سهم 14 درصدی بنیاد برکت در ساخت مدارس در سال تحصیلی جدید


سهم 14 درصدی بنیاد برکت در ساخت مدارس در سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه امسال با بازگشایی مدارس بیش از 4 هزار کلاس درس را بهره‌برداری کرده‌ایم، گفت: سهم بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 14 درصد معادل 1146 کلاس درس بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی بنیاد برکت، محمدتقی نظرپور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 130 مدرسه‌ بنیاد برکت با 700 کلاس درس در سراسر کشور با اشاره به اقدامات مشترک بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس طی 10 سال گذشته، گفت: بنیاد برکت در سال 1387 تفاهم‌نامه‌ مشترکی با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای ساخت هزار مدرسه منعقد کرد.

وی افزود: از این تعداد طی 10 سال گذشته، با احتساب 130 مدرسه‌ای که امروز افتتاح می‌شود بنیاد برکت 930 مدرسه با 55 هزار و 100 کلاس درس ساخته است و اگر 70 مدرسه‌ دیگر احداث شود، تعهد ساخت هزار مدرسه کامل می‌شود. این در حالی است که با 357 مدرسه‌ی دیگر که بنیاد برکت در ساخت دارد، تعداد مدارس دارای قرارداد ساخت به هزار و 357 باب می‌رسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هزینه‌ ساخت این مدارس بالغ بر 700 میلیارد تومان است، گفت: امسال و هم‌زمان با بازگشایی مدارس 4 هزار و 918 کلاس درس را بهره‌برداری کردیم، که سهم بنیاد برکت 14 درصد معادل 1146 کلاس درس بود.

نظرپور ادامه داد: سرانه‌ فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در 11 استان کشور پایین‌تر از سرانه‌ متوسط و حدود 5.17 مترمربع است و نیاز است در این استان‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس