بیمه مستمری زنان خانه دار بیمه ملت


 بیمه مستمری زنان خانه دار بیمه ملت

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زنان خانه‌دار به عنوان اصلی‌ترین رکن خانواده، نگرانی از تامین نیازهای مادی خود در آینده است. اگر به خانه‌داری به عنوان یک شغل نگاه شود و برای آن بیمه و مزایا در نظر گرفته شود می‌توان بارِ نگرانی‌ها و مشکلات زنان و مادران خانه‌دار را نسبت به آینده کاهش داد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، بیمه‌ملت محصول بیمه «مستمری زنان خانه‌دار» را برای این قشر از جامعه ارائه کرده است که به همین مناسبت با محمدمهدی امانی، معاون فنی بیمه‌های زندگی بیمه‌ملت، به گفت‌وگو نشستیم که در پی می‌خوانید:
محمدمهدی امانی، ایجاد ارتباط و دوستی بیشتر جامعه با فرهنگ استفاده از بیمه را به عنوان یکی از نیازهای اصلی خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: بیمه‌ملت، محصولی کاملا تخصصی را برای زنان و دختران به نام «بیمه مستمری زنان خانه‌دار» در مجموعه بیمه‌های زندگی، برای ارج نهادن به زحمات این قشر وسیع از بانوان ایرانی که نقش بسیار مهمی در ساختن جامعه و زندگی اجتماعی دارند؛ طراحی کرده است.
معاون فنی بیمه‌های زندگی بیمه ملت در خصوص این طرح بیان کرد: با وجود این‌که این بیمه‌نامه به نام زنان خانه‌دار نام‌گذاری شده اما محدودیت شغلی برای این زنان وجود ندارد و هر بانویی از 18 تا 60 سال، فارغ از دارابودن شغل یا سایر بیمه‌ها -هم‌چون تامین اجتماعی و خدمات درمانی-، می‌تواند به خرید این بیمه‌نامه اقدام کند.
وی با اشاره به این‌که بیمه «مستمری زنان خانه‌دار»، آتیه این افراد را با پرداخت مبلغی ثابت به صورت ماهانه تضمین می‌کند؛ ادامه داد: بانوان ایرانی با بیمه‌شدن در این طرح، همانند تمـامی مشـاغل، تحت پوشش بیمه مستمری قـرار گرفته و با پرداخت 13 تا 30 سـال حـق بیمه، تا پایان عمر از حقوق مسـتمری بهـره‌مند می‌شوند.
امانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: زنان خانه‌دار می‌توانند با مدیریت هزینه‌های منزل خود، از مبالغی که معمولا برای آن برنامه‌ریزی خاصی ندارند، پس‌انداز کوچکی را به این بیمه‌نامه اختصاص دهند و اطمینان داشته باشند که این پس‌انداز به طور منظم و سیستماتیک برای آنها سرمایه‌گذاری خواهد شد.
وی با تاکید بر عدم محدودیت سنی در این طرح اظهار کرد: خانم‌ها در هنگام خرید بیمه‌نامه با توجه به سِن خود در یک گروه سنی با دوره پرداخت مشخص قرار می‌گیرند و پس از تعیین حق بیمه، نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کنند.

*میزان مبلغ حق بیمه و مستمری
معاون فنی بیمه‌های زندگی بیمه ملت، مبلغ حق بیمه مستمری زنان خانه‌دار را از مسائل مهمی دانست که در این بیمه‌نامه مورد توجه قرار گرفته و توضیح داد: میزان مبلغ حق بیمه ماهیانه در این طرح به گونه‌ای است که اقشار کم‌درآمد جامعه نیز بتوانند از آن استفاده کنند و برای هر فرد از 10 هزارتومان تا 400 هزارتومان، بسته به توان مالی و برنامه‌ای که برای پس‌انداز آینده‌ خود دارد، متغیر است.
وی در همین خصوص بیان کرد: بیمه‌گزار می‌تواند مبلغ حق بیمه خود را که در ابتدای عقد بیمه‌نامه معین می‌شود، سالیانه به میزان 5 تا 20 درصد افزایش دهد و هر اندازه میزان پرداختی حق بیمه فرد بیشتر باشد، به همان نسبت، در دوره دریافت مستمری هم مبلغ بالاتری را دریافت خواهد کرد.
محمدمهدی امانی با ذکر یک مثال، این بیمه‌نامه را این‌گونه تشریح کرد: برای نمونه، اگر متقاضی بیمه مستمری زنان خانه‌دار در هنگام خرید این بیمه‌‌نامه 35 ساله باشد، با توجه به سن خود باید 25 سال حق بیمه پرداخت کند و اگر ماهیانه 100 هزارتومان پرداخت کند و سالیانه 20 درصد به این مبلغ اضافه کند، پس از پایان دوره پرداخت، مبلغ 4 میلیون و 80 هزارتومان را به عنوان مستمری ماهیانه دریافت خواهد کرد که به دلیل نرخ تورمی که کاهش ارزش پول را به همراه دارد، سالانه 8 درصد به آن اضافه می‌شود.
وی در خصوص نوع پرداخت این حق بیمه نیز چنین گفت: زمان پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، دوماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله متغیر بوده و به انتخاب متقاضی تعیین می‌شود.

*برخی از مزایای بیمه مستمری زنان خانه‌دار
معاون فنی بیمه‌های زندگی، با تاکید بر این‌که «بیمه مستمری زنان خانه‌دار» امکان پرداخت حق بیمه با هر وضعیت مالی را برای متقاضیان فراهم می‌کند؛ بیان کرد: بانوان با هر شرایط اقتصادی می‌توانند از این مستمری مادام‌العمر بهره‌مند شوند.
وی امکان استفاده از کارت اعتباری برای خرید اقساطی از شبکه فروشگاهی تحت پوشش بیمه‌ملت و دریافت وام از موجودی حساب را از خدمات این بیمه‌نامه اعلام کرد و گفت: علاوه بر نرخ سود علی‌الحساب، سود حاصل از سرمایه‌گذاری به صورت مشارکت در منافع نیز برای بیمه‌گزار در نظر گرفته شده است.
امانی، بازه سنی گسترده برای خرید این بیمه‌نامه از دیگر مزایای آن دانست و ادامه داد: زنان می‌توانند از 18 تا 60 سالگی نسبت به خرید آن اقدام کنند و در صورتی که بیش‌تر از 5 سال به پایان مدت بیمه‌نامه باقی نمانده باشد، بیمه‌گذار می‌توانند درخواست مستمری پیش از موعد داشته باشد.
وی در خصوص دیگر مزایای این بیمه‌نامه افزود: اگر بیمه‌گزار در دوران پرداخت حق بیمه فوت کند، اندوخته ایجاد شده او به ذینفع یا ذینفعانش پرداخت می‌شود و در صورت فوت بیمه‌شده در طول 10 سال اولیه دریافت مستمری، مبلغ مستمری برای ذینفعان به مدت 10 سال واریز شده و آنها برای جبران هزینه‌های ضروری فوت بیمه‌شده، سه برابر آخرین مستمری بیمه‌گزار را دریافت می‌کنند.

*تمایز «بیمه مستمری زنان خانه‌دار» با سایر بیمه‌های مستمری
امانی، با اشاره به تفاوت نگاه سازمان‌های بیمه عمومی و خصوصی گفت: در سازمان‌های عمومی مبلغی از افراد شاغل به عنوان حق‌بیمه جمع شده و در میان افراد بازنشسته به نام «مستمری» توزیع می‌شود. با توجه به پایین آمدن نرخ رشد جمعیت و افزایش میانگین سنی افراد جامعه، تعداد افراد شاغل که حق بیمه پرداخت می‌کنند هر روز کمتر شده و به تعداد افراد بازنشسته که دریافت مستمری دارند، افزوده می‌شود. به همین دلیل است که میزان حقوق بازنشستگی در این نوع بیمه‌ها از حقوق فرد در زمان فعالیت، کمتر است.
معاون فنی بیمه‌های زندگی بیمه ملت، ویژگی سازمان‌های بیمه خصوصی را این‌گونه برشمرد: در این سازمان‌ها برای هر فردی که بیمه‌نامه را خریداری می‌کند، یک حساب شخصی ساخته می‌شود و با پرداختی‌های مشخص و صندوق پس‌انداز مشخص، از محل این صندوق پس‌انداز اختصاصی، مستمری پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو