“زنگ” دم مار زنگی چگونه صدا تولید می‌کند | فیلم


گروهی از محققین تلاش می‌کنند با دوربین های کیفیت بالا و عکسبرداری سریع، نحوه عملکرد دم مار زنگی را ضبط کرده و بررسی کنند.آنها یک مار زنگی بالغ را در محفظه مخصوص نگهداری کرده و با برقراری شرایط مناسب برای فیلمبرداری از حرکت دم مار هنگام تولید صدا فیلم می‌گیرند. اکثر افعی‌ها در درختان زندگی می‌کنند و گرما را از پشت سر و پایین بدنشان...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

“زنگ” دم مار زنگی چگونه صدا تولید می‌کند | فیلم

بازی هولناک مرد برزیلی با مار و رتیل + فیلم...

“زنگ” دم مار زنگی چگونه صدا تولید می‌کند | فیلم

کلیپ جالب غدا دادن به مارها | فیلم...

“زنگ” دم مار زنگی چگونه صدا تولید می‌کند | فیلم

مار آبی خوراک میان‌وعده شاه کبری شد | فیلم...

گروهی از محققین تلاش می‌کنند با دوربین های کیفیت بالا و عکسبرداری سریع، نحوه عملکرد دم مار زنگی را ضبط کرده و بررسی کنند.آنها یک مار زنگی بالغ را در محفظه مخصوص نگهداری کرده و با برقراری شرایط مناسب برای فیلمبرداری از حرکت دم مار هنگام تولید صدا فیلم می‌گیرند.

اکثر افعی‌ها در درختان زندگی می‌کنند و گرما را از پشت سر و پایین بدنشان ردیابی می‌کنند اما مارهای زنگی روی زمین زندگی می‌کنند و گرما را از بالا و روبه رو ردیابی می‌کنند. نکته جالب در حرکت دم مار زنگی این است که حرکت موجی آن، بر خلاف بدن مار که با موج های راستای افقی حرکت می‌کند،عمودی است. زبان دو سر مارها ذرات هوا را به داخل دهان مار و اندام بویایی خاصی به نام “اندام جیکوبسون” می‌برند و مار با این کار یک نقشه بویایی سه بعدی از فضا دریافت می‌کنند.دم مار زنگی از جنس کراتین است درست مثل ناخن انسان.این زنگوله از مجموعه ای از مهره های کراتینی تشکیل شده که مار با ایجاد موج در دم خود باعث برخورد این مهره ها با هم و تولید صدا می‌شود.اما دم مار زنگی درست مثل ناخن انسان شکننده است و در اثراث ضربات محکم امکان شکستن آن وجود دارد. دم مار زنگی در هر ثانیه ۶۱ بار می‌لرزد.

حمله مار زنگی به طور متوسط چیزی بین ۴۴ و ۷۰ میلی ثانیه طول می کشد این در حالی است که پلک زدن انسان در حدود ۲۰۰ میلی ثانیه است. در یکبار پلک زدن انسان مار قادر است چهار بار حمله کند.البته سرعت بسیار بالا فقط مختص مار های زنگی نیست. از حدود ۳۵۰۰ گونه مار در این سیاره، از کوچکترین افعی گرفته تا بزرگترین مار پایتون، تعداد بسیار کمی مورد مطالعه قرار گرفته اند. اما تصور می رود که اکثر آنها توانایی شکار در سر عت های بالا را دارند. این جانداران می توانند بدون تغذیه تا دو سال زنده بمانند اما وقتی فرصت شکار پیش بیاید از جمله مرگبار ترین و کار آمد ترین گوشتخواران در زمین محسوب می شوند.

(۴)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : فیلم حیوانات وحشی, فیلم مار, مار, مار زنگی, مارها

4
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند