انعقاد بیش از 69 هزار قرارداد آتی سکه


انعقاد بیش از 69 هزار قرارداد آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به 69 هزار و 208 قرارداد و ارزش آن نیز به 9 هزار و 675 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، بورس کالای ایران اعلام کرد: این در حالی است که قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر آمارهای تورم در آمریکا قرار داشته و با کاهش نسبی روبرو شد. آمارهای تورم در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال بیشتر از قبل شود و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا بوده است.
قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۲ درصد کاهش روبرو شده و به ۱۳۲۱ دلار رسید. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از یک درصد کاهش داشته است. این برای نخستین بار در ۴ هفته گذشته است که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است.
در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۳۸ هزار و ۹۱۳ قرارداد را به ارزش ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیر ماه سال جاری با ۲۲ هزار و ۷۸۷ قرارداد به ارزش ۳ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد اسفند ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با ۳ هزار و ۱۷۵ قرارداد به ارزش ۴۳۱ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.
همچنین سررسید شهریور ماه نیز با ۲ هزار و ۱۹ قرارداد به ارزش ۲۵۵ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در ادامه سررسید آبان ماه نیز با یک هزار و ۶۵۰ قرارداد به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت.
در پایان نیز سررسید دی ماه با ۶۶۴ قرارداد به ارزش ۸۷ میلیارد ریال در جایگاه آخر ایستاد.
همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع ۹هزار و ۷ قرارداد منعقد شد.
به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند و یک سررسید هم مثبت بود، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۶۲ هزار تومان، کاهش ۰.۴۹درصدی را تجربه کرد.
این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۹۴ هزار تومان افت ۰.۱۶ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۰.۱۴ درصدی را تجربه کرد.
سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان معامله و با کاهش ۰.۳۱درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۳۹۲ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۳درصدی رو به رو شد. در آخر هم سررسید تیرماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۴۲۷ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۰.۲۷ رو به رو شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن