کنگره بین‌المللی حقوق ایران با هدف ارائه خروجی‌ها به مجلس و دولت برگزار می‌شود


کنگره بین‌المللی حقوق ایران با هدف ارائه خروجی‌ها به مجلس و دولت برگزار می‌شود

دبیر علمی کنگره بین‌المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی بیان کرد: برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی حقوق ایران با نگاه کاملا تخصصی و کاربردی نسبت به مسائل مطرح شده حقوقی در ایران و با حضور بزرگان و اساتید بنام علم حقوق کشور و با هدف ارائه خروجی‌های این کنگره به مجلس و دولت به منظور بهره­‌مندی مناسب و کاربردی از آن انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه علمی کنگره بین‌المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی، ایرج گلدوزیان بیان کرد: این کنگره با حمایت ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری استخدامی کشور، وزارتخانه‌ها و دانشگاه های سراسر کشور به منظور آشنایی و ارتقای سطح آگاهی و شناخت کارکنان و مدیران و کارگزاران دولت نسبت به صیانت از حقوق شهروندی با دعوت از ریاست محترم جمهور در روزهای 3 و 4 آبان ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بیانات رییس جمهور دکتر حسن روحانی، منشور حقوق شهروندی به منظور رعایت و پیشبرد حقوق اساسی ملت ایران تدوین شده است. با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم تحقق و اجرای این مهم در جامعه، کنگره بین المللی حقوق ایران به واکاوی دقیق و اجرایی شدن فصول این منشور پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد با نگاه کاملا تخصصی و کاربردی نسبت به مسائل مطرح شده حقوقی در ایران و با حضور بزرگان و اساتید بنام علم حقوق کشور با هدف ارائه خروجی‌های این کنگره به مجلس و دولت به منظور بهره­‌مندی مناسب و کاربردی از آن انجام می پذیرد.

گلدوزیان با توجه به اهمیت برگزاری پنل های تخصصی این رویداد، اظهار داشت: 23 پنل تخصصی­ بر اساس 23 فصل منشورحقوق شهروندی با مشارکت وزارتخانه‌ها با توجه به وظایف‌شان در ارتباط با هر بند از منشور در راستای واکاوی دقیق و اجرایی شدن فصول این منشور برگزار می شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی تصریح کرد: تاکنون وزارتخانه ها و سازمان های مختلف برای برگزاری تعداد زیادی از پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی اعلام آمادگی کرده‌اند که از جمله آن می توان به وزارت امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، نیرو، بانک مرکزی و سازمان حفاظت از محیط زیست، ثبت اسناد و املاک کشور، تامین اجتماعی، امور اراضی کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، انجمن جرم شناسی و ... اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر موضوعات مورد بررسی در این رویداد آموزش گام به گام مفاد کامل مصوبه شورای عالی اداری جهت اجرای آن در دستگاه های اجرایی کشور است تا شرکت کنندگان بتوانند با آگاهی از مفاد این مصوبه نقش موثری در راهبری دستگاه­‌های متبوع‌شان ایفا کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 600 مقاله دریافت شده است که 10 مقاله به عنوان سخنرانی، 19 مقاله به عنوان پوستر، 365 مقاله به عنوان چاپ در کتابچه همایش پذیرش گردیده که در کنار پنل های تخصصی و کارگاه های آموزشی، پنل ارائه مقالات برگزیده در نظر گرفته شده است.

وی با تشریح آموزش گام به گام مصوبه شورای عالی اداری، بیان کرد: فصول و مواد مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری در بخش های مختلف این کنگره از جمله پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی توسط اساتید و حقوقدانان بنام کشور برای کارکنان دستگاه های اجرائی که به عنوان نماینده آن دستگاه در این رویداد حضور دارند، جهت ارتقاء سطح آگاهی و وظایف آن ها نسبت به حقوق شهروندان تبیین و آموزش داده خواهد شد.

ایرج گلدوزیان در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این رویداد بزرگ راهی برای ارائه راهکارهای تخصصی و کارآمد جهت اجرایی شدن حقوق شهروندی در تمامی بخش های جامعه، بویژه دستگاه های اجرایی باشد.

پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای ارائه شده، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی irWWW.Lawi. به دبیرخانه ارسال نمایند. از علاقمندان دعوت می شود تا جهت کسب اطلاعات تکمیلی به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس f'dvkn.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج