آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )


زیباترین آبشارهای ایران آبشارهای ایران : در ایران بیش از 390 آبشار دائمی و فصلی وجود دارد که هر کدامشان جاذبه مخصوص به خود را دارند. برخی از این آبشارها به علت ویژگی‌‌شان در میان زیباترین آبشارهای جهان جای دارند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا به معرفی برخی از آن‌ها بپردازیم. هوا رو به […] نوشته آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر...

زیباترین آبشارهای ایران

آبشارهای ایران : در ایران بیش از ۳۹۰ آبشار دائمی و فصلی وجود دارد که هر کدامشان جاذبه مخصوص به خود را دارند. برخی از این آبشارها به علت ویژگی‌‌شان در میان زیباترین آبشارهای جهان جای دارند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا به معرفی برخی از آن‌ها بپردازیم.

هوا رو به گرمی است و جاهای خوش آب و هوا و سرسبز برای سفر زیاد طرفدار دارد. از جمله جاهایی که در تعطیلات و حتی آخرهفته‌ها خیلی شلوغ می‌شود، آبشارها هستند، چون وجود آبشار در یک منطقه، باعث خوش آب و هوا شدن آن مکان می‌شود؛ مناطقی که هم کوه دارد و هم اغلب جنگلی هستند.

شاید جالب باشد اگر بدانید که ایران حدود ۴۳ آبشار مشهور دارد که با آبشارهای محلی و فصلی این تعداد به ۱۸۶ می‌رسد. در بین استان‌های کشور استان مازندران با ۷۸ آبشار کوچک و بزرگ بیشترین‌شان را در خود جا داده است. پس از آن نوبت لرستان است که با ۴۵ آبشار در جایگاه دوم قرار گرفته است. به دلیل زیاد بودن این آبشارها، فقط به معرفی چند مورد از پرطرفدارترین و زیباترین آن‌ها می‌پردازیم.

آبشار یخی

ارتفاع: ۱۲ متر

نشانی: ارتفاع ۵۱۰۰ متری از جبهه جنوبی کوه دماوند استان مازندران

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

ارتفاع این آبشار بین ۷ تا ۱۲ متر اعلام شده و به جز در مدت کوتاهی از تابستان که باریکه آبی از کنار آن جاری می‌شود، در سایر زمان‌ها یخ‌زده است و به همین دلیل به آبشار یخی معروف شده است. علت تشکیل این یخ‌ها نیز ناشی از ذوب برف‌های گودال بالای آن است که در گرمای ‌تابستان، باریکه آبی را به وجود می‌آورد و از کنار آبشار یخی عبور می‌کند‌.‌

آبشار شاهاندشت

ارتفاع: ‌۵۱ متر

نشانی: روستای شاهاندشت، کیلومتر ۹۶ جاده هراز، ۶۵ کیلومتری شهر آمل

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار شاهاندشت بزرگ‌ترین آبشار استان مازندران است که در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است. در بالای آبشار شاهاندشت قلعه «ملک بهمن» که به قلعه «ملکه قلاع» یا ملک بهمن مشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده، واقع شده و از عظیم‌ترین قلاع کوهستانی البرز ایران است که از سنگ و نوعی ساروج ساخته شده که مخلوطی از شیر و تخم‌مرغ و نوعی خاک است و همچنین استحکام زیادی دارد که قدمت آن به سه هزار سال پیش می‌رسد. مسیر رسیدن به قلعه و آبشار گذر از پل روستای وانا، جاده روستای شاهاندشت، گذر از روستای شاهاندشت و حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی است.

آبشار کبودوال

ارتفاع: ۱۵ متر

نشانی: پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول از توابع استان گلستان

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار کبودوال تنها آبشار خزه‌ای کشور است که با داشتن امکاناتی برای گردشگران یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های استان گلستان به شمار می‌رود. آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر سرچشمه می‌گیرد و زلال، شفاف و قابل آشامیدن است.
برای رفتن به این آبشار باید به سمت پارک جنگلی کبودوال بروید، از پارک جنگلی تا محل آبشار اصلی کبودوال حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی زمان می‌برد که مسیری بسیار زیباست. در طول مسیر به سمت آبشار، مناظر شگفت‌آور و پل‌های چوبی در کنار آبی روان و درختان جنگلی شما را به وجد می‌آورد.

آبشار لاتون

ارتفاع: ۱۰۵ متر

نشانی: استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار لاتون، بلندترین آبشار کشور است و فاصله آن از روستای «کوته کومه»، حدود ۶ کیلومتر است که پس از ۳ ساعت می‌توان به آن رسید. در این مسافت در حدود ۷۵۰ متر ارتفاع زیاد می‌شود.‌ در مسیر صعود به آبشار لاتون به روستای قدیمی ‌«آسیو شوان» نیز می‌رسید که تقریبا خالی از سکنه است. به زبان تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه است. حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است، ولی در تمام فصول آب دارد. اگر به لاتون رسیدید باید خیلی مراقب باشید، چون آبشار خطرناکی است و متأسفانه مدتی پیش، کوهنوردی هنگام صعود از این آبشار پرت شد و جان خود را از دست داد.

آبشار بیشه

ارتفاع: ۵۸ متر

نشانی: استان لرستان، شهرستان دورود، کنار ایستگاه راه‌آهن

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

این آبشار که یکی از آبشارهای پرطرفدار استان لرستان است در دل کوه‌های زاگرس قرار گرفته‌ و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. در کنار این آبشار امکانات گردشگری، حتی برای اقامت گردشگران وجود دارد. ۱۷ پلاژ، هفت چادر، بازارچه محلی، تلفن، آب، برق، خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی از جمله آن‌ها است. این آبشار با چشم‌اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است که ارتفاع آن ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه «سزار» فاصله دارد. عرض تاج آبشار نیز ۲۰ متر است.

آبشار آب سفید

ارتفاع: ۷۰ متر

نشانی: ۹۰ کیلومتری شهرستان الیگودرز، تنها مسیر دسترسی آن عبور از روستاهای کاکلستان و قلیان است.

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار آب سفید الیگودرز یکی از آبشارهای استان لرستان که به عروس آبشارهای ایران معروف است و به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به رود دز می‌ریزد. علت نام‌گذاری به این اسم به طور قطعی مشخص نیست، اما شاید به علت اینکه آب این آبشار به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌‌آید به آب سفید معروف شده است. آب این آبشار یکی از بهترین و سالم‌ترین آب‌های معدنی به شمار می‌رود که از دل کوه صخره‌ای به بیرون سرازیر و سپس در مسافت کوتاهی به یک حوضچه تبدیل می‌شود‌. مسیر الیگودرز تا آبشار اتومبیل رو است.

آبشار نوژیان

ارتفاع: ۹۵ متر

نشانی: ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد‌ (بخش پاپی)

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار نوژیان یکی دیگر از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان و در کوهستان واقع شده است. همچنین گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد. در کوه تاف انواع گیاهان دارویی می‌رویند و دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است. مردم و گردشگران زیادی برای تماشای این آبشار زیبا و برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند. راه ارتباطی آن از طریق خرم‌آباد به گردنه نوژیان جاده آسفالته یا از راه‌آهن به ایستگاه کشور و از آن طرف هم با پای پیاده حدود دو ساعت پیاده‌روی به سمت آبشار است.

آبشار سنگان

ارتفاع:۶۰ متر

نشانی: روستای سنگان، حدود ۲۰ کیلومتری شمال‌غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه‌حصار

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

مسیر دسترسی به روستای سنگان از طریق جاده «کن» در شمال‌غرب تهران است. این جاده همان جاده جدید امامزاده داوود است که با عبور از کن و روستای سولقان، دو راهی به سمت روستای سنگان پایین ادامه می‌دهید. پس از پشت سر گذاشتن روستاهای سنگان پایین، سنگان نو و سنگان بالا نیز به امامزاده قاسم می‌رسید. این آبشار که بلندترین آبشار استان تهران است، در زمستان با یخ زدن، شکلی بسیار زیبا به خود می‌گیرد، اما اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در فصل پرآبی یعنی بهار و اوایل تابستان است.

.u0e30d0c5b5d6dd400ca69c51e7c19e68.u0e30d0c5b5d6dd400ca69c51e7c19e68:active,.u0e30d0c5b5d6dd400ca69c51e7c19e68:hover.u0e30d0c5b5d6dd400ca69c51e7c19e68.u0e30d0c5b5d6dd400ca69c51e7c19e68 .ctaText.u0e30d0c5b5d6dd400ca69c51e7c19e68 .postTitle.u0e30d0c5b5d6dd400ca69c51e7c19e68:hover .postTitle
حتما بخوانید : بهترین شهرها برای جشن کریسمس + تصاویر شهرهای کریسمسی در جهان

آبشار مارگون

ارتفاع: ۷۰ متر

نشانی: مرز استان فارس با کهگیلویه و بویر احمد، نزدیکی شهر سپیدان، روستای مارگون

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که یکی از تفریحگاه‌های مشترک شیرازی‌ها و یاسوجی‌ها است. این آبشار در حقیقت سرچشمه رودخانه است و در بالای کوه هیچ رودخانه‌ای نیست و از بدنه دیواره صخره‌ای کوه، بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آنها به بیرون ریخته می‌شود. از این نظر این آبشار بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان است. حتی در زمستان در این آبشار قندیل‌هایی از یخ تشکیل می‌شود و زیبایی خاصی به آن می‌دهد.

آبشار آسیاب خرابه

ارتفاع: ۱۰ متر

نشانی: ۲۷ کیلومترى هادى شهر، نوار مرزى ایران و جمهورى آذربایجان

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار آسیاب خرابه یکی از مناطق دیدنی آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس است و تمام دیواره آبشار پوشیده از خزه و گیاهان آبزی است و مناظر دل‌انگیزی را پدید آورده است. این آبشار به علت وجود ویرانه‌های یک آسیاب آبی به آسیاب خرابه معروف است. آسیاب‌ خرابه، آسیابی آبی بوده که سال‌ها پیش مردم منطقه از آن استفاده می‌کردند، ولی هم‌اکنون به دلیل تخریب قسمت‌های عمده آن کاربردی ندارد. در آسیاب‌ خرابه آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری پدید آمده که از بالای آسیاب به سمت پایین سرازیر می‌شوند.

آبشار شوی

ارتفاع: ۸۵ متر

نشانی: دهستان شوی، از توابع شهرستان دزفول و در نزدیکی کوه سالن

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار شوی یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارهای ایران در رشته‌ کوه‌های زاگرس واقع است. چون چندین ساعت تا رسیدن به محل آبشار پیاده‌روی لازم است و این مسیر در میانه روز هوای گرمی ‌دارد؛ بنابراین بهترین زمان برای رفتن به شوی، از اواخر اسفند ماه و به خصوص در ایام عید تا اواخر اردیبهشت ماه است، ضمن اینکه در این موقع از سال این منطقه بسیار سرسبز و زیباست. در مسیر پیاده‌روی رسیدن به آبشار شوی، بعد از عبور از دره سرتنگ دزفول، سه آبشار کوچک‌تر با ارتفاع‌هایی بین ۵ تا ۲۰ متر، قبل از رسیدن به آن قرار دارند که این مسیر را برای عابران بسیار فرح‌بخش می‌کند.

آبشار سمیرم

ارتفاع: ۳۵ متر

نشانی: پنج کیلومتری شرق سمیرم، ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار سمیرم گاهی (البته به ندرت) ارتفاعی بیش از ۷۰ متر پیدا می‌کند. آب این آبشار از چشمه‌ساران و ارتفاعات بالادست آن سرچشمه می‌گیرد و از بالای تخته سنگ صخره‌ای صاف و عظیم به بیرون می‌جهد. در اطراف این آبشار زیبا که از جهت طبیعی مکان بسیار دیدنی و جذابی است، محلی برای استراحت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده که این خود باعث جلب گردشگران بیشتر در اطراف این آبشار شده است. همچنین گردشگران غیر از این آبشار می‌توانند از غاری که نزدیک آن وجود دارد نیز دیدن کنند. غار «اشکفت‌رز» با ورودی آبشار سمیرم دو کیلومتر فاصله دارد و از سقف و دیواره‌های غار آب فرو می‌ریزد.

آبشار امیری

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

در جنوب شرق منطقه امیری در ارتفاع ۱۹۸۰ متری از سطح دریا آبشار امیری قرار گرفته است که بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. دسترسی به آبشار نیاز به ۱ ساعت پیاده‌روی از روستای امیری دارد. آبشار از بالای صخره‌ای بسیار بلند به صورت ۲ پله به پایین می‌ریزد.

حدوداً ۶۵ کیلومتری محور آمل- تهران و پس از تونل وانا، سمت چپ جاده، تابلوی منطقه ییلاقی وانا (امیری) به چشم می‌خورد که در کنار یک پل قرار دارد. از روی پل که عبور کنید، بلافاصله سمت راست می‌توانید وارد جاده‌ای شوید که شما را به سوی آبشار شاهان‌دشت می‌برد اما اگر وارد جاده شاهان‌دشت نشده و جاده امیری را ادامه دهید، وارد منطقه کوهستانی امیری می‌­شوید که متشکل از ۷ روستا است: وانا، شمس‌آباد، نحر، دینان، آخا، ترا، و حاره. یکی از این روستاها که به وسیله یک پل از جاده اصلی منطقه امیری جدا می‌شود، شمس آباد نامیده می‌شود.

چنانچه وارد جاده این روستا شوید، راهی باریک با شیبی بسیار تند شما را به سوی خانه‌های روستا و نهایتاً کوه‌های جنوبی این روستا می‌رساند. خانه‌های این روستا عموماً ییلاقی بوده و به دلیل سردسیر بودن منطقه، در زمستان‌ها خالی از سکنه است. شکوفه‌ها اینجا دیرتر باز شده و محصولات دیرتر می‌رسند.

آبشار برجی کلا

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار برجی کلا در شهرستان آمل، دره چلاو در روستای برجی کلا واقع شده است. در این منطقه چهار آبشار وجود دارد که آبشارهای اول تا سوم به‌صورت پله‌ای و عریض و با ارتفاعی در حدود ۷ متر و آبشار چهارم و در واقع آخرین آبشار حدود ۲۳ متر ارتفاع با حوضچه‌ای نسبتاً بزرگ است.

بازدید از طبیعتی دست‌نخورده و دور از دست انسان‌های تخریب‌گر، ورود به مناطق امن، بکر و حفاظت‌شده طبیعت ایران، لذت از آرامش و مناظر بدیع طبیعتی وحشی، خاص و جذاب در فصل پاییز را می‌توانید در این سفر تجربه کنید. بازدید از این آبشار نیاز به پیاده‌روی سبکی دارد و افراد با توانایی بدنی پایین هم می‌توانند از آن بازدید کنند.

مسیر دسترسی به منطقه چلاو از مرکز شهرستان آمل به سمت جاده هراز (به سمت استان تهران) ۲۵ کیلومتر بوده که می‌توان پس از طی این مسافت به‌واسطه پلی در سمت چپ جاده (که به پل منگل معروف است) با پشت سر گذاشتن ۱۵ کیلومتر جاده فرعی به منطقه سرسبز چلاو رسید.

آبشار ناندل

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار ناندل در استان مازندران واقع است. آبشار در پایین دست پلی فلری واقع‌شده و از روی صخره‌ای بلند به پایین می‌ریزد. ناندل، روستایی از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران است. این روستا در ارتفاع ۲۳۰۰ متری و مشرف به قله دماوند است.

جاده انشعابی این روستا در کیلومتر ۵۳ جاده‌ی هراز، بین تونل شماره‌ی ۷ و ۸ قرار دارد. در بین ۲ تونل دوراهی سمت غرب جاده قرار گرفته که به روستاهای حاجی دلا، میان‌ده، رزن، کرف و سپس ناندل منتهی می‌شود که به مجموعه‌ی این روستاها دلارستاق می‌گویند. طول این مسیر در حدود ۱۵ کیلومتر و جاده‌ای خاکی است.

آبشار آسیاب خرابه – آذربایجان شرقی

آبشار آسیاب خرابه یکی دیگر از جاذبه‌های استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان جلفا و در جوار نوار مرزی ایران و آذربایجان قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه طبیعی در ادامه مطلب همراه سایت شهر مطلب باشید.

آبشار آسیاب خرابه ( به ترکی خرابه دییرمان) یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری استان آذربایجان شرقی است. آب این آبشار از کوه کیامکی (کمچی داغ)، یکی از کوه‌های بلند منطقه ارسباران، سرچشمه گرفته و پس از جاری شدن در مسیر دره، از بالای این آبشار زیبا سرریز می‌شود. آب آبشار پس از سرریز شدن به‌صورت جویباری به هم پیوسته به سمت شمال دره جریان می‌باید. وجه تسمیه این مکان به دلیل آسیاب آبی است که سال‌ها قبل به منظور استفاده از انرژی این عنصر طبیعی در محل آبشار تعبیه شده بود و مردم از آن استفاده می‌کردند؛ در حال حاضر، به دلیل تخریب بیشتر قسمت‌های آن کاربری خود را از دست داده، ولی بقایای آن همچنان در محل باقی مانده است.

.u99759d1ee9cf5bf24682cf672d5cda45.u99759d1ee9cf5bf24682cf672d5cda45:active,.u99759d1ee9cf5bf24682cf672d5cda45:hover.u99759d1ee9cf5bf24682cf672d5cda45.u99759d1ee9cf5bf24682cf672d5cda45 .ctaText.u99759d1ee9cf5bf24682cf672d5cda45 .postTitle.u99759d1ee9cf5bf24682cf672d5cda45:hover .postTitle
حتما بخوانید : پهپاد ایرانی ( معرفی ، عکس و مشخصات بهترین پهپادهای ایران )

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های فیزیکی

آبشار آسیاب خرابه از بعد جغرافیایی در نزدیکی نوار مرزی کشورهای ایران و آذربایجان قرار دارد. مسافت کلی شهر تبریز تا آسیاب خرابه در حدود ۱۵۰ کیلومتر است؛ برای سفر به این تفرجگاه زیبا ابتدا باید وارد خروجی تبریز به سمت مرند شده و پس از عبور از کاروانسرای زیبای شاه عباسی در این جاده ، مسافت ۱۳۸ کیلومتری تبریز تا ورودی شهر جلفا را طی کرد. پس از ورود به جلفا، باید وارد مسیر جاده خروجی شهر به سمت شرق شده و به موازات رود ارس، جاده‌ای خاکی و فرعی به طول ۲۷ کیلومتر را پیمود. اندکی قبل از محل آبشار، جاده به دو راهی تقسیم می‌شود که مسیر سمت راست به آبشار و مسیر سمت سمت چپ به روستای الوان منتهی می‌شود. آبشار آسیاب خرابه در دره‌ای با صفا و ۵ کیلومتری روستای منجن‌آباد قرار گرفته است.

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

این آبشار از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی نیز کاملا منحصربه‌فرد است، زیرا تمامی سنگ‌های بالای آسیاب دارای بافت آهکی هستند که در اثر رسوب‌گذاری جریان آب شکل گرفته‌ و به نوعی سنگ تراورتن تبدیل شده‌اند و دارای فرم‌های خاصی هستند. گفتنی است در زیر آبشار نیز غار کوچکی وجود دارد که دهانه دیگر آن در پایین پله‌های ورودی به سمت آبشار است. در اثر جریان آب و رطوبت ناشی از آن، انواع خزه و گیاهان آبزی روی سنگ‌ها رشد کرده‌اند که پس از جوش خوردن این سنگ‌ها به مرور زمان به فسیل تبدیل شده‌اند. در بخش غربی دره و مقابل آبشار رسوب‌های زمینی حالتی طاق مانند دارند؛ در واقع، لایه‌های زمین به‌صورت طاقدیس و ناودیس قابل مشاهده بوده و از این نظر، یکی از بهترین مکان‌ها از لحاظ زمین‌شناسی به شمار می‌رود. ارتفاع آبشار اصلی آسیاب خرابه حدود ۱۰ متر و مساحت محوطه آن نیز ۲۰۰ مترمربع است.

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

آبشار آب ملخ در مسیر سمیرم به یاسوج

آبشار آب ملخ از دو بخش تشکیل شده است. اولین قسمت آن سرچشمه آبشار است که از دل کوه بیرون می‌آید و بخش دیگری که در زیر این سرچشمه قرار گرفته، طاقدیسی سبز رنگ است که مثل پل بر روی رودخانه ماربر خم شده است؛ بخشی که اتفاقا در نگاه اول بیشتر به چشم می‌آید و بدنه اصلی آبشار را تشکیل می‌دهد.

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

با این حال اگر دوست دارید سرچشمه را هم ببینید، باید مسیری را که تا رسیدن به آبشار در پیش گرفته بودید ادامه دهید و بعد از آن، به بالای آبشار بروید و از آن بالا طبیعت را تماشا کنید. اگر سختی راه و گرمای هوا کلافه‌تان کرده بود، می‌توانید روی بخشندگی سرچشمه حساب کنید و از آب گوارا و معدنی آن بنوشید. مطمئن باشید دلیلی برای بیمار شدنتان وجود نخواهد داشت.

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

اما در پشت آبشار پرتگاه خطر ناک و زیبایی قرار دارد که آب ملخ را به یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای ایران تبدیل می‌کند. آبشاری که تا به حال قربانیان زیادی داشته و احتمالا بعد از این هم خواهد داشت. بنابراین توصیه ما به مخاطبان کجارو این است که در زمان تماشای آب ملخ فریب زیبایی آبشار و پرتگاه را نخورید و فکر چرخ زدن در ارتفاعات را از سرتان بیرون کنید. باور کنید تمام سی چهل نفری که جانشان را خرج این پرتگاه کردند، مثل شما فکر می‌کردند که با دیگران فرق دارند و می‌توانند با کمی دقت و احتیاط از لبه پرتگاه عبور کنند! اما لغزندگی و شیب تند پرتگاه در یک لحظه آن‌ها را غافلگیر کرده و به رودخانه خروشان ماربر سپرده است. البته در بالای آبشار در محل ورود به قسمت پشت آبشار نرده‌های کوچکی قرار دارد که احتمالا با دیدنشان هشدارهای ما را برای ممنوعیت عبور افراد غیر حرفه‌ای و بدون تجهیزات به خاطرتان می‌آورد.

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

اگر گذارتان به آب ملخ افتاد، قدمگاه سلیمان را از دست ندهید. ساختاری سنگی که در تنگ بسیار گودى قرار گرفته و سال‌ها قبل به صورت پلى سنگى و طبیعى ایجاد شده است. برای دیدن تخت سلیمان یا قدمگاه سلیمان، بهتر است از راهنمایی بومیان منطقه سوال کنید. نزدیکی تخت سلیمان به آبشار این فرصت را به شما می‌دهد که در یک نیم روز، از هر دو منطقه دیدن کنید.

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

به محض رسیدن به روستا باید با خودروتان خداحافظی کرده و با پای پیاده از مسیری مالرو عبور کنید. اگر ذوق اکوتوریستیتان گل کرد هم می‌توانید از روستائیان بخواهید که قاطرشان را چند ساعتی به شما اجاره دهند تا هم تجربه جدیدی در این سفر کسب کنید و هم درآمدهای گردشگری روستا را افزایش دهید.

آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )

اگر تنها برای بازدید از آبشار و سرچشمه آن راهی آب ملخ می‌شوید، یک کفش کوه پیمایی، کوله پشتی پر از آب و خوراکی و احتمالا دوربینی که لحظه‌های خوب شما را در مقابل این آبشار ثبت کند، برای سفر کافی است. اما اگر اهل کوهنوردی حرفه‌ای هستید یا قصد جانتان را کرده‌اید و می‌خواهید پرتگاه پشت آبشار یا زیر آبشار را هم ببینید، باید ۳۰ متر طناب استاتیک، لوازم فرود و صعود غارنوردی، تسمه بلند و کارابین پیچ برای کارگاه همراه داشته باشید.

برای افزایش لایک در تلگرام کلیک کنید
آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )تالاب شادگان ایران زیباتر و جذاب تر از ونیز ایتالیا + عکس آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )روستای کندوان ، نگین سنگی و زیبای ایران + تصاویر روستا آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )موزه حیات وحش دارآباد تهران ( تصاویر و همه چیز در مورد موزه دارآباد ) آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )هتل زیبا و جالب در دل زمین ( تصاویر هتل در در معدن سنگ زیر زمینی ) آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )گران ترین سیستم حمل و نقل و جابه جایی مسافر در جهان + تصاویر آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )تیراندازی در قم + عکس و جزئیات حادثه تیراندازی ۲ اردیبهشت ۹۶ آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )تکاب آذربایجان غربی ( از تخت سلیمان تا کوه جن و چمن متحرک ) آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )روستای عجیب آدم کوتوله ها در ایران ( تصاویر و معرفی روستای ماخونیک ) آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )غارهای خراسان رضوی ( دنیای زیبا و شگفت انگیز زیر زمین خراسان ) آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )اولین رستوران معلق ایران در شاندیز مشهد + عکس و فیلم آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )سوغات شهرهای ایران ( از شیراز تا اصفهان ، تبریز ، یزد و کرمان و … ) آبشارهای ایران ( معرفی و تصاویر زیباترین آبشارهای ایران )روستاهای گردشگری ایران + تصاویر و فیلم زیباترین روستاهای ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...