فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )


فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )

زیباترین فواره های جهان فواره های زیبا : یکی از زیباترین سازه‌های تزیینی شهری، فواره است که تحت هر شرایطی و با هر مشخصاتی باعث شادی بیننده می‌شود. ساخت فواره در انحصار هیچ کشور یا ملیت خاصی نیست و در سراسر دنیا و در گوشه و کنار همه‌ی شهرها به چشم می‌خورد ولی بعضی از […] نوشته فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان...

اولین عنوان در این فهرست، فواره‌ای به شکل کوه آتش‌فشان در ابوظبی است. فواره‌ی آتش‌فشان در ساحل کورنیش ابوظبی واقع شده و یکی از مهم‌ترین سازه‌های هنری پایتخت کشور امارت به شمار می‌آید. داخل این فواره به‌وسیله‌ی لامپ‌های نارنجی‌رنگ نورپردازی شده تا به امواج آب ظاهری مشابه گدازه‌های آتش‌فشانی بدهد و به همین دلیل به‌خصوص در طول شب بسیار زیبا و تأثیرگذار است.

فواره‌ی بلاژیو (Bellagio)، آمریکا

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) فواره‌ی رقصان با بلاژیو یکی از زیباترین فواره‌های ایالات‌متحده است که در شهر لاس‌وگاس قرار دارد و هر روز عصر فعال می‌شود. حرکات بلاژیو هماهنگ با موسیقی کلاسیک یا مدرنی که در محل پخش می‌شود، با ریتم موزونی تغییر می‌کند. این فواره‌ی ۴۰ میلیون دلاری ۱۱۷۵ خروجی پرفشار دارد که آب را تا ارتفاع ۸۰ متر پرتاب می‌کنند و برای نورپردازی آن از ۴۵۰۰ لامپ استفاده شده است. این نمایش بی‌نظیر در ساحل یک دریاچه‌ی مصنوعی انجام می‌شود و دوستداران زیادی دارد.

فواره‌ی تروی (Trevi)، ایتالیا

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) در شهر رم فواره‌ نماد تجمل و شکوه است و در بین انبوه فواره‌های این شهر، تروی شهرت بیشتری دارد. این فواره بر اساس صحنه‌ای از اساطیر مذهبی روم باستان ساخته‌شده که در وسط آن خدای اقیانوس ایستاده بر روی یک صدف بزرگ به چشم می‌خورد و این مرکب افسانه‌ای توسط دو اسب دریایی کشیده می‌شود. بر اساس یک افسانه‌ی باستانی مسافری که می‌خواهد سالم به رم بازگردد، درحالی‌که پشت به فواره دارد باید از بالای شانه‌ی راست خود یک سکه به سمت آن پرتاب کند. بر اساس برآوردهای غیررسمی و باوجود ممنوع بودن این کار، گردشگران روزانه بیش از ۵۰۰ یورو در داخل حوضچه‌ی تروی می‌اندازند که کل این مبلغ صرف امور خیریه می‌شود.

فواره‌های تیوولی، ایتالیا

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) شهر باستانی تیوولی (Tivoli) دارای تعداد زیادی فواره با شهرت جهانی است که بعضی از آن‌ها عملا عتیقه محسوب می‌شوند. به‌عنوان‌مثال فواره‌ی اژدها در عمارت ویلا داِسته (Villa d’Este) که در سال ۱۵۷۲ ساخته شده است. تیوولی الهام‌بخش ساخت تعداد زیادی فواره در سراسر دنیا است و هنوز هم تعدادی از زیباترین فواره‌های دنیا در این شهر قرار دارند.

فواره‌ی مجیک، اسپانیا

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) این فواره‌ی درخشان و موزیکال در بارسلونا را می‌توان یکی از عجایب جهان دانست. فواره‌ی مجیک به‌عنوان آخرین بخش نمایشگاه بین‌المللی ۱۹۲۹ بارسلونا توسط کارلز بونگاز (Carles Bungas) ساخته شد ولی بعدازآن هرسال یک نمایشگاه خاص برای این فواره برگزار می‌شود. ویژگی بارز مجیک عملکرد مداوم و بدون نقص مکانیسم‌های پخش موزیک و جلوه‌های تصویری آن به مدت ۸۶ سال است درحالی‌که این فواره فقط برای مدت برگزاری نمایشگاه طراحی شده بود.

فواره‌ی ژنو، سوئیس

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) یکی از بلندترین فواره‌های دنیا در ژنو قرار دارد که خروجی‌های آن، آب را با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و به ارتفاع ۱۴۰ متر پرتاب می‌کنند. این فواره ابتدا بر روی رود رُن قرار داشت و زیاد شناخته‌شده نبود ولی به‌محض اینکه مقامات ژنو آن را به نقطه‌ای نزدیک‌تر به مرکز شهر منتقل کردند، به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری ژنو تبدیل شد.

فواره‌ی آبشار بزرگ، روسیه

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) این فواره‌ی منحصربه‌فرد که در کاخ پتروف شهر سنت پترزبورگ قرار دارد، یکی از زیباترین سازه‌های معماری شوروی کمونیست است. آبشار بزرگ که در سال ۱۹۶۴ ساخته شده، از سه آبشار پلکانی مستقل با ۱۷ پله تشکیل می‌شود و با تعداد زیادی آثار هنری مثل ۳۷ کتیبه، ۲۹ نقش‌برجسته و بیش از ۱۵۰ قطعه‌ی تزیینی کوچک آراسته شده است. جریان آب باشکوه و تأثیرگذار این فواره به کمک ۱۴۲ پمپ پرفشار ایجاد می‌شود و ترکیبی کاملا دور از انتظار و غیرقابل پیش‌بینی دارد که بازدیدکننده‌ها آن را مسحورکننده و جادویی توصیف می‌کنند. حتی عده‌ای باور دارند که فواره‌ی آبشار بزرگ انگیزه‌ی اصلی گردشگران برای بازدید از سنت پترزبورگ است.

۸فواره -مجسمه‌ی دوستی مردم، روسیه

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) این اثر هنری یکی از نمادهای پایتخت روسیه است که از سال ۱۹۵۴ با نمایش زیبای خود باعث خشنودی بیننده‌ها می‌شود. این فواره-مجسمه توسط دو معمار مشهور و با دقت بی‌نظیری ساخته شده است. به‌عنوان‌مثال حوضچه‌ی آن حدود ۴۰۰۰ مترمکعب ظرفیت دارد یا حدودا ۲۰۰۰ خروجی پرفشار آب در ساخت فواره استفاده شده است. مکانیسم کنترل فواره می‌تواند آب خروجی را با الگوهای مختلف تا ارتفاع ۲۴ متر پرتاب کند. البته اخیرا این سیستم به‌کلی فرسوده شده است و نیاز به تعمیر اساسی دارد و به همین دلیل فواره فقط به‌صورت عادی کار می‌کند.

.u5a040d1345dae6291679fad46e33a00e.u5a040d1345dae6291679fad46e33a00e:active,.u5a040d1345dae6291679fad46e33a00e:hover.u5a040d1345dae6291679fad46e33a00e.u5a040d1345dae6291679fad46e33a00e .ctaText.u5a040d1345dae6291679fad46e33a00e .postTitle.u5a040d1345dae6291679fad46e33a00e:hover .postTitle
حتما بخوانید : خطرناک ترین جاده های جهان + تصاویر جاده های مرگبار در جهان

فواره‌ی دبی، امارات

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) این فواره که توسط شرکت WET Design طراحی شده، نه‌تنها بزرگ‌ترین فواره‌ی دنیا است بلکه با هزینه‌ی ۲۱۷ میلیون دلاری، گران‌قیمت‌ترین فواره‌ی دنیا نیز محسوب می‌شود. این فواره جذابیت‌های زیادی دارد ازجمله پرتاب آب تا ارتفاع ۱۵۲ متری و تغییر رنگ آب به کمک ۲۵ نورافکن رنگی و ۶۶۰۰ فانوس الکتریکی. فواره‌ی دبی که در مجاورت برج خلیفه قرار دارد، ژوئن سال گذشته افتتاح شد و همزمان با آن مسابقه‌ای نیز برای انتخاب نام این جاذبه‌ی جدید گردشگری برگزار شد که جایزه‌ای ۱۰۰ هزار درهمی داشت. این جایزه بین ۱۵ شرکت‌کننده که نام فواره‌ی دبی را پیشنهاد کرده بودند، تقسیم شد.

فواره‌ی قاصدک، اکراین

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان ) یکی از زیباترین فواره‌های دنیا در کی‌یف پایتخت اکراین قرار دارد. در میان فواره‌های بی‌شمار این شهر، فواره‌ی قاصدک در میدان کریشچاتایک به‌نوعی نماد خوشحالی محسوب می‌شود. این فواره زیاد بزرگ نیست ولی به دلیل شکل کروی غیرمعمول آن بسیار موردتوجه ساکنان کی‌یف و گردشگران قرار دارد.

فواره رنگین کمان در روشنایی ماه سئول

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )

در توصیف این فواره باید گفت که این فواره بلندترین فواره دنیا پس از فواره جده است. این فواره که در سئول کره جنوبی واقع شده، نمایی رمانتیک در شهر پر ازدحام سئول ایجاد کرده است. در ساخت آن از ۱۰هزار دهانک آب ال ای دی استفاده شده که از دو طرف به پل بانپو می‌ریزند.

فواره میدان میدان کنکورد پاریس

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )

میدان کنکورد از میدان‌های مشهور شهر پاریس است و در انتهای شرقی خیابان شانز الیزه قرار گرفته است.در مرکز این میدان ستون تاریخی ابلیسک قرار دارد. این ستون از سوی والی مصر، محمدعلی پاشا به فرانسه هدیه شده است. قدمت این ستون به دوره رامسس دوم می‌رسد و قدیمی‌ترین اثر موجود در فضای شهری پاریس است. فواره این مدان نیز به عنوان یکی از زیباترین فواره های جهان محسوب می شود.

فواره پادشاه فهد در عربستان

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )فواره شاه فهد، نماد واقعی از دنیا است! این فواره را فهد، پادشاه عربستان به شهر جده دراین کشور اهدا کرده و بلندترین فواره دنیاست که ارتفاعی معادل یک هزاروبیست و سه فوت دارد و سرعت عبور آب از آن برابر با ۲۳۳ مایل در هر ساعت است. آب این فواره با سرعتی بیشتر از آب‌های برج ایفل در جریان است.

فواره کره زمین در نیویورک

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )

نام این فواره کره زمین است! البته باید گفت زیبایی فواره در این نمونه تنها به علت طراحی بی‌نظیر نمای گرد کره‌ای اطراف آن است که یاد آور نمایشگاه‌های معروف نیویورک در سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۵ بوده است.

فواره غاز وحشی در چین

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )

این فواره دارای رکورد جهانی است و بزرگ‌ترین نمونه آسیایی با آهنگ موسیقی در حال جریان. لامپ‌های ال ای دی این فواره در طول شب، بر زیبایی نمای آن می‌افزایند. شما می‌توانید در چین از این فواره دیدن کنید.

فواره‌ دبی

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )

فواره دبی که UAE نام دارد در چند کبلومتری دریاچه برج خلیفه واقع شده است. از ۲۵ رنگ متنوع برای آرایش طرح آن استفاده کرده‌اند و طیفی بالغ بر ۱۰۰۰ ترکیب انتزاعی در آن دیده می‌شود. طول این فواره ۲۷۵ متر بوده و آب تا ارتفاع ۱۵۰ متری در هوا و در اطراف حوضچه در جریان است. از این فواره موسیقی عربی به گوش می‌رسد.

فواره‌های خوشبختی در سنگاپور

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )

فواره زیبا و دیدنی خوشبختی در سونتک سنگاپور قرار دارد. طراحی اولیه آن را از دایره‌های مخصوص بودایی برگرفته‌اند. افسانه‌ای در دل این فواره نهفته است. مردم محلی معتقدند که اگر شما دستان خود را در حین پیاده روی به سمت مرکز فواره بلند کرده و آرزو کنید، آرزوی‌تان به زودی برآورده خواهد شد!

۱- فواره ی «قایق آبی»، والنسیا، اسپانیا

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )این فواره که در منطقه ی «Playa de la Malvarrosa» در شهر والنسیا واقع شده است به نام «فواره قایق آبی» شناخته می شود که با دیدن آن یک قایق بادی در حال حرکت را تصور خواهید کرد.

۲- فواره ی «گرداب کریبدیس»، ساندرلند، بریتانیا

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )فواره ی «کریبدیس» (Charybdis) توسط یک هنرمند به نام ویلیام پای در سال ۲۰۰۰ و برای هتل لوکس «سی هام» (Seaham) در نزدیکی شهر ساندرلند در شمال بریتانیا ساخته شده است. کریبدیس نام یک پری دریایی در اودیسه ی هومر بود که توسط صاعقه ی زئوس مورد اصابت قرار گرفته و به یک گرداب تبدیل شد تا بدین وسیله به خاطر دزدیدن یک گاو نر از هرکول تنبیه شود. ویلیام پای فواره های مشابهی را نیز در کشورهای عمان و برزیل ساخته است.

۳- فواره ی «جولی پنروز»، کلرادو اسپرینگز، ایالات متحده

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )این فواره ی زیبا که توسط دیوید باربر و بیل بورخس طراحی شده است در پارک «آمریکای زیبا» ( America The Beautiful) قرار دارد و در واقع یک حلقه ی باز ساخته شده از صفحات استیل نقره ای زنگ است که ۳۶۶ واترجت در داخل آن ها قرار دارد. فواره ی «جولی پنروز» (Julie Penrose) بر روی یک صفحه یمتحرک قرار گرفته و هر ۱۵ دقیقه یک دور کامل می زند. این فواره حرکات حیات بخش آب بین اتمسفر و سیاره زمین را به نمایش می گذارد. فواره ی «جولی پنروز» در سال ۲۰۰۷ تکمیل شده و ۲۴ وزن و طولی به اندازه ی یک ساختمان ۴ طبقه دارد.

.uf0791f63e28e20001ed260230b63a0a3.uf0791f63e28e20001ed260230b63a0a3:active,.uf0791f63e28e20001ed260230b63a0a3:hover.uf0791f63e28e20001ed260230b63a0a3.uf0791f63e28e20001ed260230b63a0a3 .ctaText.uf0791f63e28e20001ed260230b63a0a3 .postTitle.uf0791f63e28e20001ed260230b63a0a3:hover .postTitle
حتما بخوانید : خوابیدن زیر آسمان در این مکان های رمانتیک و باحال + تصاویر
۴- فواره ی «اسب های وحشی لاس کولیناس»، تگزاس، ایالات متحده

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )اسب های وحشی برنزی لاس کولیناس توسط یک مجسمه ساز به نام رابرت گلن ساخته شده و در میدان ویلیامز شهر لاس کولیناس در ایروینگ تگزاس قرار گرفته اند. این فواره ی زیبا اسب های وحشی را نشان می دهد که روزگاری در سراسر تگزاس زندگی می کردند. در واقع گروهی از اسب های وحشی در حال دویدن هستند و فواره ی زیر پای آن ها پاشیده شدن آب به اطراف را به نمایش می گذارد.

۵-فواره ی «پل بانوپو»، سئول کره جنوبی

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )فواره ی «رنگین کمان مهتابی» شهر سئول طولانی ترین فواره ی جهان است که به شکل پل ساخته شده و ۱۰٫۰۰۰ لامپ رنگی ال ای دی در طول ۱٫۱۴۰ متری ان به کار رفته است و در هر دقیقه ۱۹۰ تن آب از طریق این فواره به هوا پرتاب می شود. این فواره که در سال ۲۰۰۹ بر روی پل بانپو (Banpo Bridge) ساخته شده نشانه ی دوستی مردم این شهر با طبیعت است و آب آن از خود رودخانه تامین شده و باز به آن برمی گردد.

۶- فواره ی دبی، دبی، امارات متحده عربی

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )فواره ی دبی فواره ای دارای سیستم حرکات موزون است که در رودخانه ی مصنوعی برج خلیفه با مساحت ۳۰ هکتار ساخته شده و بعد از فواره ی اوکادا در مانیل فیلیپین دومین فواره ی بزرگ دارای چنین سیستمی به شمار می آید. این فواره توسط یک شرکت معماری مشهور آمریکایی ساخته شده و در ساخت آن از ۶٫۶۰۰ لامپ و ۲۵ پروژکتور رنگی استفاده شده است. فواره ی دوبی ۲۷۵ متر طول دارد و آب را تا ارتفاع ۱۵۲٫۵ متری به هوا پرتاب می کند.

۷- فواره های نه گانه شناور، اوزاکا، ژاپن

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )فواره های نه گانه شناور اثری است از یک مجسمه ساز ژاپنی-آمریکایی به نام ایسامو نوگوچی که برای محل برگزاری نمایشگاه بین الملی سال ۱۹۷۰ در اوزاکا طراحی و ساخته شد. این فواره های خارق العاده کاملا شناور و در حال پرواز به نظر می رسند و اگر چه بیش از ۴۰ سال قبل ساخته شده اند اما همچنان انسان را تحت تاثیر قرار می دهند.

۸- فواره ی «متال مورفوسیس» ، شارلوت، ایالات متحده

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )این سازه که بخشی مجسمه، بخشی فواره و بخشی هنر نمایشی است توسط یک مجسمه ساز اهل چک به نام دیوید کرنی ساخته شده است. مجسمه ی «متال مورفوسیس» (Metalmorphosis) که ۷٫۶ متر طول و ۱۴ تن وزن دارد از صفحات متحرک استیل ضد زنگ ساخته شده و همواره در حال حرکت است که هر چند وقت یک بار شکل سر یک انسان را به خود می گیرند. یک حوض بزرگ در اطراف این مجسمه قرار داشته و وقتی که صفحات استیل در جای درست خود قرار بگیرند آب از دهان مجسمه بیرون می ریزد.

۹- غول قرار گرفته در ورودی موزه ی «کریستال ورلدز»، واتنز، اتریش

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )موزه ی «دنیای کریستالی سواروفسکی» (Swarovski Crystal Worlds) در شهر واتنز در اتریش در سال ۱۹۹۵ و به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس کمپانی سواروفسکی در این کشور ساخته شده است. در ورودی این مرکز یک سر غول پیکر انباشته شده با پوشش گیاهی قرار دارد که دهان آن نیز مانند فواره عمل می کند.

۱۰- فواره ی «ناکا»، استکهلم، سوئد

فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )فواره ی «پدر مقدس بر روی رنگین کمان» در ساحل منطقه ی ناکا (Nacka) در نزدیکی ساحل شهر استکهلم توسط یک مجسمه ساز سوئدی به نام کارل مایلز به عنوان نمادی برای صلح و به افتخار شکل گیری سازمان ملل ساخته شد. سپس یک مجسمه ساز آمریکایی به نام مارشال فردریکس که سال ها با مایلز همکاری کرده بود نمونه ای برنزی و کامل را از این سازه در مایلزگاردن ساخت. این سازه که ۲۴ متر طول دارد در سال ۱۹۹۵ نصب گردید.

برای افزایش لایک در تلگرام کلیک کنید
فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )روستای کندوان ، نگین سنگی و زیبای ایران + تصاویر روستا فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )تالاب شادگان ایران زیباتر و جذاب تر از ونیز ایتالیا + عکس فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )هتل زیبا و جالب در دل زمین ( تصاویر هتل در در معدن سنگ زیر زمینی ) فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )گران ترین سیستم حمل و نقل و جابه جایی مسافر در جهان + تصاویر فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )موزه حیات وحش دارآباد تهران ( تصاویر و همه چیز در مورد موزه دارآباد ) فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران ) فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )خیابان های معروف جهان با بیشتری بازدید کننده از سراسر جهان + عکس فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )غارهای جهان ( تصاویر ۱۰ غار بزرگ و شگفت انگیز در جهان ) فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )دریاچه یخ زده و تصاویری از زیباترین دریاچه های یخ زده جهان فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )ایرلند ( از جاذبه های گردشگری زیبا تا دانستنی جالب در مورد ایرلند ) فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )باغ‌ های زیبا ( تصاویر و زیبایی های ۱۵ باغ شگفت انگیز جهان ) فواره های زیبا ( تصاویر شگفت انگیز از زیباترین فواره های جهان )اولین رستوران معلق ایران در شاندیز مشهد + عکس و فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه های گردشگری جهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو