خواص گواوا: 31 فایده شگفت‌انگیز گواوا برای سلامتی، پوست و مو


خواص گواوا: 31 فایده شگفت‌انگیز گواوا برای سلامتی، پوست و مو

گواوا میوه‌ای گرمسیری است که در چابهار به آن زیتون محلی نیز گفته می‌شود و در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان کاشته می‌شود. این گیاه بومی مناطق گرمسیری آمریکا است. و عموما بین مردم شناخته شده نیست. اما به خاطر خواص گواوا نام ابرمیوه برایش مناسب است. این میوه کوچک، به‌خاطر خواص دارویی خود شناخته‌شده است زیرا دارای قند،...

گواوا میوه‌ای گرمسیری است که در چابهار به آن زیتون محلی نیز گفته می‌شود و در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان کاشته می‌شود. این گیاه بومی مناطق گرمسیری آمریکا است. و عموما بین مردم شناخته شده نیست. اما به خاطر خواص گواوا نام ابرمیوه برایش مناسب است.

خواص گواوا: 31 فایده شگفت‌انگیز گواوا برای سلامتی، پوست و مو

این میوه کوچک، به‌خاطر خواص دارویی خود شناخته‌شده است زیرا دارای قند، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این میوه، سرشار از ویتامین C است و همچنین کاروتن و آنتی‌اکسیدان‌هایی که برای پوست مفیدند را داراست. گواوا در درجات متفاوتی از رسیدن، مصرف‌می‌شود. از گوآوا در آشپزی، برای غذاهای شیرین و ترش استفاده‌می‌شود. آب گواوا یک نوشیدنی فرح‌بخش است.

خواص گواوا برای سلامتی

به خواص گواوا برای سلامتی نگاهی بیندازید!

۱. سرشاز از ویتامین C

این میوه حاوی ویتامین C است و به محافظت از سلول‌ها کمک‌کرده و ورود آسیب سرطانی به آنها را کاهش‌می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۲۷ فایده شگفت‌انگیز میوه اژدها برای سلامتی، پوست و مو

۲. خطر کمتر دیابت و پاکسازی دستگاه گوارش

فیبر برای پایین‌آوردن سطح قند خون بدن مهم است. همچنین، برای پاکسازی دستگاه گوارش و حرکت راحت روده مفید است. گواوا سرشار از فیبر است. هرچه سیستم گوارشی بدن تمیزتر باشد، از درون راحت‌ترید.

۳. افزایش سلامت چشم

ویتامین A یا رتینول، مسئول بینایی خوب است. گواوا سرشار از رتینول است، پس اگر هویج دوست‌ندارید، می‌توانید برای تقویت بینایی خود، گواوا را امتحان‌کنید.

۴. فولات

گواوا حاوی ماده معدنی به‌نام فولات است. فولات به افزایش باروری انسان کمک‌می‌کند.

۵. تنظیم سطح فشار خون

پتاسیم موجود در گواوا به تعدیل سطح فشارخون کمک‌می‌کند. یک عدد موز و یک عدد گواوا، تقریبا یک اندازه پتاسیم دارند.

مطلب مرتبط: تاماریلو: ۹ مهمترین خواص تاماریلو برای سلامتی

۶. مقادیر جزئی مس

این میوه دارای مقدار کمی مس است که برای حفظ عملکرد غده تیروئید مناسب است. اختلال در عملکرد غده تیروئید می‌تواند باعث مشکلات سلامتی زیادی شود.

۷. فراوانی منگنز

این میوه سرشار از منگنز است که در جذب مواد مغذی دیگر از غذای مصرفی، به بدن کمک‌می‌کند. زمانی که غذای‌مان به‌درستی مصرف‌شود، تمام مواد مغذی مهم مانند بیوتین، ویتامین‌ها و غیره را دریافت‌می‌کنیم.

۸. آرامبخش عصبی

گواوا سرشار از منیزیم است که مانند یک آرامبخش برای سیستم عصبی عمل‌می‌کند. منیزیم به آرامش عضلات و عصب‌های بدن کمک‌می‌کند. بنابراین بعد از یک تمرین سخت، گواوا همان چیزی است که برای آرامش عضلات و افزایش انرژی بدن به آن نیازدارید.

۹. ذهن سالم

این میوه با حفظ جریان خون درست و تزریق ویتامین‌های B۳ و B۶، عملکرد مثبت مغز را حفظمی‌کند. ویتامین B۶ همان پریدوکسین است که برای اعصاب خوب است. این ویتامین، اعصاب‌تان را آرام‌می‌کند.

مطلب مرتبط: ۲۱ فایده شگفت‌انگیز لیچی برای سلامتی، پوست و مو

۱۰. جذب قند را کندمی‌کند

گواوا می‌تواند به کاهش وزن کمک‌کند زیرا از جذب قند موجود در خون جلوگیری‌کرده یا آن را کاهش‌می‌دهد. همان‌گونه که می‌دانید، هنگامی کهدر زمان کاهش وزن، قند، مشکل بزرگی است. این ویژگی است که گواوا را برای افراد دیابتی مفید می‌کند.

۱۱. سرشار از پتاسیم

این میوه دارای پتاسیم فراوانی است. هنگامی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، باید مصرف پتاسیم را افزایش‌دهید زیرا پتاسیم به افزایش حجم ماهیچه و سوختن چربی بیشتر کمک‌می‌کند. یک عدد گواوا، ۶۸۸ میلی‌گرم پتاسیم دارد؛ یعنی ۶۳% بیشتر از پتاسیمی که از موز دریافت‌می‌کنید.

۱۲. سرشار از فیبر

همان‌گونه که می‌دانید، فیبر در کاهش وزن نقش مهمی دارد. یک عدد گواوا حاوی ۹ گرم فیبر است. این ماده مغذی باعث‌می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، باعث گوارش بهتر غذا می‌شود، از یبوست جلوگیری‌کرده و به کاهش مقدار چربی اشباعی که توسط بدن جذب‌می‌شود کمک‌می‌کند.

۱۳. بدون کلسترول و با کربوهیدرات پایین

دلیل دیگر مفیدبودن گواوا برای کاهش وزن، نبود کلسترول و میزان کربوهیدرات پایین است. هنگامی که بخواهید کربوهیدرات کمی مصرف‌کنید، گواوا یکی از بهترین میوه‌ها برای افزودن به رژیم غذایی است. این میوه به‌دلیل نداشتن کلسترول، دربرابر بیماری‌ها من‌جمله بیماری قلبی، از شما محافظت‌می‌کند.

۱۴. بدن را پاکسازی می‌کند

این میوه به‌دلیل سرشار بودن از فیبر، یک پاک‌کننده طبیعی عالی برای بدن است. این ویژگی زمانی عالی است که می‌خواهید آن وزن‌های اضافه‌ را کم‌کنید. فیبر به دفع سموم و مواد اضافی از بدن کمک‌می‌کند. بنابراین در سوزاندن چربی بیشتر، به شما کمک‌می‌کند.

۱۵. عامل ضدباکتری

آب گواوا مانند یک عامل ضدباکتری عمل‌می‌کند. گواوا توانایی منقبض‌کردن و جمع‌کردن بافت‌های باز بدن را دارد. گواوا، خواص ضدباکتری دارد که می‌تواند سموم خطرناک و باکتری را از بدن‌تان دفع‌کند.

۱۶. مشکل گوارشی

آب گواوا، بهترین راه برای درمان یبوست و اسهال است. براساس گفته‌های بالا، گواوا می‌تواند بافت‌های باز را منقبض‌کند. این ویژگی به بستن کانال‌های روده کمک‌کرده و آن را ثابت‌می‌کند. می‌توان با مصرف آب گواوا، یبوست را درمان‌کرد زیرا آب گواوا سرشار از فیبر است. این ویژگی برای دفع مدفوع مفید است. برای کسب نتیجه بهتر، آب گواوا را قبل از صبحانه میل‌کنید.

۱۷. سرطان

آب گوآوا می‌تواند درمان مفیدی برای کاهش پیشرفت سلول سرطان باشد. یک از حیاتی‌ترین مواد مغذی که در گواوا یافت‌می‌شود، لیکوپن است. لیکوپن، یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به خلاصی از رادیکال‌های آزاد خطرناک عامل سرطان، به شما کمک‌می‌کند.

۱۸. آنفولانزا

ثابت‌شده که آب گوآوا درمان خوبی برای آنفولانزاست. تغییر مداوم آب‌وهوا و ایمنی ضعیف می‌تواند باعث بیماری‌هاییی مانند آنفولانزا شود. آنفولانزا معمولا در فصول بارانی افزایش‌می‌یابد. آنفولانزا می‌تواند به‌راحتی توسط سیستم ایمنی بدن‌تان درمان‌شود. ویتامین C، ضروری‌ترین ماده معدنی است که با ویروس‌های عامل آنفولانزا مبارزه‌کرده و سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند. آب گواوا، بهترین راه برای دریافت ویتامین C از یک منبع طبیعی است.

۱۹. اسکوروی

اسکوروی به‌دلیل کمبود ویتامین C به‌وجود می‌آید. این بیماری را می‌توان به‌آسانی، با نوشیدن آب گواوا درمان‌کرد. آب این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین C است.

۲۰. تب دنگی

آب گواوا، درمان موثری برای تب دنگی است. برای کسب نتایج موثر، نوشیدن آب گواوا، حداقل سه‌بار در روز توصیه‌می‌شود.

۲۱. دندان‌درد

آب گواوا، قابض است که می‌تواند دندان‌درد و دردهای دهان و لثه را فورا تسکین‌دهد.

۲۲. گردش خون را افزایش‌می‌دهد

گواوا می‌تواند عملکرد مغز را بهبودبخشد زیرا گردش خون را در مغز افزایش‌می‌دهد. چون گواوا، میزان بالایی پتاسیم دارد، به تنظیم فشار خون کمک‌می‌کند. گزارش‌شده که این ماده معدنی می‌تواند به مهار اثرات سدیم زیاد در بدن کمک‌کند.

خواص گواوا برای پوست

گواوا نقشی مهمی در مراقبت از پوست دارد زیرا سرشار از ویتامین‌ C، آنتی‌اکسیدان و کاروتن است که برای پوست‌تان مفیدند. بنابراین، پالپ گواوا معمولا در ساخت لوسیون‌های آرایشی برای صورت و بدن به‌کارمی‌رود. فواید گواوا برای پوست در پایین آمده‌اند.

۲۳. رنگ پوست را بهبودمی‌بخشد

گواوای صورتی به زیبایی پوست‌تان کمک‌می‌کند و جلا و طراوت پوست را بازمی‌گرداند. برای بهبود رنگ پوست‌تان، می‌توانید در خانه، یک اسکراب ساده گواوا درست‌کنید. برای این کار، مقداری گوشت گواوا را له‌کرده، با یک عدد زرده تخم‌مرغ ترکیب‌کنید و بر صورت‌تان بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. درصورت استفاده یک یا دوبار درهفته، این اسکراب، سلول‌های مرده پوست‌تان را برداشته و پوست را روشن‌می‌کند. همچنین، این اسکراب، ناخاصی‌ها را برداشته و پوست‌تان را شاداب و قوی می‌کند.

۲۴. محافظت دربرار اشعه‌های فرابنفش

گواوای صورتی، دوبرابر گوجه‌فرنگی لیکوپن دارد. لیکوپن آنتی‌اکسیدانی است که دربرابر آسیب‌های اشعه‌های فرابنفش و آلودگی محیطی از پوست‌تان محافظت‌می‌کند. هرعدد گواوا حدود ۲.۹ گرم لیکوپن دارد.

۲۵. خواص ضدپیری

گواوا، منبعی سرشار از ویتامین‌‌‌های A، B، C و پتاسیم است که آنتی‌اکسیدان‌ها و سم‌زداهای خوبی هستند. این مواد با رادیکال‌های آزاد مبارزه‌می‌کنند و پوست‌تان را درخشان‌کرده و علائم پیری مانند چین‌وچروک و خطوط را رفع‌می‌کنند. علاوه‌براین، لیکوپن، از سلول‌های سالم بدن، دربرابر سموم جمع‌شده ناشی از متابولیسم و آلودگی محیطی، محافظت‌می‌کند. این سموم با آسیب DNA که مسئول رشد است، باعث پیری زودرس می‌شوند.

۲۶. تونر طبیعی پوست

تجمع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی در گواوا به طراوت و بی‌چین‌وچروک بودن پوست، کمک‌می‌کند. گواوا در بهبود بافت پوست، سفت‌کردن پوست شل و بازگرداندن حالت ارتجاعی پوست موثر است. خواص جمع‌کنندگی گواوا، پوست‌تان را بدون لکه، آکنه، چین‌وچروک و جوش می‌کند. شستن پوست‌تان با ترکیبی از گواوای نارس و برگ‌های آن، پوست‌تان را زیبا می‌کند.

۲۷. درمان آکنه و نقطه‌های سیاه

اگر دچار آکنه و نقطه‌های سیاه هستید، می‌توانید چند عدد برگ گواوا را له‌کرده و خمیر نرمی درست‌کنید. پوست‌تان را تمیزکرده و خمیر را بر آکنه و نقطه‌های سیاه بگذارید. انجام روزانه این کار، آکنه را درمان‌می‌کند.

۲۸. آبرسانی پوست

آبرسانی مناسب برای پوست سالم، حیاتی است. آب، نقش مهمی در هیدراته نگه‌داشتن پوست ایفامی‌کند. بنابراین، توصیه‌می‌شود روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. گواوا، منبعی عالی از آب است و ۸۱% آن را آب تشکیل‌می‌دهد. بدین‌طریق، گواوا نقش مهمی در آبرسانی پوست دارد.

۲۹. درمان مشکلات پوست

یک گواوا، دوبرابر نیاز روزانه ویتامین C که برای درمان پوست مفید است را تامین‌می‌کند، زیرا این ویتامین، در تولید کلاژن، که ماده سفت‌کننده پوست است، نقش دارد. همچنین، این میوه، ۱.۴ میکروگرم ویتامین K را تامین‌می‌کند که ۲% ارزش روزانه است. این ویتامین، گردش خون را افزایش‌می‌دهد که وجود نقص در آن باعث قرمزی و خارش پوست می‌شود. این ویژگی، گواوا را برای درمان دایره‌های تیره، رگ‌های تارعنکبوتی، روزاسه، خارش آکنه و لکه‌های پوست، مفید می‌کند.

۳۰. درمان جوش‌های سرسیاه و خارش پوست

برای جوش‌های سرسیاه، می‌توانید برگ‌های میوه گواوا را با مقداری آب در مخلوط‌کن بریزید و آن را به‌عنوان اسکراب بر بینی خود بگذارید تا جوش‌های سرسیاه را رفع کند. برگ‌های گواوا می‌تواند شما را از خارش پوست نجات‌دهد زیرا دارای ترکیبات مهارکننده حساسیت هستند.

خواص گواوا برای مو

گواوا، معدنی از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C، اسیدفولیک، پتاسیم، مس، منگنز، فیبر، فلاونوئید و دیگر مواد شیمیایی گیاهی است. بنابراین، برای رشد و حفظ سلامت مو مفید است.

۳۱. با ریزش مو مبارزه‌می‌کند

گواوا به‌دلیل ویتامین C زیاد، یکی از میوه‌هایی است که رشد سالم مو را افزایش‌می‌دهد. این ویتامین به مبارزه با مشکلات ریزش مو نیز کمک‌می‌کند.

نحوه انتخاب و نگه‌داری گواوا

انتخاب

گواوا در انواع مختلف موجود است، مانند گواوای چینی، گواوای توت‌فرنگی، لیمو، سیب و گواوای کوهستانی. در مناطق گرمسیری، گواوا در تمام طول سال موجود است. گواوایی که گوشتی قرمز دارد، از گواوای سیب سبز مغذی‌تر است. هنگام رسیدن، پوست گواوا از سبز به زرد تغییرمی‌کند، گوشت‌شان نرم شده و عطری میوه‌ای می‌گیرند.

هنگام خرید گواوا، باید گواوای تازه با پوستی سالم و بدن هیچ‌گونه بریدگی، ضربه یا لکه را انتخاب‌کنید. انتخاب گواوا به گونه‌ای که قصد خریدش را دارید نیز بستگی‌دارد. اگر می‌خواهید گواوای صورتی بخرید، آن‌هایی را بخرید که سفت هستند و قسمت‌های نرم ندارند. پوست آنها باید سبز با ته‌مایه‌های زرد ‌باشد.

نگام خرید گواوای سفید تایلندی، مراقب‌باشید پوست‌شان بدون لکه یا نقاط نرم باشد و پوستی به رنگ سبز روشن، شبیه به سیب گرنی اسمیت داشته‌باشند. از خریدن گواوای نرم یا آن‌هایی که نقاط نرم یا تغییر رنگ دارند، اجتناب‌کنید.

زمانی که گواوا از درخت چیده‌می‌شود، رشدکرده است اما هنوز نرسیده است. به‌عبارت‌دیگر، اگرچه میوه به اندازه و شکل لازم رسیده است، اما نشاسته‌های موجود در آن به قند تبدیل نشده‌اند. این نشاسته‌ها، پس از چندروز به قند تبدیل‌شده و باعث نرمی میوه شده و به آن عطر گوام می‌دهد. گوای رسیده، رنگ و عطری خاص دارد.

نگه‌داری

گواوا را می‌توان در دمای اتاق تا چندروز نگه‌داشت. گواوای بالغ اما سبز می‌تواند ۲ تا ۵ هفته در دمای تنظیم شده بین ۴۶ و ۵۵ درجه فارنهایت و رطوبت ۸۵% تا ۹۵% بماند. برای تسریع رسیدن، می‌توان گواوا را در کاغذ، درکنار موز یا سیب گذاشت. گواوای کاملا رسیده را می‌توان تا چندروز در یخچال نگه‌داری‌کرد. گواوای صورتی و سفید، تحت فشار ملایمی می‌رسند.

گواوای رسیده می‌تواند در کیسه یا ظرف پلاستیکی، نگه‌داری‌شده و برای چندروز در یخچال گذاشته‌شود. توصیه‌می‌شود گواوا در عرض یک یا دو روز مصرف‌شود. گواوای نرسیده را می‌توان در ظرف یا کیسه پلاستیکی نگه‌داشت و دو هفته نگه‌داشت. فریزکردن گواوا می‌تواند زمان ماندگاری آن را طولانی‌تر کند- حتی بیشتر از یک سال. برای فریزکردن گواوا، آن را برش‌داده و در ظرف فریزر بگذارید. آن را با شیره سبک بپوشانید و فضای بیشتری را در ظرف درنظربگیرید زیرا حجم ماده افزایش‌پیدامی‌کند.

نکات استفاده (پختن/ خوردن)

همان‌گونه که قبلا گفته‌شد، گواوا یک میوه مغذی با دانه و پوست است. انواع مختلفی از گواوا وجوددارد و هرنوع، عطر و بوی منحصربه‌فردی دارند. قبل از خوردن گوآوا، باید آن را در آب سرد و جاری بشویید تا غبار و باقی‌مانده آفت‌کش‌ها ازبین‌بروند. قسمت‌ گل‌دار آن باید برداشته‌شده و انتهاها باید با چاقوی تیز بریده‌شوند. گواوا را می‌توان مانند سیب، مکعبی یا ورقه‌ای کرد. گوآوا را باید با پوست خورد زیرا پوست آن، ویتامین C فراوانی دارد.

حتی دانه‌های گواوا قابل خوردن هستند؛ این دانه‌ها بسیار ترد و خوشمزه‌اند. گواوا را می‌توان پخت تا بوی قوی آن ازبین‌رود زیرا بعضی افراد بوی آن را دوست‌ندارند.

چند نکته و دستور غذایی بااستفاده از این میوه عجیب، در پایین آمده است.

۱. آب و نکتار گواوا، نوشیدنی‌های فرح بخشی هستند و به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده نوشیدنی‌های سرد یا یخ‌زده به‌کارمی‌روند.

۲. گواوا به‌دلیل طعم منحصربه‌فرد، برای درست‌کردن ژله به‌کارمی‌رود. گواوا، مقدار زیادی پکتین دارد. پکتین ماده‌ای شیمیایی است که به بستن ژله کمک‌می‌کند. می‌توان برای درست‌کردن ژله، آب گواوای نیمه‌رسیده را با گل‌های hibiscus یا میوه‌هایی با پکتین کم، ترکیب‌کرد. گاهی‌وقت‌ها، گواوا در کره، مرباها، مارمالادها و مواد نگه‌دارنده نیز به‌کارمی‌رود.

۳. گواوای تازه، راحت ورقه‌ای شده و می‌توان آن را با شکر و خامه مصرف‌کرد. مکعب‌های گواوا را می‌توان به دیگر میوه‌های گرمسیری در سالاد اضافه‌کرد. می‌توان گواوا را با پنیر یا سیب یا سس‌های گوشت و مرغ به‌کاربرد. راه دیگر خوردن گواوا، نصف‌کردن آن و پاشیدن مقداری آبلیمو روی آن است؛ پوست آن دورریخته و گوشت و دانه‌ها را بخورید.

۴. آب تازه گواوای گوشتی صورتی یا قرمز، فقط شیرین و خوشمزه نیست، بلکه سرشار از ویتامین نیز هست.

درواقع، می‌تواند با هر ماده فرح‌بخشی رقابت‌کند. می‌توانید آن را درخانه درست‌کنید. یک عدد گوآوا را شسته و پوست‌بگیرید. مقداری شکر، حدود ۱.۵ سانتی‌متر زنجبیل (اختیاری) و آب سرد را اضافه‌کنید. آن را در مخلوط‌کن یا آبمیوه‌گیر بریزید. دانه‌ها را درآورده و هنگام نوشیدن، چند مکعب یخ در آن بریزید. این آبمیوه، بسیار خوشمزه‌ و سرحال‌کننده است، خصوصا در هوای گرم.

۵. می‌توانید نوشیدنی خنک و تازه‌ای را با ترکیب پالپ گواوا و لیموناد و آبلیمو و شیره شکر درست‌کنید. برای این کار، ۸ گواوای بزرگ را پوست‌گرفته، به قطعات درشت خردکرده و با مقدار کمی آب، در مخلوط‌کن بریزید. پس از صاف‌کردن، ۴ قاشق چایخوری آبلیمو، شیره شکر و چند قطره رنگ صورتی بریزید. خوب مخلوط‌کرده و در بطری نگه‌داری‌کنید. هنگام میل‌کردن، ۱ قاشق چایخوری از این ترکیب و ۳ مکعب یخ را در ۲/۱ بطری لیموناد اضافه‌کنید.

۶. می‌توانید با ترکیب‌کردن گواوای کبابی با پنیر فتا، سالاد خوشمزه‌ای را درست‌کنید. برای این کار، گواوا را به تکه‌های نازک و گرد برش‌زده و آنها را در جعفری خردشده، سرکه بالزامیک، روغن زیتون، پودر فلفل سیاه و نمک مزه‌دارکنید. ورقه‌ها را کباب‌کرده تا قهوه‌ای طلایی شوند و دانه‌های کاج را با عسل کاراملی کنید. ورقه‌های کبابی گواوا را با دانه‌های کاراملی کاج، برگ‌های کاهو و مکعب‌های پنیر فتا مخلوط‌کنید. این سس را بر سالاد ریخته و با جعفری خردشده و پنیر فتا تزیین‌کنید. می‌توان آن را سرد میل‌کرد.

۷. می‌توان برای درست‌کردن یک کاری خوشمزه، گوآوا را با سیب ترکیب‌کرد.

برای این کار، دو عدد سیب و دو عدد گواوا را به قطعات درشت ببرید. دو قاشش غذاخوری روغن را در تابه‌ای گرم‌کرده و و چندتکه دارچین در آن بریزید. ۱۰ تا ۱۲ عدد کشمش و ۴ تا ۵ عدد بادام‌زمینی را دو دقیقه بوداده، سپس گواوا و سیب را اضافه‌کنید. چند دقیقه بپزید و مقداری پودر فلفل قرمز، ۱ ۲/۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، ۱ قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز، پودر زیره و مقداری نمک و شکر اضافه‌کنید. مخلوط را برداشته و هم‌بزنید.

۸. طعم شیرین و بوی قوی گواوای صورتی فلوریدا، آن را برای دسر عالی‌می‌کند. دسر خیر گواوا، دسری آسان است. تنها چیزی که باید انجام‌دهید، پختن زیاد گوآوا و درآوردن دانه‌های آن است. شکرو شیر را به پالپ اضافه‌کرده و بگذارید بجوشد. زمانی که شکر حل‌شد، پودر هل را اضافه‌کرده و با میوه‌های خشک بوداده تزیین‌کنید.

جدول اطلاعات تغذیه‌ای گواوا

انرژی ۶۸ کیلوکالری ۳.۵%
کربوهیدرات ۱۴.۳ گرم ۱۱.۵%
پروتئین ۲.۵۵ گرم ۵%
چربی کل ۰.۹۵ گرم ۳%
کلسترول ۰ میلی‌گرم ۰%
فیبر رژیمی ۵.۴ گرم ۱۴%
ویتامین‌ها
فولات ۴۹ میکروگرم ۱۲.۵%
نیاسین ۱.۰۸۴ میلی‌گرم ۷%
اسید پانتاتونیک ۰.۴۵۱ میلی‌گرم ۹%
پیریدوکسین ۰.۱۱۰ میلی‌گرم ۸.۵%
ریبوفلاوین ۰.۰۴۰ میلی‌گرم ۳%
تیامین ۰.۰۶۷ میلی‌گرم ۵.۵%
ویتامین A ۶۲۴ واحد بین‌المللی ۲۱%
ویتامین C ۲۲۸ میلی‌گرم ۳۹۶%
ویتامین E ۰.۷۳ میلی‌گرم ۵%
ویتامین K ۲.۶ میکروگرم ۲%
الکترولیت‌ها
سدیم ۲ میلی‌گرم ۰%
پتاسیم ۴۱۷ میلی‌گرم ۹%
مواد معدنی
کلسیم ۱۸ میلی‌گرم ۲%
مس ۰.۲۳۰ میلی‌گرم ۲.۵%
آهن ۰.۲۶ میلی‌گرم ۳%
منیزیم ۲۲ میلی‌گرم ۵.۵%
منگنز ۰.۱۵۰ میلی‌گرم ۶.۵%
فسفر ۱۱ میلی‌گرم ۲%
سلنیوم ۰.۶ میکروگرم ۱%
روی ۰.۲۳ میلی‌گرم ۲%
فیتونوترینت‌ها
بتاکاروتن ۳۷۴ میکروگرم
بتاکریپتوزانتین ۰ میکروگرم
لیکوپنه ۵۲۰۴ میکروگرم

گواوا، میوه‌ای است که فواید زیادی بر خیلی چیزها دارد، از سطح تری‌گلیسرید و کلسترول شما گرفته تا دستگاه گوارش‌تان. بنابراین، این میوه فقط به کاهش وزن شما کمک‌نمی‌کند بلکه فواید بسیاری برای سلامتی شما دارد.

امیدواریم این مطلب کمک‌تان کرده‌باشد

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: stylecraze

خواص گواوا: ۳۱ فایده شگفت‌انگیز گواوا برای سلامتی، پوست و مو

(مشاهده ۲ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا