درنگ: رستوران نیو بابا که در سال ۱۹۹۰ در تایوان افتتاح شد تنها هشت نوع خوراک نودل گوشت گاو سرو می‌کند که قیمت آنها از ۱۶ دلار تا ۳۲۵ دلار متغیر است.

مالکان این رستوران می‌گویند شاید این رقم ۳۲۵ دلاری، یعنی بیش از یک میلیون و دویست‌هزار تومان، کمی برای یک کاسه سوپ کمی نجومی به نظر بیاید اما سبک متفاوت پخت این سوپ باعث شده تا قیمتی اینچنینی برایش درنظر گرفته شود.

رستوران بیلیونرها ؛ سرو طلا با منوی محرمانه | تصویر مارک تواین در رستوران ۱۸۰ ساله
قدیمی‎ترین رستوران دنیا با کبابی در تابه ‎ ۳۰۰ساله | این رستوران مورد علاقه همینگوی است

هر کاسه سوپ شامل دست کم چهار تکه از بهترین بخش‌های گوشت گاو آمریکایی و استرالیایی است. گوشت‌ها پیش از برش خوردن سرخ شده و برای سه روز منجمد می‌شوند تا بهترین بافت و طعم را به دست آورند.

مالکان این رستوران می‌گویند شاید رقم ۳۲۵ دلاری، یعنی بیش از یک میلیون و دویست‌هزار تومان، کمی برای یک کاسه سوپ کمی نجومی به نظر بیاید اما سبک متفاوت پخت این سوپ باعث شده تا قیمتی بالا برایش تعیین کنند

۶ نوع آب گوشت و پنج نوع رشته نودل برای پخت این سوپ با یکدیگر ترکیب می‌شوند که متناسب با ذائقه مشتری قابل تغییرند. باوجود قیمت بالایی که این سوپ دارد،‌ مشتریان زیادی از سرتاسر جهان برای چشیدن این سوپ گرانقیمت راهی تایوان می‌شوند.

وانگ سونگ یوآن بنیانگذار این رستوران پس از بازگشت به تایوان در سال ۱۹۹۰ رستوران خود را تاسیس کرد. وی می‌گوید در ابتدا مشتریان استقبال زیادی نکردند زیرا طعمی که او در رستورانش ارائه می‌داد با ذائقه تایوانی‌ها همخوانی نداشت. وی برای اینکه بتواند بهترین سوپ نودل گوشت گاو را ارائه دهد، سال‌ها تلاش کرد تا دستور پخت آن را بهبود بخشد.

تصاویر «میرازور» ؛ رستوران شماره ۴ دنیا | اینجا ارزش دور شدن از مسیرتان را دارد
تصاویر دومین رستوران برتر دنیا | سرو «پاییز نیویورک» با عطر شعر و موسیقی

قیمت عجیب این سوپ در سال ۲۰۰۷ نهایی شد و تا آن زمان بخش قیمت این غذا در منوی رستوران خالی بود. اکنون مشتریان باید دو روز پیش از رفتن به رستوران غذای خود را سفارش دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بله خیر