گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه


موتور اسپورت ایران – ششمین مرحله از سری مسابقات جهانی استقامت (WEC) در سال 2017 در پیست Circuit of the Americas شهر آستین آمریکا برگزار گردید که در این مسابقه، اتومبیل 2# پورشه با ترکیب رانندگان ارل بمبر، نیک تاندی و برندن هارتلی توانست در مسابقه ای نسبتا هیجان انگیز و با فشار مضاعفی که تیم تویوتا در مقاطعی از مسابقه بر این تیم وارد می کرد،...

موتور اسپورت ایران – ششمین مرحله از سری مسابقات جهانی استقامت (WEC) در سال 2017 در پیست Circuit of the Americas شهر آستین آمریکا برگزار گردید که در این مسابقه، اتومبیل 2# پورشه با ترکیب رانندگان ارل بمبر، نیک تاندی و برندن هارتلی توانست در مسابقه ای نسبتا هیجان انگیز و با فشار مضاعفی که تیم تویوتا در مقاطعی از مسابقه بر این تیم وارد می کرد، پیروز مسابقه آستین آمریکا باشد.

#gallery-8 { margin: auto; } #gallery-8 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-8 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-8 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

دسته LMP1: پیروزی پورشه با چاشنی دستور تیمی

در این دسته اتومبیل شماره 2 تیم پورشه با ترکیب برندن هارتلی، تیمو برنهارد و ارل بمبر توانستند در رده اول مسابقه قرار گیرند و همچنان در صدر جدول رده بندی رانندگان این دسته قرار داشته باشند.

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه قهرمان مسابقه – 2# Porsche 919 Hybrid

بعد از استارت مسابقه، دو اتومبیل تویوتا (8# با ترکیب سباستین بوئمی، کازوکی ناکاجیما و استفان سارازین و 7# با ترکیب کاموئی کوبایاشی، مایک کانوی و خوزه ماریا لوپز) در همان دقایق ابتدایی توانستند از اتومبیل شماره 2 پورشه سبقت گیرند و کمی از قدرت و سرعت خود را که در مسابقه ی قبلی در مکزیک از آن رنج می بردند را به حریف خود نشان دهند.

اما دو اتومبیل تویوتا از کاهش فاصله ی خود با اتومبیل 1# پورشه به دلیل سرعت فوق العاده بالای این اتومبیل که در مکان اول قرار داشت عاجز بودند اما از طرفی دیگر در 60 دقیقه ی ابتدایی مسابقه مشغول نبرد با یکدیگر برای مکان دوم و سوم بودند.

#gallery-9 { margin: auto; } #gallery-9 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-9 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-9 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

در ساعت دوم مسابقه این تویوتا ها بودند که توانستند قدرت خود را به دو اتومبیل پورشه دیکته کنند و لذا بعد از اولین پیت استاپ و تعویض راننده ها، 8# تویوتا بود که توانست رهبری مسابقه را در اختیار گیرد و 7# تویوتا نیز او را همراهی می کرد و در مکان دوم قرار داشت.

در پایان ساعت دوم مسابقه، پورشه ها دوباره به سرعت مسابقه ای خود بازگشتند و این 1# پورشه با رانندگی آندره لوترر بود که 8# تویوتا را مورد تهدید قرار داد. بعد از نبردی زیبا و طولانی و هیجان انگیز میان دو اتومبیل 1# پورشه و 7# تویوتا، سرانجام این پورشه بود که پیروز این نبرد شد و مقام دوم را از تویوتا پس گرفت و سپس دقایقی بعد 2# پورشه نیز از 7# تویوتا عبور کرد.

در پیت استاپ دوم، تیم پورشه برای صرفه جویی در زمان از استراتژی (Double-Stint) استفاده کرد و تایر های هر دو اتومبیل را تعویض نکردند. لذا به همین دلیل دو اتومبیل پورشه با این حربه توانستند در پایان ساعت دوم مسابقه در جایگاه های اول و دوم قرار داشته باشند.

#gallery-10 { margin: auto; } #gallery-10 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-10 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-10 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

در ساعات پایانی مسابقه، با فاصله ای که دو اتومبیل پورشه با تویوتا ها ایجاد کردند، دو اتومبیل تویوتا حتی در زمانی که پورشه ها به پیت استاپ مراجعه کرده اند نیز قادر نیستند جایگاه خود را با پورشه عوض کنند.

لذا در ساعات پایانی مسابقه شاهد نبرد بین دو اتومبیل پورشه می باشیم. اگر چه این نبرد ادامه پیدا نمی کند و با استراتژی و دستور تیمی ای که تیم پورشه اتخاذ می کند اتومبیل شماره 1 پورشه راه را برای اتومبیل شماره 2 باز می کند و اینگونه چهارمین پیروزی پی در پی 2# پورشه رقم می خورد.

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه اهدای جوایز – دسته LMP1

دسته LMP2: اولین پیروزی تیم Signatech در سال 2017

در این دسته اتومبیل 36# تیم Signatech Alpine با ترکیب گوستاو منزس، آندره نگارو و نیکولاس لاپیر توانستند اولین پیروزی این تیم را در فصل 2017 جشن گیرند.

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه قهرمان دسته LMP2 – اتومبیل تیم Signatech

این اتومبیل که مسابقه را از پول پوزیشن دسته LMP2 آغاز کرد از همان ابتدای مسابقه توانست رقابتی ظاهر شود و در نهایت پس از اعلام اتومبیل ایمنی در پیست به منظور تعمیر گارد ریل های اطراف پیست، به راحتی توانست رهبری این دسته را در اختیار گیرد.

در 30 دقیقه پایانی مسابقه، یکی از چراغ های عقب این اتومبیل شکست و تیم از اتومبیل در خواست کرد که برای رفع این مشکل به منطقه سرویس مراجعه کند. اما با وجود این پیت استاپ اجباری که 46 ثانیه به طول انجامید و برای دقایقی رهبری این دسته از چنگ آنان خارج شد، باز هم این 36# Sihnatech Alpine بود که توانست پیروز این دسته شود.

#gallery-11 { margin: auto; } #gallery-11 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-11 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-11 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

در جایگاه های دوم و سوم این دسته نیز دو اتومبیل تیم سوئیسی Rebellion قرار گرفتند. اتومبیل 13# با ترکیب نلسون پیکه جونیور، دیوید هاینمن هانسن و ماتیاس بش در رده دوم و اتومبیل 31# با ترکیب جولین کانال، برونو سنا و نیکولاس پراست که در مسابقه مکزیک به پیروزی این دسته رسیده بودند، در مکان سوم قرار گرفتند.

اتومبیل 38# تیم Jackie Chan DC Racing نیز که توانسته بود در مسابقه لمان مقام دوم مسابقه را بدست آورد و همچنین صدر نشین جدول دسته LMP2 نیز می باشد در جایگاه چهارم مسابقه قرار گرفت.

#gallery-12 { margin: auto; } #gallery-12 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-12 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-12 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

در تیم مانور نیز فقط یک اتومبیل از آن یعنی شماره 24# توانست مسابقه را به پایان برساند و هنوز هم این تیم شرایط رقابت با دیگر تیم های این دسته را ندارد. اتومبیل دیگر این تیم (25#) نیز به دلیل مشکل فنی و مکانیکی نتوانست مسابقه را به پایان برساند.

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه اهدای جوایز – دسته LMP2

دسته GTE: پیروزی فراری با غلبه بر پورشه

در دسته LMGTE-Pro اتومبیل 51# تیم AF Course Ferrari با ترکیب جیمز کالادو و الکساندر پیر گوئیدی بود که توانستد با غلبه بر 92# پورشه با ترکیب مایکل کریستینسن و کوین استره، پیروزی را از آن خود کنند.

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه قهرمان دسته LMGTE-Pro – اتومبیل 51# AF Course Ferrari

در ساعات ابتدایی مسابقه، ابتدا 95# استون مارتین با ترکیب مارکو سورنسن و نیکی تیم بود که توانستند تا قبل از این که مغلوب دو اتومبیل 51# و 71# فراری شوند، رهبری مسابقه را در دست داشته باشند. سپس برای مدت کوتاهی، نوبت به درخشش دو اتومبیل فورد رسید.

سپس، پس از کش و قوس های فراوان، پورشه رهبری مسابقه را از آن خود کرد. در نهایت پس از خروج اتومبیل ایمنی از پیست، جیمز کالادو از فراری، رهبری مسابقه را از پورشه ربود.

#gallery-13 { margin: auto; } #gallery-13 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-13 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-13 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

در 20 دقیقه ی پایانی مسابقه، در حالی که دو اتومبیل فراری در مکان های اول و دوم قرار داشتند به یک باره 92# پورشه با رانندگی مایکل کریستینسن، در حال تخریب روز رویایی فراری ها بود.

او ابتدا از 71# فراری با رانندگی سم برد عبور کرد و سپس به دنبال کاهش فاصله ی 60 ثانیه ای خود با جیمز کالادو، رهبر مسابقه در 51# فراری بود. در نهایت بد شانسی به سراغ فراری ها آمد و تنها 10 دقیقه مانده به پایان مسابقه یکی از تایر های 51# فراری پنچر شد.

لذا این اتومبیل موفق شد خود را به منطقه سرویس برساند و پس از 33 ثانیه توقف برای تعویض تایر ها از منطقه سرویس خارج شد و نبردی دیگر میان فراری و پورشه شکل گرفت.

اما در نهایت جیمز کالادو در تلاش برای افزایش فاصله با پورشه موفق بود و در نهایت در رده اول مسابقه را به پایان رساند. در رده دوم 92# پورشه و در رده سوم نیز 71# فراری قرار گرفتند.

اتومبیل 95# استون مارتین نیز به رغم داشتن سرعت خوب نتوانست خود را به سکو برساند و رده چهارم قرار گرفت. دیگر اتومبیل استون مارتین (97#) نیز در رده پنجم این دسته قرار گرفت.

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه اهدای جوایز – دسته LMGTE-Pro

در دسته LMGTE-Am نیز دوباره استون مارتین 98# با ترکیب پدرو لامی، پاول دالا لانا و ماتیاس لائودا بود که توانست پس از پیروزی در مسابقه مکزیک، پیروز این مسابقه نیز باشد.

#gallery-14 { margin: auto; } #gallery-14 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-14 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-14 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

البته در مقطعی از مسابقه 98# استون مارتین به دلیل برخوردی که با فرانچسکو کاستلاچی از تیم Spirit of Race Ferrari داشت مجبور به مراجعه به منطقه سرویس شد اما باز هم با فاصله ای 50 ثانیه ای نسبت به تیم Clearwater Racing در مکان اول قرار گرفت. در مکان سوم این دسته نیز تیم Spirit of Race قرار گرفت.

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه اهدای جوایز – دسته LMGTE-Am

جدول کلی راننده ها در پایان مسابقه

در پایان نگاهی به جدول کلی راننده‌ها می‌اندازیم:

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه جدول مسابقه

مقصد بعدی سری مسابقات جهانی استقامت (WEC)، مسابقه 6 ساعته در کشور ژاپن می باشد که این مسابقه در تاریخ 15 اکتبر (23 مهر) برگزار خواهد شد.

گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه گزارش مسابقه WEC آمریکا 2017: پیروزی دیگری برای پورشه پوستر مسابقه WEC ژاپن 2017
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق