کسب 139 رتبه زیر 1000 کنکور توسط دانش‌آموزان مدارس سمپاد خوزستان


کسب 139 رتبه زیر 1000 کنکور توسط دانش‌آموزان مدارس سمپاد خوزستان

اهواز - رئیس اداره استعدادهای درخشان خوزستان از افزایش 61 درصدی رتبه‌های زیر هزار کنکور توسط دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال حیدری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مراکز استعدادهای درخشان استان خوزستان اظهار کرد: ۲۸ مدرسه در خوزستان در ۱۰ منطقه آموزشی وظیفه ارائه خدمات به دانش‌آموزان استعدادهای درخشان را بر عهده دارند که از این تعداد، ۱۶ مدرسه در دوره دوم متوسطه و ۱۲ مدرسه در دوره اول متوسطه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۱۴۱ دانش‌آموز استعدادهای درخشان در مدارس سمپاد استان مشغول به تحصیل هستند، توضیح داد: از این تعداد دانش‌آموز، دو هزار دانش‌آموز در دوره اول متوسطه و سه هزار و ۱۴۱ دانش‌آموز نیز در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند. همچنین دو هزار و ۶۴۰ دانش‌آموز دختر و دو هزار و پنجاه‌ویک دانش‌آموز پسر در ۲۸ مدرسه سمپاد استان تحت پوشش خدمات آموزشی پرورشی هستند.

حیدری با برشمردن چهار اولویت کاری اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش‌وپرورش خوزستان، توضیح داد: مدارس استعدادهای درخشان، المپیادهای علمی، جشنواره جوان خوارزمی و برنامه ملی شهاب از مهم‌ترین حوزه‌های کاری این اداره است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش‌وپرورش خوزستان، مهم‌ترین رسالت مدارس سمپاد را تقویت و حمایت از استعدادهای دانش‌آموزی در مسیر نخبگی دانست و بیان کرد: اجرای طرح ملی شهاب که در اسناد بالادستی مثل سند تحول بنیادین به طور ویژه مورد تأکید قرار گرفته بر عهده مدارس استعدادهای درخشان است. با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون بالغ‌بر ۹۰ هزار دانش‌آموز دارای ظرفیت علمی و استعداد بالا تحت پوشش این برنامه ملی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان استعدادهای درخشان می‌تواند نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های آموزشی پرورشی استان داشته باشد، تصریح کرد: شاخص امتحان نهایی و کنکور از مهم‌ترین معیارهای مهم سنجش عملکرد آموزش‌وپرورش های سراسر کشور است که در این خصوص مدارس سمپاد استان با کسب ۱۳۹ رتبه زیر ۱۰۰۰ و همچنین کسب رتبه اول کشور در میانگین نمرات امتحانات نهایی سوم متوسطه توانستند به ارتقای رتبه استان خوزستان در بین سایر آموزش‌وپرورش‌های کشور کمک شایانی کنند.

حیدری، مهم‌ترین دلیل پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان مدارس سمپاد را داشتن مدیرانی فعال، متعهد و برنامه محور دانست و افزود: کسب ۱۳۹ رتبه برتر کنکور حاصل تلاش مدیران مدارس استعدادهای درخشان است. در راستای تقدیر و تشکر از زحمات این مدیران تلاشگر در مراسمی با حضور معاونت آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان از این مدیران تقدیر و تشکر شد.

عضو شورای معاونین آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: بسترسازی مناسبی برای آگاه‌سازی والدین و شوق و انگیزه برای دانش‌آموزان، کیفیت بخشیدن به آموزش‌های دانش‌آموزان، ارائه شیوه‌های صحیح مطالعه و طراحی برنامه درسی سبک برای کنکور در کنار برنامه درسی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای کسب موفقیت‌های دانش‌آموزان استعدادهای درخشان است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش‌وپرورش خوزستان در پایان با اعلام افزایش ۶۱ درصدی رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۳۹۶ و کسب ۱۳۹ رتبه برتر نسبت به سال قبل، یادآور شد: این موفقیت حاصل برنامه‌ریزی اداره استعدادهای درخشان، تلاش و توجه مدیران مدارس استعدادهای درخشان به برنامه‌های تدوین شده، عوامل اجرایی و دبیران متعهد این مدارس، دانش‌آموزان و حمایت‌های خانواده آنان میسر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرکت چینی نمایشگر آیفون SE را تامین می‌کند!