توسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبر


خبرگزاری شبستان:عربستان سعودی مبلغان وهابی را برای مقابله با «جنبش 15 سپتامبر» که به جنبشی صلح آمیز برای گرفتن حقوق افراد فقیر و بیکار فرا می خواند، تحریک کرد.

سرویس : جهان اسلام - خاورمیانه زمان : ۱۳۹۶/۶/۲۴ - ۱۶:۴۷ شناسه خبر : ۶۵۵۶۸۶

توسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز ۱۵ سپتامبر
خبرگزاری شبستان:عربستان سعودی مبلغان وهابی را برای مقابله با «جنبش ۱۵ سپتامبر» که به جنبشی صلح آمیز برای گرفتن حقوق افراد فقیر و بیکار فرا می خواند، تحریک کرد.
توسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبر
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العهد» در حالیکه که مبلغان نهاد رسمی دین عربستان تظاهرات صلح آمیز را با عنوان عدم خروج از «اطاعت حاکم» و جلوگیری از بروز نزاع و فتنه رد می کنند، مقامات سعودی مبلغان برجسته جریان «بیداری» و دیگران را که در قبال دعوت های منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی سکوت اختیار کرده اند، بازداشت کردند.

از بارزترین نمودهای تحریک رسمی آل سعود، موضع «عبدالعزیز آل شیخ» است که این فراخوان را به جنبش 15 سپتامبر، جنبشی دروغین و فتنه انگیز توصیف و آنها را تحریم کرد.

این مفتی در یک تماس تلفنی با کانال تلویزیونی« MBC» عربستان گفت: «کشور ما از نعمت امنیت، رفاه و سلامت برخوردار است و به همیت دلیل دشمنان ما به این نعمت بزرگ حسادت ورزیده و خواهان آشوب و فتنه و خونریزی در کشور هستند».
او همچنین در نامه ای به ملت عربستان نوشت: «ای زنان و مردان مسلمان! من این دعوت ها را خلاف امنیت و دین و اخلاق و اعتقاد می دانم، چرا که بسیار گمراه کننده و فریبنده است و باید از اقدامات دولت که موجب امنیت و ثبات در کشور است، حمایت کرد».

مبلغان وهابی از جمله مفتی «عبدالعزیز الفوزان» استاد فقه تطبیقی ​​موسسه عالی قوه قضائیه عربستان نیز این جنبش صلح آمیز را مورد هجوم قرار داده و آن را دشمن امنیت و دین و کشور برشمرده اند.

«محمد العریفی» نوشت: «ما باید با وجود هر اندازه اختلاف و تنوع فرهنگی و فکری در مورد اهمیت حفظ امنیت و اتحاد کشور با یکدیگر متحد بوده و به چنین دعوت ها و فراخوان هایی پاسخ ندهیم».

«صالح المغامسی» واعظ وهابی گفت: «به فضل خدا کشور ما در دست افراد امانتدار و مقتدر اداره می شود و دعوت به جنبش طرحی شیطانی و مورد غضب الهی است».

«مشتری بن راشد العفاسسی» قاری وهابی کویتی با حکوت سعودی اعلام همبستگی کرده و در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما باید از سرزمین حرمین شریفین در قبال افراد خرابکار و مخل امنیت این کشور دفاع کرده و نسبت به پیامدهای وخیم آشوب و خونریزی عاقلانه بیندیشیم». پایان پیام/478
توسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبر
توسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبرتوسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبرتوسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبرتوسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبرتوسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبرتوسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبرتوسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبرتوسل رژیم سعودی به مبلغان وهابی علیه جنبش صلح آمیز 15 سپتامبر
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
مبارزه و تحریک
|
جنبش صلح آمیز
|
مبلغان دینی
|
عربستان سعودی
|

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری