چگونه ارور The system cannot find the file specified در ویندوز را رفع کنیم؟


چگونه ارور The system cannot find the file specified در ویندوز را رفع کنیم؟

خطاهای کامپیوتری می توانند شما را از اجرای برنامه ها و یا فایل های مورد علاقه تان منع کنند. ارور the system cannot find the file specified که به معنای “سیستم نمی تواند فایل مشخص شده را در نسخه های مختلف ویندوز پیدا کند” است یکی از این خطاهای آزار دهنده است. امروز قصد داریم نحوه رفع ارور the system cannot find the file specified ویندوز 10...

خطاهای کامپیوتری می توانند شما را از اجرای برنامه ها و یا فایل های مورد علاقه تان منع کنند. ارور the system cannot find the file specified که به معنای “سیستم نمی تواند فایل مشخص شده را در نسخه های مختلف ویندوز پیدا کند” است یکی از این خطاهای آزار دهنده است. امروز قصد داریم نحوه رفع ارور the system cannot find the file specified ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه شوید.

۱۹ راه رفع ارور The system cannot find the file specified ویندوز ۱۰، ۸٫۱ ،۷

قبل از شروع ابتدا یک جواب کلی دلیل این پیغام را بهتر است بدانید :

دلیل ارور the system cannot find the file specified چیست؟

پیغام خطای the system cannot find the file specified زمانی رخ می دهد که شما نرم افزار یا بازی و یا هر برنامه ای را نصب کرده باشید و فایل های این برنامه در سیستم عامل سهوا و یا عمدا پاک شده و یا جابه جا شده باشد و یتم عامل نمی تواند مسیر نصب ( محل قرارگیری فایل های اصلی آن برنامه) را پیدا و اجرا کند.

حل ارور the system cannot find the path specified از طریق رجیستری

اولین روشی که برای حل خطای windows cannot find یا پیدا نکردن فایل ویندوز توضیح می دهیم تغییر رجیستری است. قبل از اینکه رجیستری را تغییر بدهیم از آن نسخه پشتیبان می گیریم تا در صورت خرابی از نسخه پشتیبان را بازیابی کنیم. کلیدهای ویندوز + R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود. در این پنجره regedit را تایپ کنید و OK را فشار دهید و یا اینکه enter کنید.

حالا برای اکسپورت کردن رجیستری مسیر File > Export را طی کنید.

بعد یک نام را برای نام فایل انتخاب کنید که در اینجا ما backup را انتخاب می کنیم و در قسمت Export range عبارت ALL را انتخاب می کنیم. روی دکمه Save کلیک می کنیم تا رجیستری اکسپورت شود.

زمانی که خرابی اتفاق افتاد شما می توانید خیلی ساده این فایل را برای بازیابی رجیستری اجرا کنید.

خب الان برای رفع خطای the system cannot find the path specified دوباره کلیدهای ویندوز + R را فشاردهید و regedit را تایپ و اینتر کنید. در پنجره باز شده در سمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

حالا در قسمت currentVersion دنبال RunOnce بگردید اگر وجود نداشت باید آن را ایجاد کنید. برای ایجاد RunOnce در قسمت currentVersion کلیک راست کنید و از منو New>key را انتخاب کنید. برای نام کلید RunOnce را وارد کنید.

حالا در قسمت سمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\

حالا در قسمت currentVersion دنبال RunOnce بگردید اگر وجود نداشت مراحل بالا را تکرار کنید و اگر وجود داشت پنجره Registry Editor را ببندید و کامپیوتر را ریستارت کنید. بعد از اینکه کامپیوتر را ریستارت کردید باید خطای system cannot find the file specified حل شده باشد.

شما می توانید با رفتن به پوشه Libraries خطای windows cannot find را حل کنید. این پوشه در ویندوز ۱۰ مخفی است و شما می توانید File Explorer را باز کنید و در گوشه سمت چپ در یک فضای خالی راست کلیک کنید و گزینه Show libraries را انتخاب کنید.

بعد از انجام این کار پوشه Libraries در قسمت چپ ظاهر می شود و شما می توانید خیلی راحت به آن دسترسی داشته باشید.

طبق گفته کاربران، با رفتن به پوشه Libraries مشکل آنها حل شده است پس شما هم سعی کنید این راه حل ساده را امتحان کنید.

رفع پیغام the system cannot find the path specified ویندوز با آپدیت

شما می توانید با نصب آخرین بروزرسانی ها خطای the system cannot find the file specified را رفع کنید. بروزرسانی ویندوز اغلب خطاهای سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند بنابراین پیشنهاد می کنیم آخرین بروزرسانی ها را نصب کنید. ویندوز ۱۰ معمولا به صورت خودکار بروزرسانی ها را به صورت خودکار انجام می دهد اما شما می توانید به صورت دستی بروزرسانی ها را انجام دهید. دکمه ویندوز و I را با هم فشار دهید تا settings app باز شود. به قسمت Update security بروید و روی دکمه Check for updates کلیک کنید. ویندوز ۱۰ حالا بروزرسانی ها را بررسی می کند و آنها را به طور خودکار دانلود و نصب می کند. بعد از نصب آپدیت پیشنهاد میکنیم آن را غیرفعال کنید.

رفع خطای the system cannot find the file specified با فرمت درایو USB

خطای The system cannot find the file specified می تواند وقتی که یک فلش را به درایو USB خود وصل کرده اید ظاهر شود و برای رفع این خطا باید فلش را فرمت کنید. برای فرمت کردن، فلش را به درایو USB خود وصل کنید. اگر می توانید از تمام فایل های خود بکاپ بگیرید. Computer را باز کنید و روی درایو فلش USB خود راست کلیک کنید و Format را از لیست انتخاب کنید.

وقتی که پنجره Format باز شد در قسمت format option گزینه quick format را از حالت انتخاب خارج کنید و روی دکمه start کلیک کنید تا فرایند فرمت شروع شود. صبر کنید تا فرایند فرمت تمام شود به یاد داشته باشید که این فرایند مدتی طول می کشد بنابراین باید صبور باشید. برخی از کاربران نرم افزار ImageUSB را پیشنهاد می کنند. این نرم افزار درایو شما را فرمت می کند و مشکل The system cannot find the file specified را حل می کند.

حل خطای the system cannot find the path specified در ویندو ۱۰ و نسخه های دیگر

اگر شما پیغام The system cannot find the file specified error را دریافت می کنید ممکن است فایل خراب و یا آسیب دیده باشد. برای حل این مشکل شما نیاز به دستور chkdsk و اسکن فایل هایتان دارید. برای انجام این کار دکه ویندوز و X را با هم فشار دهید از منوی ظاهر شده command prompt(Admin) را انتخاب کنید، یا در کادر جستجوی Start عبارت command prompt را تایپ کنید و روی نتیجه کلیک کنید. بعد از اینکه command prompt باز شد دستور chkdsk c/:f را وارد کنید. F:/ باعث می شود تا chkdsk خطاهای پیدا شده را رفع کند. برای اجرای دستور Enter را فشار دهید و منتظر بمانید تا chkdsk فایل های شما را تعمیر کند.

استفاده از WinRAR برای حل خطای The system cannot find the file specified

اگر شما خطای system cannot find the file specified را مشاهده می کنید سیستم سعی می کند که یک فایل یا پوشه خاصی که مشکل دارد را بخواند. شما می توانید با استفاده از برنامه WinRAR این مشکل را حل کنید. روی فایلی که مشکل دارد راست کلیک کنید و گزینه Add to Archive را از منو انتخاب کنید.

بعد گزینه Delete files after archiving را انتخاب کنید و روی دکمه OK کلیک کنید. فایل شما به آرشیو منتقل می شود و فایل اصلی از روی هارددیسک پاک می شود.

آموزش رفع خطای the system cannot find the file specified با پاک کردن کلید ProfileImagePath

هنگامی که شما از بکاپ ویندوز استفاده می کنید خطای The system cannot find the file specified ظاهر خواهد شد و از تهیه نسخه پشتیبان جلوگیری می کند. شما با پاک کردن کلید ProfileImagePath در رجیستری می توانید این خطا را رفع کنید. کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود و regedit را در آن تایپ کنید و اینتر کنید. در قسمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

وقتی کلید ProfileList را باز می کنید کلیدهای مختلفی را می توانید مشاهده کنید مانند تصویر زیر کلید ProfileImagePath را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و Delete را انتخاب کنید.

بعد از پاک کردن ProfileImagePath پنجره Registry Editor را ببندید و بررسی کنید ببینید آیا خطا رفع شده است یا نه.

رفع ارور windows cannot find بکاپ ویندوز

وقتی سعی می کنید که از Windows Backup استفاده کنید خطای The system cannot find the file specified ظاهر خواهد شد که می توانید با استفاده از دستورات automount و diskpart آن را حل کنید. Diskpart یک دستور قدرتمند برای مدیریت هارددیسک است. استفاده از این ابزار می تواند به سیستم آسیب برساند پس در هنگام استفاده از این دستور محتاط باشید. برای اجرای diskpart در نسخه های مختلف ویندوز command prompt را باز کنید و دستور diskpart را وارد کنید و اینتر کنید. دستورات زیر را در command prompt وارد کنید:

Automount

automount enable

Command Prompt را ببندید و کامپیوتر را ریستارت کنید. اگر مشکل هنوز وجود دارد کارهای زیر را انجام دهید:

Command Prompt را بازکنید و دستور diskpart را دوباره وارد کنید. وقتی diskpart شروع شد list volume را وارد کنید. لیتی از تمام پارتیشن ها برای شما ظاهر خواهد شد. در اینجا به طور مثال برای انتخاب Volume 1 دستور select volume 1 را وارد می کنیم. سپس دستور online volume را وارد می کنیم و Enter را فشار می دهیم. Command Prompt را ببندید و کامپیوتر را ریستارت کنید. بعد از اینکه کامپیوتر را ریستارت کردید برری کنید که آیا خطا رفع شده است یا نه.

حل ارورthe system cannot find the file specified توسط Disk Management

برای حل خطای the system cannot find the file specified در هنگام استفاده از Windows Backup کلید ویندوز و X را با هم فشار دهید و از منوی ظاهر شده گزینه Disk Management را انتخاب کنید و یا در کادر جستجوی دکمه Start عبارت Disk Management را تایپ کنید و روی نتیجه کلیک کنید.

وقتی که Disk Management شروع شد روی درایوی که می خواهید به طور مثال درایو C راست کلیک کنید و گزینه Mark Partition as Active را انتخاب کنید. Disk Management را ببندید و کامپیوتر را ریستارت کنید.

تغییر shadow copy برای حل خطای The system cannot find the file specified

Shadow copy یا همان volume snapshot service تکنولوژی مبتنی بر ویندوز های مایکروسافت بوده که از فایل هایی که با آنها کار می کنیم یک کپی لحظه ای می گیرد و در مواقعی که فایل های مورد نظرمان پاک شده اند کاربرد دارد. تغییر اندازه Shadow copy می تواند ارور the system cannot find the file specified را حل کند. اما توجه کنید که در هنگام استفاده از این دستور محتاط باشید چون می تواند به سیستم شما آسیب برساند. برای انجام این کار Command Prompt را باز کنید. دستور vssadmin list shadowstorage را وارد کنید و برای افزایش اندازه shadow copy دستور vssadmin resize shadowstorage /For=C: /MaxSize=5% را وارد کنید.

بعد از انجام این کار کامپیوتر را ریستارت کنید. اگر با این کار این خطا رفع نشد دوباره Command Prompt را باز کنید و دستور vssadmin delete shadows /all را وارد کنید.

ظاهر شدن پیغام خطای The system cannot find the file specified هنگام نصب چاپگر

برخی از کاربران هنگام اضافه کردن چاپگر با ارور The system cannot find the file specified مواجه می شوند، این خطا بیشتر هنگام اضافه کردن چاپگر HP ظاهر می شود اما ممکن است برای چاپگرهای دیگر نیز این ارور ظاهر شود پس سعی کنید این روش را امتحان کنید.

روش کار ساده ات کلید ویندوز و S را با هم بگیرید و printers را وارد کنید. از منوی ظاهر شده Devices and Printers را انتخاب کنید.

ظاهر شدن پیغام خطای The system cannot find the file specified هنگام نصب چاپگر

از منوی بالایی گزینه Add a printer را انتخاب کنید.

حالا شما باید دستورالعمل ها را دنبال کنید تا به صورت دستی چاپگر اضافه شود.

رفع مشکل پیغام خطای The system cannot find the file specified هنگام نصب اسکنر

خطای The system cannot find the file specified ممکن است در هنگام نصب اسنکر اپسون Epson رخ دهد. برای حل این مشکل فایل گم شده در پوشه Window را به مکان مناسب آن کپی کنید. برای این کار فایل usbscan.sys را پیدا کنید و آن را در مسیر Windows\inf\setupapi.dev کپی کنید. این راه حل تنها برای بعضی دستگاه ها کار می کند. به این نکته توجه داشته باشید که تغییر پوشه Window می تواند خطرناک باشد پس قبل از امتحان این روش از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

حل ارور پیدا نکردن فایل یا The system cannot find the file specified هنگام نصب درایور چاپگر

خطای The system cannot find the file specified هنگامی که سعی دارید داریور چاپگر را در لپ تاپ های HP نصب کنید ظاهر می شود. برای حل این مشکل شما باشد تمام برنامه های HP را حذف کنید و مجددا نصب کنید. برای انجام این کار برنامه Install and Uninstall مایکروسافت را دانلود و نصب کنید و برنامه را اجرا کنید بعد تمام اپلیکیشن های HP را از کامپیوترتان حذف کنید و دوباره برای دانلود و نصب درایورها تلاش کنید. اگر آنتی ویروس شما فعال باشد ممکن است در هنگام نصب درایورها با مشکل روبرو شوید بنابراین قبل از نصب درایورها آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید.

رفع ارور The system cannot find the file specified با System Reserved

خطای The system cannot find the file specified می تواند زمانی که تلاش می کنید از Windows Backup استفاده کنید رخ دهد. وقتی که تنظیمات windows backup را انجام می دهیم ، ویندوز قسمتی از فایل ها و فولدر هایی را که تازه ایجاد شده اند را به تنظمات backup اضافه می کند. ما می توانیم این مشکل را با System Reserved حل کنیم. کلیدهای ویندوز و X را با هم فشار دهید و Disk Management را انتخاب کنید و یا روی computer راست کلیک کنید و manage را انتخاب کنید و در سمت چپ پنجره ظاهر شده گزینه Disk Management را انتخاب کنید. در قسمت System Reserved راست کلیک کنید و Change Drive Letter and Paths را انتخاب کنید.

روی دکمه Add کلیک کنید.

Assign the following drive letter را انتخاب کنید و از منوی کرکره ای درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید در اینجا ما Z یا W را انتخاب می کنیم. بعد روی OK کلیک کنید. Disk Management را ببندید و برری کنید که آیا خطا رفع شده است یا نه.

حل خطای windows cannot find

برای حل خطای windows cannot find کلید problematic را از رجیستری پاک کنید. همانطور که قبلا توضیح دادیم Registry Editor را باز کنید و در قسمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network\Config

اگر کلید config را پیدا نمی کنید از این مرحله صرف نظر کنید. روی کلید Config راست کلیک کنید و از منو Delete را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار کامپیوتر را ریستارت کنید.

حل مشکل ارور The system cannot find the file specified در VMware

در صورتی که از VMware استفاده می کنید و خطای The system cannot find the file specified برای شما ظاهر می شوذ، کلید ویندوز و R را با هم انتخاب کنید و عبارت services.msc را تایپ کنید و اینتر کنید.

وقتی پنجره Services باز شد در لیست VMware Authorization Service را پیدا کنید و روی این سرویس کلیک راست کنید و Start را انتخاب کنید. بعد از اینکه سرویس شروع شد پنجره Services را ببندید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا نه.

روش دیگر این است که Command Prompt را باز کنید و net start vmx86 را وارد کنید و اینتر بزنید. بعد پنجره Command Prompt را ببندید.

حذف پوشه Windows.old و حل مشکل The system cannot find the file specified

خطای The system cannot find the file specified می تواند به علت پوشه Windows.old رخ دهد. این پوشه ویندوزهایی که قبلا نصب شده است را نگه می دارد و به شما اجازه می دهد تا آن را بازیابی کنید. برای حل این خطا شما باید این پوشه را حذف کنید. برای اینکار کلید ویندوز و S را با هم نگه دارید و از لیست نتایج Disk cleanup را انتخاب کنید.

درایو C را انتخاب کنید و OK را انتخاب کنید. حالا ویندوز کامپیوتر شما را اسکن می کند. گزینه Previous Windows installation(s) را انتخاب کنید و OK را انتخاب کنید. منتظر بمانید تا فایل های انتخاب شده حذف شوند.

ریست سرویس Windows Backup برای حل مشکل پیغام The system cannot find the file specified ویندوز

همانطور که گفته شد پیغام خطای The system cannot find the file specified در هنگام اجرای Windows Backup ظاهر می شود که برای حل آن پیشنهاد می کنیم سرویس Windows Backup را ریستارت کنید. برای انجام این کار پنجره Services را باز کنید . بعد Windows Backup را پیدا کنید و دوبار بر روی آن کلیک کنید.

مانند تصویر زیر Startup type را به Manual تغییر دهید. اگر سرویس اجرا نشد روی دکمه Start کلیک کنید. حالا برای ذخیره تغییرات روی Apply و OK کلیک کنید.

روی سرویس Windows Backup راست کلیک کنید و از منو Restart را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار پنجره Services را ببندید.

بررسی موارد دیگر برای حل خطای The system cannot find the file specified

در آخر پیشنهاد می کنیم موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

برای دانلود فایل ها و برنامه های خود از برنامه Internet Download Manager استفاده کنید. اگر از هارددیسک اکسترنال استفاده می کنید، آن را به پورت دیگری وصل کنید. به طور کلی نرم افزارهای مشکل ساز را حذف کنید به طور مثال اگر نرم افزار Samsung Magician ، نرم افزار اپل، Real Player و غیره را از روی سیستم خود نصب کردید آن را حذف کنید.

از دستور bcdedit /store c:\Boot\BCD در Command Promp استفاده کنید.

در صورت رخ دادن the system cannot find the file specified utorrent فایل تورنت مشکل ساز را حذف کنید. برای این کار uTorrent را بازکنید و تورنتی که پیغام به شما می دهد را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و گزینه Remove And Delete .torrent + Data را انتخاب کنید. پس از انجام این کار همان تورنت را دوباره دانلود کنید. این روش به طور کامل فایل تورنت و تمامی فایل های مربوطه را از کامپیوتر شما پاک می کند.

مطمئن شوید که پوشه دانلود برای هر تورنت به درستی انتخاب شده است. برای این کار روی تورنت مشکل ساز کلیک کنید و از منو Advanced > Set Download Location را انتخاب کنید. حالا پوشه دانلود درست را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید:

چگونه خطای This app has been blocked for your protection در ویندوز ۱۰ را رفع کنیم؟

منبع

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت به کانال تلگرام روژان بپیوندید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس