چشم زخم: 15 موثرترین روش درمان چشم زخم که حتما باید بدانید


چشم زخم: 15 موثرترین روش درمان چشم زخم که حتما باید بدانید

چشم زخم یک انرژی منفی فرد است که طبق آن فرد می‌تواند به صورت ارادی یا غیرارادی با نگاه کردن به فرد دیگری باعث ناخوشی و سیه‌روزی برای آن فرد شود که معمولا بر اثر حسادت اتفاق می‌افتد. در برخی فرهنگ‌ها این باور حول کودکان تمرکز دارد و می‌گویند برخی سهوا با تعریف کردن از یک کودک ممکن است او را چشم بزنند زیرا انرژی منفی را به سمت آنها...

چشم زخم یک انرژی منفی فرد است که طبق آن فرد می‌تواند به صورت ارادی یا غیرارادی با نگاه کردن به فرد دیگری باعث ناخوشی و سیه‌روزی برای آن فرد شود که معمولا بر اثر حسادت اتفاق می‌افتد. در برخی فرهنگ‌ها این باور حول کودکان تمرکز دارد و می‌گویند برخی سهوا با تعریف کردن از یک کودک ممکن است او را چشم بزنند زیرا انرژی منفی را به سمت آنها می‌کشد.

چشم زخم: 15 موثرترین روش درمان چشم زخم که حتما باید بدانید

بخش اول ـ تشخیص چشم زخم

۱. به علائم توجه کنید.

انرژی منفی یک فرد حسود می‌تواند باعث بروز علائم جسمانی شود که به بیماری مربوط نیست، از جمله ضعف، عفونت چشم، ناراحتی معده، تب و تهوع. هم‌چنین، ممکن است فرد بدون هیچ دلیل مشخصی تحت تاثیر چشم زخم دچار مشکلات شخصی، خانوادگی یا شغلی شود.

مطلب مرتبط: ۱۱ راه دور کردن انرژی منفی از خانه تان

۲. از شیوه زغال پیروی کنید.

این شیوه در اروپای شرقی انجام می‌شود. تنها کافی است یک قطعه زغال را درظرف آبی بیندازید. هم‌چنین می‌توانید از سر یک چوب‌کبریت سوخته استفاده کنید. غرق شدن آن نشانه‌ی خوبی است، در حالی که شناور شدن آن می‌تواند نشانه‌ی گرفتار شدن فرد یا کودک به چشم زخم باشد.

۳. از روش موم شمع استفاده کنید.

روش دیگر آن است که موم داغ را در آب مقدس بچکانید و ببینید موم چه واکنشی نشان می‌دهد. اگر پراکنده شود یعنی شما یا کودک موردنظر چشم خورده‌اید. اگر به کناره‌ها بچسبد باز هم همین معنی را می‌دهد. این روش در اوکراین استفاده می‌شود.

۴. از روش روغن استفاده کنید.

در این روش، فردی که مشکوک به چشم خوردن است چند قطره روغن در آب می‌چکاند. اگر به شکل یک چشم دربیاید، آن کودک چشم خورده است. روش دیگر آن است که روغن را روی مقدار کمی از موهای فرد موردنظر بریزید که در آب (ترجیحا آب مقدس) قرار دارد. اگر روغن به زیر آب برود، فرد چشم خورده است.

– هم‌چنین برای درمان چشم زخم ، در هنگام انجام این عمل دعاهای خاصی خوانده می‌شود که از تشکیل شکل چشم جلوگیری می‌کند. فردی که روغن را می‌ریزد دعاهایی را زمزمه می‌کند تا چشم زخم فرد موردنظر را رها کند. برخی توصیه می‌کنند این دعاهای خاص خوانده شوند که می‌توانید آنها را از درمانگران محلی یاد بگیرید.

مطلب مرتبط: ۱۴راه دورکردن انرژیهای منفی از اطراف تان

بخش دوم ـ درمان چشم زخم

۱. شیوه‌ی لمس کردن را امتحان کنید.

به گفته‌ی برخی ساده‌ترین راه برای درمان چشم زخم ، آن است که فردی که کودک را چشم زده او را لمس کند. از آن‌جایی که چشم زخم معمولا غیرعمدی است، آن فرد نباید مشکلی با لمس کردن کودک داشته باشد. مهم نیست کجا را لمس می‌کند. روی دست یا پیشانی کفایت می‌کند.

– این باور در فرهنگ کشورهای اسپانیایی‌زبان رایج‌تر است.
– تصور می‌شود چشم زخم (گاهی) بر اثر تعریف یک فرد از کودک و بدون لمس او اتفاق می‌افتد.

۲. از تخم‌مرغ استفاده کنید.

در مکزیک و کشورهای لاتین برخی والدین از تخم‌مرغ استفاده می‌کنند. آنها تخم‌مرغ را از روی بدن کودک عبور می‌دهند و معمولا همزمان با این کار دعایی مثل دعای ربانی خوانده می‌شود و بعد تخم‌مرغ را در کاسه‌ای زیر بالش می‌گذراند. اجازه می‌دهند تخم‌مرغ تمام طول شب زیر بالش بماند و اگر صبح سفیده‌ی تخم‌مرغ کدر و تار باشد نتیجه می‌گیرند کودک چشم خورده است. این شیوه همزمان چشم زخم را هم درمان می‌کند.

۳. حالت‌های دست را امتحان کنید.

برخی می‌گویند حالت‌های خاصی با دست می‌تواند چشم زخم را دفع یا آن را درمان کند. یکی از این حالت‌ها mano cornuto (دست شاخ‌دار) است، دستی مشت کرده که انگشت اشاره‌ و کوچک آن باز باشد. هنگام انجام این حالت دست‌تان را رو به پایین بگیرید. حالت دیگر، mano fico (دست انجیری) است، یعنی دست‌تان را مشت کنید انگشت شست‌تان را از بین انگشت‌های اشاره و وسط بیرون بیاورید.

– برخی ایتالیایی‌ها یک شاخ کوچک قرمز (corna) را به گردن می‌اندازند یا به جاسوئیچی خود آویزان می‌کنند. آنها این شاخ را به جای انجام حرکت دست شاخ‌دار با خود حمل می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۷ نکته‌ برای خلاص شدن از شر انرژی های منفی

۴. یک آینه‌ی شش وجهی پیدا کنید.

گفته می‌شود یکی دیگر از روش‌های درمان چشم زخم استفاده از آینه‌ای است که انرژی منفی را بازتاب کند. این روش در چین استفاده می‌شود. کافی است یک آینه‌ی را روی پنجره‌ی جلو یا در جلوی خانه‌تان آویزان کنید.

– در هند هم برخی افراد برای دفع چشم زخم از آینه استفاده می‌کنند. با این حال، به جای قرار دادن آن در خانه، آینه‌های کوچکی را داخل لباس‌هایشان می‌دوزند یا به بدن‌شان می‌چسبانند.

۵. از یک درمانگر استفاده کنید.

معمولا درمانگران محلی برای چشم زخم راه‌حل‌هایی دارند. اگر خودتان اعتماد به نفس لازم برای درمان چشم زخم را ندارید، می‌توانید از یک درمانگر محلی کمک بگیرید که مراسم خاصی را برای‌تان خواهد داد.

بخش سوم ـ پیشگیری از چشم زخم

۱. از یک دستبند مرجان صورتی استفاده کنید.

برخی توصیه می‌کنند برای محافظت از چشم خوردن کودکان‌تان برای آنها دستبند‌های مرجان صورتی تهیه کنید. برخی دیگر می‌گویند استفاده از شاه‌بلوط گلابرا نیز همین اثر را دارد.

۲. ریسمان قرمز را امتحان کنید.

در فرهنگ‌های یهودی، والدین برای دفع چشم زخم از یک ریسمان قرمز استفاده می‌کنند. برای مثال آن را به میله‌ی تختخواب یا دسته‌ی کالسکه‌ی کودک می‌بندند.

۳. تعویذی از جنس شبق را به گردن کودک بیاویزید.

در برخی فرهنگ‌های اسپانیایی‌زبان کودکان تعویذی از جنس شبق سیاه به گردن می‌اندازند. این تعویذ معمولا به شکل یک مشت کوچک است. حتی ممکن است به صورت مهره‌های سیاه و قرمز روی یک زنجیر طلایی باشد.

مطلب مرتبط: ۳ روش بازآفرینی انرژی کیهانی در وجودتان

۴. از روش تف کردن استفاده کنید.

وقتی کسی از کودک شما تعریف می‌کند، می‌توانید سه بار به پشت شانه چپ‌تان تف کنید و بعد سه بار یک چوب را لمس کنید (یا روی سر خودتان بزنید). این روش معمولا در روسیه استفاده می‌شود.

۵. نمک بپاشید.

یکی از روش‌های محافظت دربرابر چشم زخم که در سیسیل استفاده می‌شود، پاشیدن نمک جلوی در ورودی خانه یا پشت ان است. نمک (با دانه‌های بی‌شمارش) می‌تواند انرژی‌های منفی را سردرگم کند.

– یکی دیگر از روش‌های سیسیلی‌ها، روش ادرار است. همه‌ی افراد داخل یک خانه در سطلی ادرار می‌کنند، سپس آن را جلوی خانه می‌ریزند.

۶. از چشم‌نظر استفاده کنید.

بسیاری از فرهنگ‌ها برای محافظت در مقابل چشم زخم از چشم‌نظر استفاده می‌کنند. می‌توانید برای مثال آن را به گردن یا دسته‌کلیدتان بیاویزید. در ترکیه این چشم‌نظرهای کوچک از شیشه‌ی آبی تهیه می‌شوند اما فرهنگ‌های دیگر از مواد دیگری استفاده می‌کنند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – اسما حسنی

منبع: wikihow

چشم زخم: ۱۵ موثرترین روش درمان چشم زخم که حتما باید بدانید

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی