پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، جلوه هاو حاشیه ها


پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، جلوه هاو حاشیه ها

اصفهان - ایرنا - آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی پنجشنبه شب در محل میدان تاریخی نقش جهان اصفهان برگزار شد و حاشیه ها و جلوه هایی به یاد ماندنی داشت.

به گزارش ایرنا، این مراسم در ضلع جنوبی میدان نقش جهان اصفهان و ورودی مسجد امام این میدان تاریخی برگزار شد، رئیس رسانه ملی، فرمانده نیروی انتظامی، امام جمعه و استاندار اصفهان، مدیران کشوری و استانی، میهمانان خارجی و جمع پرشوری از مردم، خانواده شهدا و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم حضور یافتند.
*در این مراسم، از نماد ثبت ملی آیین های عزاداری 28 صفر در امامزاده آقا علی عباس بادرود، پیشخوانی پیش واقع‌ های تعزیه اصفهان، آئین سوگواری و عزاداری دهه اول محرم در روستای سه از توابع شهرستان میمه، سنج زنی آران و بیدگل به عنوان بخشی از میراث فرهنگی ناملموس کشورمان، رونمایی شد.
*تمبر یادبود پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی نیز در این آیین رونمایی شد.
مهر این تمبر توسط عبدالعلی علی عسگری رئیس رسانه ملی ثبت شد و مسئولان استانی و کشوری بر روی این تمبر یادبود، امضا کردند.
*در ادامه این مراسم، پرچم اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به معاون سیاسی استانداری لرستان میزبان سال آینده این رویداد تحویل داده شد.
*در این آیین محبان و ذاکران امام حسین (ع) 'ژوزف هاشم' از لبنان،' شیخ نبی الحاوی' تولیت آستان مقدس حضرت رقیه (س) از سوریه 'مرغوب احمد همدانی' از پاکستان، 'سید محمد کامل ظهیری' از مالزی، 'رضوان حیدر' و 'سید محمد جابر جوراثی' هر دو از هندوستان، 'عبدالشهید محمدخطیب' و 'زید سلامی' هر دو از عراق تجلیل شدند.
*در ادامه 'غلام رسول نوری' از ایالت جامو وکشمیر، 'رحیم اسد بخشی اف' از آذربایجان، 'نظامی بال اقلانف' از روسیه ، 'محمد عبدالحلیم' از سریلانکا و ذاکر سید الشهدا راشد الراشد از کشور بحرین به عنوان پیرغلامان برگزیده بین المللی معرفی شدند.
* لوح تقدیر این اجلاس به 'شیخ عبدالمجید البخشی' از عربستان ، 'مختار سودیری' از تونس، 'سید الشهدا خلیل ساحوری' از شیلی ، 'شهرزاد باکو' از کویت، 'مولانا سید زبیر احمد شاه' از پاکستان اهدا شد.
*در ادامه این برنامه، کشیش' لونو بوندو' از آلمان، 'مولوی عبدالصمد کریم شاهی' نماینده اهل سنت شرق ایران، کشیش 'سیپا تاشچیان' نماینده جامعه ارامنه، 'موبد بهزاد نیک دین' نماینده جامعه زرتشتیان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی پژوهشگر عاشورایی، خاخام سلیمان صدیق پور نماینده جامعه کلیمیان، استاد صائب اصفهانی شاعرعاشورایی ایرانی و استاد محمود فرشچیان هنرمند نامدار کشورمان مورد تجلیل قرار گرفتند.
*همچنین در این آیین بین المللی لوح سپاس به حاج مهدی مقاره زاده از اصفهان، حجت الله شاطری از گلستان، جواد مصون از یزد، عبدالله پور بندی زاده از هرمزگان، سید مرتضی عایقی از کرمانشاه، احمد داروغه حسرتی از استان فارس،غلامحسین یوسفی از خراسان جنوبی، حمید روح رضی از آذربایجان غربی از پیشکسوتان و پیرغلامان مطرح ایران اهدا شد .
*محمدعلی رحیمی پیرغلام امام حسین (ع) و پدر شهید از زنجان، حسن مهدی زاده دوانی و محمد خازنی هر دو از بوشهر، غلامعلی آقا کریمی و داوود حقیقی اصل، احمد علی چینی میرآبادی، سید آقا صیاح اصل و سید احمد هاشمی از تهران، محمد خازنی از قم ،سید ابراهیم هاشمی سی سخت از کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین رویداد مذهبی به عنوان فعالان این عرصه با لوح سپاس تجلیل شدند.
*همچنین ذاکر اهل بیت (ع) مسلم غلامیان، عبدالله شهادتی مقدم و عباس فارسی به ترتیب از استان های خراسان شمالی، اردبیل، مرکزی لوح سپاس این دوره از اجلاس را دریافت کردند.
*همچنین لوح سپاس این دوره به حسین علیزاده از استان خراسان رضوی، سید عزیزالله حسینی آقا بابایی از قزوین، یوسف یوسفی منش از لرستان و عسگر رضوانی اصل از استان البرز، علی اکبر صابری از آذربایجان شرقی، حسین قدوسی از مازندران اهدا شد.
* در پخش کلیپ، معرفی مرحوم حاج مرتضی اشتری اصفهان از خادمان و شاعران اهل بیت و پدر سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشورمان و مداحی حاج صادق آهنگران حاج مهدی منصوری در اختتامیه اجلاس پیرغلامان از دیگر بخشهای این برنامه فرهنگی بود.
*در این مراسم، از خانواده شهید دوران دفاع مقدس محمدرضا تورجی زاده، خانواده شهید مدافع حرم محسن خزایی و خانواده شهید مدافع حرم سجاد مرادی تجلیل شد.
اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با حضور پرشور مردم، پنجشنبه شب در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد.
پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با شعار 'هیات حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی' روز چهارشنبه در تالار کوثر اصفهان آغاز شده بود.
این اجلاس با حضور یکهزار نفر از پیرغلامان سراسر کشور و با هدف بصیرت افزایی و رویکرد تبیین محتوا و شیوه های فاخر ستایشگری اهل بیت (ع) و آسیب شناسی مداحی برگزار شد.
تجلیل از خادمان و پیرغلامان 70 تا 94 ساله ، رونمایی از 2 کتاب مقتل و همچینن 2 نشست تخصصی از جمله برنامه های مهم این اجلاس دو روزه بود.
شعار این دوره از اجلاس «هیئت حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی» بود.
استان لرستان میزبان سال آینده این رخداد مذهبی خواهد بود.
گ / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان** انتشار: محمد سلطانمرادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه