لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت


نوشته لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت اولین بار در تالاب پدیدار شد. صدها خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت   در نمایشگاهی که برای نمایش برترین و شیک ترین ماشین های برگزار شد صدها اتومبیل در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند، اما یکی از بخش‌هایی که همواره مورد دقت قرار گرفته و فراموش نمیشوند خودروهای مفهومی میباشند.  ...

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

صدها خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

در نمایشگاهی که برای نمایش برترین و شیک ترین ماشین های برگزار شد صدها اتومبیل در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند، اما یکی از بخش‌هایی که همواره مورد دقت قرار گرفته و فراموش نمیشوند خودروهای مفهومی میباشند.

نمایشگاه خودروی فرانکفورت یکی از مهم ترین نمایشگاه های خودرویی در دنیاست و به همین علت هست که تعداد زیادی از خودروسازان از مینی تا بزرگ‌هایی مثل مرسدس بنز از انواع مدل‌های اخیر خود در این نمایشگاه رونمایی کردند.

به گزارش تالاب:صدها اتومبیل در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند، اما یکی از بخش‌هایی که همواره مورد دقت قرار گرفته و فراموش نمیشوند خودروهای مفهومی میباشند.

به همین علت در بین مفهومی‌های به نمایش درآمده در فرانکفورت برترین‌ها گزینه شده هست. خودروهایی که آینده خودروهای امروز را تشکیل می دهند و خط مشی آن ها را تعیین خواهند کرد.

مدل مفهومی آی‌پرفورمنس بی‌ام‌و X7

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

از لحاظ طراحی، بی‌ام‌و X7 از هر یک از زبان‌های طراحی فعلی که در مدل‌های تولیدی بهرهگیری میشود، دقیقا متفاوت و متفاوت هست. دیدنی هست که به نظر می رسد طراحی این اتومبیل شبیه به زبان طراحی مورد بهرهگیری در خودروی مفهومی بی‌ام‌و سری ۸ باشد.

نمای بیرونی بزرگ، جسورانه و بی‌پروا، به همراه خطوط تیز در طراحی بدنه از جمله ویژگی‌های این شاسی‌بلند هست. جلو پنجره مشبک کلیوی آن بزرگ هست و با چراغ‌های جلوی LED بزرگ و باریک، ابهت آن افزایش می‌یابد.

کانسپت الکتریکی مینی

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

مینی اظهار کرده هست که کانسپت اخیر این کمپانی برای رانندگی در محیط‌های شهری طراحی شده هست، خیابان‌های شلوغی که در آن خودروهای کوچک برقی با باتری‌های شارژ شده بسیار مناسب‌تر از خودروهایی با باک‌های پر از سوخت میباشند. از بیرون که به این اتومبیل می‌نگریم همۀ چیز سر جای خودش قرار گرفته و چیزی جز یک مینی سه در مناسب نمیبینیم.

مدل مفهومی کیا پروسید

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

حاصل کار تیم اروپایی طراحی کیا، مدل مفهومی پروسید هست، که نشانگر تغییرات نسل بعدی و بزرگ تر از مدل سید خواهد بود. در این خودروی مفهومی که طرح بدنه‌ی جدیدی به نمایش میگذارد، ظاهر پرانرژی پروسید، با طرحی خشن‌تر و جذاب‌تر ترکیب شده هست تا با سلیقه‌ی نسل اخیرِ راننده‌ها همخوانی داشته باشد.

مدل مفهومی اسمارت ویژن فورتو EQ

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

از ظاهر این گرد کوچک، درخواهید یافت که خودران و الکتریکی ارائه خواهد شد. نخستین خودروی دایملر بدون پدال و فرمان هست. نسبت و ابعاد اتومبیل دقیقا جمع‌وجور و با ظاهری هوشمند طراحی شده‌اند و کوتوله برقی اسمارت را به یک وسیله حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه و بهینه‌ برای محیط‌های کوچک شهری مبدل کرده‌اند. لولای درهای حبابی به سمت عقب باز میشوند و درحالی‌که ورود و خارج شدن را آسان‌ می کنند؛ از اصابت به دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و سایر خودروها جلوگیری می کنند

کانسپت مرسدس بنز EQA

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

به قطع از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه محسوب میشود. پر از نور هست و چشمتان را میگیرد. این کراس اوور کوپه کامپکت دارای دو موتور الکتریکی،‌ سیستم رانندگی متغیر و طراحی مبتنی بر فلسفه Sensual Purity یا “حس ناب” هست. طبق این فلسفه، تناسب طراحی و تجمل‌گرایی اهمیت زیادی دارد و از خطوط و لبه‌های تیز مثل خودروهای اسپورت خبری نیست.

مدل مفهومی جان کوپر ورکز GP مینی

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

بسیار پرزرق‌وبرق هست. بال‌ها، دریچه‌های ورودی هوا و فیبرکربن در این نظیر طراحی چندان دیده می شود. دریچه‌های ورودی باز و عریض قسمت جلو به همراه قطعات فیبرکربنی در این بخش ظاهر تهاجمی به وجود می‌آورند. فیبر کربن بیشتری در جداکننده‌های هوای کناری که زیر درها قرار دارد دیده می شود و قوس‌های آتشینی که برای ورودی «قاب» چرخ‌های عقب و جلو در نظر گرفته‌اند، به کانسپت جان کوپر ورکز GP ظاهری پرمعنی میدهند.

آئودی ایکون

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

بدون شک یکی از جذابترین خودروهای فرانکفورت هست. حتی فکر رانندگی با آن را از سرتان بیرون کنید چرا که دقیقا خودران طراحی شده هست. با شارژالکتریکی‌اش تا 800 کیلومتر میراند و روی چرخ‌های عظیم 26 اینچی سوار هست. هیچ پدال و فرمانی درون ماشین دیده نمیشود و فضای بزرگ آن برای 4 سرنشین تعبیه شده و مثل یک منزل قابل تغییر هست.

مدل مفهومی هوندا اوربان EV

لوکس ترین خودروها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

شاید زرق و برق تمام خودروهای مفهومی را نداشته باشد و کمی کلاسیک به نظر برسد اما خودروی مفهومیِ برقی اوربان، فناوری‌های پیشرفته را در قالب ظاهری ساده اما جذاب، ارائه می دهد. ارتفاع پایین، بدنه‌ی عریض مستحکم و عضلانی آن، نوید عملکرد اسپرت میدهد. طول کلی این ماشین، ۱۰۰ میلی‌متر از Jazz سوپرمینی کمتر هست که در کلاس کامپکت قرار میگیرد. در جلو، نشان هوندا با نور پس‌اساس‌ی آبی که نمایانگر طراحی خودروهای برقی هوندا هست، خودنمایی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد