جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )


جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر جزیره مصنوعی : شکل گیری تدریجی زمین باعث شده جزیره هایی روی این کره خاکی شکل بگیرند و محل سکونت انسان ها شود. انسان ها نیز مانند طبیعت دست به ساخت جزیره های زیبایی زدند که البته زیبایی آن ها به اندازه جزیره های ساخت طبیعت مادر نیست. […] نوشته جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر ) اولین...

جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر

جزیره مصنوعی : شکل گیری تدریجی زمین باعث شده جزیره هایی روی این کره خاکی شکل بگیرند و محل سکونت انسان ها شود. انسان ها نیز مانند طبیعت دست به ساخت جزیره های زیبایی زدند که البته زیبایی آن ها به اندازه جزیره های ساخت طبیعت مادر نیست. در این جا با ۱۰ نمونه از این جزیره های مصنوعی در سراسر دنیا آشنا شوید.

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزیره نوتردام (کانادا)

شهر مونترآل جهت آمادگی برای نمایشگاه جهانی و بین المللی سال ۱۹۶۷ نیاز به ساخت سیستم مترو داشت. بنابراین برای ساخت آن ۱۵ میلیون تن سنگ نیاز داشتند و در نهایت به روشی کاملا هوشمندانه جزیره نوتردام را در رودخانه سنت لارنس ساختند. امروز این جزیره یکی از جاذبه توریستی شده است.

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزیره ویلهلمستین (آلمان)

این جزیره در دریاچه استینهود که بزرگ ترین جزیره در شمال غربی آلمان است قرار دارد و از سال ۱۷۶۵ تا ۱۷۶۷ ساخته شده است. برای ساخت این جزیره آنقدر سنگ و صخره به داخل آب انداخته اند تا سرانجام جزیره شکل گرفته است. اکنون این جزیره به موزه و جاذبه توریستی تبدیل شده است.

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزیره گنج (ایالات متحده آمریکا)

این جزیره ابتدا به شکل یک تپه زیرآبی در سواحل سان فرانسیسکو بود و از آنجایی که وجود این تپه برای کشتی ها و قایق ها خطرناک بود ساخت و ساز روی این تپه از سال ۱۹۳۶ آغاز شد. این جزیره در سال ۱۹۳۹ تکمیل شد و بعد از برگزاری نمایشگاه بین المللی گلدن گیت به مالکیت نیروی دریایی درآمد و دیگر برای شهروندها قابل استفاده نبود.

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزیره هالهومیل (مالدیو)

مردم برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ به این جزیره پا گذاشتند و اکنون محل سکونت ۴۰ هزار نفر است. در این جزیره هتل ها و رستوران های زیبایی وجود دارد اما مهم ترین جذابیت آن ساحل بی نظیرش است.

.u7089e09888db2a6dd9d4c3de83e67fb6.u7089e09888db2a6dd9d4c3de83e67fb6:active,.u7089e09888db2a6dd9d4c3de83e67fb6:hover.u7089e09888db2a6dd9d4c3de83e67fb6.u7089e09888db2a6dd9d4c3de83e67fb6 .ctaText.u7089e09888db2a6dd9d4c3de83e67fb6 .postTitle.u7089e09888db2a6dd9d4c3de83e67fb6:hover .postTitle
حتما بخوانید : باغ‌ های زیبا ( تصاویر و زیبایی های 15 باغ شگفت انگیز جهان )

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزایر توموس (ایالات متحده آمریکا)

جزایر توموس که مجموعه ۴ جزیره مصنوعی هستند در سال ۱۹۶۵ در سواحل کالیفرنیا ساخته شده اند. اسم این جزایر از حرف اول شرکت های سازنده آن گرفته شده است. این جزایر مسکونی نیستند و مجهز به امکانات حفاری نفت هستند.

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

مجمع الجزایر جهان (دبی)

دبی بزرگ ترین و معروف ترین شهر امارات چندین جزیره مصنوعی دارد که شگفت انگیزترین جزایر دنیا به حساب می آیند. ساخت این جزایر در سال ۲۰۰۳ آغاز شد اما ساخت آن به دلیل بحران مالی سال ۲۰۰۸ متوقف شد و اکنون ۳۰۰ جزیره در خلیج فارس ساخته شده است. در سال ۲۰۱۴ پروژه دوباره ادامه پیدا کرد.

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزایر امواج (بحرین)

بحرین کشوری کوچک در خلیج فارس دارای جزیره های مصنوعی زیبایی است که جزایر امواج نام دارند. ساخت این جزایر از سال ۲۰۰۲ آغاز شد و از زمان شروع برنامه ریزی شده بود که به یک شهر هوشمند تبدیل شود. بنابراین با دو کمپانی سیسکو و اورکل قرارداد بستند که شبکه فیبر نوری را در تمام خانه ها و کسب و کارهای این جزیره راه اندازی کنند. یکی از جذاب ترین مناطق این جزیره منطقه المارسا نام دارد که در آن صاحب خانه ها قایق خود را در مقابل خانه پارک می کنند. این منطقه شباهت زیادی به ونیز دارد.

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزیره ایجبرگ (هلند)

در کشورهایی که با مشکل کمبود مسکن مواجه هستند دولت مجبور است کمی خلاق تر باشد تا بتواند مسکن های بیشتری بسازد. یکی از شهرها که با این مشکل مواجه می باشد آمستردام است که با ساخت این جزیره مشکل را حل کرده است. ساخت این جزایر از سال ۱۹۹۶ آغاز شده و ۳ جزیره که با پل به هم متصل شده اند ساخته شده است. این جزیره برای ۴۵ هزار نفر مسکن فراهم کرده است و دارای رستوران، مدرسه، مرکز خرید و بیمارستان است.

.u5fba454fff2aff8aae8006e01ca3335a.u5fba454fff2aff8aae8006e01ca3335a:active,.u5fba454fff2aff8aae8006e01ca3335a:hover.u5fba454fff2aff8aae8006e01ca3335a.u5fba454fff2aff8aae8006e01ca3335a .ctaText.u5fba454fff2aff8aae8006e01ca3335a .postTitle.u5fba454fff2aff8aae8006e01ca3335a:hover .postTitle
حتما بخوانید : جاذبه های گردشگری بندر چابهار ( از سیر تا پیاز دیدنی های چابهار )

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزیره مروارید قطر

ساخت جزیره مصنوعی مروارید قطر ۱۰ سال طول کشیده و در سال ۲۰۱۴ به اتمام رسیده است. در این جزیره ۳ هتل ۵ ستاره، رستوران و چندین مرکز سرگرمی وجود دارد.

جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )

جزیره نخل جمیرا (امارات)

در دو طرف مجمع الجزایر جهان جزایر نخل جمیرا قرار دارند. سمت راست جزیره جمیرا و سمت چپ جزیره جبل علی. جزیره جبل علی هنوز نیمه کاره است و مشخص نیست چه زمانی ساخت آن به اتمام می رسد.جزیره نخل جمیرا که کوچک تر از جبل علی است برای سکونت ۲۵۰ هزار نفر برنامه ریزی شده بود و از سال ۲۰۰۶ مردم به این جزیره نقل مکان کردند.

برای افزایش لایک در تلگرام کلیک کنید
جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )روستای کندوان ، نگین سنگی و زیبای ایران + تصاویر روستا جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )تالاب شادگان ایران زیباتر و جذاب تر از ونیز ایتالیا + عکس جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )هتل زیبا و جالب در دل زمین ( تصاویر هتل در در معدن سنگ زیر زمینی ) جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )گران ترین سیستم حمل و نقل و جابه جایی مسافر در جهان + تصاویر جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )موزه حیات وحش دارآباد تهران ( تصاویر و همه چیز در مورد موزه دارآباد ) جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران ) جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )خیابان های معروف جهان با بیشتری بازدید کننده از سراسر جهان + عکس جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )غارهای جهان ( تصاویر ۱۰ غار بزرگ و شگفت انگیز در جهان ) جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )دریاچه یخ زده و تصاویری از زیباترین دریاچه های یخ زده جهان جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )ایستگاه های مترو زیبا در مسکو ( تصاویر زیباترین ایستگاه های مترو ) جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )کشورهای ارزان برای گردشگری در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند + تصاویر جزیره مصنوعی ( تصاویر جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر )اولین رستوران معلق ایران در شاندیز مشهد + عکس و فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه های گردشگری جهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...