کیست تخمدان و بارداری، جراحی لازمه؟


کیست تخمدان و بارداری، جراحی لازمه؟

الان قرص جلوگیری و داروی رفع عفونت مصرف میکنم میترسم کیستم جراحی بخواد و در آینده نتونم باردار شم اگه کیستم از بین نرفت حتما باید جراحی کنن؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من ۲۶سالمه ۵ساله ازدواج کردم و یکساله دردهای پریودم شدید شده و گاهی تا روز آخر هم درد دارم و اوایلش تهوع و استفراغ دارم ولی قبلش دردم خیلی کم بود شش ماهه برای عفونت شدید تحت درمانم و در پاپ اسمیر نوع عفونتم قارچ و میکروب بود و التهاب شدید رحم داشتم دکترم می گفت دردهام بخاطر عفونته ولی خودم بدون نسخه رفتم سونو و در سونو اندومتر به ضخامت ۷م.م بود وتوده نداشت.تخمدان راستم کیست اینترنال اکو هموژن و سپتاسیون نامنظم به ابعاد ۴۱.۲۳ م.م داشت که یا هموراژیک و یا اندومتریوماست و در کلدوساک خلفی مجزا از تخمدانها کیست حاوی سپتاسیون ظریف به ابعاد ۲۶.۱۶ م.م دیده شد الان قرص جلوگیری و داروی رفع عفونت مصرف میکنم میترسم کیستم جراحی بخواد و در آینده نتونم باردار شم..اگه کیستم از بین نرفت حتما باید جراحی کنن؟ اگه جراحی نکنم با این مشکلات باردار میشم؟

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز شما ۱۰۰ درصد به خاطر گزارشی که سونو از کیست داده و وجود کیست حاوی سپتاسیون و یک کیست مجزا از تخمدان پشت کلدوساک خلفی نیاز به بررسی بیشتر دارید. مصرف قرص ضرری ندارد ولی شما به احتمال زیاد به لاپاراسکوپی نیاز دارید. . طبق این توضیحات آندومتریوز برای شما مطرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی