متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید


متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

مزیت های زندگی متاهلی در مقایسه با مجردا متاهل شدن : خیلی از جوانان بر این اعتقادند که زندگی کردن به تنهایی و بدون شریک خوشبختی بیشتری برای آنها به بار می آورد. یکی از دلایلی که افراد ترجیح می دهند تا تنها بمانند اینست که آنها فکر می کنند تنها بودن باعث می شود […] نوشته متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید اولین بار...

مزیت های زندگی متاهلی در مقایسه با مجردا

متاهل شدن : خیلی از جوانان بر این اعتقادند که زندگی کردن به تنهایی و بدون شریک خوشبختی بیشتری برای آنها به بار می آورد. یکی از دلایلی که افراد ترجیح می دهند تا تنها بمانند اینست که آنها فکر می کنند تنها بودن باعث می شود آنها هیچ محدودیتی در زندگی نداشته باشند اما این فکر باعث می شود بسیاری از مزایای زندگی را از دست بدهند. در اینجا ما چندین مورد از این مزیت ها را ارائه می کنیم.

متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

فواید متاهل شدن

ازدواج عشق واقعی، با ازدواج کردن افراد از نقش فردی بیرون آمده و در جهت خواسته های فرد مقابل تلاش می کنند. این یکی از نمونه فعالیت های آشکار در نشان دادن عشق واقعی در زندگی است.امنیت، افراد متاهل حس بهتری در همراهی و احساس امنیت نسبت به افراد مجرد دارند. ازدواج این اطمینان را به طرفین می دهد که انها بطور داهمی تحت مراقبت فرد دیگری قرار دارند.تشویق در رشد شخصی، زندگی متاهلی فرد را به طور کلی وارد دنیای جدیدی می کند. این تجربه جدید زندگی به افراد درس های زیادی را می آموزد که منجر به رشد فردی او می شود و چشم انداز های بیشتری را به روی او می گشاید.یکی دیگر از مزایای زندگی متاهلی در اینست که فردی وارد زندگی شده و شما را درک می کند. ازدواج یک تعهد بلند مدت برای طرفین است و این بدین معنی است که فردی علاوه بر اعضای خانواده شما را کاملا می شناسد و درک می کند.

متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

یکی از مزایای زندگی متاهلی زمانیست که افراد پیر و سالخورده می شوند. در آن زمان افراد مجرد دشواری های بیشتری نسبت به افراد متاهل خواهند داشت.بچه ها، حضور بچه در زندگی متاهلی کیفیت زندگی آنها را بالاتر می برد. بزرگ کردن کودکان همراه با سختی ها و دشواری های فراوان است. اما این درگیری برای والدین همراه با عشق و توسعه احساسات میان والدین و کودکان است.دور شدن از خودخواهی، یکی دیگر از مزیت های زندگی متاهلی اینست که افراد یاد می گیرند برای شریک زندگی و کودکانشان زندگی کنند و دیگر افراد خانواده را بر خود ترجیح دهند.حمایت احساسی، زمانی که افراد دچار مشکلاتی در زندگی می شوند به اطرافیان و دوستان خود پناه می آورند. ممکن است همیشه دوستان ما نزدیک ما نباشند. اما در زندگی متاهلی همیشه کسی است که می توان به او تکیه کرد و با او درد دل کرد.به عقیده روانشناسان یکی از نیازهای هر فردی احساس همراهی و تعلق است. وقتی شخصی ازدواج می کند او از این همراهی و تعلق با شریک زندگی لذت می برد.تشویق به خوردن غذای سالمتر، افراد متاهل نسبت به افراد مجرد غذای خانگی بیشتری می خورند و این منجر به سلامتی بیشتر انها می شود.غلبه کردن بر مشکلات زندگی، افراد متاهل با همراهی یکدیگر بهتر می توانند با مشکلات زندگی مبارزه کنند. آنها بار مشکلات را بین خود تقسیم می کنند.

متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

ازدواج دارای هم فواید جسمانی است، هم روحی ـ روانی و هم اجتماعی. که به ترتیب آنها را شرح می دهم:

الف) فواید جسمانی متاهل شدن

تاکنون به فواید پزشکی و جسمانی ازدواج فکر کرده اید؟ محققان دریافته اند که ایجاد رابطه جنسی از طریق ازدواج تأثیر مستقیمی بر سلامتی افراد دارد از جمله:

۱. بهبود حس بویایی

در رابطه جنسی زن و مرد ازدواج کرده هورمونی به نام پرولاکتین در آنان افزایش می یابد که باعث بهبود حس بویایی در آنان می گردد

۲. کاهش بیماری های قلبی

داشتن رابطه جنسی مرد و زن ازدواج کرده باعث کاهش بیماری های قلبی به ویژه کاهش کلسترول می گردد.

۳. کاهش وزن و تناسب اندام

رابطه جنسی یک نوع فعالیت بدنی است. داشتن رابطه جنسی سالم و مناسب زوج ها باعث می گردد. وزن زوجین کاهش یابد و از چاقی آنها و نامتناسب بودن اندامشان پرهیز شود.

۴. استحکام عضلات و استخوان ها

داشتن رابطه جنسی زوج ها باعث افزایش هورمون تستوسترون و در نتیجه محکمتر شدن عضلات و استخوان ها ی آنان می گردد.

۵. بالا رفتن مقاومت بدن در مقابل درد

در رابطه جنسی زوجین، هورمون اِکسی توسین به مقدار زیادی ترشح می شود و این هورمون باعث ترشح اَندروفین یعنی هورمون ضد درد طبیعی بدن گردیده و بدن را درمقابل درد مقاوم می سازد.

۶. سلامت پروستات

رابطه جنسی زوج ها باعث می گردد از سرطان پروستات در مردان جلوگیری شود

۷. افزایش جریان خون

رابطه جنسی زوج ها باعث افزایش خون به مغز و اعضای دیگر بدن می شود. بنابراین، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به بافت های بدن می رسد.

متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

ب) فواید روحی ـ روانی ازدواج کردن و متهل شدن

ازدواج علاوه بر فواید جسمی، دارای فواید روحی ـ روانی نیز هست. چرا که ازدواج فقط به خاطر روابط جنسی نیست بلکه می توان گفت بیشتر به علت روابط روحی و روانی است که ماندگار می ماند:

۱. آرامش

انسان موجودی است که نیازمند آرامش و آسودگی است. او این آرامش و آسودگی را به علت این که فطرتاً موجودی است اجتماعی به وسیله دیگران به دست می آورد. بهترین فردی می توانند انسان را به آرامش برساند همسر اوست. زیرا محبت ودوستی زوجین به علت اتحادشان، دائمی و نامحدود است که باعث می شود آنها در کنار هم احساس آرامش و امنیت کنند

۲. دوستی و محبت و عشق

انسان در هر مرحله از حیات خویش به محبت و مهر دیگران نیازمند است. هم چنین نیاز دارد که به دیگران مهر بورزد. دریافت کامل ترین و دائمی ترین نوع محبت، دوستی و عشق با ازدواج صورت می گیرد. زیرا انسان هر قدر در محیطی سرشار از محبت بزرگ شده باشد باز در جوانی نیاز به وجود کسی دارد تا با او راحت تر باشد و حرف های دلش را بزند، محبتش را عرضه کند و مورد پذیرش آغوش باز او قرار گیرد

.u7d332efacb7342a7fb2ced3296aa9040.u7d332efacb7342a7fb2ced3296aa9040:active,.u7d332efacb7342a7fb2ced3296aa9040:hover.u7d332efacb7342a7fb2ced3296aa9040.u7d332efacb7342a7fb2ced3296aa9040 .ctaText.u7d332efacb7342a7fb2ced3296aa9040 .postTitle.u7d332efacb7342a7fb2ced3296aa9040:hover .postTitle
حتما بخوانید : ازدواج صبا راد با مانی رهنما ( از واقعیت تا حاشیه ها ) + عکس

۳. مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری در مقابل دیگران که باعث رشد اجتماعی شده و شخصیت فرد را به پختگی می رساند، از مزایای ازدواج کردن است. این تأثیر را در هیچ عمل و رفتار فردی و اجتماعی دیگر نمی توان یافت. ازدواج انسان را از مدار خودبینی به مدار دیگربینی ارتقاء می دهد

۴. تکامل

تکامل به چگونگی فرآیند شکل گیری و رشد انسان ها در تمام ابعاد زندگی گفته می شود. انسان از طریق ازدواج می تواند به رشد برسد. به عبارتی، زمانی که مرد و زن با یکدیگر ازدواج نموده اند، کامل می شوند. زیرا آنها برای رهایی از رنج و تنهایی، رسیدن به کمال، پختگی و رشد، رنگ دادن به زندگی و حضور فعالتر در جامعه انسانی نیازمند پیوستن به یکدیگر هستند. از این طریق است مرد کاملاً مرد و زن کاملاً زن می شود

متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

ج) فواید اجتماعی متاهل شدن و ازدواج کردن

ازدواج کردن برای جامعه دارای پیامدهای مثبت و دستاوردهای عالی است از جمله:

۱. تداوم نسل

یکی از ثمرات بزرگ ازدواج، به وجود آمدن فرزند و بقای نسل آدمی است. جامعه ای که نسل خود را افزایش و حفظ کند می توان فرهنگ و بینش خود را نگهدارد و آن را گسترش دهد. از دیدگاه اسلام بقای نسل بشر باعث سهیم شدن آن در رسیدن به تکامل انسان و استواری اسلام می گردد.

۲.تشکیل خانواده

از طریق ازدواج زن و مرد، خانواده به کانون محبت و رشد انسان ها تبدیل می شود. خانواده تنها کانونی مطمئن و کاملی است که در آن به نیازهای روحی، روانی، جسمی و … افراد کاملاً توجه می شود. نبودن کانون خانواده که از اساسی ترین اهداف ازدواج است، باعث می گردد انسان به اهداف دیگری نرسد یا ناقص برسد.

۳. حفظ عفت و حیای فردی ـ اجتماعی

عفت و حیات از جمله صفات برجسته انسانی هستند. یکی از راه های تکمیل این صفت، ازدواج است. ازدواج ا نسان را از رفتارهای نادرست و خلاف فطرت او دور کردن و از او در قبال آنها محافظت می کند.

متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

د) فواید دینی متاهل شدن و ازدواج کردن

ازدواج نمودن علاوه بر سه فواید مذکور، دارای فواید دینی و ارزشی نیز می باشد از جمله:

۱. تکمیل دین و فرد

جوانی اوج نشاط و توانایی فرد است. این توانمندی ها می توانند او را به مسیر موفقیت و دوری از انحرافات بکشاند. از دیدگاه اسلام ازدواج کردن باعث می گردد جوان دین و توانمندی هایش را حفظ کند. و آنها را رشد دهد.

۲. افزایش دین

ازدواج کردن باعث می گردد جوان ایمانش را افزایش یابد.

۳. تعاون در اطاعت

از دیدگاه اسلام، یک انسان مؤمن در صورتی که همسر مؤمن داشته باشد می تواند در شیوه های انجام وظایف دینی اش از تشویق ها، راهنمایی ها و کمک های او بهره مند گردد.

۴. جلب رضایت الهی و بهره مندی از پاداش اخروی

از دیدگاه اسلام ارزش ازدواج به اندازه ای است که باعث جلب رضایت خداوند و کسب پاداش اخروی می گردد زیرا عبادت انسان متأهل اجری فراتر از اجر انسان مجرد دارد.

۵. زیاد شدن روزی و بهبود وضع اقتصادی

از دیدگاه دین اسلام ازدواج کردن باعث می شود خداوند روزی زن و شوهر را افزایش دهد و آن را از کرم خود غنی کند. به همین علت خطاب به جوانان می فرماید: «هر کس ازدواج را از ترس فقر و تنگدستی ترک کند به خدا سوءظن برده است»، زیرا خداوند می فرمایند: «اگر (زن و شوهر) فقیر باشند، خدا هر کدام را از کرم خود بی نیاز می کند.» بنابراین، ازدواج فواید بسیاری برای ما دارد. اما این فواید در سایه یک ازدواج موفق و سالم به دست می آید. و داشتن ازدواج سالم و موفق در گرو انتخاب همسر مناسب و درست طی کردن مراحل ازدواج است.

متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

دلیل های عقلانی و غیرعقلانی برای متاهل شدن

برای برخی از افراد ازدواج فرار از بیکاری و یکنواختی زندگی شده است فردی که می خواهد یک زندگی مشترک خود را با فردی شروع نماید باید همه موارد و جوانب را در نظر بگیرد و بعد ازدواج نماید اگر از روی فقر و نداری دست به ازدواج بزنید این ازدواج منجر به طلاق و جدایی زوجین خواهد شد کسی که به سن بلوغ فکری و جنسی برسد باید برای خود یک شریک انتخاب نماید ازدواج تجارت نیست ترس از بالا رفتن سن هم نمی تواند برای ازدواج دلیل باشد در ادامه جزئیات بیشتر دلیل های عقلانی و غیرعقلانی برای متاهل شدن را در سایت شهر مطلب خواهید خواند با ما همراه باشید.

هر فردی با ازدواج کردن می خواهد به هدفی برسد. اما این هدف از یک نفر به نفر بعدی فرق دارد. خیلی باید مراقب باشیم که به چه دلیل قصد ازدواج کردن را داریم. متاسفانه برخی از دلایل برای ازدواج کردن مناسب نیستند و میتوانند تاثیرات منفی را بر زندگی مشترک یک زوج داشته باشد.

ازدواج کردن باید به گونه ای صورت گیرد که فوران احساسات و هیجانات مثبت و زیبا را برای هر دو نفر هم زن و هم مرد داشته باشد و این در صورتی اتفاق می افتد که دلیل منطقی و محکمی برای ازدواج کردن با طرف مقابلمان را داشته باشیم.

دلایل منطقی برای ازدواج

۱- همراه بودن

۲- دل آرامی

۳- حمایت شدن

۴- داشتن شریک جنسی

۵- والد شدن

دلایل غیر منطقی برای ازدواج

۱- فرار از خانه و تنهایی

۲- فراموش کردن یک رابطه عاطفی

۳- ازدواج اجباری

۴- مسایل اقتصادی

۵- رسیدن به استقلال

۶- کمبودهای شخصی

۷- رفع مشکل بیکاری

۸- بالا رفتن سن

۹- فرار از یکنواختی زندگی

متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودید

پیدا کردن شریکی برای همراه بودن و حمایت کردن، دلیلی منطقی برای ازدواج

خیلی وقتها در زندگی به دنبال فردی هستیم تا به ما کمک کند تا پیشرفت کنیم و به کمال برسیم. دنبال فردی می گردیم که از ما در شرایط سخت و دشوار زندگی حمایت کند و امنیت را برای ما فراهم کند. امنیت یکی از نیازهای هر فرد سالم می باشد که باید تامین شدن آن را حس کند. قبل از ازدواج راجع به اینکه همسرتان با انجام دادن چه کارهایی می تواند در زمینه های مختلف برای شما امنیت ایجاد کند، صحبت کنید. همچنین راجع به آرزوهایی که نیاز به حمایت درباره آنها از سمت همسرتان دارید نیز صحبت کنید و در این مورد شفاف سازی نمایید.

.ufd5e442052aefa1eee3e0ebba7a5ea80.ufd5e442052aefa1eee3e0ebba7a5ea80:active,.ufd5e442052aefa1eee3e0ebba7a5ea80:hover.ufd5e442052aefa1eee3e0ebba7a5ea80.ufd5e442052aefa1eee3e0ebba7a5ea80 .ctaText.ufd5e442052aefa1eee3e0ebba7a5ea80 .postTitle.ufd5e442052aefa1eee3e0ebba7a5ea80:hover .postTitle
حتما بخوانید : سالگرد ازدواج ابی و همسرش مهشید در اینستاگرام + عکس

داشتن یک همسر دل آرام، بهترین دلیل برای ازدواج

یکی از نیازهایی که همه ی افراد به دنبال تامین آن هستند، نیاز به محبت کردن و محبت دیدن است. اگر به دنبال این هستید که با ازدواج این نیاز را در خودتان ارضاء کنید خیلی اقدام خوبی هست، منتهی باید قبل از ازدواج با طرف مقابلتان راجع به این مساله صحبت کنید. باید درباره اینکه دوست دارید چگونه مورد محبت قرار بگیرید و خودتان هم چگونه محبت می کنید صحبت کنید. محبت یا به صورت کلامی و نوشتاری هست و یا به صورت نوازش و لمس کردن و یا به صورت عملی و انجام دادن یک کار برای طرف مقابل.

داشتن شریک جنسی و والد شدن، دلیلی زیبا برای ازدواج

یکی دیگر از نیازهایی که افراد سالم به دنبال تامین آن هستند، نیاز جنسی می باشد. فقط دقت کنید که اگر ازدواجتان صرفا به این دلیل است که فقط رابطه جنسی داشته باشید و فرزنددار بشوید سخت در اشتباهید. زمانی می توانید نیاز جنسی خودتان را به خوبی برقرار کنید که ملاک ها و معیارهای دیگر ازدواج را نیز در نظر بگیرید.

فرار از خانه و تنهایی، دلیلی غیر منطقی برای ازدواج

خیلی وقتها برخی ها فکر میکنند که اگر ازدواج کنند دیگر تنها نیستند در صورتی که اگر ازدواج سریع انجام گیرد و هیچ تناسبی بین زوج ها وجود نداشته باشد، ممکن است که تنهایی این افراد بیشتر بشود. اگر فقط به خاطر رفع تنهایی تان و یا خلاص شدن از دعواهای والدینتان تصمیم به ازدواج گرفته اید، ممکن است که به مشکل و تعارض با همسرتان برخورد کنید. چشم و گوشتان را باز کنید و سعی کنید که تصمیم درست بگیرید.

فراموش کردن یک رابطه عاطفی، بدترین دلیل برای ازدواج

مراقب باشید اگر شکست عاطفی را تجربه کرده اید و یا همسرتان فوت کرده هست و یا از همسرتان جدا شده اید، هیچ گاه برای فراموش کردن این مشکلتان ازدواج نکنید. زیرا تا زمانی که نتوانید این مشکلات را برای خودتان هضم کنید، ممکن است همسر جدیدتان را مدام مورد مقایسه با آن فرد قرار بدهید و نهایتا با همسرتان به مشکل برخورد کنید. ابتدا سعی کنید روی خودتان و حل مشکلتان کار کنید و بعد از گذشت زمانی حدود ۲ سال تصمیم به ازدواج بگیرید.

رسیدن به استقلال و کمبودهای شخصی، دلیلی نا مناسب برای ازدواج

برخی از دخترها و پسرها فکر می کنند با ازدواج کردن از دست سوال و جواب های والدینشان راحت می شوند و می توانند به استقلال شخصی برسند. در صورتی که باید بدانیم ازدواج کردن چهارچوب های بیشتری را برای ما ایجاد میکند که اگر به آنها پایبند باشیم می توانیم زندگی خوبی را داشته باشیم.

رفع بیکاری، چه دلیلی برای ازدواج؟

برخی از افراد به دلیل اینکه میخواهند در موسسه ای استخدام شوند و شرط استخدام آنها متاهل بودن هست، تصمیم می گیرند فی الفور با فردی ازدواج کنند تا اینکه شرایط کاری و استخدام خود را از دست ندهند. گوش به زنگ باشید این گونه ممکن است که استخدام شوید ولی به دلیل اینکه با همسرتان صحبت های منطقی قبل از ازدواج را نداشته اید ممکن است با هم به تعارض برخورد کنید

بالا رفتن سن

اگر سنتان بالا رفته است و حاضرید به هر قیمتی ازدواج کنید، سخت در اشتباه هستید. به این که در این تصمیم تمام ذهنتان به دنبال این مساله هست که عمرتان در گذر زمان قرار گرفته است و ممکن هست که شرایط دیگری برای ازدواج نداشته باشید. دقت کنید انسان ها را نمی شود تغییر داد. اگر با دلایل منفی با فردی ازدواج می کنید به امید آن که او را تغییر دهید، سخت در اشتباه هستید.

مسایل اقتصادی

مسایل اقتصادی نیز از عواملی هست که می تواند در انتخاب افراد برای ازدواج تاثیر گذار باشد، ولی مراقب باشید که انتخابتان صرفا به دلیل مسایل اقتصادی نباشد و تمرکزتان را در انتخاب بر روی میزان درآمد طرف مقابلتان نگذارید زیرا باعث می شود که به ملاک ها و معیارهای مهم ازدواج بی توجهی کنید.

فرار از یکنواختی زندگی زناشویی

برخی از افراد برای اینکه زندگی با یک فرد جدید را تجربه کنند، اقدام به ازدواج می کنند. این تصمیم بسیار خطرناک هست . میتواند تجربه ای جبران ناپذیر باشد.

برای افزایش لایک در تلگرام کلیک کنید
متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدانتخاب همسر اشتباه به این ۷ دلیل صورت می گیرد + مراقب باشید متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدانتخاب همسر آینده را در این مکان ها بهتر است تجربه کنید متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدنقش زیبایی در انتخاب همسر چقدر است؟ متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیددوست داشتن همسر با ۳۷ راه و روش ساده و کاربردی ♥ متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدروشهای عاشق کردن همسر که ۱۰۰ در صد جواب خواهد داد + جزئیات و ترفندها متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدهمسر ولخرج ( اگه همسر شما ولخرج است این مطلب را بخوانید ) متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدزندگی زناشویی سالم ، ترفندهای داشتن رابطه سالم در زندگی مشترک متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدچگونه زن را برای رابطه جنسی آماده کنیم + فقط مردان بخوانند + جزئیات متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدمشکلات جنسی و طلاق زناشویی متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدح ، حد و حدود رابطه جنسی در دوران نامزدی و عقد اینجاست! متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدرابطه ‎جنسی زن و شوهر در حضور فرزندان + رابطه جنسی و کودکان متاهل شدن و فایده های شگفت انگیز که از آن بی اطلاع بودیدرابطه عاطفی بین شما با این نشانه ها رو به پایان است + جزئیات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زناشویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...