قرص ایندومتاسین را بهتر بشناسید


اگر شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که قرص مسکن بسیار استفاده می کنید و در منزلتان انواع و اقسام قرص های مسکن پیدا می شود, برای آشنایی با قرص ایندومتاسین که یک مسکن قوی برای درد مفاصل است ما را در این مقاله همراهی کنید. ایندومتاسین (  Indometacin )  یک داروی ضد التهاب استروئیدی است که به اشکال قرص 75...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

داروهای مسکن فراوانی در داروخانه ها و منازل برای دردهای مختلف استفاده می شود که گاها شخص مصرف کننده از عوارض آن بی خبر است یا حتی بعضی از افراد حتی دلیل استفاده آن را نمی دانند. در این مطلب مجله اینترنتی آرگا، کاربردهای قرص ایندومتاسین و عوارض این دارو که یک مسکن قوی است را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که قرص مسکن بسیار استفاده می کنید و در منزلتان انواع و اقسام قرص های مسکن پیدا می شود, برای آشنایی با قرص ایندومتاسین که یک مسکن قوی برای درد مفاصل است ما را در این مقاله همراهی کنید.

ایندومتاسین ( Indometacin ) یک داروی ضد التهاب استروئیدی است که به اشکال قرص ۷۵ میلی گرم, کپسول ۲۵ میلی گرم و شیاف ۵۰ و ۱۰۰ در دسترس مردم قرار دارد.

قرص ایندومتاسین را بهتر بشناسید

قرص ایندومتاسین مسکن و ضدالتهاب است به همین خاطر برای تسکین درد مفاصل افراد سال خورده استفاده می شود. قدرت تسکین درد ایندومتاسین چندین برابر پیروکسیکام است. این دارو با اسم های غیر ژنریک همچون Indic و Indosupp نیز به فروش می رسد.

قرص ایندومتاسین را بهتر بشناسید

حداکثر مقدار مجاز مصرف این دارو ۲۰۰ میلی گرم می باشد که در بزرگسالان دو تا سه نوبت در روز به مقدار ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم است و هفته در میان به اندازه ۲۵ تا ۵۰ گرم می توان زیاد کرد و در کودکان حداکثر اندازه مجاز این دارو ۴ میلی گرم است که می توان ۱/۵ تا ۲/۵ میلی گرم به ازای هر یک کیلو گرم وزن کودک و سه تا چهار بار در روز به او خوراند. در صورتی که از مصرف داروی ایندومتاسین نتیجه گرفتید مقدار مصرف این دارو به پایین ترین دوز ممکن برسانید.

قرص ایندومتاسین را بهتر بشناسید

از عوارض قرص ایندومتاسین به اختلالات گوارشی, سردرد های شدید در صبح هنگام, تهوع و اسهال, خواب آلودگی, سرگیجه, وزوز گوش, ناراحتی های عصبی, فشارخون بالا و بی خوابی اشاره کرد. ایندومتاسین را در دمای کمتر از سی درجه سانتیگراد, دور از نور مستقیم و رطوبت, داخل جعبه و به دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

قرص ایندومتاسین را بهتر بشناسید

بهتر است این دارو با نظر پزشک تهیه و مصرف شود و تا جایی که مقدور است از استفاده داروهای شیمیایی برای سلامت بیشتر بدن پرهیز کنید مگر در موارد خاص و مجددا تاکید می کنم با مشورت پزشک هر دارویی را مصرف کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دارو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر