15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند


15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

اگر فکر می‌کردید هالک، قوی‌ترین شخصیت دنیای مارول است، با این مطلب همراه باشید تا 15 شخصیت قوی‌تر از غول سبز مارول را به شما معرفی کنیم.

مطلب مرتبط

۲۰ حقیقت ناگفته و شگفت‌انگیز از شخصیت هالک فیلم مستقل جدید شخصیت هالک هرگز ساخته نخواهد شد 15 ابرقهرمانی که زندگی سختی داشته اند

هالک معمولا به عنوان قوی‌ترین شخصیت دنیای مارول معرفی می‌شود و خودش نیز جمله «هالک قوی‌ترین است» را به زبان می‌آورد. علی‌رغم اینکه در برخی کمیک‌ها محدودیت‌ها و ضعف‌های شخصیت Hulk به نمایش در آمده است، طرفداران این شخصیت باور دارند این عضو گروه اونجرز که توانایی‌هایش را مدیون پرتوهای گاما است، قدرت نامحدودی دارد. با این حال شخصیت‌های دیگری نیز در این دنیا وجود دارند که از لحاظ قدرت در رتبه بالاتری نسبت به هالک قرار می‌گیرند. با معرفی این شخصیت‌ها همراه باشید.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Galactus (گالاکتوس)

برای انکه نشان دهیم هالک قوی‌ترین شخصیت کمپانی Marvel نیست، لازم است که شخصیت‌هایی را وارد لیست کنیم که شکی در قدرت و توانایی‌های آن‌ها وجود نداشته باشد. گالاکتوس یکی از این دست شخصیت‌ها است. او که با صفت نابودگر جهان‌ها نیز شناخته می‌شود، موجودی کهکشانی است که در برابر ساکنان زمین با قالب انسانی ظاهر می‌شود. این شخصیت برای ادامه حیات از راه سیاره‌ها تغذیه می‌کند.

در کنار طیف گسترده‌ای از قدرت‌های پیچیده، گالاکتوس حجم بزرگی از قدرت‌های بی‌نظیر را به نمایش گذاشته که فراتر از قدرت‌های هالک است. او به حدی قوی است که سیاره‌ها حکم توپ‌های کوچک را برای او دارند. گالاکتوس پیش از این هالک را در دست گرفته بود و هیولای سبز مارول هیچ راه فراری نداشت. تنها یک حرکت دست گالاکتوس کافی است تا شخصیت هایی نظیر ثور و موج‌سوار نقره‌ای به مایل‌ها آن طرف‌تر پرتاب شوند. همچنین دست زدن او چنان شوک عظیمی ایجاد می‌کند که شخصیت‌های بتا ری بیل و استارداست از هوش رفته‌اند. هالک به هیچ عنوان قابل مقایسه با گالاکتوس نیست.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Tyrant (تایرانت)

تایرانت میلیارد‌ها سال قبل توسط گالاکتوس خلق شد. این شخصیت قدرت‌هایی در حد و اندازه‌های گالاکتوس دارد و به منظور نبرد در کنار او خلق شده است. نهایتا تایرانت بر ضد گالاکتوس قیام کرده و از انجایی که برابری قدرت‌هایش با خالق ثابت شده، عملا تهدید بزرگی برای او محسوب می‌شود. تایرانت نه تنها از مبارزه فیزیکی با گالاکتوس جان سالم بدر برده است، بلکه با یک مشت شخصیت‌های تراکس، بتا ری بیل، گلادیاتور و جینیس‌-‌ول ملقب به لگسی را شکست داده است. بدون شک هالک از پس انجام چنین کار‌هایی بر‌نمی‌آید.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Odin (اودین)

برای اینکه متوجه شوید اودین تا چه اندازه از هالک قوی‌تر است، لازم است حقایق واضحی را بررسی کنیم. هالک معمولا در مواجهه با ثور از روش‌های مستقیم و فیزیکی استفاده می‌کند. اما پدر ثور یعنی اودین از هر نظر از فرزندش قوی‌تر است. اودین یک اسکای فادر است، این بدان معنا است که او بر جمع کثیری از خدایان رهبری می‌کند و به راحتی می‌تواند هالک را از بین ببرد.

علاوه بر داشتن قدرت‌های مرموز و مبهم، اودین از نظر قدرت فیزیکی بسیار با هالک تفاوت دارد و سابقا با سر چنان ضربه‌ای به گالاکتوس زده که به بیهوش شدن هر دو منجر شده است. اودین می‌تواند با یک ضربه شمشیرش کوه‌ها را دو نیم تقسیم کند. نبرد او با ست به نابودی برخی از کهکشان‌ها منجر شده است. اودین قدرت‌مند‌ترین اسکای فادر کمپانی مارول است، در نتیجه هالک عملا شانسی در برابر او ندارد.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Zeus (زئوس)

به مانند اودین، زئوس نیز یک اسکای فادر است. با این وجود که زئوس سطح مشابهی از قدرت و توانایی را در مقایسه با اودین به نمایش نگذاشته است، اما معمولا هم‌رده با او معرفی می‌شود که در این‌صورت بر‌تری زئوس نسبت به هالک به اثبات می‌رسد. یکی از دیگر از مدارک قدرت بیشتر زئوس در مقایسه با هالک، شکست غول سبز در نبردی با خدای یونانی است.

در سال ۲۰۱۱ و در شماره ششصد و بیست و دوم مجموعه کمیک The Incredible Hulks نبرد بین هالک و زئوس به نمایش گذاشته شد. زئوس با دو ضربه چنان صدمه سنگینی به هالک وارد کرد که درمان صدمه ناشی از آن‌ها سه روز به طول انجامید. از دیگر نشانه‌های قدرت زئوس می‌توان به پرتاب کوه اتنا و شکست دادن نامور و هرکول اشاره کرد.
15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Sentry / The Void (سنتری / ووید)

سنتری و ووید در واقع یک شخصیت هستند. ووید نیمه تاریک سنتری است که به‌واسطه عدم کنترل قدرت عظیم وی آزاد می‌شود. هالک با هر دوی آن‌ها مبارزه کرده و ووید تقریبا او را نابود کرده است. تعداد مبارزات هالک با سنتری تقریبا برابر با ووید است. به دلیل مشکلات متعدد در نگارش کمیک‌ها، این تصور به وجود آمده که شکست دادن سنتری بسیار آسان‌تر از ووید است. با این حال در تاریخ مارول تعداد پیروزی‌های سنتری بیشتر از هالک بوده است.

یکی از بد‌نام‌ترین مبارزات بی‌نتیجه سنتری و هالک در کمیک World War Hulk محصول سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته می‌شود. در این مبارزه نه تنها سنتری قدرت‌های بی‌شماری را که با استفاده از آن‌ها می‌تواند به سرعت هالک را شکست دهد، فراموش می‌کند، بلکه توسط نویسندگان قدرت او بسیار کاهش پیدا کرده است. سنتری می‌تواند با یک دست جلوی تبر تراکس را بگیرد، آرس، خدای جنگ را به دو نیم تقسیم کند و با گالاکتوس مبارزه کند. تمامی این موارد نشان‌دهنده قدرت بیشتر او نسبت به هالک هستند. همچنین در سومین شماره از سری دوم مجموعه کمیک‌های Sentry محصول سال ۲۰۰۶، ووید در نبرد با هالک تمامی استخوان‌های او را شکسته است.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

The Fury (فیوری)

علی‌رغم مبهم بودن و حضور انگشت‌شمار در کمیک‌های کمپانی مارول، فیوری توانسته است خود را به عنوان یکی از قوی‌ترین شخصیت‌ها به اثبات برساند. فیوری در واقع یک اندروید است که توسط آلن مور و آلن دیویس خلق و برای اولین بار در سیصد و هشتاد و هفتمین شماره مجموعه کمیک Marvel Super-Heroes، منتشر شده در سال ۱۹۸۲، معرفی شد. او در دنیای موازی Earth-238 توسط جیم جسپر، از ضد‌قهرمانان دنیای مارول که توانایی تغییر واقعیت را دارد، با هدف از بین بردن تمامی قهرمانان ساخته شد. فیوری توانست در طی دو سال به این هدف دست یابد که این بدان معنا است که وی توانسته هالک حاضر در دنیای Earth-238 را با موفقیت شکست دهد.

فیوری چنان بر‌نامه‌ریزی شده است که از تمامی ابر‌قهرمانان قوی‌تر و وفق‌پذیر‌تر باشد. مشت‌های او بی‌نهایت قدر‌تمند و سهمگین هستند. در یکی از کمیک‌ها او مشتی به کاپیتان بریتانیا می‌زند که باعث می‌شود در طول یک صفحه و نیم از کتاب پرواز او به نمایش در‌بیاید (فاصله میان محل ضربه و سقوط کاپیتان بریتانیا بسیار زیاد است). فیوری تقریبا در برابر هر‌گونه حمله از جمله انحراف واقعیت ایمن است و می‌تواند به راحتی هالک را نابود کند. زمانی که خالق او یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های مارول است، وجود چنین ویژگی‌های دور از انتظار نیست.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Thanos (تانوس)

تانوس یکی از مشهور‌ترین و بر‌ترین شخصیت‌های منفی جهان مارول است که این روز‌ها به‌واسطه حضور در جهان سینمایی مارول (فیلم‌های The Avengers ،Guardians of the Galaxy ،Avengers: Age of Ultron و Avengers: Infinity War) مخاطبین بیشتری با او آشنا هستند. تانوس قدرت‌های بی‌شماری از جمله تلپاتی، تلکینسیس و سفر در زمان دارد که از آن‌ها در کنار دانشش در زمینه‌های مختلف و ایتم‌هایی مانند دستکش بی‌نهایت، قلب جهان و مکعب‌های کهکشانی استفاده می‌کند. اگر تمام این موارد را کنار بگذاریم، باز هم تانوس از نظر فیزیکی چنان قدر‌تمند است که هالک شانس مقاومت در برابر او را ندارد.

تانوس در طی حضورش در کمیک‌ها تلاش می‌کند که از مقابله با هالک دوری کند، به این دلیل که به اعتقاد وی هالک چیزی جز یک مزاحم نیست. هر زمان که نبردی بین این دو رخ می‌دهد، تانوس به راحتی هالک را شکست می‌دهد. یکی از ضربه‌های محبوب تانوس سیلی زدن است که هالک نیز تجربه آن را داشته است. تانوس با چند ضربه موج‌سوار نقره‌ای را شکست داده، در تمام طول مسیر زحل تا زمین به Captain Mar-Vell مشت زده، تمام اعضای اونجرز را نابوده کرده، شخصیت‌هایی مانند Thing را با یک ضربه شکست داده و تایرانت را به راحتی از بین برده است.15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Surtur (سرتور)

سرتور شیطانی از جهانی در بعد اضافی به نام موسپل‌هایم است. این جهان که یکی از دنیا‌های نه‌گانه بوده، به قلمرو آتش معروف است و سرتور بر آن حکمرانی می‌کند. او در اغلب موارد از نبرد فیزیکی دوری می‌کند، به همین دلیل موقعیت‌هایی که قدرت او به نمایش در می‌آید کم تعداد هستند. اما در نبرد‌های انگشت‌شمارش چنان قدرتی از خود نشان داده است که با اطمینان می‌توان گفت هالک هیچ شانسی در برابر او ندارد.

سر‌تور با خانواده اودین تاریخچه دیرینه‌ای دارد و حتی با اودین وارد جنگ شده است. با یک ضربه شمشیر او پل رنگین‌کمان نابود شده، اهرام را به عنوان سلاح پرتاب کرده، با یک ضربه شخصیت‌هایی مانند ثور را شکست داده و با یک حرکت دم توانسته است ساختمان بزرگی را که هرکول و لیر به سمت او پرتاب کرده‌ بودند، نابود کند. علاقه‌مندان می‌توانند در فیلم Thor: Ragnarok شاهد اولین تجربه لایو اکشن سرتور باشند. اگر این فیلم به کمیک‌ها وفا‌دار باشد مطمئنا نبرد سرتور و هالک به شکست هالک منجر خواهد شد.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Destroyer (دیسترویر)

دیسترویر زرهی جادویی است که توسط استن لی و جک کربی خلق شده و دشمنی دیرینه‌ای با ثور دارد. معرفی این شخصیت به سال ۱۹۶۵ و شماره صد و هجدهم مجموعه کمیک Journey into Mystery باز‌می‌گردد. دیسترویر به وسیله جادو و جذب حیات دیگران، زنده می‌شود. او در اغلب کمیک‌ها قدرتی را به نمایش می‌گذارد که فر‌اتر از هالک است. دیسترویر از فلز تقویت شده‌ای ساخته شده که مقاومت بیشتری نسبت به اورو (فلزی که چکش ثور یعنی میولنیر با استفاده از آن ساخته شده است) دارد. این زره دارای بخشی از قدرت تمامی اسکای‌فادر‌ها است که نتیجه این امر قدرت بی‌نهایت او است.

دیسترویر می‌تواند با یک دستش میولنیر را بلند کند و حتی با استفاده از آن ثور را شکست دهد. در یکی از کمیک‌ها او چنان ضربه‌ای به ثور می‌زند که تمام شهر نیو‌یورک تکان می‌خورد. حتی شخصیت‌هایی مانند هرکول و هیمدال نیز تهدیدی برای او نیستند. در یک نبرد رو در رو با هالک، دیسترویر به راحتی او را شکست داده و دنده‌هایش را خرد می‌کند.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Mangog (منگوگ)

منگوگ مجموع نفرت میلیار‌د‌ها میلیارد تن از نژادی فضایی است که پس از یورش آن‌ها به ازگارد توسط اودین، حکمران ازگارد خنثی شد. پس از شکست و نابودی تمامی این موجودات، مگنوگ که فوق‌العاده قدر‌تمند است، به عنوان آخرین عضو باقی‌مانده، تنفر آن‌ها از ازگارد را به ارث می‌برد. نه تنها صدمه زدن به منگوگ تقریبا غیر‌ممکن بوده، بلکه قدرت او غیر‌قابل تصور است.

معمولا منگوگ از نظر قدرت مشابه اولیک ترسیم می‌شود. اما زمانی که اولیک بدون توجه به اخطار‌ها منگوگ را از زندان فراری می‌دهد، اولیک به راحتی از او شکست می‌خورد. در کار‌نامه منگوگ شکست شخصیت‌های قدر‌تمندی از جمله موج‌سوار نقره‌ای، اعضای گروه اونجرز و ثور مشاهده می‌شود. چرخاندن میولنیر و از بین بردن سربازان ازگارد برای او مثل آب خوردن هستند. نفرت و خشم، محرک‌های اصلی منگوگ هستند که قدرت بی‌نظیری به او اعطا می‌کنند. قدرتی که فراتر از خشم هالک است. اگر نبردی بین منگوگ و هالک انجام شود، بدون شک بخت با هالک یار نخواهد بود.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Apocalypse (آپوکالیپس)

ان صباح نور ملقب به آپوکالیپس یکی از نخستین جهش‌یافته‌ها در جهان مارول است. او دارای طیف گسترده‌ای از قدرت‌ها چه ذهنی و چه فیزیکی است. آپوکالیپس دارای توانا‌یی‌های فراانسانی بوده که با تکنولوژی آسمانی آن‌ها را بهبود بخشیده است. او به عنوان یک نا‌میرا کنترل کاملی روی مولکول‌های بدنش دارد و می‌تواند فرم خود را تغییر دهد. این شخصیت در زمینه‌هایی از جمله فیزیک، بیولوژی و مهندسی مهارت داشته و دارای توانایی‌هایی مانند زود‌درمانی و واسط مغز و رایانه است.

در نبرد آپوکالیپس با هالک، بدون شک پیروز میدان جهش‌یافته مصری خواهد بود. طرز رفتار آپوکالیپس با هالک به مانند کودکان است و به او می‌گوید که دست از مقاومت بر‌دارد زیرا هیچ شانسی برای پیروزی ندارد. اگر کلام در هالک افاقه نکرد، آپوکالیپس او را به زانو در می‌آورد. هالک تنها دشمن آپوکالیپس نبوده و شخصیت‌های مختلفی تجربه ضربات سهمگین او را داشته‌اند. در دو موقعیت او چنان ضربه‌هایی به ثور وارد می‌کند که در یکی قاعدتا باید سر از تنش جدا می‌شد و در دیگری به مایل‌ها دور‌تر پرتاب می‌شود. با استفاده از تکنولوژی آسمانی، آپوکالیپس می‌تواند قدرت‌های فیزیکی‌اش را افزایش دهد که مسلما با توجه به قدرت ذاتی او خبر خوشی برای ابر‌قهرمانان نیست.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Silver Surfer (موج‌سوار نقره‌ای)

موج‌‌سوار نقره‌ای شخصیتی فوق‌العاده قدر‌تمند است که نیرویش را از قدرت کیهانی متعلق به گالاکتوس گرفته و علاوه بر قدرت فیزیکی ،دارای طیف گسترده‌ای از توانایی‌های عجیب و غریب از جمله حرکت با سرعت نور و سفر در زمان است. به دلیل اندازه کوچک او در مقایسه با دیگر شخصیت‌ها، بسیاری قدرت فیزیکی بر‌تر او نسبت به هالک را باور ندارند که مطمئنا اشتباه است.

موج‌سوار نقره‌ای بار‌ها با هالک وارد نبرد شده است که در اغلب آن‌ها موج‌سوار نقره‌ای به دلیل توانایی در استفاده از انرژی پیروز میدان بوده است. او می‌تواند با استفاده از انرژی‌اش سیاره‌ها را از بین ببرد یا سیاه‌چاله را ایجاد کند. در نبرد‌هایی که تنها روی قدرت فیزیکی تمرکز دارد، باز هم موج‌سوار نقره‌ای برنده است. هالک قدرتش را از خشم و تشعشعات گاما به دست می‌آورد، اما در مقابل موج‌سوار نقره‌ای از نیروی کیهانی استفاده می‌کند که بسیار قوی‌تر از نیروی هالک است. همچنین به واسطه سرعت بسیار زیاد، هالک عملا نمی‌تواند صدمه‌ای به موج‌سوار نقره‌ای وارد کند.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Gladiator (گلادیاتور)

گلادیاتور عضوی از نژاد استرونیا و رئیس گارد سلطنتی امپراطوری Shi'ar بوده است. گلادیاتور تمامی قدرت‌های سوپر‌من را در اختیار دارد با این تفاوت که توا‌نایی‌های او بالاتر از ابر‌قهرمان کمپانی دی‌سی بوده و به روش‌های خشن‌تری از آن‌ها بهره می‌برد. شباهت بین گلادیاتور و سوپر‌من تنها به قدرت‌ها ختم نمی‌شود زیرا نام گلادیاتور در واقع کالارک بوده که بسیار به کال‌-‌ال و کلارک کنت شبیه است. با توجه به قدرت‌های گلادیاتور می‌توان چنین نتیجه گرفت که او از هالک بر‌تر است.

واندر من ضربات مهلکی را از گلادیاتور دریافت کرده است؛ ضربه او نزدیک بود سر واندر من را جدا کند و در نبردی دیگر با یک مشت او را از سطح یک سیاره به هسته رسانده بود. با این وجود که گلادیاتور لایق در دست گرفتن مولینیر نیست، اما قادر به استفاده از آن است. به واسطه سرعت فوق‌العاده بالای گلادیاتور، ضربات او چندین برابر نیروی بیشتر وارد می‌کند و با استفاده از دیگر قدرت‌هایش می‌تواند به راحتی هالک را شکست دهد. علی‌رغم پتانسیل بالای این شخصیت، تا‌کنون در هیچ فیلمی استفاده نشده که دلیل آن قدرت فوق‌العاده گلادیاتور است.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

Captain Universe (کاپیتان یونیورس)

کاپیتان یونیورس در واقع یک شخص واحد نیست، بله او نمود فیزیکی نیرویی در بعد اضافی به نام Uni-Power است که در موقعیت‌های خطر‌ناک بدن یک شخص را تسخیر و او را به کاپیتان یونیورس تبدیل می‌کند. به منظور محافظت از اترنیتی و تعادل کهکشان، شخص تسخیر شده قدرت‌ بسیاری در‌یافت کرده و در کنار پرواز توانایی‌های متعددی از جمله Uni-Vision (دید میکروسکوپی، اشعه ایکس و تلسکوپی) و تلکینسیس به دست می‌آورد. اگر Uni-Power ابر‌قهرمانی را تخسیر کند، قدرت‌ها و توانایی‌هایش چندین برابر می‌شود.

در طول تاریخ Uni-Power با افراد مختلفی ترکیب شده و قدرت بسیاری به آن‌ها اعطا کرده است. زمانی که این نیرو مرد عنکبوتی را تسخیر کرده بود، او با یک مشت هالک را به سمت ماه فرستاده و بار‌ها در نبرد با وی پیروز شده است. شخصیت گلادیاتور در نبرد از سو استورم تسخیر شده شکست خورده است. این در حالی است که گلادیاتور می‌تواند از انفجاری که نیمی از منظومه شمسی را نابود می‌کند، جان سالم به در ببرد.

برای اثبات عدم لزوم ابر‌قهرمان بودن میزبان Uni-Power می‌توان به زمانی اشاره کنیم که او یک فرد عادی را تسخیر کرد. در یکی از کمیک‌ها، این نیرو شخصی به نام ویلیام نوین را که به دلیل حمله جوگرنات به ساختمان محل کارش، شغلش را از دست داده بود، به عنوان میزبان بر‌گزید. ویلیام نوین توانست جوگرنات را در حالی شکست دهد که او معمولا از چنین حملاتی آسیب ندیده و ضربات هالک برای او بی‌اثر بوده‌اند.

15 شخصیت مارول که از هالک قوی‌تر هستند

ٰRed Hulk (رد هالک)

در سال ۲۰۰۸ نسخه‌ای قرمز رنگ از هالک به نام رد هالک معرفی شد. هیچکس از هویت واقعی این شخصیت اطلاعی نداشت تا اینکه بعد‌ها مشخص شد که وی در واقع ژنرال تاندربولت راس است. هدف او از تبدیل خودش به رد هالک کمک به A.I.M و Intelligencia در جهت نابودی هالک است. در حالی که با افزایش خشم قدرت هالک بیشتر می‌شود، با خشمگین شدن رد هالک دمای او افزایش می‌یابد. بدون تصور می‌کنید که این توانایی چگونه می‌تواند به پیروزی رد هالک ختم شود. پاسخ این سوال در جای دیگری نهفته است. رد هالک در کنار قدرت بیشتر نسبت به هالک، دارای توانایی است که به شکست ناپذیر بودن او ختم می‌شود.

رد هالک می‌تواند انواع مختلفی از انرژی‌ها را جذب کند که نتیجه آن قوی‌تر شدن خودش و تضعیف دشمنانش است. یکی از انرژی‌هایی که او قادر به جذب آن است، پر‌تو‌های گاما است. رد هالک می‌تواند در نبرد با هالک او را عصبانی کند تا بتواند انرژی بیشتری از هالک جذب کرده و نتیجتا او ضعیف‌تر شود. به دلیل داستان‌نویسی ضعیف و عدم توجه نویسندگان، تا‌کنون این شرایط در کمیک‌ها به نمایش در نیامده است. رد هالک لیست بلندی از دستاورد‌ها دارد که از بین آن‌ها می‌توان نابودی یک ستاره‌دنباله دار، مقاومت در برابر سیاه‌چاله، ضربه سهمگین به A-Bomb و ایجاد زلزله، صدمه زدن به شخصیت‌های قدر‌تمند Uatu و Omegex و شکست تیمی از مردان ایکس با حضور افرادی از جمله مگنیتو، فینیکس فورس را بر‌شمرد.

آیا شخصیت‌های دیگری را که قدرتی به مراتب بیشتر از هالک دارند، می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما در زومجی در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...