امام جمعه موقت بیرجند: از ظرفیت محرم برای رشد فرهنگی استفاده کنیم


امام جمعه موقت بیرجند: از ظرفیت محرم برای رشد فرهنگی استفاده کنیم

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر این‌که باید در معارف محرم و اباعبدالله پخته شویم و از این ظرفیت حداکثر استفاده را داشته باشیم، ادامه داد: باید محرم را با مهدویت و گذشته را با حال گره بزنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد مختاری امروز (31 شهریورماه) در خطبه های نماز جمعه با تسلیت فرار رسیدن ماه محرم الحرام، اظهار کرد: امام حسین (ع) عاقل‌ترینِ انسان ها و به درجه ای از معرفت و عشق به خدا رسیده بود که هر چه داشت در راه خدا دریغ نکرد و در گوی قتلگاه فرمود« خدایا! راضی به رضای تو هستم».

وی با اشاره به این‌که اگر کسی عاقل باشد از تقوا و بندگی خدا جدا نمی شود، افزود: روی گردانی از خدا سفاهت است و عاقبت آن چیزی جزء پشیمانی نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اولیای خدا با عشقی که به پرودگار متعال داشتند بزرگترین خدمت را به خودشان کردند، گفت: عشق اولیای خدا و اهل بیت (ع) تکیه بر عقل و معرف داشت و اگر کسی عاشق خداوند باشد او را به دریای هستی وصل می کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آغاز ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان، افزود: باید تمام مردم و هیات مذهبی، روحانیون و مداحان برای غنی سازی فرهنگی و رشد بیشتر فرصت ماه محرم را غنیمت بشمارند و در کوره محرم پخته شوند و با گریه و عزاداری به گرم شدن اکتفا نکنند.

به گفته وی باید در مجالس محرم و صفر به گونه ای آمادگی پیدا کنیم که بتوانیم جامعه اسلامی به معنای واقعی کلمه تشکیل دهیم که با ظهور امام زمان( عج) تمدن اسلامی را در عالم بشریت محقق کنیم و دنیا را از جنگ، ظلم و نابسامانی نجات دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: امام زمان (عج) منتظر ماست که ظرفیت و رشد پیدا کنیم تا ظهور کنند و پایه های تمدن اسلامی را بریزند و زمین را از ظلم و جور پاک کنند.

مختاری به تحولات مثبت و دل گرم کننده‌ای که در استان اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: از مقام معظم رهبری تشکر می کنیم که با انتخاب یک عالم برجسته و محبوب، تکلیف امام جمعه مرکز استان خراسان جنوبی را معلوم کردند.

وی با تشکر از هیات دولت برای انتصاب استاندارجدید خراسان جنوبی، اظهار کرد: مردم از این تغییرات دل شاد شدند و از طرفی یکی شدن جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان جلوی هر گونه سوء استفاده را می گیرد و امروز تکلیف مردم روشن است که همه همدل و همراه و یک صدا با نماینده ولی فقیه که حجت بر ما است، در جهت توسعه و آبادانی استان گام برداریم.

امام جمعه موقت بیرجند، افزود: با استاندار جدید امروز همه مسئولان و مردم و روحانیت و ائمه جمعه و همه کسانی که دل در گرو پیشرفت استان دارند همدل و هم‌صدا هستند و از این فرصت باید استفاده کرد و آمادگی هرگونه همکاری در جهت حل مشکلات مردم را داریم.

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، ادامه داد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون نیروهای مسلح کشور است و نباید حرفی بزنیم که ناخواسته تضعیف نیروهای نظامی باشد.

مختاری تاکید کرد: ما با دشمنی بی منطق روبه رو هستیم که نهایتاً قدرت نظامی ما حرف آخر را می زند و اگر ما را ضعیف ببیند خیال خام خواهد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره با اینکه استکبار قصد دارد تا خاورمیانه جدید درست کند تا ایران را از پای درآورد، بیان کرد: اما بعد از 40 سال انقلاب و چند سال از مسئله تغییر خاورمیانه امروز در تمام جبهه ها این ایران است که با اقتدار حرفش را به کرسی نشانده است و استکبار از این می ترسد.

مختاری با تاکید بر اینکه امروز داعش در منطقه در حال نابودی است و روز به روز جبهه مقاومت قوی تر می شود و آن ها به دست و پا افتاده اند، افزود: از تربیون عبادی سیاسی نماز جمعه و از زبان قرآن و مردم می گویم ای امریکا از مردم ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید و اول مهرماه اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش وزارت مهمترین وزارت خانه است که نقش تعیین کننده در آینده کشور دارد و تمام مسئولان آینده کشور از این وزارت خانه رد می شوند و اگر به درستی تربیت و پرورش پیدا کنند تاثیر بسیار زیادی در آینده کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان