جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر


گردشگری جزیره کیش جزیره کیش ، جزیره مرجانی 90 کیلومتری خلیج فارس، یکی از مقاصد گردشگری سرزمین چهار فصل ایران است که در تمام ایام سال به ویژه نوروز، صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی می کند. برخی از هموطنان در تعطیلات نوروز 96، عزم سفر به خلیج همیشگی فارس را دارند و […] نوشته جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش...

گردشگری جزیره کیش

جزیره کیش ، جزیره مرجانی ۹۰ کیلومتری خلیج فارس، یکی از مقاصد گردشگری سرزمین چهار فصل ایران است که در تمام ایام سال به ویژه نوروز، صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی می کند.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

برخی از هموطنان در تعطیلات نوروز ۹۶، عزم سفر به خلیج همیشگی فارس را دارند و جزیره زیبا و آرام کیش را برای جشن سال نو انتخاب می کنند. سرویس گردشگری روزیاتو امروز نگاهی دارد به ۱۰ مقصد گردشگری مهم این منطقه.

پیش از ادامه بحث، گشتی ویدیویی در این جزیره مرجانی به روایت توریست های خارجی را در ۸ دقیقه تماشا کنید.

سفر به کیش

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

کیش، کلید واژه ای با بیش از ۲۸ میلیون صفحه ایندکس شده در اینترنت، یک مقصد گردشگری فوق العاده در تمام ایام سال به شمار می رود. تفریح، خرید، گردش، استراحت و جشن های آغاز سال نو در کنار خلیج نیلگون فارس و ساحلی مرجانی، باعث شده که کیش به یکی از خاطره انگیز ترین مقاصد جنوب کشور تبدیل گردد.

کیش از توابع شهرستان بندر لنگه در استان زیبای هرمزگان است. هرمزگان نیز خود در نوروز، میلیون ها گردشگر از سراسر کشور را میزبانی می کند و با جذابیت های تاریخی، باستانی و طبیعی خود، نظر هر کسی را به سوی خود جلب می نماید. هوای گرم این منطقه از اردیبهشت ماه تا پاییز، فرصتی بسیار مناسب را برای مسافران پدید آورده است.

کیش امروزی، یکی از فتوحات امام قلی خان سپهسالار، از فرماندهان سپاه شاه عباس صوفی است. او سیصد سال پیش توانست جزیره کیش و جزیره هرمز را از تصرف پرتغالی ها خارج کند. جالب است بدانید که جزیره کیش، نخستین منطقه آزاد اقتصادی ایران است. این موضوع در سال ۱۳۶۱ به تصویب هیات وزیران رسید.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرنقشه جغرافیایی بندر لنگه، چارک و آفتاب که سفر دریایی به کیش را میسر می کند.

برای سفر به کیش راه زمینی وجود ندارد و می بایست یا از راه دریا یا از راه هوا به این جزیره سفر کنید. مسافران و گردشگران می توانند به همراه خودروی خود از بنادر لنگه، چارک و آفتاب، با شناورهای مخصوص وارد جزیره زیبای کیش شوند.

سفر دریایی به کیش

بسیاری از هموطنان، سفر دریایی به کیش را تجربه نکرده اند. شما می توانید خودروی خود را با قطار به بندر عباس منتقل کرده، از آنجا به سمت بندر لنگه یا چارک بروید و از طریق کشتی های حمل بار، ماشین خود را به جزیره کیش برسانید تا در این جزیره زیبا، فرصت ماشین سواری شخصی را نیز تجربه نمایید.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

کشتی های مسافربری و حمل خودرو، امکان سفر زمینی به کیش را نیز فراهم می کنند.

اگر چه هزینه اجاره تاکسی در کیش به نسبت پایین است، اما اجاره خودروی روزانه هزینه زیادی خواهد داشت. البته برای کسانی که اصرار دارند از خودروی خود استفاده کنند، روش اجاره ای جذابیتی ندارد.

اما به هر حال، شاید برای چند روز گردش بی دردسر در کیش، رها شدن از گرفتاری های متداول خودروی شخصی و استفاده از تاکسی های جزیره، انتخاب بهتری باشد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر
تصویر شناورهای مسافربری به مقصد جزیره کیش.

مسافت کیش تا تهران از راه هوایی حدود ۱۰۵۲ کیلومتر است. اگر بخواهید از بوشهر سفر دریایی به کیش را تجربه کنید، ۶۷۵ کیلومتر مسیر را باید طی نمایید. این فاصله از بندرعباس مرکز استان هرمزگان، حدود ۲۵۰ کیلومتر خواهد بود. اگر از بندر لنگه قصد سفر به کیش را داشته باشید، ۹۰ کیلومتر فاصله پیش روی شما قرار دارد. این مسافت از جزیره هندورابی حدود ۲۸ کیلومتر است.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

توجه داشته باشد که نزدیک ترین بندر ایران به جزیره کیش، بندر چارک است که تنها ۱۸ کیلومتر با آن فاصله دارد. شرکت های کشتیرانی زیر، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۵ عصر، مسافران را بین بندر چارک و کیش جابجا می کنند.

شرکت کشتیرانی پیشتازان دریای کیش: شناور کرانه تندرو. شرکت کشتیرانی پیشتازان دریای کیش: شناور تندرو پاکروان. شرکت کشتیرانی پیشتازان دریای کیش: شناور تندرو آبی. شرکت کشتیرانی پیشتازان دریای کیش: شناور تندرو پلیکان. شرکت کشتیرانی ستاره دریایی: شناور تندرو بهناز. شرکت کشتیرانی دریای کیش: شناور تندرو آبی. شرکت کشتیرانی کیش: شناور تندرو گوهر.
جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر
تصویری از ورودی سوار شدن به کشتی مسافربری در بندر لنگه که برای سفر به کیش، هر روز در ساعات خاصی به اعزام مسافر اقدام می کند. حمل خودرو با لندی‌گراف از بندر چارک

قیمت کلی هزینه رفت و برگشت ۲۹۵٫۰۰۰ تومان است. به ازای هر تعداد سرنشین به غیر از راننده ۲۰٫۰۰۰ تومان کرایه دریافت می گردد که تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه پرداخت می شوند. در مسیر رفت نیز می بایست ۴ تعرفه زیر پرداخت گردد:

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

تصویر ترانزیت خودرو در بندر لنگه.

۱ . مبلغ ۶۰ هزار بابت کابوتاژ و عوارض بندری خودرو به دفتر چارک.

۲ . پرداخت مبلغ ۷۰ هزار تومان بابت کرایه کشتی در مسیر به کیش.

۳ . پرداخت کرایه سرنشین به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان به کیش.

۴ . پرداخت ۸ هزار تومان عوارض شهرداری.

در مسیر برگشت نیز ۳ تعرفه جداگانه باید پرداخت شود:

پرداخت مبلغ ۷۰ هزار تومان بابت کابوتاژ خودرو به دفتر کیش. پرداخت مبلغ ۸۵ هزار تومان بابت کرایه کشتی از کیش به چارک. پرداخت کرایه سرنشین به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان به کشتی / هزینه کودکان زیر ۷ سال رایگان می باشد.

زمان سفر از بندر چارک به کیش حدود دو ساعت و نیم است.

ورود خودرو به جزیره کیش

جهت ورود خودرو به جزیره کیش باید اصل و کپی کارت خودرو، برگه معاینه فنی و گواهینامه راننده خودرو به دفاتر گمرک مستقر در مبادی ورودی (بنادر آفتاب، لنگه و چارک) ارائه گردد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

رانندگان محترم در نگهداری و حفظ برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی (برگ کاپوتاژ) تا زمان پایان سفر دقت فرمایند. به علاوه، حمل خودرو از بندر لنگه به مقصد کیش در حال حاضر فقط در ایام نوروز انجام می شود. رانندگان به منظور حمل دریایی خودرو از مبادی ورودی به کیش و بالعکس، باید حداقل ۲ ساعت قبل از برنامه حرکت شناور به بندر مربوطه مراجعه نمایند.

با عنایت به محدودیت جایگاه عرضه سوخت در جزیره کیش بهتر است رانندگان در ایام نوروز در مبادی ورودی اقدام به سوخت گیری کامل خودرو نمایند. ماشین های تولید داخل کشور فاقد نمایندگی مجاز در جزیره کیش هستند، به همین دلیل، تامین قطعات یدکی و یا انجام تعمیرات مورد نیاز خودروهای مذکور در کیش امکان پذیر نبوده و یا با محدودیت روبرو خواهد بود.

حداکثر سرعت مجاز در جزیره ۶۰ کیلومتر در ساعت است. سرعت غیر مجاز اتومبیلها توسط دوربین هایی که در نقاط مختلف شهر نصب شده اند، ثبت می گردد. بنابراین رانندگان محترم باید دقت لازم را داشته باشند تا ضمن تضمین سلامت و ایمنی خود با مشکلات پرداخت جریمه رو به رو نگردند.

تلفن ها و آدرس های مهم برای سفر دریایی و هوایی به کیش

– سایت بندرگاه

– ترمینال مسافری بندرگاه کیش: ۴۴۲۳۳۴۹-۰۷۶۴

– اطلاعات ترمینال مسافری بندرگاه کیش: ۴۴۲۲۳۰۰-۰۷۶۴

– دفتر مدیریت بندرگاه: ۴۴۲۴۹۶۰-۰۷۶۴

– دفاتر فروش بلیط در کیش: مسیر چارک: ۴۴۲۱۹۲۰-۰۷۶۴

مسیر بندر لنگه: ۴۴۲۴۴۱۵ -۰۷۶۴

مسیر بندرآفتاب: ۴۴۲۴۴۱۵-۰۷۶۴

– دفتر فروش بلیط در بندر لنگه: ۲۲۴۲۴۰۵-۰۷۶۲

– دفتر فروش بلیط در چارک: ۰۹۱۷۳۶۲۰۸۸۳

– ترمینال مسافری بندر لنگه: ۲۲۴۳۱۹۲ -۰۷۶۲

– ترمینال مسافری بندر آفتاب: ۹۳۱۹۳۰۱/ ۹۳۱۹۳۰۵/۹۳۱۹۳۰۰-۰۷۶۴

– ترمینال مسافری بندر چارک: ۲۰۵۴۴-۰۷۶۴۴۲

– شرکت قطارهای رجا: تماس از تهران ۱۳۹، تماس از شهرستان ۵۵۱۳۲۳۱۷-۰۲۱

آدرس اینترنتی و شماره های تماس

سایت شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه

سایت بندرگاه

شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش: ۳-۴۴۲۳۱۵۲-۰۷۶۴

گمرک سازمان منطقه آزاد: ۴۴۲۲۲۶۴-۰۷۶۴

مجتمع انبارهای بندرگاه: ۴۴۲۲۲۷۹-۰۷۶۴

آنچه باید درباره ساحل کیش بدانیم

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

ساحل نقره فام با آسمانی آبی و آب های نیلگون خلیج همیشه فارس، آرامشی رویایی را در اختیار مسافران نوروزی قرار می دهد. حتی در کرانه های دریای خزر نیز چنین جذابیتی را نمی توان تجربه نمود. به تمام این موارد، پیاده گردی و دوچرخه سواری های شبانه را نیز اضافه کنید.

خاک کیش با رنگ نقره فام در زیر آفتاب، درخشندگی خیره کننده ای دارد. این ویژگی خاص را بسیاری از سواحل دنیا که ماسه خاکستری دارند، نداشته و این ظرفیت طبیعی، تنها متعلق به جزیره کیش است. امکان مشاهده کف دریا تا عمق چند متری، از دیگر ویژه ای های بی نظیر این منطقه به شمار می رود. ماهی زیبا و تزیینی در اعماق آب های جزیره کیش، از فاصله چند متری قابل مشاهده هستند.

کشتی یونانی

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

کشتی یونانی، به یکی از برندهای غیر قابل اجتناب کیش تبدیل شده و هر کس به سمت این جزیره مرجانی می رود، سلفی با کشتی یونانی را به عنوان نشانه ای برای سفر خود می پندارد.

این کشتی که ۷۰۶۱ تن وزن و ۱۶ متر طول دارد، در سال ۱۳۲۲ شمسی توسط شرکت ویلیام هامیلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد و در روز ۴ مرداد ۱۳۴۵ هنگام بازگشت از ایران، در سفر دریایی خود به کشور یونان در عرض جغرافیایی ۲۶ و ۲۰ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۳ و ۵۴ درجه شرقی به گل نشست. هشتاد روز تلاش اورینوکو، یدکک کش هلندی برای بیرون کشیدن این کشتی نیز به ثمر نرسید.

تلاش‌ های ناموفق زیادی برای بیرون کشیدن آن انجامگرفت و به ناچار سرنشینان کشتی مجبور به ترک آن شدند و بار آن تخلیه شد، زیرا عملیات بیرون کشیدن کشتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود. اطلاعات بدست آمده از شرکت بیمه لویدز لندن نشان می دهد که این کشتی در زمان به گل نشستن متعلق به کشور یونان و بنام کولااف بوده است.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

کشتی یاد شده در ابتدا “شیپور امپراتور” سپس “ناتورالیست” و در سال های بین ۱۳۳۸ تا یک سال قبل از توقف، در مالکیت خطوط کشتیرانی ایران با نام‌های “سیروس فارس”‌، “همدان” در تردد بوده است.

تماشای خورشید که به آهستگی در پشت کشتی یونانی در آب های خلیج فارس غروب می کند، خاطره ای فراموش نشدنی برای همه رقم می زند و دیدنش برای خیلی ها قابل توجه است. اگر به اطراف کشتی یونانی بروید، پارک ساحلی کشتی یونانی در زمینی به مساحت شصت هزار متر مربع با امکانات رفاهی و خدماتی پذیرای شما خواهد بود.

اسکه تفریحی را فراموش نکنید

مسافران کیش، سفر به اسکله تفریحی را نیز در برنامه خود قرار دهند.

اسکله تفریحی مجموعه‌ ای است که امکانات تفریحی از قبیل جت اسکی، قایق های پدالی (با ظرفیت چهارنفر)، قایق های ماهیگیری، قایق های پارویی، سه چرخه های آبی، امکانات غواصی و قایق های کف شیشه‌ای را در اختیار دارد. گردشگران از مورد آخر برای تماشای دنیای شگفت انگیز آبزیان زیبای خلیج فارس استفاده می کنند.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

مجموعه اسکله تفریحی که در مجاورت چند مجموعه دیگر قرار گرفته است، بسیار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار می گیرد.

درباره ورزش های آبی و تفریحاتی که می توان در این اسکله در اختیار داشت، در مقاله معرفی ورزش های آبی کیش، صحبت کرده ایم.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

گشتی در پارک های ساحلی کیش

کیش، پارک های ساحلی زیبایی دارد که گردش در آن ها در اوایل صبح یا شامگاه، می تواند لذت بخش باشد. پارک ساحلی مرجان، پارک ساحلی میرمهنا، پارک ساحلی سیمرغ و پارک ساحلی مرد ماهیگیر از جمله آن ها هستند.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

پارک ساحلی مرجان کیش.

پارک ساحلی مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین مراکز دیدنی جزیره به شمار می رود و بازار را به دریا ارتباط می دهد. بسیاری از مسافران و ساکنین جزیره اوقات تفریحی خود را در این پارک گذرانده و از مناظر زیبای ساحلی کیش لذت می برند.

آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب، فرصت مناسبی را برای شما به وجود می آورد که فارغ از هیاهوی بازار به تماشای دریا و چشم انداز های زیبای طبیعت اطراف بنشینید و عکس های به یاد ماندنی بگیرید.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

پارک ساحلی میرمهنا در جزیره کیش.

پارک تفریحی ساحلی میرمهنا در ساحل شمالی و شمال غربی جزیره کیش دیدنی است. اسکله تفریحی میرمهنا نیز در این مکان قرار گرفته. این پارک بزرگ عمومی از مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد. اسکله ماهیگیری میرمهنا در میان نوار ساحلی سبب شده که پارک به دو بخش مجازی فاز یک (از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری) و فاز دو ( بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک) تقسیم شود.

اگر به کرانه شرقی سواحل نقره فام خلیج فارس سری بزنید، از دور دست مجسمه ای می بینید که تداعی کننده مردمان ساحل نشین است. نزدیکتر که می روید دیدن مرد ماهیگیر ۱۲ متری علاوه بر بهت و حیرت، لبخندی از رضایتمندی بر چهره تان می نشاند و حس هنر دوستی هر بیننده ای را بر می انگیزد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

مرد ماهی گیر، بزرگ ترین مجسمه فیگوراتیو کیش با ۱۲ متر ارتفاع در جزیره مرجانی قرار دارد.

پارک ساحلی ماهیگیر به مساحت ۴ هزار متر مربع در کرانه های شرقی سواحل کیش ساخته شده و مرد ماهیگیر دارنده رکورد بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور، از ارتفاع ۱۲ متری نظاره گر زیبایی های این پارک ساحلی است. در پارک ساحلی دو آب نما در دو جهت شرقی و غربی قرار دارد. این دو سازه توسط یک جوی آب صد متری به هم متصل شده اند.

استراحتگاه های زیبا زیر سایه درختان تنومند سواحل کیش، هر رهگذری را برای کسب آرامش دقایقی به استراحت دعوت می کند.

شهر زیر زمینی کاریز

یکی از اماکنی در کیش که معمولا در فضای داغ پاساژ گردی و رستوران گردی های جزیره و ورزش های آبی، مورد غفلت قرار می گیرد، شهر زیر زمینی کاریز است. این مکان کمتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

قنات کیش، بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت داشته و آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تامین می کرده است. قنات کیش از نظر طول رشته قنات و یا عمق چاه ها، قابل مقایسه با قنات های دیگر نقاط ایران نیست، اما با توجه به شیب بسیار کم جزیره، چگونگی هدایت آب های زیر زمینی به سطح زمین بسیار مهم بوده و نشان می دهد که در زمان خود،‌ از پیشرفتته ترین روش ها برای حفر قنات استفاده شده است.

اگر به سمت کاشان رفتید، شهر زیر زمینی نوش آباد هم فراموش نکنید.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

امروزه، مجموعه قنات با تغییر کاربری به یک شهر زیر زمینی شگفت انگیز در ۱۶ متری زیر زمین بدل شده که بیش از ۱۰ هزار متر مربع وسعت دارد و کاریز کیش نامیده می شود. در این شهر، غرفه های صنایع دستی ایران و جهان، رستوران سنتی و موزه و گالری هنر برپاست و اوقات مفرحی را برای کیش گرد ها به ارمغان می آورد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

سقف این شهر زیر زمینی، هشت متر بوده و مملو از سنگواره، صدف و مرجان هایی است که بیش از ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارند.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

استراحت در تخت های شهر زیر زمینی کیش، یکی از جذاب ترین لحظات سفر به کیش خواهد بود.

کاریز در دل تنها جزیره مرجانی جهان قرار گرفته و تنها بنایی است که سقف مملو از صدف ها و مرجان های طبیعی دارد. بنابراین اگر به کیش رفتید، دنیایی از جذابیت طبیعی را در دل این شهر زیر زمینی فراموش نکنید.

.ufce7d65fa864ebb9e4f7d6ae7d716e2d.ufce7d65fa864ebb9e4f7d6ae7d716e2d:active,.ufce7d65fa864ebb9e4f7d6ae7d716e2d:hover.ufce7d65fa864ebb9e4f7d6ae7d716e2d.ufce7d65fa864ebb9e4f7d6ae7d716e2d .ctaText.ufce7d65fa864ebb9e4f7d6ae7d716e2d .postTitle.ufce7d65fa864ebb9e4f7d6ae7d716e2d:hover .postTitle
حتما بخوانید : بهترین عکس های طبیعت ( 30 عکس برگزیده سفر در نشنال جئوگرافی )

شناسنامه صدف ها و مرجان هایی که در شهر کاریز مورد آزمایش قرار گرفته است، در موزه کاریز در معرض دید علاقمندان قرار دارد. دیدن لاک پشتی با صدها میلیون سال قدمت در این تماشاگه راز، بخشی از تاریخ طبیعی جزیره مرجانی را عیان می کند.

شهر باستانی جزیره کیش

شهر باستانی نیز از جمله دیگر مقاصد گردشگری جالبی است که معمولا در اولویت های بازدید گردشگران قرار نمی گیرد، اما بخشی از تاریخ این جزیره را یادآوری می کند. بقایای شهر جزیره، در امتداد ساختمان های بندرگاه و دفاتر آن قرار دارد.

این شهر، بیش از ۸۰۰ سال قدمت داشته و به دوره ایلخانیان باز می گردد. گسترده پستی و بلندی ها و خرابه های شهر قدیمی جزیره، حدود ۱۲۰ هکتار وسعت دارد. اینجا روزگاری شهری آباد بوده و امروز به مدد کاوش های باستان شناسی، در معرض دید علاقمندان به تاریخ ایران قرار گرفته است.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

آن چه امروزه از این شهر بر جای مانده، حجمی از معماری شهری است که طاق ها و پوشش ها و سقف های سالمی ندارد. نکته جالب که در برخورد با این شهر تاریخی در جزیره مرجانی کیش با آن روبرو می شویم، معماری برون گرا است. این مکان بر خلاف بسیاری از خانه های تاریخی کشور، بافتی درون گرا و دفاعی ندارد.

شاید برای شما این پرسش مطرح شود که چرا در این بخش جزیره، چنین شهری ساخته شده است. پاسخ آن است که به نظر می رسد ساحل صخره ای مرتفع که از سطح دریا بیش از ۱۰ متر ارتفاع دارد و وجود سه خلیج و دماغه که نقش بندرگاه طبیعی را ایفا می کنند، عامل شکل گیری این شهر باستانی بوده است.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

شهر باستانی جزیره کیش.

در این شهر، با کانال های افقی و زیر زمینی و چاه های متعدد در گوشه و کنار برخورد می کنیم که مجموعه جالب و بسیار نادری را تشکیل داده اند.

خانه مردم شناسی بومیان کیش

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

بومیان کیش نیز همچون دیگر اقوام ایرانی، تاریخ و سبک زندگی و فرهنگ خاص خود را دارند. برای مسافران این دیار، شناخت مسائل این چنینی می تواند جالب توجه باشد. این خانه مردم شناسی، در عمارتی با قدمت دویست ساله بنا شده که در منطقه سفن قدیم قرار دارد و از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین خانه های جزیره یاد می کنند.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی و حیاط خانوادگی با بافتی کاملا بومی، فضای جذابی را برای گردشگران فراهم کرده است. هدف از راه اندازی این مجموعه، معرفی تاریخ، فرهنگ و سنت های منحصر به فرد بومیان کیش است. اشتغال زایی برای بومیان محله و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش نیز دیگر دلیل آن به شمار می رود.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

اگر در طول سال به خصوص ایام نوروز به این خانه مراجعه کنید، به صورت زنده شیوه معیشت و کار بومیان کیش در دوران قدیم را مشاهده می نمایید. ابزارهای متنوع و شیوه پخت و پز و صید مروارید و ماهی گیری، از جمله مواردی است که در این خانه می توان دید.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

روستای تاریخی باغو

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

اگر شهر زیر زمینی کاریز و خانه بومیان را بازدید کردید و به دنبال یک منطقه باستانی جذاب دیگر در این جزیره هستید، روستای باغو را پیشنهاد می کنیم. ساکنان کیش در گذشته های دور، در سه منطقه روستایی که در بخش های جنوب غربی، شمال شرقی و شرق قرار داشتند، ساکن بودند.

تنها روستای به جا مانده از دوران کهن، روستای باغو است که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده و بافت سنتی آن تا کنون حفظ گشته است. اکنون در این روستای تاریخی، تنها چند خانوار زندگی می کنند. شغل اصلی آن ها دامداری است و بخشی از دام زنده جزیره، از این منطقه تامین می شود.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

اگر خوش شانس باشید، پرسه های آهوان جزیره کیش که برای آبخوری به این روستای تاریخی می آیند را مشاهده خواهید کرد. معمولا در ایام نوروز و در زمان برپایی جشنواره های کیش، در محوطه از فضای ورودی روستا، سیاه چادرهای سنتی برپا می شود تا زندگی بومیان و آداب و رسوم این منطقه در معرض دید علاقمندان قرار بگیرد.

راسته هنرمندان

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

منطقه نسبتا جدیدی که در جزیره کیش تاسیس شده، راسته هنرمندان نام دارد. اگر مسیرتان به خیابان سنایی افتاد، سردیس هایی از شاخص ترین هنرمندان ایرانی، معماری منظر جذابی را به خیابان بخشیده که نظر گردشگران خارجی را جلب می کند.

هنرمندانی که تندیس آن ها را در این گذر شاهد خواهید بود عبارتند از: ابوالحسن صبا (موسیقی دان)، غلامحسین بنان (خواننده)، حسین بهزاد (مینیاتوریست)، مرتضی ممیز (پدر گرافیک ایران)، کریم پیر نیا (استاد معماری)، غلامحسین امیر خانی(خوش نویس)، پروین اعتصامی (شاعر)، مرتضی آوینی (فیلمساز)، عزت الله انتظامی (آقای بازیگر سینمای ایران).

از “درخت سبز” تا “کلبه هور”

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

یکی از ارمغان های طبیعی جذابی که در کیش گردی می توان یافت، تماشای درخت سبز است. در انتهای طولانی ترین مسیر آبرفتی باستانی جزیره، آب های سطحی به قسمتی از منطقه شمالی جزیره که به دره پرتغالی ها شهرت دارد، سرازیر می شوند. لذا این قسمت از جزیره، سر سبزی خاص خود را دارد و میزبان یکی از کهنسال ترین درختان جزیره به نام درخت سبز است.

این درخت که بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارد و کهنسال ترین درخت “لور” جزیره به شمار می رود. بر شاخه های آن گره هایی با نخ و پارچه زده شده است. درخت یاد شده به اعتقاد برخی افراد، شگون و خوشبختی را به ارمغان می آورد.

در مجاورت درخت سبز، پایاب کیش قرار دارد که قدمتی دو هزار سااله داشته و بازسازی زیبایی برایش انجام شده است.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

کلبه هور کیش، مقصد خوبی برای ماهیگیری عصرگاهی است.

از جمله دیگر مقاصد گردشگری طبیعی جزیره، می توان به کلبه هور اشاره کرد. بستر آن صخره ای بوده و وجود بسیاری از انواع ماهیان، صدف ها و لاک پشت ها، سبب شده گردشگران زیادی برای ماهیگیری به این منطقه بیایند.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

کلبه هور

برای رفاه حال گردشگران، آلاچیق، نیمکت، باربیکیو و نور افکن های بزرگ فراهم شده تا هر وقت از روز گذرتان به این منطقه افتاد، بتوانید از فضای آن استفاده نمایید. لنج به گل نشسته کلبه هور، همچون کشتی یونانی، یکی از فرصت های عکاسی را به وجود می آورد.

باغ ایرانی

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

باغ ایرانی، سمبل معماری و فرهنگ ایرانی به شمار رفته و در یونسکو ثبت جهانی شده است. باغ ایرانی کیش نیز تلاش کرده تا بخشی از فرهنگ و تمدن این مرز و بوم را در معرض دید گردشگران قرار دهد. باغ ایرانی جزیره کیش، با مساحتی بالغ بر سی هکتار، در بلوار ولایت حد فاصل میدان هرمز تا میدان سعدی واقع شده است.

در این باغ، فرهنگ اقوام مختلف کشورمان معرفی می شود.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

باغ ایرانی، یکی از نقاطی است که باد در نوروز گردی ۹۶، حتما در اولویت های کیش گردی قرار بگیرد. مجموعه ای شامل ۹ باغ ایرانی و ۹ دروازه و اثر تاریخی شهرهای کشور، فضای جذابی را در معرض دید گردشگران قرار می دهد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

در این باغ زیبا، دروازه هایی مانند: دروازه قرآن شیراز، دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، ارگ علیشاه تبریز و طاق بستان کرمانشاه ارائه شده و در بخشی از آن، سر در باغ ملی پایتخت نیز خودنمایی می کند.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

باغ راه ایرانی جزیره کیش، طولانی ترین باغ راه کشور به شمار می ورد. این مکان مجموعه ای تاریخی و گردشگری با یازده آب نما و رودخانه ای به طول چهارصد متر است. اگر عاشق دروازه گردی و سلفی های جذاب هستید، باغ راه ایرانی جزیره مرجانی را حتما ببینید.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

سایت پرندگان

اگر به سمت باغ راه ایرانی جزیره کیش رفتید، پس از گذر از دروازه کرمان، محوطه ای بزرگ با جلوه ای عجیب پیش روی شما قرار می گیرد. فوجی از پرندگان، در آنجا فراز و فرود می کنند و فضای جذابی را به وجود آورده اند.

پرواز هزاران کبوتر در باغ پرندگان، فضای جالبی را برای عکاسی در اختیار گردشگران قرار می دهد.

توصیه های کیش گردی

اداره گردشگری کیش و فرودگاه این جزیره، از جمله درگاه های پر بیننده برای مسافران جزیره مرجانی است.

در ایام تابستان به خصوص نوروز، اوج مسافرت ها به کیش سبب می شود تا پیدا کردن محل های اقامت مناسب با قیمت های مطلوب، کمی سخت باشد. استفاده از درگاه پین تا پین می تواند شما را در پیدا کردن فرصت های اقامتی خوب در جزیره کیش یاری دهد.

همچنین، تورهای گردشگری سفر به کیش، از طریق درگاه گردشگری زورق ، انتخاب خوبی برای علاقمندان به سفر های جنوب کشور است. این فرصت ها، توسط آرمان سفر نیز در نوروز ۹۶ و ماه های دیگر سال در اختیار علاقمندان به ایرانگردی قرار دارد. برای آگاهی از اخبار دنیای گردشگری ایران و جهان، همواره درگاه اطلاع رسانی دنیای سفر را در نظر داشته باشید. ویدیوی زیر پارک دلفین کیش را به شما نشان خواهد داد.

سفر به جزیره مرجانی کیش: با تفریحات هیجان انگیز این منطقه آشنا شوید

جزیره مرجانی کیش، اولویت نوروزگردی صدها هزار ایرانگردی خواهد بود که سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس را برای گذران تعطیلات انتخاب می کنند. اگر شما هم قصد دارید تا به این مقصد گردشگری تاریخی کشور سفر کنید و از دیدنی های طبیعی و فرهنگی و تجاری آن بهره مند شوید، توصیه می کنیم تا از فرصت های گردشگری هیجان انگیز در این جزیره زیبا استفاده کنید.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

پانزده ورزش شاد و جذابی که در ادامه معرفی می شود، گر چه کمی هزینه گشت و گذار شما را بالا می برند، اما اگر از الان به مدیریت سفر خود در جزیره کیش بیاندیشید، شاید هزینه خرید یک پیراهن اضافی را که احتمالاً نیاز نداشته باشید، صرف فلای بورد سواری خاطره انگیز یا اسکوتر گردی زیر دریا کنید که تا مدت ها تکرار شدنی نخواهند بود.

اسکوتر زیردریایی

یکی از هیجان انگیز ترین ورزش هایی که در سفر به جزیره کیش می توانید انجام بدهید و هنوز این فرصت در دیگر مناطق دریایی کشور در اختیار گردشگران قرار نگرفته است، اسکوتر زیر دریایی است. ورزشی مفرح و جذاب که از اسفند ۱۳۹۰ در جزیره کیش در اختیار گردشگران قرار گرفت.

اسکوتر زیر دریایی، دستگاهی است جهت تجربه غواصی برای همه افراد بالای ۱۲ سال و کسانی که مشکل جسمی ندارند. با این ابزار بدون آنکه نیاز به تجربه غواصی داشته باشید، بدون حمل وسایل غواصی و یا گواهینامه های حرفه ای مربوطه، می توانید به اعماق دریای نیلگون کیش رفته و از دنیای رنگارنگ شگفتی های زیر آب لذت ببرید.

هزینه استفاده از این دستگاه برای یک تور یک ساعته، حدود ۱۲۰ هزار تومان است که این رقم، هر ساله تغییر می کند. مراجعان گروهی و دانشجویان، از تخفیف ۲۰ درصدی هم برخوردار هستند. برای سوار شدن در این وسیله هیجان انگیز زیر دریایی، در اختیار داشتن مایو، دمپایی و حوله کفایت می کند.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

تاکید میشود که هیچ نیازی به حمل کپسول اکسیژن، پوشیدن لباس های خاصی غواصی و آموزش قبلی نیست و هر کسی می تواند از این دستگاه برای سفر کوتاه به اعماق دریا استفاده کند. اگر به اسکله تفریحی جزیره کیش بروید، پشت هتل بزرگ شایان، تورهای اسکوتر زیر دریایی در دسترس علاقمندان قرار دارد. البته سوار شدن خانم ها و آقایان با هم ممنوع است.

غواصی تفریحی در جزیره کیش

غواصی تفریحی علاوه بر اسکوتر زیر دریایی، امکانی است که در جزیره کیش، به راحتی در اختیار شما قرار دارد و می توانید یکی از مرجانی ترین جزایر جهان را مشاهده کنید. جزیره کیش از نظر محیط زیست، از بکر ترین مناطق خلیج فارس است و به جرات می توان ادعا کرد که صخره های مرجانی شرق این جزیره، از زیبا ترین سایت های غواصی جهان به حساب می آیند.
غواصی در کیش در طول سال امکان پذیر است و هر کسی می تواند با مدت محدودی آموزش، از امکان غواصی استفاده کند. مراکز آموزش مجهز غواصی در کیش، آمادگی دارند تا شما را در مدت اقامت در این جزیره، به سطح مورد نظر برای انجام غواصی برسانند.

سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک، از جمله سایت های زیبای جزیره برای غواصی هستند که در شرق این منطقه واقع شده اند. عمق این دو سایت غواصی در زمان مد کامل، بین ۶ تا ۸ متر است.

از دیگر سایت های غواصی در اطراف جزیره کیش می توان به «شکاف جنوبی» اشاره کرد که بسیار زیبا است، اما به دلیل دوری نسبی، کمتر مخاطبی دارد. برای مشاهده چگونگی انجام غواصی تفریحی در جزیره کیش،‌ویدیوی زیر را در ۳ دقیقه تماشا کنید.

هزینه ۱ ساعت غواصی، حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

جت اسکی سواری

جت اسکی سواری، چه در اطراف تهران، چه در سواحل خزر و چه در جنوب، همواره هیجان خاص خود را دارد و مخاطبان بسیاری را جذب می کند. گر چه این فعالیت به نوعی ورزشی لوکس بوده و تقریبا گران است، اما کسانی که یک بار مزه سرعت بر فراز آب را تجربه کردند، معتاد آن می شوند.

در کیش، با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان می توان نیم ساعت جت اسکی سواری کرد. البته کسانی که جت اسکی شان را با خود حمل میکنند و به جزیره می آورند، شاید از این هزینه ها در امان باشند. اما به هر حال، هزینه های حمل و نگهداری هم، قابل توجه خواهند بود.

اگر به یکی از کلوب های غواصی و دریایی جزیره کیش مراجعه کنید، می توانید از جت اسکی استفاده نمایید. اما برای اینکار به نکاتی باید توجه داشته باشد:

یکی اینکه به هر خانواده یا گروه، به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان بیش از ۱ دستگاه جت اسکی واگذار نمی شود. دوم اینکه افراد سنگین وزن، بایستی به تنهایی جت اسکی سواری کنند تا تعادل دستگاه حفظ شود.

سوم آنکه پیش از استفاده از جت اسکی، می بایست فرم قراردادی مطالعه و امضا شود. چهارم آنکه چه قبلا تجربه جت اسکی داشته باشید یا خیر، می بایست به راهنمایی های مربی جت اسکی توجه کنید.

پنجم آنکه تنها در سرعت های مجاز، حق استفاده از جت اسکی را دارید و می بایست از وارد شدن به محدوده دیگر کلوب ها و شناور ها خودداری کنید. ششم، در صورتی که حرکات آکروباتیک و خطرناک انجام دهید، احتمال فسخ قرارداد شما وجود دارد.

هفتم، در هنگام چپ و واژگون شدن جت اسکی دست خود را از دسته فرمان جدا کرده اجازه دهید تا جت اسکی به صورت خودکار به حالت اولیه بازگردد. سپس از قسمت پشت جت اسکی سوار شوید، در صورت رها نکردن دسته فرمان جت اسکی باعث وارد شدن آب به داخل موتور جت اسکی میگردید.

هشتم، در صورت مشاهده ناگهانی هرگونه شناور یا مانعی به منظور جلوگیری از تصادف کافیست ضمن برداشتن دست خود از روی گاز، فرمان جت اسکی را کاملا به یک سمت بچرخانید. هرگز اهرم گاز را با ترمز اشتباه نگیرید که در صورت انجام این اشتباه نه تنها ترمز نمی کنید بلکه جت خود را با تمام قدرت به شناور مقابل خود می کوبید و باعث بروز حادثه بسیار ناگوار میگردید.

.uf869bde78b828052df95f3f57cb61b34.uf869bde78b828052df95f3f57cb61b34:active,.uf869bde78b828052df95f3f57cb61b34:hover.uf869bde78b828052df95f3f57cb61b34.uf869bde78b828052df95f3f57cb61b34 .ctaText.uf869bde78b828052df95f3f57cb61b34 .postTitle.uf869bde78b828052df95f3f57cb61b34:hover .postTitle
حتما بخوانید : برج کج پیزا در آسیا ( عکس شگفتی معماری در افغانستان ) + تصاویر

بیش از ۲۰ مرکز غواصی و کلوب دریایی در جزیره کیش وجود دارند که می توانید برای غواصی و جت اسکی سواری به آنجا مراجعه کنید. مجتمع تفریحات دریایی کیش، یکی از اصلی ترین این کلوب ها به حساب می آید.

آشنایی با مجتمع تفریحات دریایی کیش

این مجموعه زیبا با ساحل ماسه‌ای بسیار تمیز و شیب مناسب، در مرکز سواحل تفریحی قسمت شرقی کیش که از نواحی پرتردد و مجاور هتل‌ها و بازارهای جزیره است واقع شده و از این لحاظ امکان دستیابی به وسایل و امکانات ورزشی دریایی برای گردشگران راحت‌ تر است. این مجموعه با آخرین فناوری و استانداردهای روز دنیا طراحی شده و در تمام طول سال قابل استفاده است.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

این سازه دریایی که به عنوان طرح برگزیده مجله معتبر New Architect فرانسه معرفی شده است، در دو بخش دریایی و ساحلی طراحی و اجرا گردیده که بخش دریایی آن شامل یک عرشه نیم دایره به طول ۳۰۰ متر و عرض سه متر است که محیط دریایی این مجموعه را احاطه نموده و خود عرشه به روش شمع کوبی ساخته شده که در فضای بین شمع ها ارتباط با دریای پیرامون این مجتمع برقرار است.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

بخش خشکی این بنا نیز دارای یک سازه بتنی نیم دایره است که بیش از ۱۷ فضای تفکیک شده دارد و در این فضاها امکاناتی نظیر کافی شاپ، سالن ماساژ ، فروشگاه لوازم شنا، سرویس های بهداشتی ، دوش ، انبار ، اتاق غریق نجات و … جای گرفته اند.

شاتل و بانانا

از جمله دیگر ورزش های هیجان انگیز در جزیره مرجانی کیش، می توان به شاتل و بانانا اشاره کرد. شاتل، نوعی تیوب بادی است که با یک تا چند سوراخ که افراد داخل آن قرار می گیرند و این تیوب توسط طنابی به طول ۱۰ متر به قایقی تند رو متصل شده و قایق با سرعت این تیوب رو می کشاند و شما تفریح جالبی را بر فراز آب تجربه خواهید کرد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

بانانا هم مثل شاتل است، اما چون شبیه موز و زرد رنگ است، چنین نامی پیدا کرده. در ویدیوی زیر، شما را به شاتل آشنا می کنیم.

شاتل و بانانا یک نفره، برای ۲۰ دقیقه حدود ۴۵ هزار تومان است. شاتل در گروه های ۲ تا ۴ نفره، ۳۵ هزار تومان برای هر فرد است. اگر در گروه های ۵ تا ۷ نفره برای شاتل سواری اقدام کنید، ۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت خواهید کرد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

مدت شاتل سواری حدود ۲۰ دقیقه است. البته این قیمت ها احتمال دارد درصدی افزایش یا کاهش پیدا کند.

چتر پاراسل

نام دیگری که شاید برای خیلی ها ناشناخته باشد اما برای عاشقان آدرنالین در جزیره مرجانی کیش، لحظات خاطره انگیزی را رقم خواهد زد، چتر پاراسل است که برای نیم ساعت، حدود ۱۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنید.

چتر پاراسل، از جمله لذت بخش ترین ورزش های هیجان انگیز جزیره کیش است که برای گردشگران به خصوص جوانان و علاقمندان به چتر بازی برفراز دریا، ورزش لذت بخشی خواهد بود. شما سوار بر چتر پاراسل شده و به وسیله یک قایق با سرعت کشیده می شوید تا ارتفاع بگیرید. دیدن نمای زیبایی از جزیره کیش، اوج هیجان و حس آرامشی بی نظیر را در آسمان آبی و روی آب های نیلگون خلیج فارس برایتان به ارمغان می آورد.

کیبل اسکی

خیلی گیج نشوید، منظورمان Cable Sky است. یعنی اسکی روی آب با کابل! بزرگ ترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش قرار دارد و این یکی دیگر از ظرفیت های خاص جزیره کیش است که شاید از آن بی اطلاع باشید.

کیبل اسکی، ورزشی است که در محیطی با طول ۸۶۰ متر و عرض ۱۶۰ متر با پنج برج در آب های خلیح فارس نصب شده و با سرعت ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت، امکان سرویس دهی به ۱۲ نفر را دارد.

این سایت در یکی از زیباترین نقاط ساحل نقره فام شرقی کیش با درختان نارگیل فراوان و درختان لور قدیمی، با آلاچیق های متعدد در طول ساحل، نزدیک اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان واقع شده و امکانات پارکینگ نیز برای آن فراهم است.

این ورزش آسان، ایمن و لذت بخش، شرایط سنی خاصی نداشته و همه می توانند از آن لذت ببرند. پارک کیبل اسکی کیش جاذبه ای است که به راحتی نمی توان از رفتن به آن صرف نظر کرد.

هزینه کیبل اسکی برای هر ساعت، حدود ۷۰ هزار تومان است که در صورتی که با ورزش های هیجانی آبی خیلی مشکلی ندارید، یکی از انتخاب های خوب خواهد بود.

ماهیگیری در جزیره کیش

ماهیگیری در جزیره کیش، در بخش های خاصی امکان پذیر است. اما اگر علاقمند هستید تا با شناورهای کوچک یا بزرگ و تجهیزات تخصصی ماهیگیری، به این کار اقدام کنید، می بایستی به کلوب های دریایی مراجعه نمایید. اطلاعات کلوب ها را از بخش پذیرش هتل محل اقامت خود می توانید بگیرید.

معمولا برای گروه های ۱ تا ۳ نفره، به ازای ۳ ساعت همراهی تیم، ۱۲۰ هزار تومان از شما دریافت می شود. اما اگر دوست داشته باشید ماهیگیری ترولینگ را تجربه کنید، برای گروه های ۱ تا ۵ نفره، می بایست ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید که حدود ۳ ساعت به طول خواهد انجامید.

قایق سواری در جزیره کیش

از جمله ورزش های جذاب در کیش، قایق سواری است که با قایق های مختلف می توان انجام داد و لحظات خاطره انگیزی را ثبت کرد. اگر خواستید قایق تندرو معمولی هم در اختیارتان باشد، به ازای هر نیم ساعت، ۵۰ هزار تومان از شما دریافت خواهد شد.

همین مبلغ برای قایق های تندرو دو موتوره، به ازای هر نیم ساعت، ۷۰ هزار تومان خواهد بود. اما قایق های پدالی و پارویی، ارزان است و هر ساعت، ۵۰ هزار تومان هزینه در بر دارد.

انواع قایق های بادبانی نیز برای حرفه ای های قایق سواری نیز در دسترس است که به ازای هر نیم ساعت، ۲۵ هزار تومان بابت کرایه قایق بادبانی متوسط می بایست پرداخت کنید. البته آموزش قایق بادبانی، ظرف یک روز امکان پذیر نیست.

در جزیره کیش، گشت زنی با قایق هایی که کف شیشه ای دارند امکان پذیر است و معمولا در گروه های چند نفره انجام می شود. کف شیشه ای باعث می شود تا شما دنیای زیر آب را مشاهده کنید. البته این قایق ها اجازه ندارند در محدوده ای جلوتر از منطقه در نظر گرفته شده حرکت کنند.

به ازای هر گشت زنی ۲۰ دقیقه ای، ۱۰ هزار تومان می بایست پرداخت کنید.

پارک دلفین ها در جزیره کیش

پارک دلفین های کیش، یکی از مقصدهای هیجان انگیز است که شما را به تماشای دلفین ها که از باهوش ترین موجودات دریا هستند می برد. در پارک دلفین ها، بر خلاف باتومی گرجستان، امکان دلفین سواری ندارید اما مانند دلفیناریوم برج میلاد، شاهد هنرنمایی دلفین ها هستیم.

معمولا پارک دلفین ها و باغ پرندگان، در قالب پکیج هایی ارائه می شود که برای ۳ ساعت، بین ۸۰ تا ۹۵ هزار تومان خواهد بود. بازی دلفین ها را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

پیست باگی در جزیره کیش

پیست باگی کیش، یکی از مقصدهای هیجان انگیز جزیره کیش به شمار می رود. پیست خاکی باگی به طول ۴۰۰ متر، با ماشین های دو نفره، میزبان باگی سواران در این مقصد گردشگری جذاب جنوب کشور است. تورهای ورزشی تفریحی باگی با راهنمای حرفه ای و با موتور چهار چرخ ATV در جلو، باگی سواران را در مسیرهای چند جاذبه گردشگری مانند درخت سبز، کلبه هور و کشتی یونانی هدایت می کند.

هزینه باگی، ۱۳ هزار تومان است.

کارتینگ در جزیره کیش

کارتنیگ بازهای حرفه ای تهران، در کیش هم علاقمند هستند تا این ورزش هیجانی را انجام دهند. ورزش مفرح و هیجان انگیز و پایه ورزش اتومبیلرانی حرفه ای، کارتینگ است. پیست کارتینگ کیش به طول ۸۰۰ متر، یکی از بزرگ ترین پیست های خاورمیانه و نخستین پیست کارتینگ در ایران است و موتورهای چهار چرخ ATV و ماشین های کنترل از راه دور هم در Hن وجود دارد.

حداقل سن برای کارتینگ ۱۰ سال است و قد نیز باید حداقل ۱۴۰ سانتیمتر باشد تا پای فرد به کلاچ و ترمز برسد. ویدیوی زیر، شما را با هیجان در کارتنیگ کیش آشنا می کند.

اسب سواری و شتر سواری در جزیره کیش

دو ورزش مفرحی که انجامش در محیط های شهری تقریبا غیر ممکن است، در سفر به جزیره مرجانی کیش به راحتی در دسترس شما خواهد بود. اسب سواری به ازای هر ساعت با حضور مربی،‌ ۵۰ هزار تومان هزینه در بر دارد و این قیمت برای شتر سورای، ۱۰ هزار تومان به ازای نیم ساعت است.

البته اگر از سوار شدن بر روی شتر هراس دارید و فکر می کنید که نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید، در اشتباه هستید.

به هر حال شتر سواری و اسب سواری برای عاشقان سلفی و لایو استریم های اینستاگرامی، موقعیتی ایده آل و برای دریافت رگبار لایک و کامنت های پر هیجان از دوستان و آشنایان ساکن در سراسر جهان است. مخصوصا که اگر، این لحظات مفرح را دقایقی قبل، اطلاع رسانی کرده باشید.

کشتی های تفریحی تا تور سافاری در جزیره کیش

در کیش، کشتی های تفریحی هم وجود دارد که شما را به اطراف جزیره می برد. معمولا برخی از کشتی های تفریحی، در ساعت ۲۳ کار خود را آغاز و تا ۱ بامداد، در زیر نور ماه بر فراز آب های نیلگون خلیج همیشه فارس ایران، فضای رمانتیکی را برای شما به ارمغان می آورند.

این گشت ها به همراه پذیرایی از مهمانان، سرو شام در رستوران کشتی همراه با موزیک زنده، جنگ شادی، برنامه های شاد و مهیج، قرعه کشی و اهدای جوایز است.

آب های اطراف جزیره کیش محل زندگی انواع موجودات دریایی نظیر مرجان ها، ماهی های تزئینی و خوراکی، توتیاها، خرچنگ ها، ستاره دریایی و … است. با کشتی های آکواریوم و قایقهای کف شیشه ای تماشای این زیبایی ها امکان پذیر است.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

پکیج های کشتی های تفریحی از ۶۰ هزار تومان آغاز می شود. نوع دیگر کشتی های تفریحی، اکواریومی هست که از ساعت ۱۰ تا ۱۷ عصر، هر سانس یک ساعت،‌ علاقمندان سفرهای دریایی را در اطراف جزیره کیش می گردانند. انتظار کشتی کروز لوکس را نداشته باشید، اما سفر خوبی را برایتان به ارمغان خواهد آمد.

جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر

اگر علاقمند به تورهای سافاری هستید، از ساعت ۱۷ تا ۲۳، تور سافاری در مناطق بیابانی جزیره انجام می شود که پکیج نقره ای از ۷۵ هزار تومان و پکیج طلایی از ۱۲۰ هزار تومان آغاز می گردد.

کشتی های آکواریوم و قایقهای کف شیشه ایی مسافتى را طى مى کنند تا به منطقه اى که ماهى و مرجان زیادتر است برسند، طى عبور از نواحى مختلف ساحل شما مى توانید مرجان ها و سایر موجودات دریایى را ببینید. گشت کشتی های آکواریوم معمولا به همراه موزیک زنده و پذیرایی است.

پروازهای تفریحی در جزیره کیش

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در جزیره کیش پرواز بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس است. پرواز با هواپیماهای بدون موتور (گلایدر)، جایروکوپتر و کایت موتوردار علاوه بر این که فرصتی است برای تجربه هیجان پرواز که از امیال دیرینه انسان محسوب می شود، به علاقمندان این امکان را میدهد که زیبایی های جزیره را از آسمان تماشا کنند و لذت ببرند.

باند گلایدر فرودگاه بین المللی جزیره کیش به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۳۰ متر جهت انجام پروازهای تفریحی در این جزیره بوده و پذیرای گردشگران و علاقه مندان به پرواز است. این ورزش هیجانی، برای شما حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت که با حضور مربی انجام می شود.

فلای بورد

فلای بورد (Flyboard) وسیله ای است که با اتصال به یک جت اسکی شخص را بر روی هوا معلق نگه می دارد و با پمپاژ و فشار آب به او اجازه مانور دادن و انجام حرکات نمایشی را می دهد.

این وسیله ابتدا در مسابقات جهانی جت اسکی در چین در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و به طور رسمی از ماه می سال ۲۰۱۲ در دسترس عموم قرار گرفت. با این وسیله ورزشی تفریحی-آبی می توان در بالای سطح آب تا ارتفاع ۱۲ متر آزادانه پرواز کرد و با شیرجه به داخل آب و بیرون آمدن نمایشهای جذاب و چشمگیری را خلق کرد.

فلای بورد نیروی محرکه لازم برای انجام چنین مانورهایی را از جت اسکی میگیرد. جت اسکی این نیروی محرکه را توسط شیلنگ ۱۸ متری فلای بورد به نازلهایی که در زیر تخته آن قرار گرفته اند هدایت کرده و کاربر میتواند این نیروی جلوبرنده را کنترل نماید. فلای بورد دارای شناوری است که به فرد اجازه می دهد تا از این وسیله ورزشی با اطمینان بیشتر استفاده کند.

جت اسکی در تمام طول مدت استفاده از دستگاه، بر روی آب شناور بوده و به هر طرف که کاربر حرکت کند بدنبال وی کشیده خواهد شد.

توصیه هایی برای گشت و گذار در جزیره دیدنی کیش

اگر قصد سفر به کیش در هفته های پیش روی را دارید، پین تا پین و زورق، انتخاب های خوبی برای رزرو جا اقامت هستند. هم چنین با کمک درگاه اطلاع رسانی گردشگری آرمان سفر، می توانید از فرصت های گردشگری در کیش و سایر نقاط کشور آگاه شوید.

اخرین خبرها از دنیای گردشگری ایران و جهان نیز در پرتال دنیای سفر، در دسترس عاشقان جهانگردی قرار دارد. امیدواریم مجموعه تفریحات جذابی که در این گفتار معرفی شد، فرصت های هیجان انگیزی را برای شما در سفر به کیش، پدید آورد.

برای افزایش لایک در تلگرام کلیک کنید
جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرروستای کندوان ، نگین سنگی و زیبای ایران + تصاویر روستا جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرتالاب شادگان ایران زیباتر و جذاب تر از ونیز ایتالیا + عکس جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرموزه حیات وحش دارآباد تهران ( تصاویر و همه چیز در مورد موزه دارآباد ) جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرآبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران ) جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرهتل زیبا و جالب در دل زمین ( تصاویر هتل در در معدن سنگ زیر زمینی ) جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرگران ترین سیستم حمل و نقل و جابه جایی مسافر در جهان + تصاویر جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرگردشگری در ایران زیبا و دیدنی های چشم نواز ایران (قسمت اول) جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرجزیره قشم ( جاذبه های گردشگری و هر آنچه باید در مورد قشم بدانید ) جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویر۱۰ جاذبه گردشگری و دیدنی ایران در قالب عکس های ۳۶۰ درجه جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرگردشگری در برج میلاد تهران + تصاویر و امکانات جالب برج میلاد تهران جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرگردنه حیران با این زیبایی ها شما را حیران و شگفت زده می کند + عکس جزیره کیش ( از جاذبه های گردشگری تا راهنمای سفر به کیش ) + تصاویرخانه تاریخی زینت الملک شیراز ( تصاویر زیبا و دانستنی های جالب )

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی