طرز تهیه مارشمالو خانگی ساده و خوشمزه


طرز تهیه مارشمالو خانگی ساده و خوشمزه

مارشمالو یک شیرینی خوشمزه است که می تواند برای دسر، تزئین کیک و یا به تنهایی مصرف شود. Marshmallow شباهت زیادی به راحت الحلقوم دارد و در بین بچه ها بسیار محبوب است. شاید دوست داشته باشید این خوراکی محبوب بچه ها را در خانه آماده کنید. در این مطلب طرز تهیه مارشمالو خانگی را در نطر گرفتم تا به سادگی یک خوراکی خوشمزه را در منزل تهیه...

مارشمالو یک شیرینی خوشمزه است که می تواند برای دسر، تزئین کیک و یا به تنهایی مصرف شود. Marshmallow شباهت زیادی به راحت الحلقوم دارد و در بین بچه ها بسیار محبوب است. شاید دوست داشته باشید این خوراکی محبوب بچه ها را در خانه آماده کنید. در این مطلب طرز تهیه مارشمالو خانگی را در نطر گرفتم تا به سادگی یک خوراکی خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه مارشمالو خانگی ساده و خوشمزه

طرز تهیه مارشمالو خانگی با بهترین روش

مارشمالو با مواد ساده ای تهیه می شود که همگی در دسترس قرار دارد. ماده اصلی مارشمالو پودر ژلاتین است که می توان از انواع ژلاتین های میوه ای و رنگی برای این کار استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه مارشمالو خانگی

پودر ژلاتین : ۳ قاشق غذاخوری پر
شکر دانه ریز : ۲ فنجان
پودر قند : ۱/۳ پیمانه
نشاسته ذرت : ۳ قاشق غذا خوری
شربت غلیظ : ۱/۲ پیمانه
سفیده تخم مرغ : ۲ عدد
نمک : ۱/۴ قاشق چای خوری
عصاره وانیل : ۱ قاشق غذا خوری
آب سرد : ۱ فنجان

طرز تهیه مارشمالو خانگی محبوب بچه ها

طرز تهیه مارشمالو خانگی ساده و خوشمزه

پیشنهاد می کنم از انواع ژلاتین های رنگی در ظروف متفاوت استفاده کنید تا در نهایت مارشمالوهای رنگی رنگی داشته باشید. پودر ژلاتین را در نصف فنجان آب حل کنید و بین ۵ تا ۷ دقیقه زمان برای اسفنجی شدن ژلاتین های حل شده در نظر بگیرید.

در یک قابلمه شربت غلیط را به همراه نمک و نصف فنجان آب باقی مانده بریزید و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. می توانید به جای شربت غلیظ از عسل طبیعی استفاده کنید که خواص زیادتری هم دارد.

با یک دماسنج دمای آب را اندازه بگیرید. هنگامی که دمای آب قابلمه به ۱۲۰ درجه سانتی گراد رسید می توانید ژلاتین حل شده را به آب قابلمه اضافه کنید. بعد از زمان ۳۰ ثانیه زیر شعله را خاموش کنید. دقت کنید نمی خواهیم پودر ژلاتین را با شربت بجوشانیم. بگذارید مواد کمی خنک شود.

طرز تهیه مارشمالو خانگی ساده و خوشمزه

طرز تهیه مارشمالو خانگی را با زدن سفیده تخم مرغ ادامه می دهیم. در یک ظرف بزرگ و با استفاده از دور تند هم زن، سفیده های تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کاملا سفت و غلیظ شود.

مخلوط پودر ژلاتین و شربت غلیظ را پس از خنک شدن به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. به این ترتیب که هم زن را روی دور متوسط روشن کرده و در حالی که سفیده تخم مرغ را هم می زنید مخلوط را به تدریج به آن اضافه کنید. به مدت ۳۰ دقیقه سفیده تخم مرغ و مخلوط شربت و پودر ژلاتین را هم بزنید.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: زیباترین کیک های جهان ساخته بوکسور روسی!

اکنون عصاره وانیل را به این مخلوط اضافه کنید و هم زدن را به مدت ۸ دقیقه دیگر ادامه دهید.

از یک قالب مناسب برای مارشمالو استفاده کنید. کف قالب را با کاغذ روغنی به طور کامل بپوشانید. از مقدار کمی روغن برای چرب کردن کاغذ روغنی استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید به جای روغن بر روی کاغذ روغنی کف قالب مقداری پودر قند بپاشید.

مخلوط مارشمالو که شبیه یک خمیر سفت شده را در قالب مورد نظر ریخنه و روی مواد را کمی صاف کنید.

طرز تهیه مارشمالو خانگی با ۳ قاشق نشاسته ذرت و پودر قند تکمیل می شود. این مواد رابر روی مارشمالو الک کنید تا به همه سطح آن پاشیده شود. قالب را به مدت حداقل ۲ ساعت می بایست در یخچال بماند تا کاملا سفت شده و منسجم شود.

طرز تهیه مارشمالو خانگی ساده و خوشمزه

پس از زمان ۲ ساعت مارشمالو خانگی را از قالب خارج کنید و به کمک یک چاقوی تیز برش دهید. تیغه چاقو را چرب کنید تا به مارشمالو نچسبد.

در صورتی که قالب های کوچک فلزی در اختیار دارید می توانید مارشمالو را به اشکال فانتزی قالب بزنید! فراموش نکنید قالب را از فبل چرب کنید مارشمالو بسیار چسبنده است.

مارشمالو خانگی را می توان با پودر نارگیل و یا انواع مغزها هم تهیه کرد. در این صورت بهتر است. مغزهای مورد علاقه تان را در کف قالب ریخته و خمیر مارشمالو را روی مغزها پوشش دهید.

شیرینی ها و دسرهای خانگی هر سلیقه ای را راضی می کنند. با کمی خلاقیت می توان در طرز تهیه مارشمالو تغییراتی ایجاد کرد تا خوشمزه تر شود. از خمیر مارشمالو برای تزئین کیک هم می توانید استفاده کنید.

بهترین روش تهیه مارشمالو, تزئین کیک با مارشمالو, روش تهیه مارشمالو خانگی, طرز تهیه مارشمالو خانگی, طرز تهیه مارشمالو ساده, مارشمالو, مارشمالو خانگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس