ساختن بمب اتم بصیرت و تقوا نمی‌خواهد


ساختن بمب اتم بصیرت و تقوا نمی‌خواهد

امام جمعه اصفهان با اشاره به فجایع متعدد انسانی در طول تاریخ، گفت: انسان مشرک و بی‌تقوا، بصیرت ندارد. ساختن بمب اتم بصیرت و تقوا نمی‌خواهد اما اینکه آیا ساختن بمب اتم چه لزومی دارد و اینکه چه زمانی باید از آن استفاده کرد یا اصلاً آیا باید از آن استفاده کرد یا نه بصیرتی است که فقط مؤمن با تقوا دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان در مصلی بزرگ اصفهان، اظهار کرد: بصیرت یعنی انسان حقیقت را بفهمد و اینکه انسان عیب خود را بفهمد بزرگ‌ترین بصیرت است.

وی ادامه داد: عذاب دنیوی دو قسم است. خداوند ممکن است انسان‌های گناهکار را به شکل سخت یا نرم عذاب بدهد. یکی از شیوه‌های عذاب نرم در دنیا این است که خداوند انسان را به حال خود رها کند. یکی دیگر از شیوه‌های عذاب نرم خداوند این است که خداوند بر دل و چشم و گوش آن‌ها مهر می‌زند تا حقیقت را نفهمند. این افراد همان هستند که قرآن می‌فرماید چشم دارند اما نمی‌بینند، گوش دارند اما نمی‌شنوند. آن‌ها همان هستند که همچون چهارپایان و حتی بدتر از آن‌ها نمی‌فهمند و خداوند مرض را در قلب آن‌ها بیشتر و بیشتر می‌کند.

طباطبایی‌نژاد گفت: این که خداوند بصیرت را از یک نفر بگیرد به این معنی نیست که دیگر علم را نفهمد و نتواند ریاضیات و فیزیک و شیمی را درک کند. انسان بی بصیرت می‌تواند دکتر و مهندس و مجتهد شود اما بصیرت زندگی نداشته باشد و حقایق را درک نکند.

وی ادامه داد: فلاسفه معتقد هستند انسان دو نوع عقل دارد. یکی عقل نظری که علم و ارتباط و هویت اشیاء و قوانین را می‌فهمد و دیگری عقل عملی که حقایق زندگی و خوب یا بد را متوجه می‌شود. انسانی که بصیرت ندارد خداوند عقل عملی او را از او می‌گیرد تا دیگر نفهمد چه کاری خوب است و چه کاری بد یا اگر فهمید نتواند عمل کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فجایع متعدد انسانی در طول تاریخ، گفت: انسان مشرک و بی‌تقوا، بصیرت ندارد. ساختن بمب اتم بصیرت و تقوا نمی‌خواهد اما اینکه آیا ساختن بمب اتم چه لزومی دارد و اینکه چه زمانی باید از آن استفاده کرد یا اصلاً آیا باید از آن استفاده کرد یا نه بصیرتی است که فقط مؤمن با تقوا دارد.

وی ادامه داد: یک انسان بمب اتم می‌سازد و انسان مشرک و کافر دیگری که عقل و تقوا ندارد با آن یک شهر را نابود می‌کند و به او جایزه و مدال می‌دهند. بمب اتم می‌سازند، به خیال خودشان پیشرفت علمی کرده‌اند اما عقل ندارند. همین افرادی که این جنایات را در میانمار انجام می‌دهند فکر نکنید بی‌سواد هستند. اتفاقاً سواد و علم دارند اما تقوا و عقل ندارند.

امام جمعه اصفهان افزود: یک عده مسلمان را در یک اتاق چوبی حبس می‌کنند و اتاق را آتش می‌زنند. این کافران بصیرت و عقل و تقوا ندارند و همین موضوع بسیار خطرناک است. کافران عذاب نرم را نمی‌فهمند. با خود فکر می‌کنند پول و مقام و رفاه و رقص و استخر مختلط دارند پس خوشبخت هستند. نمی‌دانند این‌ها همه عذاب است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی امامان را ارباب می‌خوانند، گفت: این کارها را نکنید. ما می‌خواهیم مکتب اهل بیت را در دنیا رواج دهیم. مگر خود قرآن نگفته است برای خداوند شریک نگیرید؟ قرآن می‌فرماید کسی جز خداوند ارباب نیست.

وی افزود: می‌دانیم که این گونه خطاب کردن از روی ارادت است اما دنیای امروز دنیایی نیست که هرچه بخواهید بتوانید بگویید. این‌ها برای دشمنان دست‌آویز می‌شود. این را می‌گویید و آن مسیحی و آن یکی مسلمان سنی می‌گوید ببینید دارند حسین (ع) را خدا می‌خوانند. این‌ها به اسلام شیعی آسیب می‌زند.

امام جمعه اصفهان گفت: من حتی با اینکه برخی نام فرزندانشان را می‌گذارند عبدالحسین و عبدالرضا مخالف هستم. بگذارید حسین، رضا، علی؛ اما عبدالحسین یعنی بنده‌ی حسین (ع) این شرک خفی است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر