چرا حفظ نظام اسلامی اوجب_واجبات است؟


چرا حفظ نظام اسلامی اوجب_واجبات است؟

کار بزرگ امام خمینی، تأسیس نظام سیاسی بر مبنای «عقلانیت دینی و سیاسی» بود اما ما همچنان برای رسیدن به دولت و جامعه‌ی اسلامی انسان‌ساز در میانه‌ی راه قرار داریم.

به گزارش مشرق، چهارده قرن پس از بعثت پیامبر، مردی از سلاله‌ی امیرالمؤمنین، این بار در کشوری به نام ایران، برای احیای حکومت_اسلامی قیام کرد و مجدداً حکومتی برمبنای اسلام و حول محور فرامین الهی شکل گرفت. انقلابی که می‌توان آن را مهم‌ترین رخداد قرن حاضر دانست.

در حقیقت، کار بزرگ امام_خمینی، استقرار مجدد حکومت اسلامی در جهان بود. اما این پایان کار نیست. در حقیقت اگرچه کار بزرگ امام خمینی، تأسیس نظام سیاسی بر مبنای «عقلانیت دینی و سیاسی» بود اما ما همچنان برای رسیدن به دولت و جامعه‌ی اسلامی انسان‌ساز در میانه‌ی راه قرار داریم. «ما توانستیم یک انقلاب اسلامی -یعنی یک حرکت انقلابی- به وجود بیاوریم؛ [بعد] توانستیم بر اساس آن، یک نظام اسلامی به وجود بیاوریم؛ خیلی خب، تا اینجا توفیق حاصل شده که خب خیلی هم مهم است؛ لکن بعدازاین، ایجاد یک دولت_اسلامی است؛ یعنی [ایجاد] تشکیلات مدیریّتیِ اسلامی برای کشور؛ ما در این قضیّه هنوز خیلی فاصله داریم تا به مقصود برسیم.»

غدیر آغاز راهی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی تداوم یافت. راهی که در مرحله‌ی بعد می‌بایست به تشکیل دولت و جامعه‌ی اسلامی بینجامد. به همین دلیل است که در میان تمام فرایض و دستورات دینیِ واجب و ضروری، امام خمینی «حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات» بیان می‌کند تا بار دیگر توجه ما را به اهمیت تاریخی استقرار حکومت اسلامی و نقش آن در انسان‌سازی و مسیر حرکت تمدنی جهان جلب کند. حفظ نظام تنها مسیر است برای دستیابی به دولت و جامعه‌ی اسلامی، راهی که سعادت دو دنیای مردم را تضمین می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...