موفقیت چشمگیر فرنگی کاران در 3 رده سنی/ فرنگی از آزاد سبقت گرفت


موفقیت چشمگیر فرنگی کاران در 3 رده سنی/ فرنگی از آزاد سبقت گرفت

موفقیت های اخیر تیم های ملی کشتی فرنگی نشان از پیشرفت چشمگیر این رشته دارد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از ناکامی نسبی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ که باعث شد اشک محمد بنا دربیاید و برای همیشه از کشتی خداحافظی کند، در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد چشمگیر این رشته بودیم.


تقریبا یک ماه قبل بود که تیم کشتی فرنگی جوانان ایران توانست در رقابت های جهانی فنلاند دست به یک کار تاریخی بزند و با ۳ طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند. شاگردان باوفا با اقتدار بر سکوی قهرمانی جهان تکیه زدند تا نوید روزهای خوبی را برای کشتی فرنگی بدهند.


۲ هفته بعد سکانس دوم موفقیت فرنگی کاران با تیم جوان علی اشکانی در مسابقات جهانی بزرگسالان رقم خورد. نمایش قابل قبول یک تیم بی تجربه در پاریس باعث شد تا این تیم عنوان نایب قهرمانی را کسب کند.


۲ هفته بعد هم سکانس سوم کلید خورد؛ جایی که فرنگی کاران نوجوان ایرانی با اجرای فنون زیبا توانستند روی سکوی نایب قهرمانی جهان بایستند. فرنگی کاران ایرانی که با هدایت حسن بابک و در غیاب سرمربی خود به یونان اعزام شده بودند، با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز بعد از روسیه نایب قهرمان شدند.


تیم های هر ۳ رده سنی کشتی فرنگی طی یک ماه عنوان های اول و دوم جهان را کسب کردند و نشان دادند که این رشته پیشرفت چشمگیری داشته است. با این وضعیت به نظر می رسد موفقیت فرنگی کاران زیر سایه ناکامی آزادکاران در رده های جوانان و بزرگسالان مانده و آنطور که باید به آن پرداخته نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل