ترکیه نخستین کسی بود که او و همسر ایرانی‌اش را دعوت کرد تا مدال طلای جهانی را به هر دوی آنها تبریک بگوید. اردوغان همچنین در پایان صحبت‌های خود اشاره‌ای کرد به قولی که ۵ سال قبل به نور داده بود و گفت: “همانطور که وعده دادم حتما در جشن عروسی نور تاتار شرکت خواهم کرد”.

حضور رئیس جمهور در مراسم ازدواج زوج ورزشکار

به این ترتیب در روز عروسی نور و مهران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به همراه امینه اردوغان همسر وی و همچنین وزیر ورزش و وزیر امور خارجه ترکیه مهمانان مراسم عروسی این زوج ورزشکار بودند و هر دو به قول و وعده خود عمل کردند.

حضور رئیس جمهور در مراسم ازدواج زوج ورزشکار

حضور رئیس جمهور در مراسم ازدواج زوج ورزشکار

ماجرای آشنایی زوج تکواندوکار از زبان مهران عسکری: آشنایی ما به المپیک دانشجویان سال ٢٠١۵ برمی گردد که هر دوی ما مدال برنز گرفتیم، بعد از آن تا حدودی با هم صحبت می‌کردیم و گویا قسمت هم بودیم، چرا که همین مکالمات ما منجر به ازدواج شد. خیلی طول نکشید که از نور بله بگیرم، چون هیچ کدام از ما اهل ناز کردن نیستیم، صحبت‌هایمان واضح بود، نتیجه هم واضح شد، ما فروردین ۹۶ عقد کردیم و مراسم عروسیمان هم مرداد ماه برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حاشیه های ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی