تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی


تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی

برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر امام راحل، توضیحات جهانگیری در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت و گوی علی نوبخت با ایسنا، حمایت طرف‌های اروپایی برجام از توافق هسته‌ای، تحقیقات برای ساخت ناو هسته‌ای، واکنش کاخ سفید به همه‌پرسی کردستان عراق، جلسه رسیدگی به پرونده «پزشک تبریزی»، ابلاغ دستورالعمل «پیگیری اجرای سیاست‌های...

تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی

مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر امام راحل برگزار می شود. مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش در حرم مطهرحضرت امام خمینی سلام الله علیه با حضورعزاداران حسینی، هیأت های مذهبی، دستجات سینه زن و زنجیر زن و اعضای بیت شریف امام راحل برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی امروز در مراسم افتتاح ۱۳۰ مدرسه برکت، با اشاره به رونمایی از موشک خرمشهر تصریح کرد: این رونمایی سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرد و آنهایی که در خانه‌های شیشه‌ای نشستند باید بدانند که اگر زیاد سر و صدا کنند خانه‌هایشان ویران می‌شود. رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: جاده یک طرفه به سمت غرب باید برگشت پیدا کند و ان‌شاءالله روزی می‌رسد که همه به جای انگلیسی، فارسی یاد بگیرند.

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در برنامه تلویزیونی دستخط درباره تجهیز ناوهای ارتش به سوخت هسته ای خاطر نشان کرد که ساخت ناو هسته‌ای در مرحله تحقیقات است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی نیز از اعزام تجهیزات موشکی جدید به غرب کشور خبر داد.امیر سرتیپ دوم علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اعزام تجهیزات موشکی جدید نسبت به تقویت دفاع هوایی در منطقه غرب و آمادگی پاسخگویی قاطع به هرگونه تجاوز اقدام کرده است.

تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی

معاون اول رییس جمهور با اشاره به عملکرد ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت یازدهم، گفت: در دولت دوازدهم نیز مصمم هستیم که راه مبارزه با مفاسد اقتصادی را با جدیت هرچه بیشتر ادامه دهیم و پرچم مبارزه با فساد را همچنان برافراشته نگه داریم. اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، با اشاره به تلاش های دبیرخانه ستاد در تدوین موضوعات و پیگیری جدی برنامه های ستاد، اظهار داشت: در دولت دوازدهم پرچم مبارزه با فساد را برافراشته نگه خواهیم داشت.

معاون اول قوه قضاییه نیز در این جلسه تاکید کرد که ورود به پرونده‌ها و تخلفات باید با تدبیر و عاقبت اندیشی صورت گیرد.حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه ورود به پرونده ها و تخلفات باید با تدبیر و عاقبت اندیشی صورت گیرد، بر لزوم تدوین راهکارهایی برای مدیریت اموال، دارایی ها و بنگاه های اقتصادی متخلفین که اموال آنها مصادره می شود تاکید کرد.وی خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفین باید به گونه‌ای باشد که کارخانه‌ها و به خصوص کارگران آنها دچار آسیب نشوند.

تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی

علی نوبخت در گفت و گو با ایسنا از اهتمام ویژه برای برخورد با پزشکان متخلف آن هم با تشکیل کمیته اخلاق حرفه‌ای سخن گفت و تاکید کرد که اگر پزشکی تجویز پزشک دیگر را قبول نداشته باشد نه تنها اخلاق پزشکی را رعایت نکرده که قطعا با برخورد جدی مواجه می‌شود. رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از کسری هزاران میلیارد تومانی ناشی از اجرای طرح تحول سلامت، تجمیع منابع و پایدار کردن آن را راهکاری برای خروج این طرح از مشکلات پیش رو دانست و گفت که ما به مشکلات شرکت های تولید کننده و واردکننده تجهیزات پزشکی، پزشکان و پرستان واقف هستیم اما آن‌ها هم بدانند جمع کردن این حجم از مشکلات یک شبه و یک روزه شدنی نیست.

تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی

طرف‌های اروپایی برجام از توافق هسته‌ای حمایت کردند. سفرای سه کشوراروپایی در برجام و همچنین سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن ضمن اعلام حمایت از توافق هسته‌ای تاکید کردند که اروپا آماده است تا تلاش های دولت آمریکا برای وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران را مسدود کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آمریکا با موضع‌گیری درباره برجام خود را در جهان بدنام کرده است» گفت که اگر طرفین توافق بگویند دیگر برجام نباشد، ما می‌توانیم با توانمندی بیشتری غنی سازی را در جهت اهداف صلح‌آمیز افزایش دهیم. علاءالدین بروجردی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی به خصوص ترامپ درباره برجام گفت: برجام توافق رسمی بین‌المللی با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت است و نتیجه خروج آمریکا از برجام افزایش توانمندی غنی‌سازی ایران است.

تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی

کاخ سفید به همه‌پرسی کردستان عراق واکنش نشان داد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز دوشنبه خود به برگزاری همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق واکنش نشان داد و در اظهاراتی عجیب گفت که آمریکا امیدوار است یک عراق یکپارچه ایران را به عقب براند.

رئیس مجلس شورای اسلامی طرح موضوع استقلال کردستان عراق در حالی که هنوز ماجرای داعش تمام نشده را مایه تأسف خواند. علی لاریجانی در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس در لابی مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری رفراندم در کردستان عراق برای مستقل شدن در جمع خبرنگاران گفت: دولت عراق را دولت دوست و همسایه خود می‌دانیم هرچند به دلیل جنگ طولانی صدام علیه ایران مشکلات زیادی برای ایران و عراق و منطقه ایجاد شد اما ایران از گروه‌های مختلف عراق همچون شیعیان و سنی‌ها و گروه‌های مختلف کرد اقلیم کردستان حمایت کرده چرا که آنها را از دوستان خود می دانیم لذا کمک کرده‌ایم تا دولت جدید عراق که با ساختار دموکراتیک است، به وجود آید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «آمریکا و اسراییل پشت پرده موضوع استقلال کردستان عراق هستند» گفت که جمهوری اسلامی ایران نباید حساسیتی به موضوع کردستان عراق نشان دهد و موضع سختی دراین رابطه بگیرد.علی مطهری اظهار داشت: بهتر بود تلاش بیشتری می‌کردیم که این اتفاق نمی‌افتاد اما حالا که این رفراندوم برگزار شده و به نظر می‌رسد رای هم می‌آورد نباید خیلی درباره‌ی آن حساسیت نشان دهیم.

یک کارشناس مسائل عراق با اشاره به حمایت صهیونیست‌ها از برگزاری رفراندوم در منطقه اقلیم کردستان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی که دشمن جهان اسلام است، از تحولات انجام شده در منطقه اقلیم کردستان حمایت می‌کند؛ چراکه به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی و جهان اسلام است.امیرشاهی با اشاره به مخالفت‌هایی که با برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان انجام شده است، گفت: تصمیم مقامات اقلیم کردستان بسیار عجولانه و نابه‌جا بود.

تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی

رئیس قوه قضاییه، دستورالعمل "پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه‌ قضاییه" را ابلاغ کرد.در مقدمه دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه‌ قضاییه آمده است:در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مورخ ۲۹/ ۱۱/ ۱۳۹۲ مقام معظم رهبری و قانون نحوه پی گیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مصوب ۵/ ۳/ ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و به منظور استفاده ی مطلوب از ظرفیت های قوه قضاییه در تحقق سیاست های مذکور و هماهنگی بخش های مختلف با یکدیگر و با دستگاه های اجرایی ذی ربط در راستای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی ـ قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات قوه قضاییه، «دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه‌قضاییه» ابلاغ می شود.

تحقیقات برای ساخت ناوهسته‌ای/ واکنش‌ها به همه‌پرسی کردستان/ پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی

جلسه رسیدگی به پرونده «پزشک تبریزی» در شعبه سوم دادگاه کیفری تبریز برگزار شد. ۱۷ مهر ماه سال ۹۵ ، پنج عضو خانواده یک پزشک تبریزی از جمله همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند. همزمان با مرگ دو تن از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده‌، تحقیقات ویژه جنایی برای رمزگشایی از این پرونده جنجالی انجام شد.

با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند ۹۵ قانون بودجه سال۹۲ ابطال شد. در جلسه ۴ مهر ماه سال جاری هیات عمومی دیوان عدالت اداری، ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند ۹۵ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور مصوب هیات وزیران که بیان می‌دارد «شهریه پرداختی ایثارگران شاغل به تحصیل در واحدهای پردیس خودگردان و بین الملل دانشگاه های داخل کشور معادل شهریه همان رشته در دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور محاسبه و پرداخت می‌گردد. » مورد بررسی قرار گرفت.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (سه شنبه) چهارم مهر۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس