میستی کوپلند بانوی سیاه پوست رقصنده باله


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ میستی کوپلند یک بالرین اهل ایالات متحده آمریکا است. این بالرین آمریکایی آفریقایی‌تبار در 30 ژوئن 2015 میلادی به عنوان رقصنده اصلی تئاتر باله آمریکا ( American Ballet Theater ) یکی از سه شرکت برتر باله کلاسیک در ایالات متحده، برگزیده شد. این نخستین بار در تاریخ 75 ساله این مؤسسه مشهور رقص بود که چنین انتخابی روی...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ میستی کوپلند یک بالرین اهل ایالات متحده آمریکا است. این بالرین آمریکایی آفریقایی‌تبار در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ میلادی به عنوان رقصنده اصلی تئاتر باله آمریکا ( American Ballet Theater ) یکی از سه شرکت برتر باله کلاسیک در ایالات متحده، برگزیده شد. این نخستین بار در تاریخ ۷۵ ساله این مؤسسه مشهور رقص بود که چنین انتخابی روی می‌داد. میستی کوپلند، ۳۵ ساله، کار خود را از ۱۸ سالگی آغاز کرد. کوپلند پنجمین رقصنده باله آمریکایی آفریقایی‌تبار است که از زمان آرتور میچل در سال ۱۹۶۲ میلادی در مؤسسه باله نیویورک، به عضویت این گروه برگزیده شد.

میستی کوپلند بانوی سیاه پوست رقصنده باله

میستی کوپلند در ایالت کانزاس به دنیا آمده و تمرینات باله را در محله سن پدروی لس آنجلس از ۱۳ سالگی شروع کرد اما ۱۸ سالگی زمانی بود که او به طور حرفه‌ای باله را آغاز کرد.

میستی کوپلند به‌رغم اینکه به او گفتند بدن مناسب باله را ندارد، رقصنده اصلی در تئاتر باله نیویورک شد و در اینستاگرام یک میلیون و پانصد هزار نفر دنباله رو دارد. پیشرفت دختری از خانواده محروم آفریقایی تبار در باله کلاسیک آمریکا که در انحصار سفید پوستان بود کار ساده‌ای نبوده است. به همین خاطر ترقی کوپلند نمایشگر پیشرفت سیاهان آمریکا در رقص باله است، که تاکنون در این هنر ناشناس بوده‌اند.

وی به خاطر حضور مداومش در رسانه‌های گروهی و اجتماعی پایگاه محکمی میان دوستداران خود پیدا کرده است. او دو برادر به نام‌های کریستوفر رایان کوپلند و داگلاس کوپلند جونیور؛ و دو خواهر به نام‌های اریکا استفانی کاپلند و لیندزی مونیک براون دارد.

کوپلند زندگینامه خود و یک کتاب برای کودکان نوشته است که پرفروش بوده‌اند. کتاب «پرنده آتشین» او از برندگان جوایز برتر کتاب کودکان آمریکا (ALA awards) در سال ۲۰۱۵ میلادی شد و جایزه اسکات کینگ (به انگلیسی: Coretta Scott King Award) انجمن کتابخانه‌های آمریکا را به خود اختصاص داد.

میستی کوپلند همچنین در فهرست «تأثیرگذارترین افراد سال ۲۰۱۵» به انتخاب مجله تایم قرار گرفت.

مطالب مرتبط:

استفانی کورلوف، اولین دختر بالرین محجبه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی